- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Ben met Age of Empires, Titan Quest, Age of Mythology en Star Wars: Galacatic Battlegrounds 'opgegroeid'. Ik heb een idee hoe zulk soort spellen in elkaar steken.
Zeker geweldige spellen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Iemand bekend met de Emergency spellen? Ik heb een keer Mission Life gespeeld en vond het best prima (op één level na, waar we niet verder kwamen). Maar opzich best een leuk spel met prima graphics, genoeg uitdagende ongevallen en levels en een uitgebreid selectie op beschikbare hulptroepen (politie, brandweer, ambulance en overig).
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Heb alleen het eerste deel van Emergency echt gespeeld, Fighters for Life. Was erg leuk vroeger, met Nederlandse stemmen. 'Eenheid ter plaatse!'
Alleen het vierde level met de formula 1 baan kon ik echt niet uitspelen. Later hadden we cheats waarmee we ieder level unlockte. Zaten erg moeilijke bij. Ook jammer dat niet ieder ongeval een filmpje vooraf had.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
De eerste keer toen ik het zag was bij een vriend, die het ook voor het 1st speelde. Een bepaald missie (sluipschutter) heeft die zo'n 3 - 4 keer achter elkaar geprobeerd te halen, maar het ging telkens mis. Ik heb me toen kapot gelachen welke eenheden die stuurde en hoe die handelde. En dan nog alle kreungeluiden die mensen maken als ze gewond zijn...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben met Age of Empires, Titan Quest, Age of Mythology en Star Wars: Galacatic Battlegrounds 'opgegroeid'. Ik heb een idee hoe zulk soort spellen in elkaar steken.
Zeker geweldige spellen.
Die games hebben echt niks met Commandos te maken hoor. Bij Commandos bouw je niks en je commandos mogen geen van allen sterven, dan is je missie voorbij.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Het is wel een strategische game, games waar ik mee bekend ben. Vandaar.
Maar ik wist niet dat niemand van je eenheid mag sterven en dat je niets kan bouwen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Sja, als je zo redeneert dan kan je Rainbox Six ook wel met Gears of War vergelijken, zijn allebei shooters...
Er zit een wereld van verschil tussen pakweg Commandos en Age of Empires. Enige overeenkomst is dat je het vanuit een bovenaanzicht bekijkt en met de muis dingen selecteert.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Strategy games waren nooit wat voor mij. Heb recentelijk wel Medieval II Total War gekocht, maar het blijkt nogmaals dat ik gewoon helemaal geen overzicht heb als het gaat om het veroveren van steden, verslaan van vijandelijke legers etc etc.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nog altijd PES 2011. Beste soccer game.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik speel ook maar weer 2011. 2012 kan me totaal niet boeien.
En idd, Commandos is absoluut geen RTS zoals al die andere games! Unieke game moet ik zeggen.
Bijna uitgespeeld inmiddels 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Na even een game cold streak, eindelijk weer even fanatiek gamen door de release van Final Fantasy XIII-2
. Geen perfectere game om me uit mijn game dipje te helpen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Na even een game cold streak, eindelijk weer even fanatiek gamen door de release van Final Fantasy XIII-2
. Geen perfectere game om me uit mijn game dipje te helpen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Party crasher
.Het is de laatste jaren wat minder magisch dan voorheen, al lijkt me dit toch wel weer een 'hit' te worden. Jij de tweede Darkness al opgepikt? Als je al klaar bent met de eerste in ieder geval
.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik ben nu bezig met Skyrim. Heb er al zo'n 20 uur inzitten en ik ben nog niet eens halverwege. Verhaal is weleens interresant(misschien soms zelf iets saai vanwege teveel gepraat naar mijn mening) , gameplay is goed en begrijpbaar na en paar uurtjes spelen(je kan best veel en je moet alles nog een beetje onderzoeken) , besturing heb ik geen moeite mee en wat een mooie graphics . Zelden zoiets moois gezien op mijn tv naast Uncharted en dan wordt het ook nog eens ondersteund door epische muziek als er weer eens een draak komt aanvliegen.
En binnenkort eens Metal gear Solid HD Collectie kopen. Kan ik weer deel 2 spelen(een van mijn favorieten) en de andere eens uitproberen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Metal Gear Solid
Ben zelf ook met deel 2 bezig maar wegens te weinig tijd komt het er niet van. Hetgeen ik nu nog regelmatig speel is een potje Fifa 08 (blijft de beste Fifa samen met '98), NFL Street2 en Pro Evolution Soccer 10 met mijn beste maat.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
MGS nog nooit gespeeld.
Sinds gisteren samen met een vriend Informatique even doorgenomen wat voor onderdelen ik moet halen om een prima spelcomputer te hebben. Nu even kijken waar ik het voor het beste prijs kan halen. Pas als ik het heb, zal ik me verder oriënteren op PC games.
Tot zover moet ik het op de PS3 van mijn broertje doen, met nog geen 15 spellen.
Wat ik nog wel op de PC speel (en wat mijn oude computer nog trekt) is Halo: Combat Evolved. Zowel MP als de SP (tientallen keren uitgespeeld, maar blijft boeien). Als iemand dit toevallig ook speelt en het tegen mijn superieure ervaring wil opnemen, hoor ik het graag.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Ik ben nu bezig met Skyrim. Heb er al zo'n 20 uur inzitten en ik ben nog niet eens halverwege.
Je bent misschien net op 1/10e.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Je bent misschien net op 1/10e.
Geweldig om te horen.
En dan te bedenken dat ik in dezelfde tijd (van wat ik nu al gespeeld heb) al misschien 2 games uitgespeeld kan hebben. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Lijkt me een goed spel. Maar voor fantasy laat ik me meeslepen in de BFME wereld.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Jij de tweede Darkness al opgepikt? Als je al klaar bent met de eerste in ieder geval
.

Ik kijk momenteel het meeste uit naar de nieuwe Mass Effect, al denk ik dat ik wacht tot dat ik een nieuwe PC koop zodat ik alles op maximaal kan spelen. Verder ook erg benieuwd naar Lollipop Chainsaw 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Geweldig om te horen.
En dan te bedenken dat ik in dezelfde tijd (van wat ik nu al gespeeld heb) al misschien 2 games uitgespeeld kan hebben.
Ja dat bedenk ik me ook wel eens. Dan ben je al een uur bezig aan één dungeon, in een andere game zou je dan al op 1/5e zijn.
Ik heb er nu 241 uur in zitten. Best wel belachelijk veel eigenlijk. Die tijd is dan wel verdeeld over 4 personages en dus heb ik nog steeds niet alles in de wereld gezien, ben ik nog geen enkele keer uitgeleveld en heb ik de Dark Brotherhood questline niet eens uitgespeeld.
En nu de creation kit en de Steam Workshop uit zijn kan het pas écht beginnen. Dat is nog eens waar voor je geld
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Ik kijk momenteel het meeste uit naar de nieuwe Mass Effect, al denk ik dat ik wacht tot dat ik een nieuwe PC koop zodat ik alles op maximaal kan spelen. Verder ook erg benieuwd naar Lollipop Chainsaw 
(embed)
(embed)
Hier ook, kijk hiernaast ook erg uit naar Lollipop en natuurlijk Mass Effect 3, heb gelukkig laatst mijn team helemaal rond, en opgeofferd die ik kwijt wou. Dus ben klaar voor ME3. Lollipop wordt gewoon heerlijke fun en ik heb ook nog altijd Skyrim waar ik nog gigantisch veel tijd in kwijt kan.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ben benieuwd of Lollipop iets klaar weet te spelen, ben een enorme fan van dat soort verdoemde B-titels. Het is even afwachten. Vond bijvoorbeeld Never Dead ook een veel belovend concept, maar dat kwam er niet echt uit.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Vandaag nog Killzone 2 en Chronicles of Narnia: Prince Caspian gekocht. Met KZ ben ik al eerder bekend en deze was voor 4,99 (2de hands), meeneem prijsje dus. En het 2de was omdat ik het voor 4 euro mee kon krijgen. Voor zo weinig geld kan ik het altijd nog uitproberen.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Killzone 2 is een vette shooter, geniet ervan 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Sinds ik mijn nieuwe computer heb, ben ik weer flink aan het gamen op de PC.
Mijn nieuwe computer kan makkelijk zware spellen aan, dus een nieuwe wereld gaat (nu pas) benenwijd voor mij open.
Het zijn niet echt de allernieuwste spellen, maar de spellen die ik momenteel speel zijn de spellen die ik bij release al wou hebben, maar het toch niet had gehaald i.v.m. een trage computer.
Company of Heroes compleet en Call of Duty: World at War zijn de spellen waar ik me nu mee vermaak. Ik zal me meer in computer spellen oriënteren, maar heb er momenteel meer dan
zat aan die 2. Mijn CoD collectie voor de PC is eigenlijk compleet wat betreft 2de WO (deel 1, 2 en WaW).
Voor de rest zijn er geen geweldige spellen voor op de PC die ik nu moet hebben. StarCraft II lijkt me wel wat, maar om 35 euro voor neer te leggen zie ik niet zo zitten.
Age of Mythology en Age of Empires ga ik ook weer binnenkort spelen. Heb het dus qua gamen goed druk.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
35 euro is niet erg, als je er echt plezier mee zal hebben
En goed dat je je meer verdiept in PC-gaming
Doen steeds minder mensen tegenwoordig.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Het is tegenwoordig allemaal console's. Er zijn bepaalde uitzonderingen dat beter tot hun recht komen via een computer, daarom speel ik niet alles via de PlayStation 3.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
35 euro is niet erg, als je er echt plezier mee zal hebben
En goed dat je je meer verdiept in PC-gaming
Doen steeds minder mensen tegenwoordig.
Je bent een beetje verkeerd geïnformeerd. PC gaming is booming. Check de verkoopcijfers op Steam maar eens.
Esp
-
- 115 berichten
- 647 stemmen
Is er iemand hier die ook uitkijkt naar True Crime: Hong Kong (die nu Sleeping Dogs heet)?
Sinds ik zag dat er een (voorlopige) releasedate is kijk ik erg uit naar deze game.