- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zou het vergelijk zo trekken: qua gevoel dan
Chelsea - PSV (Money, Money, Money)
Manchester U - Ajax (Arrogantie)
Liverpool - Feyenoord (Volksclub)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Wanneer kocht PSV alles wat los en vast zat met Russisch geld?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dan zou Chelsea meer AZ zijn (hopelijk gaat Abramovich ook snel failliet, maar dat zal wel niet). En Ajax zou ik met Arsenal vergelijken, een club die ook oog heeft voor de jeugd en het voetbal en niet alleen voor het resultaat. Maar die vergelijkingen slaan natuurlijk eigenlijk nergens op.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Dus? Dat alles heeft Ajax ook en ik heb niet het idee dat je positief over die club bent.
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
hmmm
Ajax kan je eventueel vergelijken met de Spurs en Feyenoord met Manchester City.
en PSV met geen 1.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En Sparta is dan Man United zeker? 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dus? Dat alles heeft Ajax ook en ik heb niet het idee dat je positief over die club bent.

o nee de beursgang vind je iets heel anders!
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Damn, heb de derde goal van Milan gemist. 
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Keep your PMS under control mate.
ik vind Chelsea veel weg hebben van Ajax, dat is het enige wat ik zeg. Wat hier nou hatelijk aan is
.
Nou lees je bericht nog maar eens goed en probeer de ondertoon even vast te stellen 
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
En Ajax zou ik met Arsenal vergelijken, een club die ook oog heeft voor de jeugd en het voetbal en niet alleen voor het resultaat. Maar die vergelijkingen slaan natuurlijk eigenlijk nergens op.
Mee eens 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb je echt geen idee waar de P voor staat?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je zou zeggen voor "Prijs" de laatste tijd.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Mee eens
Ja, Arsenal zou ook inderdaad aankopen doen als Oleguer, Wielaert, Roger, Pantelic, Atouba, Luque enz enz enz. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ja, Arsenal zou ook inderdaad aankopen doen als Oleguer, Wielaert, Roger, Pantelic, Atouba, Luque enz enz enz.
Klopt Arsenal doet nog veel meer miskopen dan Ajax.
Vind het ook nogal en belediging voor Ajax om vergeleken te worden met Ar$enal.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat Arsenal niet zoveel uitgerangeerde aankopen (miskopen) doet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Niet uitgerangeerd, wel miskopen dat is alleen minder zichtbaar omdat die miskopen worden gefilterd voor dat ze het eerst halen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Maar niet uitgerangeerd.
Dat is het grote verschil met Ajax. Die halen spelers waarvan iedereen al lang weet dat ze over the hill zijn. Dat is pas een diskwalificatie naar hun eigen jeugdspelers.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Dat dollar teken, weet je wel waar je over praat? Arsenal is het schoolvoorbeeld verstandige/gerichte aankopen doen voor gepaste prijzen. In 13 jaar heeft Wenger één keer teveel geld betaald, voor een speler die het nooit heeft waar kunnen maken (Reyes). Dat niet alle talenten het halen is natuurlijk geen rare zaak.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat dollar teken, weet je wel waar je over praat? Arsenal is het schoolvoorbeeld verstandige/gerichte aankopen doen voor gepaste prijzen. In 13 jaar heeft Wenger één keer teveel geld betaald, voor een speler die het nooit heeft waar kunnen maken (Reyes). Dat niet alle talenten het halen is natuurlijk geen rare zaak.
Dat dollarteken staat niet voor de hoeveelheid uitgegeven geld, maar voor de hoeveelheid gekochte spelers. Nogmaals op één speler na is elke speler uit de selectie gekocht.
Wat Arsenal doet is juist veel erger, Arsenal haalt tientallen jeugdige sterspelers weg bij hun clubs. Kleinere BVO's staan machteloos omdat men geen transfersom voor deze spelers kan vragen. Dat heeft niets met goed beleid te maken, maar met het misbruiken van anderen clubs. Waarom zou NEC bijvoorbeeld nog spelers zelf opleiden als Arsenal weer eens met de kruiwagen langs komt en de beste speler oppikt (Barazite)?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ondertussen speelt Arsenal wel het mooiste voetbal van Europa, samen met Barcelona.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Daar kan ik tot op zekere hoogte wel in meekomen. Toch zie ik niet alleen negatieve kanten aan dit verhaal. De grootste talenten komen per slot van rekening het beste tot hun recht bij de beste clubs. Voor zo'n Barazite kan het zijn ontwikkeling ontzettend stimuleren als hij kan trainen onder Wenger tegen de betere voetballers van de wereld, in plaats van in het Goffertpark
Hier nog even wat statistieken. Arsenal heeft in 10 seizoenen (vanaf 2000/2001) 55 spelers gekocht/aangetrokken voor een totaalbedrag van 172.10 miljoen Britse Ponden. Wat dus neerkomt op 17,21 miljoen per jaar en 3,13 miljoen per speler. Voor talenten als Ramsey, Walcott en Denilson is overigens behoorlijk betaald (basisbedragen van 5, 6 en 3,4 miljoen pond, wat flink op kan lopen wanneer ze een bepaald aantal wedstrijden hebben gespeeld). Fabregas, Vela, Merida, Barazite zijn dan wel weer voor gratis over gekomen.
Het valt wat mij betreft allemaal nog wel mee met de kwalijke gang van zaken bij Arsenal.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Heb je echt geen idee waar de P voor staat?
Een club opgericht voor Philips medewerkers tegenover een club waarin een rijke Rus miljoenen heeft gestopt.
Geen enkel verschil inderdaad...
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Een Feyenoorder die chelsea een mooie club noemt vind ik vreemd. Zowat het Ajax van Engeland.
De aanhang had vroeger nogal wat contacten, dus zo gek is dat niet.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Beide zijn de grootste clubs van hun land en beide hebben ze ook de meeste Europese prijzen behaald.
qua beleving lijkt het in geen geval op elkaar.. andere fans, andere sfeer enz.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een club opgericht voor Philips medewerkers tegenover een club waarin een rijke Rus miljoenen heeft gestopt.
Geen enkel verschil inderdaad...
Ik doel gewoon op het flinke bedrijfskapitaal wat er achter zit. Beide clubs worden flink gesteund door een multinational....
Eigenlijk was het natuurlijk meer AZ dat op Chelsea leek, (qua rijke eigenaar) maar dat is nu niet meer.
Maar SV heeft nog steeds die rijke eigenaar, het is enkel geen individu) Ik zou anders ook niet weten welke club uit Engeland beter te vergelijken is met PSV. Moet je toch zoeken naar een provincie club die dankzij de link met een multinational groot heeft kunnen groeien. (En ja Chelsea is ook geen provincie club, maar stelde zonder de financiele injectie niet veel voor.)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat Liverpool de grootste club van Engeland is, daar bestaat geen twijfel over. Reken de Europese prijzen erbij en de prijzenkast van United verbleekt bij die van Liverpool.
Zoveel scheelt het niet meer tussen Man Utd en Liverpool. United heeft sinds '92 zon 10x de PS gewonnen geloof ik en ook nog onder Ferguson 2x de CL. Liverpool won sinds begin jaren 90 niks meer, minus 1x de CL in 2005 dan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ondertussen speelt Arsenal wel het mooiste voetbal van Europa, samen met Barcelona.
Dat is ook maar relatief gezien. Arsenal speelt aardig, maar komt bij lange na niet in de buurt van Barcelona. En clubs als Man Utd spelen niet lelijker dan Arsenal.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Dat is niet te vergelijken. Philips is de shirtsponsor, meer niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.