- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hartstikke leuk maar én Robben én Elia én Van Persie én Vd Vaart én Sneijder én Van Nistelrooij kan natuurlijk niet.
Tuurlijk kan dat wel. Dat niemand het durft ligt aan de lafheid in het voetbal. De balans, weetjewel. Alsof VdVaart geen duelletje op het middenveld kan winnen.
Het voetbal is niet uitgevonden voor types als Schaars of Nigel de Jong, dus die wil ik ook niet zien in Oranje.
7-3 winnen telt ook hoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
-----------Van Persie
-----Robben-vd Vaart-Elia
------Sneijder-van Bommel
Gio-Mathijssen-Heitinga-Wiel
----------Stekelenburg
Ergens is het wel haalbaar, maar ik denk dat het beter is om wat meer balans (ja, otherfool haat dat woord haha) in de ploeg te krijgen.
Je speelt nog veel te defensief... waar heb je in Godesnaam 4 verdedigers voor nodig?
Je kunt gewoonweg niet een opstelling maken met Giovanni van Bronckhorst (en echt, ik vind het een schat) in het team en Ruud niet. Echt hoor, dat kan toch niet?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Otherfool, ben je niet toevallig 66 jaar oud ofzo en heb je het voetbal van de jaren 50 nog in je hoofd met 10 aanvallende spelers per partij? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je speelt nog veel te defensief... waar heb je in Godesnaam 4 verdedigers voor nodig?
Je kunt gewoonweg niet een opstelling maken met Giovanni van Bronckhorst (en echt, ik vind het een schat) in het team en Robin van Persie niet. Echt hoor, dat kan toch niet?
Lieve schat, kijk eens wie er in die ploeg in de spits staat?
En spelers als Heitinga en vd Wiel komen ook steeds mee op. Alleen Mathijssen is een pure achterhoede speler.
Haha, nu stiekem je post aanpassen he 
Gelukkig heb ik alles gequote ouwe boef.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Aanvallende spelers... Het is geen American Football... elke speler kan meeverdedigen, elke speler kan mee aanvallen. VdVaart kan best een duelletje winnen en Sneijder weet best waar-ie moet lopen als de tegenstander aan de bal is.
edit; ik zag te laat dat je Persie in de spits had ipv Ruud 
edit2; dus je gaat 'een opkomende VdWiel' in het team opstellen ipv een echte voetballer?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
En Koevermans legt ze er van allemaal het makkelijkst in.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Aanvallende spelers... Het is geen American Football... elke speler kan meeverdedigen, elke speler kan mee aanvallen. VdVaart kan best een duelletje winnen en Sneijder weet best waar-ie moet lopen als de tegenstander aan de bal is.
edit; ik zag te laat dat je Persie in de spits had ipv Ruud 
edit2; dus je gaat 'een opkomende VdWiel' in het team opstellen ipv een echte voetballer?
Ik vind aanvallende backs zeker een vereiste. Vd Wiel doet dat prima en Gio (in mindere mate) ook wel. Of je moet pleiten voor Emanuelson daar he. Die zie je de hele wedstrijd in de 16 van de tegenstander ipv op zijn positie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Welnee, 3 verdedigers volstaan prima. Mogen bij de middenlijn blijven staan. Namen onbelangrijk. Als ze maar een bal kunnen wegkoppen, hard kunnen rennen en gemeen kunnen kijken. Braafheid, Ooijer en Bouhlarouz bijvoorbeeld, die kunnen dat prima. Heitinga mag ook. Daarvoor Bommeltje en dan 6 pareltjes daarvoor, je wordt wereldkampioen, ik zweer het je. En ook al word je het niet (onmogelijk!), dan zit de hele wereld wel vol bewondering te kijken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
@ Otherfool
Beloof me, als jij ooit trainer wordt dat je het hier meteen meldt dan koop ik een seizoenskaart. Elke wedstrijd is sensatie gegarandeerd, maar kampioen zullen we nooit worden (ik deel wel je visie dat mooi voetballen belangrijker is dan winnen, maar er zijn grenzen). Het systeem waar jij om vraagt is in het moderne voetbal -naar mijn weten- nog nooit gespeeld en waarschijnlijk gedoemt te mislukken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Welnee, 3 verdedigers volstaan prima. Mogen bij de middenlijn blijven staan. Namen onbelangrijk. Als ze maar een bal kunnen wegkoppen, hard kunnen rennen en gemeen kunnen kijken. Braafheid, Ooijer en Bouhlarouz bijvoorbeeld, die kunnen dat prima. Heitinga mag ook. Daarvoor Bommeltje en dan 6 pareltjes daarvoor, je wordt wereldkampioen, ik zweer het je. En ook al word je het niet (onmogelijk!), dan zit de hele wereld wel vol bewondering te kijken.
En moet de keeper dan ook bij corners meekomen naar de andere 16? 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Ik vind het trouwens lullig voor Kroatië dat ze zijn uitgeschakeld in de kwalificaties voor het WK. Het was afgelopen EK een zeer goed spelend elftal, toen ook al onterecht uitgeschakeld..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En wat als de tegenstander de bal heeft en druk zet? Hoe gaan die 6 aanvallers ons goal leeg houden, of wat dacht je van een snelle uitbraak? (Meeste goals worden gescoord uit een omschakeling)
Zelfs al zou je gedurende 90 minuten het strafschopgebied van de tegenstander omsingelen, dan nog zullen gehaaide ploegen zoals Duitsland, Rusland of Italië met 0-1 weten te winnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sja, als je in de 119e minuut tegen de Turken de winnende goal denkt te maken en hem in de 121e minuut alweer terug krijgt, dan ligt het toch aan jezelf...
Nu ontbreken beide landen 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
En Koevermans legt ze er van allemaal het makkelijkst in.
Mogen ze van mij meenemen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@ Otherfool
Beloof me, als jij ooit trainer wordt dat je het hier meteen meldt dan koop ik een seizoenskaart. Elke wedstrijd is sensatie gegarandeerd, maar kampioen zullen we nooit worden (ik deel wel je visie dat mooi voetballen belangrijker is dan winnen, maar er zijn grenzen). Het systeem waar jij om vraagt is in het moderne voetbal -naar mijn weten- nog nooit gespeeld en waarschijnlijk gedoemt te mislukken.
Die krijg je van me.
Het Ajax van mid jaren 90 en het Heerenveen van Foppe speelden met heel veel creativiteit, met types als Litmanen of Korneev soms als meest teruggetrokken middenvelders. Het heeft beide teams geen windeieren gelegd. Rutten is goed bezig bij PSV, die zie ik toch ook al met 6 creatieve spelers in het veld staan. Ze staan bovenaan.
Ik weet niet waar het fout is gegaan in het voetbal, maar de treurige balans is dat Nederland met 6 verdedigers speelt tegen een B-land als Australië. En dan is Nederland nog een relatief aanvallend team...
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Nou nee. Complete onzin.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
O god, alsjeblieft niet. Lekker thuislaten, die mist alle niveau voor Oranje.
Met Huntelaar, Kuijt, van Persie en eventueel Nistelrooij hebben we zat centrumspitsen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Misschien wel leuk, als nu de WK selectie bekend gemaakt moet worden, wie zouden jullie meenemen?
Het zijn altijd 23 namen waarvan 3 keepers. Ben benieuwd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En wat als de tegenstander de bal heeft en druk zet? Hoe gaan die 6 aanvallers ons goal leeg houden, of wat dacht je van een snelle uitbraak? (Meeste goals worden gescoord uit een omschakeling)
Zoals ik zei; VdVaart kan toch wel een duel winnen? Waar komt toch het idee vandaan dat-ie dat niet kan? En andere teams stellen zoveel afbraak op dat die echt niet massaal geniale, zuivere passes af gaan leveren.
Omschakeling; de drie verdedigers die ik noem kunnen prima 1 op 1 spelen. Die vertrouw ik daarin ook veel meer als die oh zo opkomende backs waar iedereen het over heeft.
Bovendien is het helemaal niet erg als de tegenstander een goaltje maakt. Zolang jij er maar meer maakt.
Mijn Nederlandse team scoort altijd. En anders maar niet. Normaal gesproken verliezen we toch ook al van bovengenoemde teams dus dan maar vol glorie de boot in.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Het Ajax van mid jaren 90 en het Heerenveen van Foppe speelden met heel veel creativiteit, met types als Litmanen of Korneev soms als meest teruggetrokken middenvelders.
En ook niet met maar 3 verdedigers er achter.
Ik weet niet waar het fout is gegaan in het voetbal, maar de treurige balans is dat Nederland met 6 verdedigers speelt tegen een B-land als Australië. En dan is Nederland nog een relatief aanvallend team...
Omdat in het huidige voetbal je fysiek 3 keer over de kop gaat met allemaal lichtgewichten op het veld die leuk kunnen voetballen.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
O god, alsjeblieft niet. Lekker thuislaten, die mist alle niveau voor Oranje.
Niet meer dan Huntelaar.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Misschien wel leuk, als nu de WK selectie bekend gemaakt moet worden, wie zouden jullie meenemen?
Lijkt me vrij simpel.
1. Van der Sar
2. Van der Wiel
3. Ooijer
4. Heitinga
5. Emanuelson
6. Van Bommel
7. Van Persie
8. Sneijder
9. Van Nistelrooy
10. Van der Vaart
11. Robben
12. Vorm
13. De Zeeuw
14. Koevermans
15. Schaars
16. Bakkal
17. Mathijssen
18. De Jong
19. Elia
20. Huntelaar
21. Kuijt
22. Braafheid
23. Krul
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pfff, zet ze de volgende keer even in de volgorde van keepers, achterhoede, middenveld en aanval 
Leest wat gemakkelijker.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Sar - Velthuizen - Steek
Bouhla - Heitinga - Ooijer - Braafheid - Mathijssen
Sneijder - Vaart - Bommel - Affelay - De Zeeuw - Engelaar - Seedorf - Bakkal
Persie - Robben - Ruud - Huntelaar - Kuyt - Elia - Babel
Afvallers: Nigel de Jong natuurlijk, verder Van Bronckhorst, Koevermans, Vennegoor, Schaars, Mendes, Vorm (vanwege Sar), Bouma, Marcellis, VdWiel en Vlaar.
edit; ik was Bakkal vergeten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
PS: Misschien ook leuk om de grote namen die je af zou laten vallen te vermelden, mocht je bekend/grote namen niet mee willen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
meest teruggetrokken middenveklders? hoe kom je daarbij? En als ze al zo speelden dan wel in een echt verdedigende rol zoals een Davids op 4. En niet met nog 5 man ervoor. Puur zo gespeeld om iemand met een pass op die positie te hebben.
En ook niet met maar 3 verdedigers er achter.
Litmanen heeft best op 4 gespeeld. Van Gaal bracht daarnaast ook wel eens Kanu op het middenveld. Blind, Reiziger en Bogarde waren dan de 3 verdedigers. En nee, geen opkomende backs...
En kijk maar wat opstellingen van Heerenveen terug. Speelde die met 3 aanvallers en dan Echteld, Tomasson en Korneev op het middenveld. Prachtig.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Pfff, zet ze de volgende keer even in de volgorde van keepers, achterhoede, middenveld en aanval 
Leest wat gemakkelijker.
keepers:
Van der Sar, Vorm, Krul
Verdediging:
v der Wiel, Ooijer, Heitinga, Emanuelson, Mathijssen, De Jong, Braafheid
Middenveld:
Van Bommel, Sneijder, Van der Vaart, Bakkal, De Zeeuw, Schaars
Aanval:
Van Nistelrooij, Robben, Van Persie, Kuijt, Huntelaar, Koevermans, Elia,
Niet: Engelaar, Stekelenburg, Van Bronkhorst, Boularouz, Babel
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Opvallend...Stekelenburg niet?
Sowieso zou ik er nu niet vanuit gaan dat Sar en Ruud er weer bij zitten, maar oke. Daarnaast, Krul wel, Steek niet?
Boulahrouz vind ik ook opvallend en Urby er juist wel bij ook.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Doel: Stekelenburg, Velthuizen, Vorm
Verdediging: vd Wiel, Mathijsen, Boulahrouz, Heitinga, Braafheid, Bouma
Middenveld: Janssen, Sneijder, vd Vaart, Affelay, v Bommel, Schaars, de Zeeuw
Aanval: Kuyt, Huntelaar, v Persie, Robben, Elia, Babel, v Nistelrooy
Zeker mee: Janssen!
Zeker niet mee: v Bronckhorst 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Als Sar nog mee wil blijft Vorm uiteraard thuis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.