- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Al een tijdje op zoek naar Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 voor op de PlayStation 2. Een half-jaar geleden naar de plaatselijke Game Mania geweest, destijds voor 19,99 gezien. Met wat moeite toch besloten om het te kopen (want 20 euro voor een spel van 4 jaar oud + op een oud console is toch nog prijzig), blijken ze het niet meer op voorraad te hebben. Inhoud in de winkel is een dummy... Opzich lijkt het me een leuk spel, want je kan met 150 personages spelen (da's zo ongeveer iedereen uit de Z-serie).
Gelukkig werk ik nog in een winkel waar we prima geupdate worden d.m.v. info.boekjes over films, muziek en spellen. Ben nu in een Bandai-Namco catalogus aan het kijken en zie vele nieuwe spelen, waaronder Power Rangers: Samurai. Maar wat me opvalt is een nieuwe DBZ spel.
Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi, voor X360- en PS3-consoles.
Het is de eerste spel die terug gaat naar de Bodukai Tenkaichi series (PS2-tijd), maar dit keer met wat verbeteringen en HD-kwaliteit.
Qua verbeteringen zit er o.a. een verbeterde story mode, originele Japanse stemmen en muziek, verbeterde camera en besturing (want bij Dragon Ball: Raging Blast was het niet echt geweldig), een uitgebreid karakter lijst en - voor het eerst - je eigen Z-Warrior ontwerpen, trainen en laten vechten.
Kortom; genoeg verbeteringen om met smart naar de nieuwe DBZ spel te wachten.
Verwacht: eind oktober.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
20 euro voor een PS2 game is nog steeds erg goedkoop 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Dat vond ik vroeger ook zo, maar in de loop van de jaren leer je zuiniger met je geld om te gaan en probeer je wat dingen in te korten, in mijn geval is dat spellen. 2011 is toch een prima film- en speljaar, ondanks dat ik zo goed mogelijk probeer te bezuinigen komen er goeie spellen uit die ik zeker in huis wil hebben (Battlefield 3, Call of Duty: Modern Warfare 3 en de nieuwe DBZ-spel). Zo nu en dan koop ik wel spellen, maar het is geen vaste gewoonte van geldbesteding geworden vergeleken met vroeger.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
idd, de spellen die ik echt wil hebben staan in pre-order en andere spellen die me wel leuk lijken koop ik 2de hands bij game mania of leen ik van kameraden
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Wow nieuwe NBA2k12 is echt geweldig 
Allemaal eens kopen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad. Ik dahct eerst dat ik k12 niet zou halen puur omdat ik nog erg zoet was met k11 maar ze maken weer een enorme stap voorwaarts. Presentatie is weer top notch, gameplay gaat nog een stap verder en the greatest mode is heerlijk. Als Bulls fan helpt het wel dat Jordan weer playable is, echt fijn dat ze die licentie binnen gehaald hebben. De Jordan Challenges van vorig jaar waren briljant en zal ik nog wel eens spelen, The Greatest mode is een heerlijke follow up om carriere highlights van de allergrootsten opnieuw mee te maken. Vanavond ook even mijn Association met de Bulls opstarten, wordt weer een jaar genieten. Deze brengt zijn geld wel op. Ook erg fijn dat de my player modus eindelijk is waar het hoort te zijn.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
My Player mode is ook echt verbeterd ja. Verslavend.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik heb zelf jaren gebasketballd en ben fan van NBA, maar op één of andere manier kan ik niet meer in die NBA games komen. Vroeger heb ik ze wel stukgespeeld, zoals NBA Courtside 2 presented by Kobe Bryant, toen was het allemaal nog meer arcade.
NBA Street vind ik dan weer wel leuk (want arcade), maar ik kan die voor de 360 nergens vinden. Deze week is NBA Jam: On Fire Edition gereleased op XBLA en PSN, lijkt me een fijn spel. Maar ik vind 1200msp eigenlijk te veel voor een downloadable game.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Voor de Tekken-fans; Namco Bandai is een verbeterde HD-versie van de oude Tekken Tag Tournament die op de PS2 beschikbaar is, nu terug te laten keren voor op de PS3. Naast de HD-kwaliteit, zal het ook 3D zijn. De spel zal worden uitgebracht samen met een bioscoopfilm: Tekken Blood Vengeance; een 3D-anime film die in Amerika en Japan in de bioscoop te zien was maar Europa niet. Als laatst zit er een proloog bij van Tekken Tag Tournament 2 (dit komt pas volgend jaar uit).
In november verwacht onder de naam Tekken Hybrid.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
hahaha idd geweldige reclame, maar ik hou het toch bij de xbox360. 
Ik heb gisteren RAGE: anarchie edition gehaald. vind het toch wel een leuk spel.
Grafisch heel erg mooi. Heeft veel weg van Borderlands en Fallout 3 , maar dan zonder leveling en het is toch een echte FPS.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Arkham City (360/PS3) te pre-orderen op thehut.com voor €45 inclusief verzendkosten en Batman Begins/The Dark Knight Blu-ray Bundle. Ik dacht ik meld het even.
Voor de PC-versie inclusief de Blu-ray Bundle betaal je €31.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Momenteel hard aan t oefenen voor fifa 12 op de ps3. Geweldige spel vergeleken met z´n voorgangers, maar na 8 uur 1 grote irritatie. Er wordt geen schot buiten de 16 gelost door de tegenstander. A.I probeert alles Barca style op te lossen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kan je aanpassen in je game sliders.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Van de week gewoon Pro Evo kopen, heeft toch altijd mijn lichte voorkeur.
Helaas is er gewoon geen goede voetbalgame te verkrijgen anno 2011.. 
Tenzij er een MLS2k13 verschijnt ofzo 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schijnt overigens goed te werken. Zelf nog niet veel geprobeerd, dat ze allemaal tiki taka voetbal speelde was dan ook niet logisch. Maar wel erg fijn dat ze nu de gamesliders van de Amerikaanse sport games hebben over genomen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eindelijk na een hele avond klooien het er voor elkaar gekregen de legend players in mijn association rosters te krijgen. Gelukkig heeft 2K niet zijn best gedaan deze optie te neutraliseren. Kan ik nu eindelijk met mijn Bulls association beginnen
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hoe heb je dat gedaan? Via 2k Share?
Wordt btw een druk maandje. Van de week vallen Forza 4 en PES2012 op de mat... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zware Westerse leven weer
. Ik heb je even een linkje gePM'ed.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Morgen Battlefield 3 voor de PS3 kopen. Al zijn het gemengde berichten en stemmen over deeltje 3. Toch lijkt het me een leuk ervaring, vooral fully geupdate en al.
Daarnaast, komt DBZ Ultimate Tenkaichi over een paar dagen uit. En 8 november MW3, dus het wordt een duur eind 2011. De movies moeten dan even wachten.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Ben helemaal gek van de CoD MW's en 2de WO's. Echter, ik heb geen ervaring met Battlefield van heden.
Ik had vroeger nog zo'n deluxe edition, waar die van '42 en secret weapons of WW2. Altijd geweldig. Dus ik ben benieuwd hoe ze het qua 'moderne oorlogsuitvoeringen' doen. Wel een aantal keren gelezen dat het MW-naapers zijn.
Straks valt het tegen net als Medal of Honor (zeggen ze) en Black Ops (die was echt geen zak aan)...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ben helemaal gek van de CoD MW's en 2de WO's. Echter, ik heb geen ervaring met Battlefield van heden.
Ik had vroeger nog zo'n deluxe edition, waar die van '42 en secret weapons of WW2.
Veel tijd in gestoken zeg... pfoeh. Maar nog nooit zoveel als met CSS
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Ja, die was vroeger immens populair. Ik heb het zelf een paar keer gespeeld, maar qua MP blijf ik Halo: Combat Evolved op de PC geweldig vinden... en het is nog steeds populair, want vele mappen zijn snel vol.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Battlefield 3 op de PS3 = afrader.
Wat een teleurstellend spel. Zowel graphics als gameplay. Ik heb al 3x de PS uit gezet omdat die vastliep. Ontzettend slecht... En nog dat gezeik over Frostbite met hun 'levensechte graphics' (2 jaar ermee bezig nota bene). De filmpjes tussendoor zien er nog prima uit, maar de levels zelf zijn totaal niet indrukwekkend.
Zonde van je geld.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Sinds gisteren Battlefield 3 uitgespeeld.
Opzich zijn de missies best leuk, alleen de gameplay, graphics en een beperking van wapens vielen enorm tegen. De levels met de tank vond ik wel super, alleen jammer dat je tegenover 1 vijandelijke type tank te maken krijgt. Daarnaast verdwijnen ze als je tegen ze aanrijdt of nog een kogel op een uitgeschakelde tank schiet. Grootste minpunt blijft toch de graphics, landschappen, voertuigen, objecten en personages zien er gewoon niet 2011 uit.
Voor de rest is het verhaallijn bijna hetzelfde als (evenals teleurstellende) Call of Duty: Black Ops. Want evenals BO, heb je hier ook een stevig gesprek tussen overheidsfunctionarissen en de hoofdpersonage (Blackburn), met als tussenstop een missie.
Binnenkort naar Call of Duty: Modern Warfare 3, waar ik er bijna zeker van ben dat dit me niet teleurstelt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat is het najaar altijd een ramp, in de goede zin vh woord. Heb Dark Souls nog niet aangeraakt, veel sportgames nog liggen, Arkham City bijna afgerond, dan heb ik nog Elder Scrolls V die volgende week uitkomt waar je toch makkelijk 100+ uur uithaalt en een week later komt ook nog eens mijn grootste verwachting van het jaar Saints Row: The Third uit. Van series/films komt weinig terecht op zo'n manier. En dan waarschijnlijk ook nog een verhuizing voor de deur. Manmanman.