- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Wegens tijdgebrek heb ik veel titels links moeten laten liggen, maar morgen toch maar Max Payne 3 halen
Deel 1 was briljant destijds.
Esp
-
- 115 berichten
- 647 stemmen
Max Payne 3 is ontzettend goed.
Zeker het geld waard 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Verder ook nog een behoorlijke wishlist met:
- Max Payne 3
- Far Cry 3
- Mass Effect 3
- The Darkness II
- Counter-Strike: Global Offensive
- The Last Guardian (als ie er eens een keer komt)
- The Last of Us
- Lollipop Chainsaw
- Ni no kuni (Ghibli!)
- Sleeping Dogs
- Syberia 3
- Tomb Raider: Lara Croft Reborn
En nog een hele shitload die ik waarschijnlijk ben vergeten. Er komt in elk geval nog genoeg moois aan deze tijd.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Heb de Age of Empires Collector's Edition van mijn broer gevonden, eens zien of ik het draaiende krijg in Ubuntu 
edit: hmm, de Age of Empires II - Age of Kings draait zonder problemen maar de eerste doet nogal moeilijk om te installeren.. Straks eens kijken wat de expansions zeggen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Samen met Age of Mythology zijn het één van de beste strategie games ooit. De Star Wars spellen als strategie stijl (Empire at War en Galactic Battlegrounds) zijn ook zeer geslaagde spellen die het in zo'n genre goed hebben gedaan.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Na het zien dat er toch nog een Halo 4 komt, denk ik toch maar dat ik een Xbox 360 zal aanschaffen. Wel zo'n anniversary edition. Met 4 spellen, waaronder Halo Reach.

Blijven heerlijke shooters. De moderne versie's van COD: MW.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Halo 
Heb elk deel gespeeld, inclusief de add-on en remake. Geweldige reeks, heerlijke shooters.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Samen met Age of Mythology zijn het één van de beste strategie games ooit. De Star Wars spellen als strategie stijl (Empire at War en Galactic Battlegrounds) zijn ook zeer geslaagde spellen die het in zo'n genre goed hebben gedaan.
Aha, dan ga ik eens op zoek gaan naar die Star Wars games. Ik ben wel een sucker voor dit soort strategische games.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Max Payne 3
ronduit briljant, wat een wrede game zeg tot nu toe.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik ben weer begonnen met GTA IV. Had die toen bij de release gekocht en gespeeld...maar het spel greep me niet en heb het toebn verkocht...van de week toch maar weer verkocht...en ik ben eraan veslaafd...hahahaha beetje laat...maar toch.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Ik ben weer begonnen met GTA IV. Had die toen bij de release gekocht en gespeeld...maar het spel greep me niet en heb het toebn verkocht...van de week toch maar weer verkocht...en ik ben eraan veslaafd...hahahaha beetje laat...maar toch.
GTA IV is echt geniaal! Ik ben niet echt een fanatiek gamer, maar aan GTA ben ik echt - met periodes - verslaafd geweest. Elke keer kom je weer wat nieuws tegen in de stad: referenties naar films en games, parodieën op merken en andere dingen etc. Vaak lekker droge humor. Lekker sfeertje ook, vooral in TBOGT en TLAD.
Even op Xfire het aantal uren dat ik gespeeld heb opgezocht:
Grand Theft Auto IV - 295 uur
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City - 226 uur
Ik weet niet of dat veel is voor de gemiddelde gamer, maar ik vind het toch behoorlijk. ^^
TBOGT

TLAD

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Het is gewoon een goed spel om al je agressie in kwijt te kunnen. Stunten, moorden, uitgaan... Het zit er allemaal in. Als ik eraan begin raak ik ook in no-time verslaafd om het na werk gelijk te spelen.
Ben benieuwd naar het nieuwste.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Ik ook! 't kan bijna niet anders, dan dat dat wederom weer geniaal wordt. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Handvol games voor de PS2 en PS3 die ik niet meer speel. Ik zal ze morgen even naar een inkoop winkel meenemen om te kijken hoeveel ik voor krijg.
*titels volgen nog*
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Volgens mij krijg je bedroevend weinig er voor in zo'n winkel. Zet de lijst hier idd neer, misschien zijn er nog liefhebbers.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Het zijn er niet zoveel, maar dit zijn ze:
PS2: Tekken 4/5, TLOTR: The Return of the King/The Two Towers, GTA: Vice City Stories, COD: Finest Hour, PES '08 en Fifa Street.
PS3: CON: Prince Caspian, Army of Two, Uncharted: Drake's Fortune en Killzone 2.
Ik zal even kijken hoeveel ik ervoor krijg. Als ik een redelijk bedrag krijg, zal dat op een pasje zijn. Deze zal ik dan weer besteden voor films of een spel.
Het heeft geen zin om ze nog thuis te houden als er niets mee gebeurt. Ik kan de PS2 hooguit met al die spellen op Markplaats voor een prikkie zetten, anders weet ik het zo niet. Ik zal het wel in overleg doen, want de meeste spullen zijn niet van mij.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Heb vandaag even gekeken wat ik voor kreeg. Opzich best een redelijk prijs.
PS2:
- Star Wars: Clone Wars = 0,50 (veel te weinig)
- COD: Finest Hour = 3,-
- PES '06 = 2,-
- PES '08 = 2,-
- GTA: Vice City Stories = 2,-
- Fifa Street = 2,-
- LOTR: TTT/ROTK = 2,- p/s
- Tekken 4/5 = 3/4,-
PS3:
- Uncharted: Drake's Fortune = 0,50
- Killzone 2 = 0,50
- CON: Prince Caspian = 2,-
- Army of Two = 4,50
De spellen van 0,50 doe ik niet, maar de anderen zouden wel kunnen. Dat houdt dus in dat ik dan 28,50 op een pasje voor 11 spellen kan krijgen. Best een aardig bedrag. Alleen zit ik met het probleem dat Tekken 5 zwaar beschadigd is en Fifa Street heeft geen boekje. Moet even kijken wat ik daarmee moet.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dat is wel heel weinig voor sommige spellen, zeker dat je er niet meer voor krijgt op eBay of Marktplaats?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Spellen waar ik voor 0,50 cent krijg denk ik niet zo makkelijk te verkopen op internet. Het kopen van spellen op internet gaat ook vaak met risico's en dat lijkt me iets waar veel mensen niet al te veel geld in willen steken.
Misschien dat ik ze wel ooit bij een grote opruiming weg kan doen. Ik ben al blij als ik er 4 euro per spel kan krijgen (de PS3 dan).
De rest van de spellen waar ik 2+ voor krijg is een redelijk bedrag. Vooral als je vanuit gaat dat de Game Mania ze voor minder inkopen en dan je voor 10 spellen die stof vangen misschien 4 DVD's/2 Blu-ray's voor kan kopen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik ruil of verkoop zelf nooit spellen, maar kun je ze niet bij Gamemania inruilen? Die schijnen daar best soepel in te zijn.
Vanaf morgen heb je er trouwens een speciale actie:

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
De Game Mania geeft niet zoveel voor spellen. Ik heb meerdere mensen gehad die zeiden dat ze daar weinig geld voor kregen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Maar sowieso dat je bij Game Mania toch meer krijgt dan een halve euro? Ik zou zeker daar nog eens passeren maar eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook nog geen ervaring met spellen verkopen dus ik weet niet hoe die prijzen liggen.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Belachelijk weinig zeg. Ik zou ze lekker zelf verkopen, vang je zeker een stuk meer, al krijg je maar 5 euro per game.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Dacht eerst dat het een grap was, maar wist niet dat ze er zó weinig voor terug zouden geven. Snap ook echt niet dat mensen dat doen dan. Sowieso zou ik het gewoon op Marktplaats proberen. Mocht je ze niet verkopen zou ik ze nog liever gratis en voor niks weggeven aan familie of vrienden.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Inderdaad, als ik zo schandalig weinig zou krijgen dan geef ik ze nog liever weg, al zou het aan wildvreemden zijn.....kids die het thuis niet breed hebben of wat ook. Maar ik zou zeker niet zo'n winkel gaan spekken. En sowieso verkoop je ze makkelijk door aan anderen. Ik heb al vaker via fora dingen verkocht/gekocht......toegegeven, daar "ken" je de mensen (ook vaak lijsten eerlijke/oneerlijke verkopers).
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Toch zijn vele mensen verrast om te weten hoeveel ze voor hun PS2 spellen krijgen. Meestal denken ze 10 spellen, 5 euro, maar soms tegen de 20.
Ik was ook aardig verrast dat er best een paar euro's per spel is te verdienen. Als ik 25 euro op een kaart krijg, vind ik het prima voor die spellen. Ik ga morgen ofzo een Xbox360 kopen, dus daar kan ik het ook voor inwisselen.