- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
ps2 of xbox hebben normaal de beste (beeld)kwaliteit... het ligt eraan wat je vrienden voor een systeem hebben, toch?
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Er wordt gezegd dat de nieuwe Half-life het gezicht van games voorgoed gaat veranderen..
ben benieuwd dan! eerste half-life heeft ook als basis voor vele engines gefunctioneerd...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Half Life E3 filmpje. Erg de moeite waard voor de fans.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
ps2 of xbox hebben normaal de beste (beeld)kwaliteit... het ligt eraan wat je vrienden voor een systeem hebben, toch?
PC heeft de beste beeldkwaliteit. 800 x 600 is al een hogere resolutie dan een tv (576 x 768).
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
klopt, maar toch ziet het er op ps2/x-box beter uit
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Here comes Half-Life 2
The pioneering action game redefined a genre. The sequel could help revive an industry.
April 24, 2003: 1:13 PM EDT
NEW YORK (CNN/Money) - When it was released in November 1998, "Half-Life" redefined the action gaming genre by combining fast-paced action and an intelligent, intense story. Players quickly began clamoring for a sequel, but developer Valve Software responded with silence. Five years later, the call for that sequel is as loud as ever.
Later this year, it will finally be answered.
It's not just high-profile games that are behind that surge. The industry is nearing the apex of the console cycle and will soon start to see declines there. Typically, that's when PC titles pick up steam. PC hardware is now considerably faster than consoles and the graphics capabilities of computers are noticeably superior. etc.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
PC hardware is now considerably faster than consoles and the graphics capabilities of computers are noticeably superior. etc.
Das dan weer t nadeel van een console: zodra ie uitkomt issie verouderd. Net als met een pc natuurlijk maar die kan je tenminste upgraden. Voor HL2 schijn je trouwens maar een pentium 733 nodig te hebben, maar dat zullen nog wel wat zwaardere systeemeisen worden.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
met een pentium 733 kan je het wel spelen, maar heb je gewoon niet de echt goeie graphics te pakken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ja das waar t zijn wel de minimum systeemeisen. Voor t maximum zal je wel een pentium 1,8 nodig hebben. En laat ik daar nu toevallig achter zitten
. Maar als je dat filmpje ziet dan zie je dat t dr nog beter uitziet dan Unreal II, die ik op mijn computer kan spelen met alles op maximum behalve texture detail dat op medium moet staan. En de minumumsysteemeisen voor Unreal II waren ook een 733. Dus ik heb goeie hoop dat ik HL2 goed kan spelen. Sorry, ik ben enthousiast
.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
HUH? Weet je dat zeker? Dan ist wel duidelijk dat t spel geldklopperij is, dat ze niet even wat meer centjes neertellen voor een fatsoenlijke engine. Desnoods nog de Quake III engine.
Ja 100%. En het is wel degelijk de engine van Half Life nr. 1 uit 1999. Zij het in een zwaar opgevoerde vorm, maar toch, je blijft het zien. Het is zeker niet de engine van de aankomende titel Half Life 2; het enige spel wat daar nu al op gebaseerd is, is het aankomende sc-fi spel Deus Ex 2 (dat gaat gaaf worden
)
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
[fftjes offtopic]
Ff voor de medefans van Halflife 2 
Er is al een ingame "filmpje" te vinden van een kleine 506 MB
. Dat is 25 min. lang dikke pret, kan ik je vertellen... [/fftjes offtopic]
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Meestal worden systeemeisen, als het spel helemaal af is, juist lichter. Het is gewoon een knap staaltje programmeerwerk van de jongens van Valve. Het draait al op een computer met een TNT2 kaart. Welk spel van tegenwoordig (zeker van dit kaliber) kan dat nog zeggen...
Daar zit ik dan thuis met een AMD 2400+ met Radeon 9500 Pro (glunder, glunder). Dat gaat helemaal goed komen...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Weet je heel misschien waar je dat filmpje kan vinden zonder uren in de wachtrij te staan op fileplanet?
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Nee joh de Avd 2430 met Acl 23 is veel beter
Waar gaat dit over 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Weet je heel misschien waar je dat filmpje kan vinden zonder uren in de wachtrij te staan op fileplanet?
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Hij is heerlijk traag
maar je kunt hem hier vinden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Haha, 7 uur en 34 minuten
. Ik down m wel n x als ik tijd heb van fileplanet, die haalt meestal toch wel een kb/s of 80. Tanx anyway.
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
- Mario Kart
- Mario Party
- Mario Party 2
- Mario Party 3
erg afwisselend dus..
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
ps2 of xbox hebben normaal de beste (beeld)kwaliteit...
De graphics van de Gamecube zijn zeker veel beter dan die van de Playstation 2....
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Ik hoorde ook al veel verhalen dat die van de Gamecube boven de rest uitsteekt,maar ik dacht ff checken hier op de site 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ben absoluut geen spelcomputer kenner, maar hoe kan een console nou een betere beeldkwaliteit hebben? Hoeveel beeldlijnen heeft een tv? een paar honderd? Kan toch niet op tegen de 1024-1600 beeldlijnen op een pc?
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Puh..daar heb ik ook niet zoveel verstand van maar ik kijk wel liever een aantal uur naar een televisiescherm dan naar een computer-monitor.
En dan heb ik het nog niet eens over console-controllers vs pc-toetsenbord (maar dat heeft niks met beeldkwaliteit te maken
).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
In mijn tijd(
) werden er ook controllers voor de pc verkocht 
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ben absoluut geen spelcomputer kenner, maar hoe kan een console nou een betere beeldkwaliteit hebben? Hoeveel beeldlijnen heeft een tv? een paar honderd? Kan toch niet op tegen de 1024-1600 beeldlijnen op een pc?
dan mag je wel met een athlon XP 2,8 Gyg + een Radeon 9800Pro aanschaffen.
anders is het einde verhaal 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
vreemd, ik kon Unreal Tournament op mijn athlon 700 vloeiend spelen in 1024
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ik ook. op m'n Athlon XP1600+ met Geforce 2.
Evenals quake II, Black Hawk Down of het pas gereleasede GTA: Vice City. geen problemen
maar Enter the matrix niet hoor. De engine is beroerd, de performance is ook niks.
Mijn idee? het spel was bij lange na niet af maar is gehaast gereleased. Zonde want de gameplay is best aardig.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
het pas gereleasede GTA: Vice City.
off topic/ wat is dat een geinig spel. vooral de heerlijke 80s retro muziek en graphics (en dan heb ik het dus niet over de kwaliteit
)
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Zeg Sjoerd, ff over Enter The Matrix hè. Een vriend van mij had het ook gedownload voor de PC en bij hem was het wel supermooi. Hij had het over het derde balkje dat je niet op zijn hoogst moet zetten maar op zijn laagst (dat calibreerde de grootte van driehoeksvormen in het spel of zo...
). Als ik jou was zou ik je instellingen nog eens HEEL goed doorkijken want hij had geen vierkante wielen. Ik kon me al niet voorstellen dat die screenshots en die trailers al gefaked waren...
En dan over Half-Life 2... Dat filmpje heb ik nog nie gezien (of de mirrors kosten geld, of ze gaan retesloom) maar wel een review gelezen in de Pc-Gameplay. Er stond een voorbeeldje in over de AI en over de interactie van de omgeving. Ik zal het zo goed mogelijk proberen na te vertellen (en anders moet Sjoerd het even rechtstreeks overtypen uit het blad
):
Voorbeeldje van AI (echt ingame gebeurd): De speler loopt buiten en opeens komen er 3 Ant Lions (enge beesten) op hem af. Deze vindt hij niet aardig dus hij probeert ze af te schudden. Alleen zijn de Ant Lions veel sneller als hem dus hij heeft een probleem. Maar waar nood is, is de redding nabij. Er komt namelijk een Ant Lion van iets groter formaat aangedenderd, de kleine Ant Lions schrikken zich het laplazarus van dat beest en slaan op de vlucht. Nou heeft de speler een grote Ant Lion achter zich aan. Hij weer rennen, komt hij een APC tegen (een bewapend infanterie vervoermiddel). De Ant Lion ziet dit als een grotere bedreiging dan de speler en valt de APC aan. De speler zoekt dekking in een houten schuurtje en kijkt door gleuven in het hout toe hoe de Ant Lion de APC in een ravijn duwt. Nu dit karweitje is geklaard gaat de Ant Lion weer naar de speler op zoek. Na niet zo lang zoeken heeft hij het huisje op de korrel en loopt eerst een paar rondjes op zoek naar een ingang. Deze vind hij niet dus begint hij vrolijk op het huisje in te beuken welk vervaarlijk kraakt en piept.
Voorbeeld van interactie met omgeving (ook ingame gebeurd): De speler gooit een granaat naar een groepje vijandige commandos. Jammer genoeg blijft de grannaat bij een houten schutting liggen (via een lamp en het dak ofzo). De granaat ontploft, schutting aan stukken, aanstormende commandos worden door het rondvliegende hout aan de grondgespiest.
Ik kan dit toch wel aardig revolutionair noemen
. Man wat gaat dit spel roeleren... Nu nog een nieuwe cpu regelen
. Met mijn pentium III 566 red ik het niet denk.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
de AI in Enter the Matrix is trouwens om te huilen
Je kunt kiezen of je met Ghost of met Niobi speelt. Ik speel dus met Ghost en dan is er een missie waarin zij rijdt en jij uit het raam hangt te schieten.
Die troel pakt werkelijk iedere lantaarnpaal mee die ze kan vinden. knalt overal tegenaan niet normaal. da's echt heel storend
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Een vrouw die slecht rijdt... geweldig toch hoe die spellen steeds realistischer worden