• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.149 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Potverdorie zeg, net Half Life 2 helemaal uitgespeeld en wat een geniaal spel is het zeg. Zeker een van de beste shooters ooit. Briljante afwisselde gameplay, goed uitgebalanceerde wapens (beter dan bij 1), originele vijanden en het ziet er ook nog eens fantastisch uit. Ook heeft HL2 het aller stoerste wapen ooit in een spel: de gravity gun!

Het verhaal vond ik eerst niet zo goed maar nu ik heb spel helemaal heb gespeeld kom ik daar op terug. Vanaf het begin tot het eind zit je echt helemaal in het spel en overal zijn kleine aanwijzingen te vinden wat er gebeurde na je avontuur op Black Mesa. Op deze site worden alle puzzelstukjes samengevoegd en blijkt dat het verhaal van Half Life geniaal is.

Lees overal ook leuke theorien over de G-Man. Volgens sommige staat het voor G(od)-Man, anderen denken weer dat het G(orden)-(Free)Man van de toekomst is. Ik weet het allemaal niet maar ik kijk wel uit naar de add-ons en Half Life 3. Laat maar komen!

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Is er een cheat waarbij je die enhanced gravity gun al eerder hebt? Dat is echt feest . Dit is trouwens ook erg komisch: een mod waarmee je kunt kutten met de gamephysics. Enkele resultaten :

(afbeelding)

(afbeelding)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Is er een cheat waarbij je die enhanced gravity gun al eerder hebt?

Misschien wel, maar dan moet je iets veranderen in de map zelf aangezien die bepaald of de gravity gun enhanced is of niet.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik zie het niet zitten. Tijdperk is me te kort en voor een "nieuwe wereld" RTS speel ik wel Colonization (niet puur RTS maar toch). Het ziet er wel geweldig uit natuurlijk.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Age of Empires voert de lijsten aan op RTS gebied.

In ieder geval destijds toen deel 2 nog nieuw was, deel 3 zal wederom de lat hoger leggen. Samen met fifa '99-2004 en nu ook pes heb ik geen ander spel meer gespeeld dan Age of Empires + expansion pack. Grote fan van real time strategie.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik ben ook fan van 1 en 2. Maar zoals ik zei heb ik het niet op dit tijdperk als het op RTS aankomt.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Welk tijdperk had je liever gezien?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Tegenwoordig is het toch gangbaar dat we door alle tijdperken heen geloodst worden (Rise of Nations, Empire Earth)?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Tja misschien had daar téveel werk ingezeten, ik weet het niet. Rise of Nations is idd ook een erg goed spel, speel het geregeld en net zoals bij Age of Empires heb ik ook mijn eigen scenario’s gemaakt. Dat is één van de enorme pluspunten van deze spellen, je eigen maps maken. Al sinds aoe 1 ben ik hier mee bezig, soms hebbben er uren ingezeten, ik speel eigenlijk nooit single player. Met rise of nations heb ik bijv. waterloo nagebootst en legers gemaakt die lopen tot in de duizenden. In het expansionpack van age of empires 2 had ik geprobeerd om de azteekse stad tenochtitlan na te maken, daar ging veel werk inzitten maar het resultaat mocht er wezen.

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Niet zo zeer een 'grote game', maar wel een spelletje waar je best verslaafd aan kan raken (terwijl het eigenlijk best saai is...)

Omerta

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

Alles leuk en aardig, maar weet iemand hoe ik aan het spel Star Wars Rebellion kan komen? Ik heb het een paar keer van mijn neef geleend, maar die zie ik nooit meer, dus wil ik hem graag zelf aanschaffen, maar ik kan hem echt nergens krijgen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Nog meer Half-Life 2 backstory. Het zit verdomd goed in elkaar dat verhaal en ik verheug me nu al op HL3. Nu maar hopen dat ze niet de Wachowski broertjes achterna gaan en we een anticlimax voorgeschoteld krijgen.

Dr. Breen heeft trouwens erg veel van de Architect weg.

(afbeelding)

(afbeelding)

Toeval?

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

Ik vinds die gelijkenis wel meevallen, maar die boenste foto is ook erg onduidelijk. Maar volgens mij is het niet dezelfde man, je kunt het opzoeken op IMDb.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ik weet niet of er iemand model heeft gestaan voor Dr. Breen maar dat ze zich beide in pak hijsen en wit haar en een baard hebben vind ik al gelijkenis genoeg. Alleen praat Dr. Breen nog een beetje als een normaal mens.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Net voor het eerst Half-Life 2 Deathmatch gedaan. Zelden zo'n lol gehad . Nu moet je, naast de kogels, ook nog eens om je oren vliegende kasten, stoelen, tafels en computers ontwijken. Die gravity gun zorgt echt voor een andere beleving van die deathmatch games. Kwam er ook achter dat ik het nog steeds niet verleerd ben en in gewone internetspelletjes nog goed mee kan komen. Erg leuk, dit ga ik vaker doen.

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Zijn er hier nog meer mensen die bezig zijn met World of Warcraft?

Werkelijk geniaal spelletje. Het ziet er geweldig uit, loopt lekker en is erg gevarieërd.

Trouwens verbazingwekkend hoe snel de servers zijn volgelopen na de europeze launch een paar dagen geleden.

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

GTA: San Andreas op de PS2 bijna uitgespeeld (alleen de laatste missie nog, maar die duurt gruwelijk lang en ik loop al een paar keer op hetzelfde punt vast), maar dit is tot nu toe het beste spel dat ik ooit gespeeld heb op welke concole of PC dan ook. Geweldig!

Nu Killzone maar eens halen (bij amazon trouwens maar 45 dollar ipv die absurde 70 euro hier in de winkels).

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Killzone? Kwam dr niet zo goed vanaf toch? Zou je niet wachten op Splinter-Cell 3 of iets dergelijks?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ja, de demo van Splinter-Cell 3 gespeeld. En het is weer geweldig. Nog mooiere graphics, smoothere moves en vooral: meerdere infiltratiemogelijkheden.

Ook leuk: Filmquizje. Zoek de game bij het screenshot. Exacte titel is niet nodig. Mijn goede antwoorden:

1:Duke Nukem 3d
2:Alone in the Dark
3:Command & Conquer: Red Alert
4:Diablo
5:Doom II: Hell On Earth
6:Fallout
7:Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
8:Half-Life
11:Day of the Tentacle
12:Lemmings
13:Mortal Kombat 3
14:Need for Speed III: Hot Pursuit
15:Prince of Persia
16:Rayman
17:Quake
19:The Secret of Monkey Island
20:Sid Meier's Civilization
21:Sim City
23:Starcraft
25:Wolfenstein 3D
30:The Sims 2
32:Pong
37:Grand Theft Auto III
39:Worms
40:Warcraft II: Tides of Darkness

25 van de 40 dus. Van degenen die ik niet wist zijn de meeste nog van voor mijn tijd vrees ik .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

1, 5, 8, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 25, 32, 37, 39, 40 wist ik. Ben altijd meer een FPS gamer geweest. Overigens komen 9, 26, 28, 31, 34 en 38 me erg bekend voor.

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

Van hetgeen je nog niet gevonden hebt weet ik alleen 9: Final Fantasy VII

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

10. Defender of the Crown

Leuk Risk-achtig spelletje was dat op de C64

18. Sam & Max Hit the Road
24. Wing Commander III: Heart of the Tiger
28. Impossible Mission
34. Boulder Dash
38. Bomberman(???)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ja dat dacht ik dus ook bij 38, maar het klopt blijkbaar niet. 18 heb ik helaas nooit gespeeld, leek me een erg leuk spel. Hoorde ooit nog iets van een vervolg maar die zal er wel niet komen. 9 had ik moeten weten trouwens.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

WOW! Dit moet ik hebben racen maar

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Wie kent het nog, Rise of the Triad?

(afbeelding)

Nooit echt aangeslagen (want Doom was er al) maar erg leuk om te spelen. Net wat meer variatie dan Wolfenstein om het leuk te houden en leuke humor erin.

Anyhow, hier kan je WinROTT downloaden. Het is helaas nog wel verre van perfect: je kan niet saven en er is nog geen goede mouselook maar dat zal te zijner tijd wel komen. Ik ga maar weer verder spelen, retro gamen heerst nu eenmaal. Misschien kan ik dit keer wel de NME verslaan .

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Aaaah, jeugdsentiment! Wat een geweldig spel is dat zeg.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het spel waarin je vijanden smeken om hun leven toch? Leuk was dat

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

BoordAppel schreef:

retro gamen heerst nu eenmaal

Als het de bedoeling was mij oud te laten voelen, is dit absoluut geslaagd .

En ik maar denken dat die retrogamers nog steeds Track & Field of Robotron zaten te spelen

(afbeelding)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.