• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.092 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.039 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Rujar schreef:

commodore 64. Waar je nog zat te kloote met cassette bandjes. *zucht*

Press play on tape

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Yekezzez schreef:

...en winter games natuurlijk. Einde loos bericht.

Nostalgie.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik heb na gister meteen weer een SNES-emulator en Street Fighter 2 Turbo gedownload .

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Phoenix schreef:

Ik heb na gister meteen weer een SNES-emulator en Street Fighter 2 Turbo gedownload .

HaHa je hebt de mooiste spellen die er zijn en het enige wat je eindeloos speelt zijn 8 bit spellen (vooral Zelda en Link)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Gisteren even Half-Life 2 gespeeld en dat spel is op sommige punten dé shit. Visueel is het een genot om naar te kijken (al denk ik dat Doom III op sommige punten net even wat meer in zijn mars (haha) heeft). Vooral de verschillende glas en water effecten zijn echt ongelofelijk mooi en realistisch. Ook de physics engine is geweldig, ik bleef maar dingen oppakken, wegsmijten, opstapelen en weet ik wat voor debiele dingen nog meer. Minpunten zijn er toch ook te ontdekken. Ik heb toevallig het einde al gezien en dat valt toch wel tegen, zoals het hele verhaal dat echt erg slecht is. Op het eind zit je met meer vragen dan antwoorden (als je die al krijgt, waarom zijn die aliens ineens lief bijvoorbeeld?). Maar goed, ga het hier thuis ook wel eens spelen want wat ik gespeeld heb was toch heel erg vermakelijk.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Vraag:

Ik werk met DosBox... krijg alleen elke keer weer zo'n klein prut schermpje.

Wie weet hoe je in volledig scherm kan opstarten

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Ik heb HL2 al een tijdje uitgespeeld en ben het niet echt met Boordappel eens wat betreft het verhaal.

Het klopt wat je zegt dat niet alle informatie prijs gegeven wordt maar hierdoor krijg je wel het idee dat je ineens middenin de shit gedropt wordt. Het gebrek aan een allesverklarend verhaal vind ik juist een van de charmes van HL2.

Voor de rest ben ik het met je eens, het ziet er geweldig uit (ik ben eveneens van mening dat Doom 3 grafisch beter is) en het speelt geweldig. Als geheel is dit spel een graad beter dan Doom 3.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Zijn hier ook mensen die gek zijn van voetbalspellen, volgens mij niet echt..

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Padd0 schreef:

Het klopt wat je zegt dat niet alle informatie prijs gegeven wordt maar hierdoor krijg je wel het idee dat je ineens middenin de shit gedropt wordt.

Dat is ook zoiets. Het begin is vrijwel hetzelfde als van deel 1, weer gaat er wat mis met die teleporters. Verder wel leuk verteld hoor maar ik vond het toch een beetje jammer.

Het gebrek aan een allesverklarend verhaal vind ik juist een van de charmes van HL2.

Het hoeft ook niet alles te verklaren maar het gaat hier toch wel een beetje ver. Dat de aliens ineens goed zijn mocht toch wel uitgelegd worden en dat einde moet wel de grootste anticlimax zijn ooit in een spel.

Voor de rest ben ik het met je eens, het ziet er geweldig uit (ik ben eveneens van mening dat Doom 3 grafisch beter is)

Vooral het hele licht gebeuren is bij Doom veel beter. Vraag me ook af of de modellen bij HL2 een "echte" schaduw hebben, daarvoor heb ik het niet lang genoeg gespeeld.

en het speelt geweldig.

En dat is ook eigenlijk het belangrijkste .

Als geheel is dit spel een graad beter dan Doom 3.

Dat denk ik ook. Het verhaal bij Doom loopt alleen wat beter, al is het totaal niet origineel. En bij HL2 is tenminste veel gedaan met de physics engine, dat mis ik bij Doom. Toch komen er gouden tijden aan voor FPS fans want de engines van zowel Doom III als HL2 bieden geweldige mogelijkheden.

mrdig

• 499 berichten
  • 2690 stemmen

Ben nu ook met Half Life 2 begonnen en ben al een aardig eindje op weg. Natuurlijk een erg mooie game, vooral de gravitygun is geinig. Toch weet deze game me niet te pakken als Doom III of FarCry.

Doom III wist je te pakken doordat het zo ongelofelijk griezelig is, heb me echt meerdere malen te pleuris geschrokken.

FarCry vind ik grafisch nog veel beter en het grote voordeel v. FarCry is bewegingsvrijheid, via verschillende wegen (ook al zijn het er maar 2) naar je bestemming komen. Tevens is de AI v. FarCry ongeevenaard, ook een veel moeilijker game.

Nee Halflife 2 is vermakelijk, maar toch iets te eenvoudig en weet bij mij geen gevoelige snaar te raken. Het geluid is wel super trouwens...

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik heb uit pure wanhoop (nog steeds geen reactie van Valve gehad) maar de demo binnengehaald. Ik vond het dus weer helemaal geweldig . Zat meteen weer helemaal in de sfeer. Vooral het openingslevel waarbij je overal combines ziet lopen/fouilleren. Kijk je ze te lang aan krijg je een dreun van hun shocker. Heerlijk drukkend sfeertje. En ik ben denk ik wel een kwartier bij die wipwap bezig met kloten geweest .

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Nee Halflife 2 is vermakelijk, maar toch iets te eenvoudig en weet bij mij geen gevoelige snaar te raken.

Zoals men het op Engelse videogame-forums zo mooi weet te verwoorden: dead inside

Half-Life 2 is één brok sfeer. Komt geen enkele game bij in de buurt. Ik kan er ook niet bij dat je de goedkope, in herhaling vallende shock-tactics van Doom3 zo indrukwekkend vindt. Resident Evil deed het ja-ren geleden al tig keer beter.

mrdig

• 499 berichten
  • 2690 stemmen

SilverGun schreef:

Half-Life 2 is één brok sfeer. Komt geen enkele game bij in de buurt. Ik kan er ook niet bij dat je de goedkope, in herhaling vallende shock-tactics van Doom3 zo indrukwekkend vindt. Resident Evil deed het ja-ren geleden al tig keer beter.

Doom III is wellicht goedkoop en herhalend, maar ik speelde het altijd in de late uurtjes in een zwak verlichte kamer en het volume flink hoog. Dat hielp zeker, en de monsters komen dan wel telkens op dezelfde manier, maar het herhalende schrikeffect van mijn kant was er niet minder om.

Half Life 2 is ook zeker boeiend, maar is beetje recht toe recht aan. Geen tot weinig vrijheid. De hovercraft level bijv. duurt gewoon te lang en wordt bijna zelfs saai. Maar ik ben geloof ik nog niet zo ver, ik heb net de buggy, dus vol goede moed ga ik de komende levels te lijf.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ik ben zwaar teleurgesteld in HF 2.....

Graphics zijn subliem, maar blijft een dom schietspel. (soms erg vermakkelijk).

Een goed spel is iets dat je elke keer weer uit de kast kan trekken.... en daar valt deze zeker niet onder. Absoluut geen klassieker....!!!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik hoor haast niets anders dan positieve woorden over dit spel, deel 1 was sowieso al top.

Tot op de dag van vandaag wordt counterstrike nog steeds veel gespeeld online (het spel is al 5 jaar oud)

Zodra ik een nieuwe videokaart heb wil ik het spel graag spelen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voor de voetbal liefhebbers is mijn tip: Pro Evolution Soccer 4. Wat een gerweldig spel is dit. Het realisme, de gameplay. Een voetbalspel wat niet snel verveelt. Het grootste pluspunt is natuurlijk de aanwezigheid van de eredivisie. En voor mij ook nog eens de primera division. Daarnaast ook nog de italiaanse competitie. Daarnaast is ook weer de master league aanwezig.

Ah gelukkig nog eentje gevonden (jij had het spel trouwens snel in huis)

Pro Evolution Soccer 4 gaat idd de kant van pure simulatie op, er zitten helaas nog wel wat nare minpunten aan verbonden, maar daar valt gelukkig mee om te gaan.

1. Als een tegenstander een speler met de bal te dicht nadert en je wilt wegschieten, dan schiet de desbetreffende speler de bal automatisch naar de zijlijn, het toppunt van arcade en ook erg irritant omdat het soms indirect lijdt tot doelpunten tegen.

2. Spelers worden soms genadeloos tegen de grond geramd, waarna ze naar de kant worden gebracht voor behandeling wat er trouwens wel erg tof uitziet, hetgeen wat me dan opvalt is dat de speler die de overtreding heeft gemaakt geen kaart of wat krijgt en dat is niet erg realistisch, vaak zijn het ook belangrijke spelers die je niet kan missen als je in de winning mood bent, het zet dan een wig in je opbouw.

3. Verder is de manier van buitenspel niet helemaal correct te noemen, soms ben je bezig op het middenveld en wordt er opeens gefloten omdat één of andere speler aan de andere kant van het veld per ongeluk net achter de verdediging van de tegenstander staat, soms gebeurt het zo vaak dat je het plezier in de wedstrijd verliest.

4. De gebruiksvriendelijkheid valt ook wat tegen, erg onhandig menu (geen muiscursor) ik kan ook geen enkele optie vinden om eigengemaakte spelers toe te voegen aan een land of team in het spel zelf, als alternatief gebruik ik dus pes optionfile editor.

Oke genoeg negatief gedoe verder, het klinkt allemaal heel zwaar hierboven maar al met al is Pro Evolution Soccer een mijlpaal van de voetbalgenre en een enorme vooruitgang richting volledige simulatie.

In PES 3 was ik geneigd een perfect team te maken om het lekker te kunnen spelen omdat alles nog gewoon te standaard geprogrammeerd was, tegen Italië was het elke keer die verschrikkelijke totti die...arch!

Uiteindelijk werd het spel te saai wanneer ik ieder team uitschakelde op 5 sterren.

Met PES 4 is het elke keer weer een andere wedstrijd en is het spel minder gefocussed op individu maar nu meer op teamverband, een goede formatie ivm de juiste spelers + een geschikte strategie doen de truc.

De speelsnelheid is verder ook goed aangepast, het is nu minder "straatvoetbal" geworden en als je kijkt naar echte wedstrijden komt het langzamerhand erg dicht in de buurt met hoe het echt gaat.

Verder is het spelers creëren ook erg uitgebreid, je kan jezelf en anderen er soms behoorlijk realistisch uit laten zien zodat je soms minuten kan genieten van replays.

Pro Evolution Soccer 4 krijgt van mij ruim 4 sterren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je hebt wat punten al verslaat PES4 qua Realisme en gameplay makkelijk FIFA 2005. FIFA 2005 is aardig maar als je steeds op dezelfde manier wil scoren of met grote scores wil winnen is dat meer je game. Of is dat met 2005 niet meer het geval?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Nou ik heb 2005 nog niet gespeeld, maar wel 2004 en EK 2004, toen ik rond diezelfde tijd met PES 3 begon ervaarde ik enorme verschillen.

FIFA 2004 ging de kast in.

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Wat een ramp. Ik ben mijn ritme gevoel kwijt. De missie "Life's a Beach" in GTA:San Andreas is erg lastig. Iemand nog nuttige tips, aangezien ik anders niet verder kom. De andere missies heb ik namelijk al gehaald...

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Wat voegt dit spel nou eigenlijk toe aan de filosofie van The Matrix? Ik hoorde overal dat o.a. dankzij dit spel (en Animatrix e.d.) wat meer puzzelstukjes op hun plaats zouden vallen.

Ik heb het nu een beetje gespeeld (beetje laat), maar ik kan niet zeggen dat ik een verschil zie tussen dit en een doorsnee actiespelletje: Ghost en Niobi die wat kleine missietjes vervullen.

Of moet ik nog iets verder komen in het spel?

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Het is een combi van game locaties die terugkeren in de film, personages die voorbij komen, de gehele sfeer, levels die aansluiten op dingen die je in Reloaded niet zag. Ook door middel van echte filmbeelden. Bijvoorbeeld iets duidelijker hoe het nu met de verandering ging van uiterllijk van het orakel etc. Dus verder in het spel kan helpen. Zoals je weet was ik al snel tevreden met dit spel. Ik speel praktisch nooit een game maar alleen al een klein herkenbaar dingetje is genoeg om mij plat te krijgen Op zich en ik heb daar geen verstand van maar het schijnt dat de graphics en gameplay niet heel veel voor te stellen.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

neo schreef:

Het is een combi van game locaties die terugkeren in de film, personages die voorbij komen, de gehele sfeer, levels die aansluiten op dingen die je in Reloaded niet zag. Ook door middel van echte filmbeelden.

O, ok. Het is dus echt entertainment, zonder de bedoeling de film echt duidelijker te maken?

Bijvoorbeeld iets duidelijker hoe het nu met de verandering ging van uiterllijk van het orakel etc.

Behalve dit punt dan.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Zoals ik al zei het uur aan extra echte filmbeelden verschaft de nodige info bv over dat uiterlijk van het orakel. Maar tevens zitten er dingen tussen die je misschien niet zullen interesseren, zoals op wie Ghost verliefd is. Dit maakt dus allemaal bij elkaar de film wel degelijk duikelijker op bepaalde vlakken, of een bepaalde vorm van meer diepgang aan bepaalde karakters. Zo heb je bv ook een briljant stuk met Persephone en Cain en Abel (waarvan eentje in Reloaded door het hoofd word geschoten en maar heel even te zien zijn).Hangt er ook weer vanaf wat jij niet begrijpt. En veel dingen zijn ook bedoeld voor eigen interpetatie.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Zoals ik Doom III graag had willen zien:

Rechts-klik

Doet deze url het niet, zoek dan hier een andere mirror.

Damn, dit lijkt me vet. Ontwikkelaar met aan aardige staat van dienst (beide NOLF's), een mooie engine (dat gruis van de kogels!Die splinterende ruiten!), bullettime in FPS, physics (die tegenwoordig natuurlijk een must zijn, maar toch, bij Doom vond ik ze niet echt heel sterk). Nou ja, kijk zelf maar .

Vond het kung-fu er trouwens iets minder uit zien maar voor de rest is het sfeertje heerlijk (hoe cliché het rondlopende meisje ook is, maar ja, dat zijn zombies ook).

Kenshin

• 168 berichten
  • 101 stemmen

Ik ben altijd gek op Nintendo spelletjes geweest, vooral die met Mario in de hoofdrol. Geen idee waarom eigenlijk

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik vond vandaag weer op een oude backup cd het spelletje; southpark mario 2, jaren geleden gedownload op www.download.com.

Geinig spelletje voor als je even niets te doen hebt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

FINAL FANTASY XII VERTRAAGT

De Final Fantasy-reeks is redelijk uniek aangezien het al jaren goed scoort in Japan, VS en Europa. Gezien het enorme aantal PS2's dat er is verkocht kan Square-Enix flink binnenlopen. Wanneer de Japanse uitgever zijn vlaggenschip uitbrengt, is echter nog onduidelijk.

Op een recente financiele bijeenkomst van de uitgever maakte Yoichi Wada (de president van Square-Enix) bekend dat de release van FF12 niet meer in het huidige fiscale jaar zal vallen. Hierdoor zal de RPG op zijn vroegst in april 2005 verschijnen. De Europese versie komt bovendien later.

FF12 ligt dus waarschijnlijk in het meest positieve geval pas in de zomer van 2005 hier in de winkel.

Heel erg slecht nieuws dus

Flipman

• 7125 berichten
  • 1145 stemmen

Ik ben overigens op zoek naar Star Wars: Rebellion, een strategiespel dat ergens in 1998 uitkwam, ook een Nederlandse versie. Nergens meer te krijgen! Weet iemand waar ik 'm kan vinden?

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

gotti schreef:

Wat een ramp. Ik ben mijn ritme gevoel kwijt. De missie "Life's a Beach" in GTA:San Andreas is erg lastig. Iemand nog nuttige tips, aangezien ik anders niet verder kom. De andere missies heb ik namelijk al gehaald...

Het is handig om vaker spelletjes te spelen als Parappa the Rapper en Gitaroo-man...;)

Ik had er eerlijk gezegd niet zo'n problemen mee: als je eenmaal de knoppen blind weet te vinden en op de maat van de muziek de combinaties in drukt zou het echt moeten lukken (zet in ieder geval het geluid van je tv hard aan).

Verderop in het spel mag je in de disco nog eens aan de slag trouwens.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het schijnt inmiddels gelukt te zijn

Metroid Prime 2 is voor de liefhebbers ook een must trouwens. Je verdwaalt nog steeds met grote regelmaat ho-pe-loos, maar daar staat wel een grote berg kickass gameplay tegenover. Zoals alleen Nintendo dat kan

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.