- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
eerdekes
-
- 1529 berichten
- 587 stemmen
Wie speelt er hier eigenlijk DE game counter-strike??? 
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ben momenteel bezig met no one lives forever. Een niet al te recent maar geniaal spel. De graphics ogen nog erg goed en de humor is erg goed. In de stijl van "austin powers taferelen" baan je je een weg al schietend of sluipend door erg mooi ontworpen en uiteenlopende lokaties al geheim agente Cate Archer. Dit speelt zich allemaal af inde jaren 60(?). Dit is gewoonweg één van de beste shooters ooit , de humor , de gadgets , de uitdagingen , de lokaties , de lengte : no one lives forever behoort tot de beste games ooit. _o_
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik speel nog steeds Enemy Territory maar ik verwacht dat na de release van HL2 Counter-Strike en Day of Defeat op de Source-engine de boventoon gaan voeren
.
Ben momenteel bezig met no one lives forever. Een niet al te recent maar geniaal spel. De graphics ogen nog erg goed en de humor is erg goed. In de stijl van "austin powers taferelen" baan je je een weg al schietend of sluipend door erg mooi ontworpen en uiteenlopende lokaties al geheim agente Cate Archer. Dit speelt zich allemaal af inde jaren 60(?). Dit is gewoonweg één van de beste shooters ooit , de humor , de gadgets , de uitdagingen , de lokaties , de lengte : no one lives forever behoort tot de beste games ooit. _o_
Ik vind deel 2 nog een tikkeltje leuker. Nóg meer krankzinnige personages, nog meer geweldige gadgets en humor en de levels zijn een stukje origineler nog. Vooral een stuk waarin je al schietend door een stad wordt voortgereden door die Schot op een driewieler vond ik geniaal
.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Na het eerste deel waag ik me zeker aan het tweede. Zalige gameplay ..
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
The Incredible Machines. Vroeger héél vaak gespeeld; eigen machines maken, en natuurlijk de machines oplossen. Wat ik bijna met alle spellen heb, de vervolgen interesseren me helemaal niets.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ben nu bezig met Halo voor de pc. Best een leuk spel alleen wat een herhaling zeg! Door elke kamer met aliens 23.000 keer te herhalen kan ik ook een lang spel maken, beetje lame dus.
Overigens heb ik nu nog minder respect voor de makers van Unreal II. Op zichzelf staand was dat al een saai spel, maar nu blijkt dat ze dus eigenlijk alles van Halo hebben gejat.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het zijn barre tijden voor ons gamers, Half-Life 2, STALKER en Doom 3 zijn nog nergens te bekennen...
Dus ben ik maar weer Colonization gaan doen 
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Nu voel ik me toch weer geroepen om de Halo-advocaat uit te hangen.
De kamers in een level als Assault on the Control Room zijn telkens anders ingedeeld qua vijanden en ook qua architectuur. Het is de combinatie van de AI met de mogelijkheden die elke kamer biedt, die de spelervaring vormt. Het maakt dus niets uit dat de kamers 'herhaald' worden, aangezien de situaties telkens anders zijn. Vergelijk het met het spelen van een aantal potjes Quake in multiplayer op dezelfde map; dat gaat niet vervelen, aangezien de acties van de spelers niet te voorspellen zijn. En net als een goede multiplayer map zijn de 'herhalende' kamers in Halo ook zodanig ingenieus ontworpen, dat ze op oneindig veel manieren te doorkruizen zijn.
Je kunt verschillen qua uiterlijk en verschillen qua indeling in de omgevingen hebben. En het is die laatste (Amerikaanse) opvatting over Gevarieerd Levelontwerp, die daadwerkelijk de gameplay beïnvloedt. Ik ga niet ontkennen dat een level als The Library te langdradig is, maar over de gehele linie van het spel zijn de "copy/paste leveldesign" beschuldigingen richting ontwikkelaar Bungie volkomen ongegrond.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik heb het spel Outlaws weer eens voor de dag gehaald. Dat is echt mijn favoriete spel. Het ziet er misschien niet echt geweldig uit en de tegenstanders zijn niet echt snugger.
Op het makkelijkst niveau is het wel heel makkelijk, maar als je het spel op "bad" zet, dan is het al een stuk uitdagender en op "ugly" wordt het spel bijna onspeelbaar. 1 kogel op jou raak en je bent bijna helemaal dood, twee kogels raak en je bent dood. Met een schot van een shotgun ben je ook meteen dood. Maar goed, zo is het bij je tegenstanders ook. Net echt!
Het doel wat ik nu gesteld heb is om het spel zonder te saven in 1 keer uit te spelen op Ulgy. Ga ik dood, dan helemaal opnieuw beginnen.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Het beste playstation spel ever is voor mij nu meer dan ooit "ronaldo v football "geworden. Dit magische spel met goede ( voor playstation) graphics en prachtige gameplay . De fifa reeks is zwak in vgl met dit spel. Geen scores van 10-0 ( bij fifa soms wel ) hier maar een soms uiterst realistische gameplay die erg verslavend werkt. De keepers zijn erg goed. Enige minpunten zijn de irritante voetallcommentator en steeds de nadruk op de "magische ploeg Brazilie". Topspel.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Wie kent super monkey ball?
Ik ga al een tijdje mee, heb inmiddels tig spellen gespeeld maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een spel als met monkey ball. Het is verslavend, toegankelijk, simpel maar toch uitdagend en bovendien zitten er 6 mini-games in die stuk voor stuk (monkey race misschien uitgezonderd) briljant zijn en van vergelijkbaar niveau's zijn als andere topspellen uit hun genres.
En vandaag heb ik eindelijk monkey ball 2 gevonden!
Don Gertus
-
- 1543 berichten
- 0 stemmen
1. Call of Duty
2. Unreal Tournament 2003
3. Far Cry
4. Max Payne
5. Een game die wenst anoniem te blijven
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
heb ik een tijd gespeeld, mooi spel.
Voor de rest
- Quake (1,2,3 en arena)
- Transport Tycoon
- Half life
- Total annihilation
-pro evolution soccer 3
-Tony Hawk 4
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Wie kent super monkey ball?
Ik ga al een tijdje mee, heb inmiddels tig spellen gespeeld maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een spel als met monkey ball. Het is verslavend, toegankelijk, simpel maar toch uitdagend en bovendien zitten er 6 mini-games in die stuk voor stuk (monkey race misschien uitgezonderd) briljant zijn en van vergelijkbaar niveau's zijn als andere topspellen uit hun genres.
En vandaag heb ik eindelijk monkey ball 2 gevonden!
Super Monkey Ball is geweldig inderdaad. Eén van de beste titels die uitgekomen is in de afgelopen paar jaar. Zo fris en puur. Monkey Ball doet me altijd weer herrineren waarom videogames ook alweer zo'n grote hobby van me zijn.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Mwoh.....da's één van de weinige spellen waarvan ik altijd verlies van mijn medespeler ( leek of pro-gamer....dat maakt niet uit..)....en met name die minigame waarbij je op die eilandjes moet landen...
Verder een prima game hoor maar na een uur verliezen hou ik het meestal voor gezien...;)
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Wie kent nog het fantastsiche spel:
Snensible world of soccer.
Man hier heb ik echt de helft van mij leven aan toegewijd (ander helft films kijken
)
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Sensible soccer 
Ik kick zwaar je ass bij dat spel 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Hehe dat zijn gewaagde uitspraken tegen een echte pro!! 
Jammer dat hij niet online te spelen is, anders had ik jeecht pakkie gegeven. :evil
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
Hehe dat zijn gewaagde uitspraken tegen een echte pro!! 
Jammer dat hij niet online te spelen is, anders had ik jeecht pakkie gegeven. :evil
Ik ben daar pas echt een master in. I'll beat you all!!! 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Pas weer een Sega Genesis (waarom kwam dat kreng hier eigenlijk uit als Mega Drive?) emulator gedownload. Road Rash blijft heersen!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Is de Sega Genesis de Sega Mega Drive ?? 
en ik me altijd maar afvragen wat die Sega Genesis was waar Biggie over rapte
(was niet zo'n console kenner)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
je leert nog eens wat zo. In de VS heet ie Genesis en daarbuiten Mega Drive dacht ik. Geen idee waarom.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Dit is ook wel cool. De foto's waar de comic stukjes van Max Payne 2 op zijn gebaseerd.
T.O.
-
- 2422 berichten
- 2800 stemmen
Ben al een aantal dagen weer verslaafd aan Civilization III.
Trouwens, de Genesis is toch niet helemaal hetzelfde als de MegaDrive ? Volgens mij waren er verschillende spelen op de markt en je kon spellen van de Genesis niet op de MegaDrive draaien, en andersom.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Wel hetzelfde. Er zat net als bij dvd spelers nu, een regiocodering op de spellen.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik las in de ComputerIdee dat je tegenwoordig bijna alle ooit bestaande flipperkasten kunt spelen op de PC. Heb me er voor de rest niet in verdiept, maar dat ga ik zeker binnenkort doen.
Lekker weer ouderwets beuken op Top Speed en mijn absolute favoriet The Twilight Zone. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Sonic moest idd het antwoord zijn op Mario maar ze wilden er juist geen Mario van maken maar een heel ander spel. En dat is ze goed gelukt.
Moet ik je gelijk in geven. Bij een gamespy verkiezing eindigde Mario 3 als 2e achter Half-Life als beste spel ooit (had natuurlijk eigenlijk Doom moeten zijn, maar die eindigde als 3e
).
Is er pas geleden niet een pinball spel met Mario verschenen? Daar jatten ze net zo goed.
Er is een tv serie maar die is echt te slecht.
Door slechte marketing. De Dreamcast was veruit de beste console op het moment van uitkomen en ver daarna.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Oja over Doom gesproken, heeft iemand Doom III al gespeeld? En, en, en?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik kom niet door het voornalaatste level van Doom II, dus helaas!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Oja over Doom gesproken, heeft iemand Doom III al gespeeld? En, en, en?
Weet niet of die persoon genoemd wil worden maar vanavond zal ik een hands-on verslagje geven als ik langs hem ben geweest
.