• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.450 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.830 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

The Oceanic Six schreef:
Ja, ik moet nog lachen als ik las dat leden van Dijk en Stekelenburg gelijkwaardig vonden.

Er was er minstens één die Van Dijk zelfs beter vond.
Ik baalde wel van die rode kaart, want ik heb 'm wel in m'n dreamteam (tja, hij is de enige betaalbare keeper die nog af en toe de nul houdt)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Er was er minstens één die Van Dijk zelfs beter vond.

Nja, die zal nu wel netjes weer in zijn kamer in Wolfheze opvang zitten

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ik vind het in ieder geval vreemd dat A&L ajax goed vond. ajax was niet - waardig, lijkt me.

Uiteraard is van Dijk niet beter dan Stekelenburg. Darley gaat dat wel worden op korte termijn.

Na de wedstrijd zulke opmerkingen maken, lijkt me nóg makkelijker dan voor de wedstrijd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Forumleden die Feyenoord spelers beter vonden dan de Ajax spelers

Tot de 43e minuut wel... in ieder geval gelijkwaardig. Heb daarna niet meer gekeken...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

@ NR

Ach joh, met een prettige uitslag bekijk je alles al snel wat vrolijker he. Ajax haalde ook niet zijn topniveau. Prettige gedachte trouwens dat ze nog beter kunnen

Twente-Ajax zondag, echt een topduel waar we er weer moeten staan.

Enne, ik maakte voor de wedstrijd ook al die opmerkingen

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naja, tot de rode kaart waren Feyenoord en ajax gelijkwaardig. Dat lijkt me dan toch geen fijne gedachte, aangezien jij Feyenoord zó slecht vindt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Naja, tot de rode kaart waren Feyenoord en ajax gelijkwaardig.

Dat is jou mening, ik vond Ajax beter, alleen tussen minuut 20 en 35 was Feyenoord iets beter.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik vind het in ieder geval vreemd dat A&L ajax goed vond. ajax was niet - waardig, lijkt me.

Uiteraard is van Dijk niet beter dan Stekelenburg. Darley gaat dat wel worden op korte termijn.

Na de wedstrijd zulke opmerkingen maken, lijkt me nóg makkelijker dan voor de wedstrijd.

Knap om dat al te roepen nadat Darley letterlijk twee wedstrijden heeft gekeept.

Steek heeft zich na PSV trouwens prima hersteld en keept sindsdien weer uitstekend.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Dat is jou mening, ik vond Ajax beter, alleen tussen minuut 20 en 35 was Feyenoord iets beter.

Niet alleen mijn mening. Zelfs van (objectieve ) ajacieden hoor ik het. Kan zijn dat ajax een licht voordeel had, maar creëerden ze nou zoveel kansen?

Zonder die rode kaart was het nog een zware klus voor Feyenoord geweest, daar niet van. Feyenoord is er nog lang niet, dat wist ik voor de wedstrijd al. Totaal geen verassing voor mij vandaag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax was twee derde van de eerste helft wel veel beter ja. Feyenoord heeft een kwartier het beste van het spel gehad maar met 11 vs 11 was het toch Ajax die grotendeels het overwicht had (en overigens veel gevaarlijker was in balbezit).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Naja, tot de rode kaart waren Feyenoord en ajax gelijkwaardig. Dat lijkt me dan toch geen fijne gedachte, aangezien jij Feyenoord zó slecht vindt.

Ik zeg dit seizoen al vaker dat ik Feyenoord overschat vond, gezien de klassering. Feyenoord speelde vorig jaar onder de maat qua prestaties en dit seizoen vond ik het een tijd boven hun stand. Ze hebben redelijke spelers, maar het is allemaal wel traag en of te jong, of te oud. Ik vind Ajax, PSV, Twente en ook AZ gewoon beter. Been kan wel altijd zijn positieve goed nieuws show brengen, maar ook hij zal gewoon moeten presteren en dat doet Feyenoord in de grote wedstrijden ook dit seizoen niet.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Knap om dat al te roepen nadat Darley letterlijk twee wedstrijden heeft gekeept.

Steek heeft zich na PSV trouwens prima hersteld en keept sindsdien weer uitstekend.

Ik plaatste er niet voor niets een smiley achter. Zoiets kan ik nooit van tevoren weten. Wel weet ik dat de potentie er is. En daar komt bij dat ik Stekelenburg een vrij middelmatige keeper vind. Bizar dat we in Nederland niet beter hebben op v/d Sar na.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Inderdaad keept Stekelenburg momenteel weer heel goed, hij heeft een moeilijke periode gehad (blessures en gebrek aan vertrouwen van de vorige coach), maar zit nu weer op het niveau van twee seizoenen geleden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:
Ajax was twee derde van de eerste helft wel veel beter ja. Feyenoord heeft een kwartier het beste van het spel gehad maar met 11 vs 11 was het toch Ajax die grotendeels het overwicht had (en overigens veel gevaarlijker was in balbezit).

Eens. Ajax begon sterk, zakte weg en Feyenoord had zon 20 minuten prima spel, zonder echt gevaarlijk te zijn op voetballend gebied. Net voor de rust besliste Ajax (maar ook Feyenoord zelf) alles. 2e helft had Feyenoord niks meer te vertellen, al maakten ze een mooie goal in een fase dat Ajax was traag speelde. Jol wisselde Enoh en daarmee verloor Ajax ook tijdelijk het overwicht. Vanavond eens de samenvatting zien. Kon niet goed oordelen of Babovic rood verdiende. Van Dijks rood was terecht.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zeg dit seizoen al vaker dat ik Feyenoord overschat vond, gezien de klassering. Feyenoord speelde vorig jaar onder de maat qua prestaties en dit seizoen vond ik het een tijd boven hun stand. Ze hebben redelijke spelers, maar het is allemaal wel traag en of te jong, of te oud. Ik vind Ajax, PSV, Twente en ook AZ gewoon beter. Been kan wel altijd zijn positieve goed nieuws show brengen, maar ook hij zal gewoon moeten presteren en dat doet Feyenoord in de grote wedstrijden ook dit seizoen niet.

Zoiets moet je veel meer nuanceren. Heb ik ook al gedaan, dus dat doe ik niet meer uitgebreid. Maar ik praat niet raar als ik zeg dat Feyenoord een hele grote sprong heeft gemaakte t.o.v. vorig jaar. Je moet ook niet vergeten dat Feyenoord vandaag speelde zonder de Guzman, Tomasson (misschien de belangrijkste speler van Feyenoord) en Fernandez. Cissé kun je missen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kan zijn dat ajax een licht voordeel had, maar creëerden ze nou zoveel kansen?

Nee, maar Feyenoord toch ook niet? Beiden een bal op de paal, meer niet. Ik zeg ook niet dat het verschil groot was.

p.s.

Ajax speelt dit seizoen trouwens vaak veel beter in de tweede helft valt me op, misschien moet Jol zijn pauze-speech ook voor de wedstrijd afdraaien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Niet alleen mijn mening. Zelfs van (objectieve ) ajacieden hoor ik het. Kan zijn dat ajax een licht voordeel had, maar creëerden ze nou zoveel kansen?

Zonder die rode kaart was het nog een zware klus voor Feyenoord geweest, daar niet van. Feyenoord is er nog lang niet, dat wist ik voor de wedstrijd al. Totaal geen verassing voor mij vandaag.

Ajax had in de 1e 15 minuten ook genoeg kansen he. En Vlaar schoot op de paal en kopte bijna raak, maar ook Pantelic raakte nog de paal en Ajax miste ook nog kansen. De 1-0 viel op een goed moment, maar was ook in de 1e helft niet geheel onverdiend. Ik vond wel dat Feyenoord beter voetbalde in de ArenA dan dat ze in jaren hebben gedaan. Voorgaande jaren waren ze echt vanaf minuut 1 kansloos in hun spel. Ik vond de keuze van Been om Makaay te passeren alleen wel slecht. De aanval van Feyenoord was nu veel te licht en bepaald niet balvast. Foute tactiek van Been die door Jol is afgetroefd. Toch?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Eens. Ajax begon sterk, zakte weg en Feyenoord had zon 20 minuten prima spel, zonder echt gevaarlijk te zijn op voetballend gebied. Net voor de rust besliste Ajax (maar ook Feyenoord zelf) alles. 2e helft had Feyenoord niks meer te vertellen, al maakten ze een mooie goal in een fase dat Ajax was traag speelde. Jol wisselde Enoh en daarmee verloor Ajax ook tijdelijk het overwicht. Vanavond eens de samenvatting zien. Kon niet goed oordelen of Babovic rood verdiende. Van Dijks rood was terecht.

Sorry, maar ik vind het niet raar dat Feyenoord niets meer te vertellen had in de 2e helft, met 10 man, terwijl het al een lastig verhaal zou worden. Een rommelige tegengoal en een rode kaart op slag van rust is mokerslag natuurlijk. Sommigen spelers zijn mentaal totaal niet sterk bij Feyenoord, zeker de jonkies. Ook iets dat ze moeten leren. Spelers als Slory, Biseswar en Wijnaldum (ofwel: de hele voorhoede) kunnen daar totaal niet mee omgaan. Nu wil ik het trouwens niet allemaal goed praten, ajax heeft terecht gewonnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zoiets moet je veel meer nuanceren. Heb ik ook al gedaan, dus dat doe ik niet meer uitgebreid. Maar ik praat niet raar als ik zeg dat Feyenoord een hele grote sprong heeft gemaakte t.o.v. vorig jaar. Je moet ook niet vergeten dat Feyenoord vandaag speelde zonder de Guzman, Tomasson (misschien de belangrijkste speler van Feyenoord) en Fernandez. Cissé kun je missen.

Ik zeg toch ook dat ze beter spelen en ook beter zijn dan vorig jaar? Alleen vind ik alle hosanna die er een tijd heerste rondom Feyenoord overdreven want zo goed was het echt niet. Dat zag je de laatste tijd ook al goed met oa stroeve duels tegen Willem II en vorige week VVV. Dit Feyenoord heeft moeite met dominant te voetballen. Het is op de counter normaliter wel behoorlijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ajax had in de 1e 15 minuten ook genoeg kansen he. En Vlaar schoot op de paal en kopte bijna raak, maar ook Pantelic raakte nog de paal en Ajax miste ook nog kansen. De 1-0 viel op een goed moment, maar was ook in de 1e helft niet geheel onverdiend. Ik vond wel dat Feyenoord beter voetbalde in de ArenA dan dat ze in jaren hebben gedaan. Voorgaande jaren waren ze echt vanaf minuut 1 kansloos in hun spel. Ik vond de keuze van Been om Makaay te passeren alleen wel slecht. De aanval van Feyenoord was nu veel te licht en bepaald niet balvast. Foute tactiek van Been die door Jol is afgetroefd. Toch?

Ik vind niet dat Been heeft gefaald in zijn opstelling. Aan Makaay had je deze wedstrijd helemaal niets gehad. Achteraf lul je misschien anders. Zou Feyenoord met Makaay beter zijn geweest? Dat is irrelevant.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zavo schreef:
p.s.
Ajax speelt dit seizoen trouwens vaak veel beter in de tweede helft valt me op, misschien moet Jol zijn pauze-speech ook voor de wedstrijd afdraaien.

In de rust van vandaag had je Bassie net zo goed voor de groep kunnen zetten, dan was de uitslag hetzelfde geweest. Je wist van tevoren dat ajax er nog 4 in zou schoppen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vind niet dat Been heeft gefaald in zijn opstelling. Aan Makaay had je deze wedstrijd helemaal niets gehad. Achteraf lul je misschien anders. Zou Feyenoord met Makaay beter zijn geweest? Dat is irrelevant.

Ik vind wel dat Been heeft gefaald. Als je tegen Ajax defensief ingesteld gaat spelen, dan verlies je het. Juist ploegen die ons onder druk zetten maken kans. Zie PSV maar ook Roda recent. Ploegen die komen om te counteren en te verdedigen spelen we er meestal goed uit. Zie ook NAC, die normaal ook de slechtste niet zijn maar wel 6-0 verloren.

Overigens, 40 goals gemaakt in 12 duels. Not bad

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zeg toch ook dat ze beter spelen en ook beter zijn dan vorig jaar? Alleen vind ik alle hosanna die er een tijd heerste rondom Feyenoord overdreven want zo goed was het echt niet. Dat zag je de laatste tijd ook al goed met oa stroeve duels tegen Willem II en vorige week VVV. Dit Feyenoord heeft moeite met dominant te voetballen. Het is op de counter normaliter wel behoorlijk.

Dat bericht van je dat je Feyenoord beter vindt dan de vorige jaren (in de ArenA) las ik pas toen ik het bericht aan het typen was.

Zoveel hosanna was er niet, hoor. Het is alleen een groot verschil met vorig jaar. Het geluk (vandaag niet) staat wat meer aan onze kant. Als je ziet waar Feyenoord vandaan komt...

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Zavo schreef:

p.s.

Ik denk dat we hier voor eens Derksen gelijk moeten geven.

De ploeg oogt vooral fysiek een stuk fitter.

Hierdoor zijn ze in de eindfase sterker. Vooral na de 120 minuten in Dordtrecht viel me dat vandaag ook weer op.

Zelfs Suarez is afgetrainder en heeft meer "body"

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik vind wel dat Been heeft gefaald. Als je tegen Ajax defensief ingesteld gaat spelen, dan verlies je het. Juist ploegen die ons onder druk zetten maken kans. Zie PSV maar ook Roda recent. Ploegen die komen om te counteren en te verdedigen spelen we er meestal goed uit. Zie ook NAC, die normaal ook de slechtste niet zijn maar wel 6-0 verloren.

Overigens, 40 goals gemaakt in 12 duels. Not bad

Ik had het over de opstelling, niet over de tactiek of het spel. Met Slory, Biseswar, Wijnaldum en Babovic heb je op papier een aardig aanvallende ploeg.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ach, de doelstelling is de 4e plaats en die van ajax de 1e. Ik denk dat Feyenoord het gaat halen en ajax niet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik had het over de opstelling, niet over de tactiek of het spel. Met Slory, Biseswar, Wijnaldum en Babovic heb je op papier een aardig aanvallende ploeg.

Op papier ja. Maar iedereen die Slory, Wijnaldum en Biseswar kent, weet dat het lichtgewichten zijn die het van momentjes moeten hebben. Vind ik geen spelers om je hele aanval aan op te hangen. Vooral Slory vind ik trouwens Feyenoord onwaardig. Babobic ken ik nauwelijks. Denk dat Vertonghen hem wel wat intiemer nu kent hehe.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Op papier ja. Maar iedereen die Slory, Wijnaldum en Biseswar kent, weet dat het lichtgewichten zijn die het van momentjes moeten hebben. Vind ik geen spelers om je hele aanval aan op te hangen. Vooral Slory vind ik trouwens Feyenoord onwaardig.

Daarom misten we Tomasson.

En over Slory ben ik het met je eens. Jammer dat Feyenoord destijds niet inging op de interesse van ajax.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ach, de doelstelling is de 4e plaats en die van ajax de 1e. Ik denk dat Feyenoord het gaat halen en ajax niet.

Zo is dat. Gewoon een hele positieve dag voor jullie. Wij zitten in crisis....

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat bericht van je dat je Feyenoord beter vindt dan de vorige jaren (in de ArenA) las ik pas toen ik het bericht aan het typen was.

Zoveel hosanna was er niet, hoor. Het is alleen een groot verschil met vorig jaar. Het geluk (vandaag niet) staat wat meer aan onze kant. Als je ziet waar Feyenoord vandaan komt...

Ik ben het trouwens wel met je eens hoor Rico.

En A&L, bekijk het ook eens van hun kant. Als je zoveel shit over je heen krijgt al die jaren en je ziet als supporter dat het langzaam wat beter gaat, dan mag je toch best een beetje opgetogen zijn? Wat dat betreft ben ik het helemaal met jou eens dat dat kwartier in de eerste helft het beste was wat we in jaren van Feyenoord hebben gezien.

Ik geloof trouwens niet dat Mackaay vandaag wat had toegevoegd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.