- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In je orginele post schreef je echter dat de boertjes generatie de bal in de jaren 90 alleen maar achterin rondtikte en dat er vervolgens werd verloren. Pure onzin dus (mag je best toegeven dat dat misschien iets te veel was ingegeven door je afkeer).
Dat is wel het beeld dat me is bij gebleven van ze oeverloos spelen op balbezit achterin en dan van het veld afkomen alsof je een geweldige wedstrijd hebt gespeeld. Zelfs als ze verloren begonnen ze nog te leuteren over dat ze eigenlijk goed gespeeld hadden. Daar hou ik niet van in sporters. Geef mij maar iemand die zich dat vreselijk boos maakt. Daarin kan ik Davids dan wel waarderen, maar de rest van die generatie...
Ben verder ook niet onder de indruk van de resultaten, in de 20 jaar daarvoor hebben we meer bereikt...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bij Ronald de Boer denk ik altijd aan zijn tranen voor de camera van de NOS nadat Ajax in '97 de kwartfinale bereikte via Grashoppers wat extreem moeizaam allemaal ging.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is wel het beeld dat me is bij gebleven van ze oeverloos spelen op balbezit achterin en dan van het veld afkomen alsof je een geweldige wedstrijd hebt gespeeld. Zelfs als ze verloren begonnen ze nog te leuteren over dat ze eigenlijk goed gespeeld hadden. Daar hou ik niet van in sporters. Geef mij maar iemand die zich dat vreselijk boos maakt. Daarin kan ik Davids dan wel waarderen, maar de rest van die generatie...
Ben verder ook niet onder de indruk van de resultaten, in de 20 jaar daarvoor hebben we meer bereikt...
Vd Sar, Overmars, Reiziger etc. Wat een onsymphatieke generatie toch weer zeg 
En de 20 jaar ervoor? Waar was Oranje in 1984? 1986? Wat voor ramptoernooi was 1990? En in 92 faalden ze ook. En in 94 ook maar een kwartfinale.
De generatie van Ajax 95 heeft niks minder gepresteerd over de 10 jaar ongeveer. Ik denk zelfs beter, ondanks dat ze geen toernooi wonnen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mijn hoofd raakt volledig leeg als ik aan Ronald de Boer denk. Zie 'm dan soms op een tennisbaan staan, ergens in Dubai.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik denk bij Ronald de Boer altijd aan zijn tijd bij FC Twente waar hij wellicht wel op z'n best was. Niet normaal goed was hij toen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vd Sar, Overmars, Reiziger etc.
Saai, homo en lelijk, zijn de eerste drie woorden die bij mij opkomen. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En de 20 jaar ervoor? Waar was Oranje in 1984? 1986? Wat voor ramptoernooi was 1990? En in 92 faalden ze ook. En in 94 ook maar een kwartfinale.
74,78, 88 Rest my case.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik proef heel veel jaloezie. Gooi het er maar uit jongen! 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
nou kom, Overmars, Sar en Reiziger zijn toch wel sympathieke gasten, totaal onvergelijkbaar met de Boertjes.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het Ajax van de jaren negentig was het mooiste voetbal wat de afgelopen 25 jaar te zien is geweest. Een groot gedeelte daarvan is overgenomen door het Nederlands elftal. Logisch, want het waren veel dezelfde spelers.
Je vind dat nu beter, maar ga maar eens tellen hoevaak Matthijssen en Ooijer de bal naar elkaar toespelen.
Nogmaals: een hekel aan iemand hebben vind ik best, maar dat is nog geen reden om onzin te verkondigen. Iedereen met een beetje verstand van voetbal weet dat het Nederlands elftal van 1998 veel meer kwaliteit had dan het huidige en dat met de instelling destijds absoluut niks mis was.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
nou kom, Overmars, Sar en Reiziger zijn toch wel sympathieke gasten, totaal onvergelijkbaar met de Boertjes.
Wederom, ik heb werkelijk helemaal niets met die spelers. Waarom denk je dat ik voor Brazilië was?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
74,78, 88 Rest my case.
2004 - 20 jaar is voor mij 1984. Heel wat jaartjes na de WK finales alweer. En dan nog....dat is geen maatstaf voor Oranje, finales spelen. Dat is heel mooi, maar je kan het niet eisen. We zijn geen Brazilie of Duitsland.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het Ajax van de jaren negentig was het mooiste voetbal wat de afgelopen 25 jaar te zien is geweest.
Laat ik dat nu net niet als pluspunt zien...... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
2004 - 20 jaar is voor mij 1984. Heel wat jaartjes na de WK finales alweer. En dan nog....dat is geen maatstaf voor Oranje, finales spelen. Dat is heel mooi, maar je kan het niet eisen. We zijn geen Brazilie of Duitsland.
Ik bedoel de 20 jaar voor de periode voor de boertjes & co dus 74-94.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk bij Ronald de Boer altijd aan zijn tijd bij FC Twente waar hij wellicht wel op z'n best was. Niet normaal goed was hij toen.
De jaren daarna was ie bij Ajax net zo goed hoor. Dat is trouwens wat we vandaag de dag missen, een speler die vanuit stand een dergelijk passeerbezeging heeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik bedoel de periode voor de boertjes dus 74-94.
Sja....de periode voor de Boer is van 1900 tot 1990. Frank was er in 90 al bij. En in die 90 jaar speelde Oranje 3 finales. Niet meer dan dat. Ik vond de prestaties in 1998, 2000 en 2004 gewoon heel netjes. We zijn een klein landje. Er zijn heel veel landen die qua prestaties graag met Nederland willen wisselen. Wanneer speelt een land als Engeland dan eens een halve finale? Of wanneer deed Spanje dat eens buiten vorig EK?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik proef heel veel jaloezie. Gooi het er maar uit jongen!
ik zou niet weten waarom, ik hen 78 en 88 nog bewust meegemaakt. 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
De jaren daarna was ie bij Ajax net zo goed hoor. Dat is trouwens wat we vandaag de dag missen, een speler die vanuit stand een dergelijk passeerbezeging heeft.
Nou, zo goed werd hij nooit meer. Had ook een heel andere rol en scoorde er op los.
Bij Ajax werd het toch een wat minder spectaculaire systeemspeler. Misschien niet minder goed voor het team, maar individueel niet zo groots.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Laat ik dat nu net niet als pluspunt zien......
In dit geval werds het ook aan resultaat gekoppeld, dus wat is het probleem? Waarschijnlijk alleen dat het in Amsterdam werd gespeeld. Laat onverlet dat je orginele post gewoon flauwekul was. Geeft ook niet. Overkoomt iedereen weleens. Maar geef het dan gewoon toe.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
En hadden we nu maar een verdediger als de Boer in Oranje.
. Ook al kon ik hem niet zien of horen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond de prestaties in 1998, 2000 en 2004 gewoon heel netjes. We zijn een klein landje.
Prestaties waren niet slecht, het elftal was gewoon niet aansprekend. Doe mij maar Van Basten Gullit, Koeman en Rijkaard of van Hanegem, Cruijff en Jansen of Rensenbrink, Krol en Haan. Spreken mij allemaal veel meer aan dan de De Boertjes, Kluivert en Reziger. Vind ook Bergkamp altijd al een beetje kleurloos. Nu zijn het vooral Van Bommel, Kuit, van der Vaart Robben & van Persie die mij van het NL11 doen genieten.
Laat Sneijder maar lekker thuis bij Yolante, kan hij een docu soap laten maken over hoe hij het WK beleeft vanaf de camping. 
(Zoals je ziet ik kan ook positief zijn over ajaxcieden)
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nou, zo goed werd hij nooit meer. Had ook een heel andere rol en scoorde er op los.
Bij Ajax werd het toch een wat minder spectaculaire systeemspeler. Misschien niet minder goed voor het team, maar individueel niet zo groots.
Puur qua doelpunten heb je gelijk, maar alleen omdat de Boer bij Twente in de spits stond en bij Ajax vooral rechtshalf. Toch waren daar zijn passeerbewegingen nog steeds ontelbaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In dit geval werds het ook aan resultaat gekoppeld, dus wat is het probleem? Waarschijnlijk alleen dat het in Amsterdam werd gespeeld. Laat onverlet dat je orginele post gewoon flauwekul was. Geeft ook niet. Overkoomt iedereen weleens. Maar geef het dan gewoon toe.
We zullen zien. Voorlopig hou ik het erbij.....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En hadden we nu maar een verdediger als de Boer in Oranje.
. Ook al kon ik hem niet zien of horen.
Het duo de Boer-Stam was echt wereldklasse 
Daar steekt Heitinga-Mathijssen momenteel toch wat schril bij af. Maar goed, niet elke generatie heeft een absolute groep topspelers voor elke positie.
Hoop trouwens wel dat Bertje beseft dat Ooijer terug in de basis echt niet meer kan 
Meenemen als wissel is best, maar meer aub niet.
Wiel-Heitinga-Mathijssen-Gio lijkt me het beste voor komende zomer. Misschien Gio vervangen voor bv Braafheid of als hij fit is Bouma, maar ik verwacht niet dat Bert Gio eruit haalt. Hoeft ook niet perse.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Prestaties waren niet slecht, het elftal was gewoon niet aansprekend. Doe mij maar Van Basten Gullit, Koeman en Rijkaard of van Hanegem, Cruijff en Jansen of Rensenbrink, Krol en Haan. Spreken mij allemaal veel meer aan dan de De Boertjes, Kluivert en Reziger. Vind ook Bergkamp altijd al een beetje kleurloos. Nu zijn het vooral Van Bommel, Kuit, Robben & van Persie die mij van het NL11 doen genieten.
AjaCieden...
Bergkamp mag als persoon dan wel kleurloos zijn, maar op het veld zeker niet. Ik vind die goal tegen Argentinie misschien wel de mooiste Oranje goal ooit. Nog mooier dan van Bastens volley. Maar van Bastens goal besliste wel een toernooi, dat wel.
Ik heb de periodes die jij noemt nooit meegemaakt dus ik kan alleen oordelen van beelden, maar ik zie liever terugblikken terug op 1998 dan bv 1978,
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Prestaties waren niet slecht, het elftal was gewoon niet aansprekend. Doe mij maar Van Basten Gullit, Koeman en Rijkaard of van Hanegem, Cruijff en Jansen of Rensenbrink, Krol en Haan. Spreken mij allemaal veel meer aan dan de De Boertjes, Kluivert en Reziger. Vind ook Bergkamp altijd al een beetje kleurloos. Nu zijn het vooral Van Bommel, Kuit, van der Vaart Robben & van Persie die mij van het NL11 doen genieten.
Laat Sneijder maar lekker thuis bij Yolante, kan hij een docu soap laten maken over hoe hij het WK beleeft vanaf de camping. 
Toch komt je Feyenoord-bril er overduidelijk overal doorheen.
De Boertjes waren na Qruijff, van Hanegem, van Basten, Gullit en Rijkaard absoluut van de categorie die daar net onder komt. Daar kan je persoonlijke voorkeur echt niets aan af doen.
En als je Berkamp kleurloos vond, dan heb je simpelweg geen verstand van voetbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat zeurt iedereen nu over de verdediging, we hebben toch zonder al te veel problemen Italië op de 0 gehouden in eigen huis? En in Zwitserland ook goed gepresteerd. Verdediging is ook niet zo moeilijk, zelfs Macedonië weet een aanval met o.a. Robben, Van Persie, Kuijt en Huntelaar vrijwel van het scoren af te houden. De slag wordt op het middenveld geleverd en daar zorgen van Bommel en De Jong voor de overwinning.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
We zullen zien. Voorlopig hou ik het erbij.....
Voorlopig is het bijna het zelfde elftal als dat in 2006 en 2008 in de tweede ronde is uitgeschakeld. Je ongelijk is dus feitelijk al aangetoond.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alleen wisten spelers als de Boer en Stam ook het hoofd koel te houden in de knockout duels, daar waar de achterhoede van dit Oranje dat oa tegen Rusland en daarvoor tegen Portugal niet kon. Zit wel een aardig verschil in niveau in, al vind ik onze achterhoede wel redelijk stabiel. Oranje krijgt bijna nooit een goal tegen en als ze er 1 krijgen dan is het bijna nooit meer dan 1.
Ik vind wel de Jong wat tegenvallen de laatste tijd. Zou niet onterecht zijn op basis van dit seizoen dat de Zeeuw naast van Bommel kan komen te spelen in de basis.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de periodes die jij noemt nooit meegemaakt dus ik kan alleen oordelen van beelden, maar ik zie liever terugblikken terug op 1998 dan bv 1978,
Echt waar?
Gaat toch niets boven het kolkende stadion van River Plate met 75.000 Argentijnen, dan zo'n braaf sfeertje als in Frankrijk. De ruzie over gips, de bal op de paal, de verlenging.... ken geen enkele wedstrijd met meer drama en emotie dan juist die finale.

En dan heb ik het nog niet eens over de moeizame eerste ronde en de afstand pegels van Haan. En wat dacht je van de slachtvelden tegen Brazilie en Argentinie in 74, mooiste soort voetbal ooit IMO.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.