- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja maar na 7x heb je het wel gezien
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Hehe, dat is waar maar dat geld voor mij eigenlijk ook voor die blije loodgieter
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ja, Commander Keen !! Dat speelde mijn zus vroeger vaak. Superspel inderdaad. 
Er zat een level bij (volgens mij van Keen Dreams) waarbij je onder water kon, waar zich zo'n grote boze vis zich bevond. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar heb er heel vaak naar gekeken.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, dat was een kutlevel. Ik heb nooit veel Keen gespeeld eigenlijk. Ik speelde vaker dat ingebouwde pong wat er bij keen 4 bij kwam
.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Er zat een level bij (volgens mij van Keen Dreams) waarbij je onder water kon, waar zich zo'n grote boze vis zich bevond.
Je hebt wel een enorme onder water fixatie he. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Er zat een level bij (volgens mij van Keen Dreams) waarbij je onder water kon, waar zich zo'n grote boze vis zich bevond. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar heb er heel vaak naar gekeken.
Haha die grote boze vis is geweldig! Dat is zo'n beetje een running gag geworden bij Id. De dopefish heet ie en hij komt ook in Quake nog even om de hoek kijken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen

Wacky Wheels

Duke 3d

Quake 3

Max Payne

U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wacky Wheels is echt een van de leukste racespellen die ik ooit heb gespeeld. Toch staat Stunts en Need for Speed aan de top. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Haha die dopefish heeft nogal wat indruk gemaakt zeg! Die uit Quake III kende ik nog niet. En in Duke zitten te veel verwijzingen om te tellen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Over verwijzingen gesproken.... Ik speelde laatst nog het spel Outlaws, en kwam daar een verwijzing tegen van 'Raiders of the lost Ark'.
Precies hetzelfde gouden beeldje die op een verhoogd stuk staat. Toen ik dat beeld oppakte stond er in beeld een zin die uit de film kwam.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Wacky Wheels is echt een van de leukste racespellen die ik ooit heb gespeeld. Toch staat Stunts en Need for Speed aan de top. 
Jaaa, Stunts en Wacky Wheels. Helemaal grijs gespeeld allebei.
En idd, ID Software ruleert zwaar, samen met het 'shareware tijdperk' van Apogee.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik las laatst ergens dat Railroad Tycoon deel 3 uit is.
Iemand hier ervaring mee?
Klink me nogal interessant in de oren.
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Ik ken wel een oudere versie. Zal wel deel 1 zijn of zo. Best grappig spel 
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Die Tycoon-serie stond wel garant voor goede spellen. De laatste die ik heb gespeeld is Rollercoaster Tycoon. Aardig wat vruchtbare money-making uurtjes aan gespendeerd.
Ik werd er alleen wel een beetje hebberig van... 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik heb zoveel spelletjes gespeeld dat ik niet eens meer weet welke ik nou de beste vind. Maar als ik toch mocht kiezen dan zou ik Age of empires 2 het best noemen. Ik ben een strategie-spelletjes freak, dus vandaar.
PS. trouwens mijn eerste bericht sinds maanden. Was het een beetje zat en er is de laaste maanden veel gedoe in mijn leven geweest. Maar ik ben er nu wel zo'n beetje bovenop.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Ik zou graag eens weten van iedereen welke spelconsole ze hebben (of als je geen hebt, heb je dan een goeie PC ?)
Alvast bedankt
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb een Nintendo, Nintendo 64, Playstation, X-BoX, deze pc voor internet (AMD Athlon 950mhz, 320mb, GF2ti 64mb) en een eigen pc (AMD XP 2400+, 512mb, Radeon 9700pro) waar ik binnenkort -eindelijk- ook internet op krijg.
Het leukste spel op de Nintendo vind ik nog altijd Mario 1, op de Nintendo 64 Mario Tennis, op de Playstation Pro Evolution Soccer en op de X-BoX NHL Hitz.
Op de pc speel ik vaak first-person shooters zoals MOHAA, Call of Duty etc. Ook Battlefield speel ik vaak. Maar het meeste speel ik toch Championship Manager. Al sinds het eerste spel daarvan speel ik dat. Vroeger was ik de enige hier in de buurt die dat spel had en toen kregen de ouders onderling ruzie wie het hier mocht komen spelen...:D Gekke buurt 
Al met al is dit net als het kijken van films een leuke manier van ontspanning!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
: Dat je nog tijd over houdt voor het normale leven... Gelukkig krijg ik binnenkort ook een monsterpc
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Men zegt ook dat mijn sociale contacten verwateren
Nee geintje, maar als ik tijd heb vermaak ik me wel opperbest 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
ik heb een nintendo 64 met 5 spellen, een gamecube met 17 spellen en een xbox met 4 spelletjes.
Xbox past gekocht, behoorlijk goed ding. Erg lange draad aan de controller zodat je lekker vanuit je nest kan spelen. Maar ook omdat half-life 2 en halo 2 volgend jaar uitkomen.
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Alleen PC (1GHz, geforce2, 256MB):
Spellen waar ik me het meeste heb geamuseerd:
Age of Empires 2
Return to castle Wolfenstein
Hattrick (gratis
)
De Sims
Voor de rest waren het games die er maar een tijdje hebben opgestaan.
Nu begin ik problemen te krijgen met het te zwak zijn van de pc, spijtig
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
De ontwikkelingen van de PC's en de spellen gaan erg snel. Het zou een vermogen kosten als je altijd maar het nieuwste van het nieuwste koopt. Dat is voor iemand van 17 jaar gewoon niet op te brengen.
Daarom maak ik ook veelvoudig gebruik van spelconsoles. Geen systeemeisen of spellen die het niet doen. Maar af en toe is het wel leuk om spelletjes van vroeger op de PC te spelen. In mijn geval zijn dat vooral: A2 racer II, age of empires en settlers 4.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met de PC die ik nu heb kan ik nog wel 2, misschien 3 jaar vooruit. Het was een dure investering, maar je hebt er wel wat aan. En bij de spelconsoles heb je het probleem dat de spellen zo verrekte duur zijn...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja... voor 4 console spellen kun je tegenwoordig al bijna je 3d-kaart upgraden of wat ram erbij zetten.
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
Mario kart Double Dash is gaaf
! Zo moest ik ff kwijt.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
En bij de spelconsoles heb je het probleem dat de spellen zo verrekte duur zijn...
Leve de tweedehands markt
.
Ik heb geen van mijn Nintendogames nieuw gekocht, alles via derden of in tweedehands winkeltjes. De hoogste prijs voor een spel was 20 pleuro.
Met de Cube erbij zal het wel een duurder verhaal worden, vrees ik
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Voor een ieder die nog maps wil gaan maken voor Doom, er moeten toch meer gekken zijn zoals ik denk ik altijd maar: Dit is een briljante editor. Afgekeken van de Build engine voor Duke 3D. 3D view zorgt er voor dat je stukken sneller je texturen netjes kan krijgen, iets wat een hel was bij oude editors. Nog niet helemaal compleet maar wel het neusje van de zalm op editor gebied.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
20 pleuro.
In welk land betaal jij wel met pleuro's ?

Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
In het land waar ze euro's weg pleuren.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Ik heb net SWKotOR (Star Wars: Knights of the Old Republic) gekocht voor Xbox, en ik wil gewoon even kwijt dat het een megacool spel is