• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.209 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Ben weer eens bezig met Red Alert 2 (eergister gekocht voor een tientje) en dat blijft toch erg leuk en verslavend. Wel jammer dat het vrij kort is (12 missies in totaal; ik zit nu al, met het niveau op normal, op 9 missies), maar wat zal het donderen, ik kan ook nog die Russian campain doen...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Het spel waarin je vijanden smeken om hun leven toch? Leuk was dat

No! No! Please! *SPLAT*

Maar als je ze in leven liet schoten ze je in je rug, dus dan mag het .

En ik maar denken dat die retrogamers nog steeds Track & Field of Robotron zaten te spelen

Heb een half jaar geleden nog lemmings, Police Quest 1, Space Quest 1,2 & 3 gedaan. Retro genoeg? 1995 mag je trouwens al wel retro gamen noemen vind ik.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

gotti schreef:

Ben weer eens bezig met Red Alert 2 (eergister gekocht voor een tientje) en dat blijft toch erg leuk en verslavend. Wel jammer dat het vrij kort is (12 missies in totaal; ik zit nu al, met het niveau op normal, op 9 missies), maar wat zal het donderen, ik kan ook nog die Russian campain doen...

Haha campaign veel cheats 8 deelnemers en op niveau HARD...

Wow dat is echt een lachen een mega slagveld.

Deze spellen blijven super!!!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

maar je bent geen echte gammer als je Final Fanatsy X niet in bezit hebt!!!!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rujar schreef:

Dat bedoel ik maar _o_

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Aah, nostalgie. Ik deed altijd alleen die Skirmisch, was altijd zo leuk. Had nooit echt de puf om al die missies te doen.

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

ROTT ken ik nog, ja. Ik vond het een gaaf spel, je had daar ook van die übercoole wapens ! Die hond, die knuppel... !

Maar goed, omdat ie nergens meer te krijgen is, heeft een klasgenoot van m'n broer Star Wars: Rebellion voor ons gedownloadt. Hij doet 't perfect, alleen weten mijn broer en ik niet hoe we het spel via NetWerk aan de praat kunnen krijgen, Modem, IPX, niks doet 't. Bovendien doen de filmpjes aan het begin en tussendoor het ook niet.

Dus eigenlijk zou ik toch het liefst ook de originele versie hebben, met Manual & Reference Card. Heeft echt niemand hier de originele versie van dit spel, of tenminste de Manual en/of de Reference Card ergens liggen? Zo ja, meld dit dan AUB, ik word bijna wanhopig !

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Flipman schreef:

ROTT ken ik nog, ja. Ik vond het een gaaf spel, je had daar ook van die übercoole wapens ! Die hond, die knuppel... !

De Excalibat! Die is geweldig ja .

Hij doet 't perfect, alleen weten mijn broer en ik niet hoe we het spel via NetWerk aan de praat kunnen krijgen, Modem, IPX, niks doet 't. Bovendien doen de filmpjes aan het begin en tussendoor het ook niet.

Ehm, hoe oud is dat spel? Die filmpjes zitten er waarschijnlijk niet bij en over een netwerk werkt meestal niet bij gedownloade spellen.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

+ 7, 8 en 9.

En niet te vergeten Yoshi's Island voor de snes.

Metal Gear Solid 1 is ook geniaal.

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

BoordAppel schreef:

Ehm, hoe oud is dat spel? Die filmpjes zitten er waarschijnlijk niet bij en over een netwerk werkt meestal niet bij gedownloade spellen.

Nou, dan is daarmee alles wel opgelost. Het spel is trouwens van '98. Bedankt !

Niels_G60

• 71 berichten
  • 4 stemmen

Mijn beste Game's heb ik op de PS2,

- Resident Evil

- Metal Gear Solid

- GTA (Grand Theft Auto)

FeZ

• 460 berichten
  • 3179 stemmen

Over WoW gesproken......

World of Warcraft is misschien wel het beste spel ooit. Dé reden waarom ik laatste veel minder films kijk. Nog meer mensen helemaal verslaafd aan dit spel?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Spel die ik tot in den treuren heb gespeeld of nog steeds speel.

PS2:

Final Fanatsy X (uiteraard)

Grand Turismo 3

Fifa 2003

XboX:

Splinter Cell 1 en 2

Brothers in Arms

En ik denk binnenkort ook Fifa Street

PC:

Command and Conquer (elke deel)

Championship Manager

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rujar schreef:

Fifa 2003

Tijd om over te schakelen naar Pro Evolution

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3312 stemmen

Pro Evolution is echt veel leuker, maar ja het is net wat je gewend bent.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik was 5 jaar lang Fifa gewend, wou er eerst ook niets van weten. Maar als je Pes een week speelt dan weet je het wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja inderdaad. Voor de echte voetballiefhebber. Realistische gameplay, goede A.I. en je scoort niet steeds dezelfde goals.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Het leuke van Pes 4 is ook, de Option file, daarin staan al je instellingen en aangezien het één bestand is, makkelijk te backuppen of te editen

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Face it er is geen enkele voetbal game die echt de realiteit kan halen. Ik heb nu Fifa Street wel aardig spel. Ook hier zit je steeds weer hetzlefde te doen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Bij Pes dus niet

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

MOHAA ben ik ook geen fan van.... Het is moet ik toegeven 1 van hun betere producten. Maar dan nog kan het spel mooier, beter, uitdagender, langer, uitgewerkter, en voornamelijk....lekkerder spelen. Bij spellen als Far Cry, Doom 3, en HL2, voelt het gewoon perfect als je rond loopt....bij EA spellen heb je dat nooit...

Totaal niet mee eens. MOHAA is een van de beste WO II shooters en qua multiplayer een van de beste shooters. Het sfeertje wat je dan krijgt is ongeevenaard. Ipv snel is het namelijk lekker rustig waardoor het erg spannend blijft. Vooral snipen is geweldig bij MOHAA. Tel daar nog het geweldige geluid bij op en je hebt een topgame.

Enfin, films van spellen zijn niet altijd slecht hoor

Niet altijd nee maar wel bijna altijd. Kan zo alleen Goldeneye en Riddick voor de geest halen als geslaagde filmverspellingen.

Heb trouwens nooit helemaal begrepen waarom iedereen Goldeneye zo revolutionair vond, vooral qua graphics lag het achter op de pc. Speelde wel leuk, dat dan weer wel.

Een spel maken naar een film kan prima, maar je moet wel de film trouw blijven

Volgens mij is dat de reden dat veel van die games mislukken. Je kan als gamedeveloper beter het universum overnemen en aan de hand daarvan een verhaal verzinnen. Wat gedaan wordt met de Star Wars spellen bijvoorbeeld. Maar ja zijn het dan nog filmverspelling?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rujar schreef:

Face it er is geen enkele voetbal game die echt de realiteit kan halen. Ik heb nu Fifa Street wel aardig spel. Ook hier zit je steeds weer hetzlefde te doen.

Ja dat zijn die rukkers weer van EA. PES heeft echt de realiteit. Voor mij was de overstap ook moeilijk en geloofde er niks van maar ben erg blij met mijn overstap. PES is wel heel erg realistisch. De kunstmatige intelligentie is zoveel beter, nu lijkt het of je tegen Raul Gonzalez Blanco speelt en niet tegen Sylvie Meis.

EA

Konami

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Tja ik ga ook maar overstappen.... Fifa is echt 10 keer ruk

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

PES 4 is meer individu-gericht, daarom kan je bij alle bekende spelers idd hun eigen techniek ervaren. Toch kent het spel nog een paar irritante bugs, maar wanneer je groeit merk je daar steeds minder van.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad. Er is nu tenminste verschil tussen De La Pena en Ronaldinho en winnen ook niet de mindere teams vaak van de betere. Af en toe een verrassing kan maar op de lopende band niet.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Was dat in PES 3 zo dan? Ik vind het juist realistisch als een club/land met mindere stats een grotere club of land kan verslaan. In PES 4 word je juist veel vaker verrast, bijv. Heerenveen wat Werder Bremen verslaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind het wel meevallen. Het gebeurt af en toe bij mij maar niet al te vaak. Het is realistisch als het eens gebeurt maar niet te vaak.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Is me nooit opgevallen, eerlijk gezegd zou ik het nog wel vaker willen zien.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

haha nah ja in fifa zie je een seizoen later Den Bosch, Excelsior en heleboel andere kleine clubjes in de CL

En nog een irritatie punt: OFF THE BALL.Wat moet je hier nou weer mee. Werkt echt voor geen meter. Duurt toch te lang.

En je verdedigers...hebben die nog nooit van aansluiten gehoord.

Waarom kan je geen trucjes doen! Als je een op een richting goal loopt, je moet toch een wereldactie kunen maken.

Eigenlijk is het een gewoon waardeloos spel. Leuk voor een paar uurtjes maar daarna heb je het ook alweer gezien.

davidov

• 3467 berichten
  • 2178 stemmen

BoordAppel schreef:

Totaal niet mee eens. MOHAA is een van de beste WO II shooters en qua multiplayer een van de beste shooters. Het sfeertje wat je dan krijgt is ongeevenaard. Ipv snel is het namelijk lekker rustig waardoor het erg spannend blijft. Vooral snipen is geweldig bij MOHAA. Tel daar nog het geweldige geluid bij op en je hebt een topgame.

Jah nou ik vind zelf Day of Defeat een veel beter WW2 spel, is misschien niet even mooi als MOHAA (tis wachten op DODSource) maar de gameplay is veel hoger vind ik... MOHAA had wel een leuke single player, maar toch voelt het niet aan alsof alles lekker soepel speelt...de models en geluiden komen vind ik ook artificieel over.... als ik het speel heb ik het idee dat ik met een poppetje gemaakt van papier en touwtjes rondloop, en mensen probeer te vermoorden met mn plastic wapens

Kortom, bij far cry, hl2, doom3 heb ik echt het idee dat ik me in een andere wereld bevind, bij MOHAA niet....

Niet altijd nee maar wel bijna altijd. Kan zo alleen Goldeneye en Riddick voor de geest halen als geslaagde filmverspellingen.

Heb trouwens nooit helemaal begrepen waarom iedereen Goldeneye zo revolutionair vond, vooral qua graphics lag het achter op de pc. Speelde wel leuk, dat dan weer wel.

Klopt het zijn de enige 2 echt goed gelukte film verspellingen.

goldeneye was zo revolutionair volgens mij omdat het toch degelijk wel indrukwekkende graphics had voor die tijd, vergeet niet dat het een jaar voor HL1 uit kwam, een spel dat een 2e grote impact zou hebben... Verder was goldeneye zo goed omdat het bijzonder trouw bleef aan de film, het was erg goed uitgewerkt, geniale multiplayer, spel had een levensduur die ongekend was vind ik...het heeft een impuls gegeven voor andere first person shooters, en ook voor filmgames....

Volgens mij is dat de reden dat veel van die games mislukken. Je kan als gamedeveloper beter het universum overnemen en aan de hand daarvan een verhaal verzinnen. Wat gedaan wordt met de Star Wars spellen bijvoorbeeld. Maar ja zijn het dan nog filmverspelling?

Nou het is mogelijk om een film echt na te maken, maar het mislukt veel vaker dan het lukt. Komt omdat het erg moeilijk is om trouw te blijven aan het verhaal EN het spannend te houden EN het moeilijk te maken EN de sfeer van de film over te brengen EN de speler het idee te geven dat hij zn eigen gang kan gaan terwijl je uiteindelijk de film na doet....

Een eigen wereld schapen kan ook erg goed, zoals sommige star wars games idd een succes waren.

Echter EA is daar ook al een tijdje mee bezig, en toch lukt het ze niet.....

waarom? omdat ze te ver gaan vind ik, ipv een ijzersterke shooter te maken, maken ze er een zooitje van door ook auto races erin te duwen, slechte engine, gammele objectives en level design....

Zou ook veel liever zien dat de rechten van 007 bij ubisoft komen, maar helaas heeft EA de rechten op bond tot op zn minst 2010 dacht ik...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.