• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.254 gebruikers
  • 9.388.912 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Medal of Honor: Allied Assault is de beste FPS sinds Half-Life, met gemak! Alleen Omaha-beach al...

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Nee joh, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad met een FPS als Timesplitters 2...

Dat is pas leuk met een aantal vrienden die niet tegen hun verlies kunnen...;-)

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

Kennen jullie Mafia niet?

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8847 stemmen

Mafia is ook een fantastisch spel net als GTA3 trouwens!

I.c.e Motion

• 57 berichten
  • 37 stemmen

1 Baldur's Gate 1 en 2

2 Oddworld 1 en 2

3 Rayman

4 Duke Nukem 3d

5 Diablo 1

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Phoenix schreef:

Medal of Honor: Allied Assault is de beste FPS sinds Half-Life, met gemak! Alleen Omaha-beach al...

Je vindt de gescripte, 'trial & error' beach landing van MOH:AA indrukwekkend? Dan raad ik je van harte aan om de eerste vijf minuten van het Silent Cartographer level uit Halo eens te spelen met Legendary als moeilijkheidsgraad.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Hebben jullie Splinter Cell al geprobeerd. Dat is ook een klassieker in wording hoor...

Grafisch echt prachtig en goed verhaal (Tom Clancy he...) en speelt heel lekker weg.

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Splinter cell kon mij niet boeien, ik heb hem na 15 min uitgezet.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Padd0 schreef:

Splinter cell kon mij niet boeien, ik heb hem na 15 min uitgezet.

Kan ik opzich wel snappen hoor, je moet wel houden van die supersneaky gameplay. Ik heb dan ook "Thief" helemaal stukgespeeld. Echt geniaal

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Thief vond ik zelf ook een heel goed spel..

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Zijn er nog meer mensen die Zelda WW hebben gereserveerd? Ik heb het toch maar gedaan omdat ik die bonusdisc zeker wil hebben.

Nog maar een paar dagjes wachten..

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ja natuurlijk !!!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Een paar dagjes wachten..

(Goodfella heeft vandaag na een tijdje overwegen, toch min of meer impulsief dat mooie kubusje van Nintendo aangeschaft, inclusief The Windwaker.. leuk spelletje trouwens )

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Duh, ik heb 'm vanmiddag dus opgehaald maaruh The Windwaker is niet zo goed voor m'n bioritme aangezien ik nu pas overweeg om toch maar wat te gaan slapen....

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Goodfella schreef:

... leuk spelletje trouwens )

Ik vind The Godfather ook wel een leuk filmpje.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

dus?

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

"leuk spelletje" klinkt nogal laagdunkend als het over een meesterwerk als The Wind Waker gaat.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Aha, maar maakte die -smiley niet duidelijk genoeg dat 't een (mega)understatement was?

Ik vind 't namelijk, zonder te overdrijven, een waar meesterwerk

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Zelda is gewoon een meesterlijk spel, maar als je me zou vragen wat er precies zo verslavend aan is kan ik dat denk ik moeilijk uitleggen. Het spel heeft gewoon iets wat het geweldig maakt.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

In Overigen > Algemeen > Enter The Matrix:

Even een kleine aankondiging:

28 Mei 22:00 Mtv

Making of Enter The Matrix

En dan nog even een vraagje:

De game is zowel uit op psx2,gamecube,x-box als pc en nou weet ik dus niet welke ik nou zou moeten gaan kopen... Welke is het beste of is er geen verschil, die van de pc is in ieder geval het goedkoopste. Iemand?

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Als ik jou was zou ik het op de PC niet kopen. Het spel is gebaseerd op de Halflife-engine en deze is 4 (!) jaar oud. Dit zie je in de PC versie duidelijk terug. Ik bedoel: het filmmateriaal is prachtig hoor. Maar de ingame beelden zijn ronduit lelijk.

Een paar voorbeelden:

- auto's met vierkante wielen (geen grapje).

- die bewaker-chinees van The Oracle heeft een ronde bril (dit zie je ook in een filmpje), maar vervolgens in-game is ie vierkant (zelfde probleem als bij die wielen).

-clipping problemen in overvloed.

-geen lip-sync.

-houterige bewegingen in in-game filmpjes.

Niet alles is slecht hoor... Het spel ademt wel een Matrix sfeertje en speelt wel aardig (ook niet geweldig). De Focus (slowmotion) actie is echter wel retegaaf. Daarnaast geven de filmpjes wat meer verdieping aan de karakters van Ghost en Niobi (zo moeten zij allebei ook Persephone kussen bijvoorbeeld ). De console versies hebben (naar ik heb gehoord) veel minder last van deze grafische mankementen en het spel speelt toch het lekkerst met een joypad).

Dus als je het dan toch koopt (wat opzich al een dubieuze beslissing is ), koop hem dan voor een console (xbox of ps-2). Welke machines heb je eigenlijk thuis staan dan?

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Ik heb geen enkele console thuis en ook geen pc die goed genoeg is. Ik koop gewoon de game versie die het beste is bevonden en speel het spel dan wel bij iemand die wel een console heeft. Als matrix fan wil ik gewoon zoveel mogelijk hebben en ook al speel ik het spel nooit, dat maakt mij niks uit

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Sjoerd schreef:

Het spel is gebaseerd op de Halflife-engine en deze is 4 (!) jaar oud.

HUH? Weet je dat zeker? Dan ist wel duidelijk dat t spel geldklopperij is, dat ze niet even wat meer centjes neertellen voor een fatsoenlijke engine. Desnoods nog de Quake III engine.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

D'r komt dit jaar een nieuw Halflife spel uit. Wellicht hebben ze daar de engine van gebruikt.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

de demo daarvan is al uit, dus het zou me verbazen als the matrix game gebaseerd is op de oude engine!

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Wat een gezeur over engines... de Pong engine is meer dan 20 jaar oud en die is nog steeds meesterlijk....

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Nee, dies nog in ontwikkeling volgens mij en zal waarschijnlijk als eerste voor HL zelf worden gebruikt. En als ze die engine hadden gebruikt zou t dr enorm mooi hebben uitgezien, aangezien die nieuwe HL engine de SHIT wordt. T ziet dr allemaal akelig goed uit, download t filmpje maar op fileplanet of 3dgamers of zo.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ik geloof je best, ik heb het spel niet gezien... wel vreemd dan.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Maar mijn vraag was welke kan ik nou van de consoles het beste kopen?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Er wordt gezegd dat de nieuwe Half-life het gezicht van games voorgoed gaat veranderen..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.