- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is zeker waar. Zo vind ik vrijwel alle aanvallen en goals van Ajax het gevolg van persoonlijke klasse, met name die van Suarez en zeker niet van een goed functionerende voorhoede.
Think again. Kijk eens voor de gein naar bv de goals van vd Wiel en Suarez (zijn 2e) tegen AZ. Pure combinatieaanvallen. Dat doet Ajax regelmatig. Maar Suarez is ook een speler met veel individuele klasse. Zal ik zeker niet ontkennen dat hij ons vaak heeft gered,
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ajax is zeker op de goede weg, maar over het algemeen vind ik dat er nog weinig structuur in zit. In ieder geval minder dan bij PSV en Twente. Dat compenseren ze dan wel weer met individuele klasse van bv. Wiel en Suarez.
Heb de wedstrijden gisteren niet gezien, maar alle Nederlandse clubs kunnen nog door. Verbaast me dan weer wel. Ben benieuwd naar Ajax - Anderlecht, hoop eigenlijk op 4-0 ofzo. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Think again. Kijk eens voor de gein naar bv de goals van vd Wiel en Suarez (zijn 2e) tegen AZ. Pure combinatieaanvallen.,
Dat is één wedstrijd. Het aantal wedstrijden waarin Suarez in zijn eentje het verschil maakt zijn veel talrijker. Nee als er één ploeg dit seizoen afhankelijk is van individuele klasse is het Ajax wel. Het team PSV in ieder geval in vele mindere mate. Maar merk het alweer na een drietal goede wedstrijden is het alweer Hosanna in Amsterdam. Iets wat meestal binnen no time weer wordt afgestraft dus ik reken op Twente komend weekend.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ik als Ajacied zal het woord hosanna nog niet gebruiken hoor.
Tegen AZ uit winnen is goed,tegen Feyenoord thuis gewoon een normale overwinning die je hoort te winnen,alleen omdat het de vijand is smaakt het wat lekkerder.
Maar we zijn gewoon 3e dus echt geen hosanna,want Twente en PSV doen het ook top en als je de onderlinge duels dan wel verliest zoals tegen PSV loop je toch achter de feiten aan.
En uit bij Twente winnen is gewoon belangrijk en als dat gebeurt zal er die dag ff hosanna zijn maar daarna al niet meer want dan sta je nog geen 1e.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat is één wedstrijd. Het aantal wedstrijden waarin Suarez in zijn eentje het verschil maakt zijn veel talrijker. Nee als er één ploeg dit seizoen afhankelijk is van individuele klasse is het Ajax wel. Het team PSV in ieder geval in vele mindere mate. Maar merk het alweer na een drietal goede wedstrijden is het alweer Hosanna in Amsterdam. Iets wat meestal binnen no time weer wordt afgestraft dus ik reken op Twente komend weekend.
Grote onzin opmerking dit. Net als hier op het forum zijn de meeste ajacieden op dit moment erg kritisch en lopen er maar weinig in de wolken. Zou ook een beetje gek zijn na vijf jaar geen titel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan nog genoeg voorbeelden noemen. Kijk alleen eens naar gisteravond, de 2e goal. Er zijn zoveel goals gemaakt uit goede aanvallen. Net of Suarez ze alleen maar scoort uit solo's. De laatste weken is Suarez sowieso niet in bloedvorm en blijft Ajax er ook op los scoren.
Er is helemaal geen overdreven hosanna, maar wel vertrouwen. Het gaat gewoon goed. Er wordt behoorlijk gespeeld, de resultaten zijn goed en we worden vaak zat vermaakt met leuke wedstrijden. En soms zit er een slechte pot tussen (Dordrecht, Roda JC) maar dat heb je altijd. De andere ploegen hebben dat soort wedstrijden ook.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ondertussen heeft PSV wel 4 titels gehaald in die periode en wij 0.
Ik zou graag willen ruilen.
Wat een onzin, dan zou je gewoon successupporter zijn. Ik ben liever echte ajacied en geniet van mooi voetbal, dan dat ik me identificeer met die grauwe saaie boeren uit Iendhoevuhh.. 
Laat Ajax het kampioenschap maar op typische ajaxwijze binnehalen en niet met geniepig en laf voetbal, bah.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Geniepig en laf... het wordt steeds grappiger hier
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kan moeilijk ontkennen dat de 2 laatste titels van PSV met behoorlijk anti voetbal binnen werden gehaald. Maar als jij je er niet aan stoort, prima toch. Als supporter zal je blij zijn met de titels. Maar ik volg orbit grotendeels. Doe mij de Ajax manier maar. Ik vind de voetbalinstelling van de club PSV een visie die totaal niet de mijne is.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Een titel is een titel. De wijze waarop deze wordt binnengehaald is totaal niet van belang. Resultaat is het enige dat telt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Simpele redenatie. Ben het er ook zeker niet mee eens.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat is inderdaad een Duitse of Italiaanse wijze van redeneren. Niet echt elftallen of voetbal waarover lyrisch nog wordt gesproken. Het Milan uit de jaren 80/90 echter met Van Basten, Rijkaard en Gullit staat veel mensen nog op het netvlies. Net zoals Ajax uit de jaren 90.. Beetje simpel om alléén maar winst na te streven.
En PSV speelt over het algemeen anti-voetbal met merendeels defensieve instelling. Zo af en toe hebben ze echter wat meer dan de middelmaat in huis en wordt het de moeite om aan te zien een beetje waard. Zo vond ik ze met Cocu, Alex en Gomes soms wel mooi voetbal laten zien, en ook in de tijd van Vanenburg en Romario waren er wat betere periodes bij. Maar vaak is het de recordhouder 1-0tjes 
stinissen (crew films & series)
-
- 23520 berichten
- 77041 stemmen
Ik zou ook zeggen alleen de titel is belangrijk hoe , maakt niet uit.
Het is wel een feit dat ze in Eindhoven afbraak voetbal spelen , wat niet aan te zien is.
En een trainer met een uitstraling van een kapote tuin stoel.
Iedereen is vol lof maar heeft nog niks bereikt bij Twentte deed hij het aardig en in Duitsland is hij gewoon mislukt dat kan trouwens ook niet anders met iemand die zo slecht uit zijn woorden kan komen als Rutten.
Wacht maar dat ze een paar keer de mist in gaan tegen Utrecht had het moeten gebeuren tegen Vitesse had het kunnen gebeuren en gisteren ook een punt gestolen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een onzin, dan zou je gewoon successupporter zijn. Ik ben liever echte ajacied en geniet van mooi voetbal, dan dat ik me identificeer met die grauwe saaie boeren uit Iendhoevuhh.. 
Laat Ajax het kampioenschap maar op typische ajaxwijze binnehalen en niet met geniepig en laf voetbal, bah.
Je trekt mijn opmerking uit de context.
Natuurlijk wil ik dominant en oogstrelend Ajax voetbal zoals het laatst in 1990-2000 gespeeld werd.
Maar Ajax heeft dat de afgelopen vijf jaar maar zeer sporadisch laten zien en heeft zeker niet mooier gevoetbald dan PSV.
En vijf jaar geen landstitel is voor Ajax gewoon een schande.
In dat perspectief zou ik de titels wel willen ruilen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Maar Ajax heeft dat de afgelopen vijf jaar maar zeer sporadisch laten zien en heeft zeker niet mooier gevoetbald dan PSV.
En vijf jaar geen landstitel is voor Ajax gewoon een schande.
In dat perspectief zou ik de titels wel willen ruilen.
Dat ben ik met je eens, en ook de wijze waarop werd gespeeld de laatste jaren was zo nu en dan dramatisch. Maar de intentie was toch om aanvallend voetbal te laten zien ipv. dat afbraakvoetbal van psv. Dat blijf ik toch positief vinden.. het materiaal is er gewoon niet naar geweest om die aanvallende impulsen ook vorm te geven. Dat is nu met Suarez weer terug gelukkig. Ook de rest lijkt nu meegetrokken te worden in zijn enthousiasme. Hopelijk kan Jol dit systematisch doorzetten en dat het niet weer een incident blijkt te zijn.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De intentie is inderdaad altijd wel goed geweest, dat ben ik met je eens. Toch zijn er de laatste vijf jaar nog wel een aantal prima spelers geweest. Alleen jammer dat de verantwoordelijken het geld waar me minimaal 2 of 3x kampioen hadden kunnen worden zo slecht hebben geïnvesteerd dat ieder willekeurig persoon op dit forum dat waarschijnlijk beter had gedaan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En PSV speelt over het algemeen anti-voetbal met merendeels defensieve instelling.
Het is wel een feit dat ze in Eindhoven afbraak voetbal spelen , wat niet aan te zien is.
Ik vind dat toch wel onzin hoor. Gaat misschien op voor de vorige 2 seizoenen, maar ze spelen nu met een zeer aanvallend middenveld (Affelay, Bakkal en Engelaar) en dan hebben ze ook nog backs die vrij diep spelen.
Zoals ze de eerste helft tegen Cluj spelen was toch wel van een redelijk hoog niveau.
Hier moest ik wel even hard om lachen.
Rutten mag inderdaad wel wat blijer zijn. Hij heeft het altijd alleen maar over de lange termijn, lijkt nooit eens echt tevreden met hoe het nu gaat. Maar goed, hij verricht wel goed werk.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Ook vorig jaar was het geen afbraakvoetbal, toen was het gewoon erg slecht.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Afbraakvoetbal met een defensieve instelling is inderdaad onzin. Onze rechtsback Manolev komt amper op de eigen helft en onze meest verdedigende middenvelder is Affelay. Zegt denk ik genoeg. Dat die vier anderen verdedigend nauwelijks in de problemen komen is eerder knap dan defensief.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ik ben zelf Ajacied maar geef gewoon toe dat PSV dit jaar ook gewoon leuk voetbalt.
Ze begonnen matig maar nu zijn ze toch wel erg sterk hoor en nu zelfs die keeper ballen begint te pakken is het een grote kanshebber voor de titel,denk zelfs wel groter dan Ajax en Twente hoewel het weinig zal schelen.
Verbaas me vooral over Lazovic,die vaak zelfs beter speelt dan een echte flankspeler als Rommedahl.
Maar heb nog steeds een hekel aan hem,walgelijk mannentje.
Suarez is de leukste speler om te zien van beide teams maar met spelers als Pantelic,Kennedy en Rommedahl is het voor de rest vaak ook niet echt bijzonder bij ons,.
Het saaie afbraak-voetbal was vooral in het jaar dat o.a. van Goossen trainer van PSV was,toen was het echt afschuwelijk om een wedstrijd van PSV te zien,en zo wil ik niet eens kampioen worden..
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Doe mij de Ajax manier maar.
ajax manier 
je weet echt niet waar je het over hebt en mij beschuldigen dat ik nauwelijks een ajax supporter ben. lol
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Haha, wat een verliezerstaal hier.
hmm dus ben je ook geen lul.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
PSV speelt tegenwoordig hyperaanvallend. Leuk. Als ik verder aan aanvallend voetbal denk de laatste jaren komen het AZ van Co, het Twente van Rutten en het Heerenveen van Verbeek in me op. Zeker niet het Ajax van Ten Catenaccio of De Bloempot. En Jol speelde met 1 1/2 aanvaller de topper tegen PSV. Benieuwd of ze tegen Twente meer durven. Of dat ook de spelers al van te voren met rood aangelopen wangetjes zachtjes beginnen te huilen omdat die gemene meneer Vink de scheidsrechter is.
'De Ajax manier' is de laatste jaren (noodgedwongen?) vooral lange halen snel thuis op Huntelaar of Suarez. Misschien dat Jol er eindelijk weer eens een beetje voetbal in krijgt, we zullen zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In de winterstop wordt Suarez geruild voor Huntelaar....
Ideetje van Rob Jacobs
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Suarez wil echt niet naar een club als AC Milan.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'een club als AC Milan'.
Lijkt me inderdaad vreselijk..... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.