- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik heb zelf de western spellen niet, wel gezien. Ik ben meer into adventure en quest, liefst met verrassende, gekke en absurde kenmerken (niet zozeer een strategie- en schietspellen liefhebber).
'Farmen' bv kan ook verschrikkelijk saai zijn, niet echt iets voor mij 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Farmen... Dit doet me gelijk aan m'n RuneScape tijd denken.
Best een mooie tijd. Tot het spel foking ingewikkeld werd... en dit terwijl het grotendeels voor kinderen is bedoeld.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Kinderen zijn ontzettend slim tegenwoordig 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Haha ja, sommige zijn vooral tijdens het weekend echt op hun best.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Bij western games moet ik denken aan Tin Star. 

VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
SP van Battlefield 3 vind ik maar niets. Een half opgewarmde herhaling van Black Ops.
Maar BF is meer voor de MP, het was dus niet zo handig van mij om hem meteen voor de hoofdprijs te kopen vanwege de SP. Hij zag er verder redelijk mooi uit, al had ik er meer van verwacht. Maar ik heb dan wel weer gehoord dat die op de X360 er het mooist uitzag.
klopt, ik vond de storyline van BF3 SP ook niet veel aan....maar ik heb nu een kleine 360 uur in de MP zitten.
Op de X360 kon je zo grafisch HD pakket installeren waardoor het er beter uitzag...Grafisch vind ik BF3 ontzettend mooi.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
n.a.v. Once Upon a Time in the West moest ik hieraan denken:
(embed)
en aangezien hier een aantal western liefhebbers zijn?
ook eventueel met zombies erbij
Red dead redemtion is my all time favorite game.
Ik heb de games, maar moet ze nog spelen.....zoveel games...
Bij western game denk ik meteen aan Outlaws, van Lucasarts....een van mijn favorieten ooit.
(afbeelding)
(afbeelding)
hahaha ja dit spel helemaal grijs gedraaid op de pc toen.....Er zat zoveel humor in....al die quotes van die vijanden...heerlijk
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
He, ik ben geboren in 1970, begon met flipperen en pong. Eerste game set was de Philips videopac......en dat munchkin was briljant, want je kon gewoon je eigen mazes bouwen, geweldig !!! Ik heb ook nog een ZX Spectrum gehad met een shitload aan games. Daarna duurde het tot eind jaren '90 voordat ik helemaal losging met games op de pc. Ook altijd een Nintendo er naast gehad (alleen de 64 overgeslagen). Nu staat er een wii, een ps3 en natuurlijk de pc. En al die oude zooi heb ik ook nog...op de Videopac en Spectrum na dan. Die spectrum heb ik destijds verkocht voor echt genoeg geld, een deal die ik niet liet liggen.
Voor de pc heb ik nog zo'n 1000 in 1 cd rom met de oude ZX spectrum spellen.
Pong heb ik ook nog gespeeld
(ik ben geboren in 1969) en ook mijn eerste spelcomputer was de videopac. Munchkin was in die tijd inderdaad best goed, ik heb zelf ook menig maze veranderd zodat sommige monsters je niet meer te pakken konden nemen en je een hogere highscore kon halen 
Daarna heb ik nog een Amiga 500 gehad met 2 arcade joysticks waar je een fantastische controle mee had. Als ik nu op de pc bijvoorbeeld Kick Off II speel moet ik op 50% snelheid spelen om ongeveer dezelfde resultaten te kunnen halen. Dat zegt wel wat. Een goede emulator om Amiga spellen op de pc te kunnen spelen is WinUAE.
Andere goede Amiga spellen zijn:
Super Cars II en Lotus Turbo Challenge II.
Spellen spelen met de muis vind ik trouwens niks, aanwijzen waar het schot moet komen is wat anders dan richten. Daar slaan sommige moderne spellenmakers de plank wel een beetje mis vind ik.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Vandaag Halo 2 voor de PC gekocht. Ben erg benieuwd. Heb het vroeger op de Xbox gespeeld en vond het geweldig.
Edit; hij wilt het alleen niet doen. Ik krijg namelijk een probleem wat vele gebruikers ook krijgen en het niet kunnen oplossen. Gvd...
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Vandaag L.A. Noire gehaald voor de PS3. Voor 10 euro, dus erg weinig geld om het even uit te proberen.
Ben benieuwd.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
ik speel al jaren "The Game"
. . . Lose The Game - FAQ - losethegame.net
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Vandaag L.A. Noire gehaald voor de PS3. Voor 10 euro, dus erg weinig geld om het even uit te proberen.
Ben benieuwd.
10 euro ? Waar was dat dan? 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Vorige week was ie zelfs voor €0,95 te koop bij Dixons.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
En ik dacht dat 10 euro een koopje was.
Heb het bij de FRS gehaald. The Naked City Edition is een uitverkoop product en vanaf woensdag gingen die voor 50% korting weg. Eerst 20,- toen dus 10,- Normale editie hoort daar niet bij en zal waarschijnlijk 19,99 ofzo zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geweldige game, die vooral qua ervaring dichterbij cinema komt. Sfeer ook uitmuntend. Voor diepe gameplay moet je verder kijken maar erg sublieme game. Op gebied van narratief en design.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Er zijn weer een aantal spellen (waaronder Dirt 2, Dirt 3, Mortal Kombat, Command & Conquer 3, Heavy Rain (PS3), Gears of War 3, etc.) bij Dixons te koop voor een spotprijs. €5 of €10. Ook 4200 Xbox points voor €20. Maar waarschijnlijk is alles al weggekocht door 15-jarige jongetjes. Bij Dixons Alkmaar was er in ieder geval niks meer.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Zo, na 1,5 'pauze' ben ik weer begonnen met RuneScape... Best verslavend. Maarja, ik speel het wel als ik me verveel en niks anders weet te verzinnen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Er zijn weer een aantal spellen (waaronder Dirt 2, Dirt 3, Mortal Kombat, Command & Conquer 3, Heavy Rain (PS3), Gears of War 3, etc.) bij Dixons te koop voor een spotprijs. €5 of €10. Ook 4200 Xbox points voor €20. Maar waarschijnlijk is alles al weggekocht door 15-jarige jongetjes. Bij Dixons Alkmaar was er in ieder geval niks meer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Was bij elke Dixons, maar je kan er vanuit gaan dat ieder spel nu wel weg is voor die prijs. Ik vroeg het nog aan een medewerker waarom ze opeens met deze actie kwamen. Antwoord: ze moesten er vanaf. Anders staat het er nog een paar jaar, nu zijn ze er zo vanaf, is ook wel gebleken.
Edit: Bij Wehkamp 10% korting op alle pre-orders en ook nog eens €10 korting als je code 'ikkannietwachten' gebruikt.
Edit 2: En hier nog een hele lijst met afgeprijste XBLA games of DLC (voor de Xbox 360 dus). Back to School Sale - Xbox.com - marketplace.xbox.com
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Mijn zoon had nog deze special edition game gekocht in Tsjechie....voor weinig ook nog.

En zoonlief heeft zelf een ps3 er bij gekocht voor op zijn kamer, met move pakket er bij, die we beneden op de ps3 aangesloten hebben. En daarbij zat dus ook dit spel.....die erg leuk is.....

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Die Arkham City edition heb ik ook. Mooi spul 
Verder heb ik ook nog wat aangeschafd:
- Sleeping Dogs (PS3)
- Asura's Wrath (PS3)
- Lollipop Chainsaw (PS3)
- Vanquish (PS3)
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Deze had ik ook nog een tijdje terug gehaald...
![]()
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Die Sleeping Dogs waar FillumGek het over heeft is een prima game om je wachttijd op GTA 5 mee te doden overigens. Vanavond voor het eerst gespeeld. Aanrader, zeker als je van dat genre houdt.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik ben nu flink bezig met Dark Souls. Heerlijk spel en vol met uitdagingen en verassingen. Vooral nu in Anor Londo.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Kon deze niet laten staan voor die 12 euro (kom ik hem net elders tegen voor 7,78....tja).....op Steam nog 33 euro !!!

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Toffe wederopstanding van een geweldige serie in elk geval!
En Steam is pokkeduur, tenzij ze strooien met dikke 75% off aanbiedingen, dan is het ideaal.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen

Vandaag voor 12,99 heb ik een verzameld editie van Command and Conquer besteld. Heb het nooit erg goed gespeeld, maar ik hoor alleen maar positieve reactie's. En aangezien ik Company of Heroes, Age of Mythology en Age of Empires speel, lijkt C&C mij een geweldige toevoeging. Ben benieuwd.