- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Over WoW gesproken......
World of Warcraft is misschien wel het beste spel ooit. Dé reden waarom ik laatste veel minder films kijk. Nog meer mensen helemaal verslaafd aan dit spel?
Ikzelf heb hem nog niet, maar ken er genoeg die het dag en nacht spelen.
heb hem wel besteld btw, maar die nieuwe 'levering' is pas half april 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
haha nah ja in fifa zie je een seizoen later Den Bosch, Excelsior en heleboel andere kleine clubjes in de CL 
Dat bedoelde ik nou dat zie je niet gebeuren bij PES.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Jah nou ik vind zelf Day of Defeat een veel beter WW2 spel, is misschien niet even mooi als MOHAA (tis wachten op DODSource)
Je hebt het over de mod voor HL1? Die vond ik wel aardig, maar haalt het niet bij MOHAA wat mij betreft.

:O onbegrijpelijk! De geluiden van MOHAA zijn alom geroemd. Vooral goed te merken in Schmerzen forest. Die MP map is werkelijk geniaal. Het kraken van de sneeuw, de achtergrondgeluiden van de wind en de honden. Werkelijk geniaal is het geluid van de wapens daar. Schiet je van een grote afstand dan voel je de kogels gewoon langs je oren vliegen. Ricochet geluiden zijn ook al geweldig. Over de models ook niets dan goeds. Plastic wapens, nee dat snap ik echt niet.
Nou dat kan ook allemaal goed gaan hoor --> Half-Life 2
.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Level design is HL2 is anders toch echt gammel. Blijft nog steeds zoveel weg hebben van een hindernissen parcours. Ook blijven de secties met voertuigen veel te lang aanslepen. Heb em eigenlijk nooit uitgespeeld.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Level design is briljant. Rijk aan details en de maps zitten erg goed in elkaar en zien er prachtig uit. Ze hebben veel geleerd sinds HL1.
Natuurlijk zijn de voertuigensecties rechttoe rechtaan, hoe wil je dat anders doen? Het levert wel weer wat variatie op aan gameplay iets waar HL2 sowieso erg goed in is.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Blijft nog steeds zoveel weg hebben van een hindernissen parcours.
Welke shooter is dat niet? (je hebt nu vast een prachtig voorbeeld klaarliggen, daar ben ik dan ook benieuwd naar
) Het blijft toch gewoon jezelf door tegenstanders heen worstelen richting het eindpunt van een level. Waar het mij dan om gaat is het aantal manieren waarop de hindernissen genomen kunnen worden, hoeveel variatie er zit in die hindernissen en of de hindernissen onopvallend in de verhaallijn zijn verwerkt. Op al deze punten scoort Half-Life 2 hoog, dunkt me.
Het leuke van die voertuiglevels vond ik altijd dat je echt het gevoel hebt elke uithoek van het gebied rondom City 17 gezien te hebben. Daarbij zorgen de voertuigen inderdaad voor een welkome afwisseling in de gameplay en zijn ze zeer goed bruikbaar voor het aan elkaar schakelen van verschillende landschapstypen (van verlaten dorpje tot stad waar de staat van beleg is aangekondigd en van wijdse strandvlakte tot een equivalent van de Nieuwe Hollandse Waterweg)
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
oe leuke discussie, kzal later vanavond er zeker nog op in gaan
moet nu alleen na een feestje...
wist niet dat er ook aardig wat gamers op MM zaten
leuk!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Iemand al bekend met Silent Hunter III ?
Teringtyfus, wat ziet dat er mooi uit zeg! Ik heb in de loop der maanden de filmpjes en screenshots goed in de gaten gehouden.
Alleen erg jammer dat ik geen computer heb waarop ik SHIII kan spelen. Ben wel in bezit van SHI en SHII. Beiden heel vaak gespeeld.
Toch zal ik altijd zweren bij (Command) Aces of the Deep.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Hoorde laatst dat het september ipv juni/juli zou worden ...
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die de Nintendo DS hebben aangeschaft?.....of wordt het de PSP? 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wat online spellen betreft heeft www.Orisinal.org[/url] de beste die er bestaan. Ze zijn erg apart en hebben aparte en prachtige en duistere muziek.
Welke al jaren mijn favoriet is: The Perilous Voyage.
Heel simpel, je bestuurt een ouderwets oorlogzeilschip. Er komen grote brokken steen naar beneden en die moet je uitschakelen met je kanon. Vuur je een kogel af die niets raakt, dan gaat er een stukje van je energiebalk af. Om de zoveel tijd komt er echter een prachtige draak tevoorschijn die vuurkogels op je afschiet. Zorg ervoor (net als bij die stenen) dat deze je schip niet raken. Als je de draak raakt met je kogels, dan komt er langzaam een energiebal naar beneden. Wanneer je deze pakt, vul je je energiebalk weer op.
Hoe langer je het speelt, des te beter je wordt met schieten. Als je er een kwartiertje mee bezig bent, raak je die stenen blindelings. Let vooral op die prachtige en duistere muziek...
gotti
-
- 14075 berichten
- 5896 stemmen
Wat online spellen betreft heeft www.Orisinal.org[/url] de beste die er bestaan.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
pff WoW...afzetterij...
je gaat ook niet naar de film om 10 euro om te betalen om naar binnen te mogen om vervolgens iedere 5 minuten nogmaals een euro in je stoel te duwen anders trappen ze je de zaal uit....
En het ergste is dat dit spel alleen maar multiplayer is! dus je weet van te voren al dat je moet bij betalen...
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gisteren speelde ik Enemy Territory op een server met Beavis en Butt-Head voice commands. Dat was lachen 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
pff WoW...afzetterij...
je gaat ook niet naar de film om 10 euro om te betalen om naar binnen te mogen om vervolgens iedere 5 minuten nogmaals een euro in je stoel te duwen anders trappen ze je de zaal uit....
En het ergste is dat dit spel alleen maar multiplayer is! dus je weet van te voren al dat je moet bij betalen...
Voor het gemak vergeet jij even de prijs-speelduur verhouding? Blizzard kennende wordt er meer dan genoeg nieuwe content in geflikkerd om het spel voor maanden, zoniet jaren interessant te houden.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het nog steeds te duur vind, maar dat geld ook voor niet-mmorpg's.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Gisteren speelde ik Enemy Territory op een server met Beavis en Butt-Head voice commands. Dat was lachen 
Lol, ik heb veel rare dingen meegemaakt met ET maar dat nog nooit
.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5896 stemmen
pff WoW...afzetterij...
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
Dan nog kan ik er niet bij, games vind ik persoonlijk al te duur en zeker als je er een abbo op moet nemen.
En zoiezo vind ik het een vorm van afzetterij, bedoel geef dan het spel gratis weg, en laat mensen betalen voor het daadwerkelijk spelen.... want je moet nu 2x betalen om het te kunnen spelen (zonder abbo kom je nergens, en zonder game ook niet)...
Blijft gewoon een beetje schuine marketing, maar er zijn genoeg geeks die er geen genoeg van kunnen krijgen en maar al te graag honderden euro's erin pompen...van mij mogen ze maar ik zal nooit aan zo'n grap mee doen, of het nou een shooter is of niet...
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Dat er nog niemand iets heeft gepost over Resident Evil 4, zeg ! 
Zijn er hier ook nog mensen die, net zoals mij, helemaal in de ban zijn van dit spel?
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
Shooter? 
schietspel... iets waar meer mijn interesse ligt (moet het absoluut niet hebben van role playing games, beetje de dwerg of toverfee uithangen kom nou
)
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ooh, dacht dat je WoW als shooter zag. Schrok al... 
Games zijn inderdaad veel te duur, maar ik denk dat je er relatief bij WoW nog het meeste spelplezier voor terug krijgt (mits je er van houdt natuurlijk).
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
jah WoW zal vast een hele lange levensduur hebben, maar is het niet vreemd om veel geld neer te leggen voor iets en het dan alsnog niet kunnen spelen? daarvoor moet er nog wat betaald worden...
Koop je een mooie auto voor 30.000 euri, ben je blij en trots, leveren ze hem zonder sleutel
die kost nogmaal 1.000 euri per maand 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Of je koopt een mooie auto voor 30.000 euri, ben je blij en trots, krijg je hem weliswaar zonder sleutel, maar als je die elke maand koopt krijg je een hele shitload aan accesoires en extra's over je heen
.
Mja, ik begrijp je standpunt wel, maar ik zou maar wat graag elke maand wat extra's betalen als ik daardoor nog veel langer plezier zou hebben van Half-Life 2 (mocht het niet zo duur zijn, maar het gaat even om het principe). Gelukkig is de eerste uitbreiding daarvoor al aangekondigd.
FeZ
-
- 460 berichten
- 3179 stemmen
jah WoW zal vast een hele lange levensduur hebben, maar is het niet vreemd om veel geld neer te leggen voor iets en het dan alsnog niet kunnen spelen? daarvoor moet er nog wat betaald worden...
Je kan een spelletje kopen voor €50 wat je vaak na 10-20 uur hebt uitgespeelt. Dan ga je vrolijk de volgende week/maand/... naar de gamesboer en koop je er nog een van €50, die je na 10-20 uur hebt uitgespeelt, etc etc. Bij WoW koop je eenmalig het spelletje voor €40, speelt het een maand, betaald €12, weer een maand €12 etc etc... en dit kan gerust een paar maanden/jaren doorgaan. Ligt eraan wat je dus wilt; veel spellen, even lang speelplezier als met WoW, maar wel duurder dan WoW, of WoW, wat goedkoper is. Dit gaat inderdaad niet op al ben je een gamer die eenmalig een spel koop (Half life 2 bijvoorbeeld) en gratis onbeperkt online speelt, dan ben je met WoW inderdaad duurder uit.
Moraal van dit verhaal, met single-player spellen wordt je altijd genaaid 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Gelukkig hebben de echte single-player toppers altijd een goeie MP-optie (daarom zijn het ook toppers
).