- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Je kan een spelletje kopen voor €50 wat je vaak na 10-20 uur hebt uitgespeelt. Dan ga je vrolijk de volgende week/maand/... naar de gamesboer en koop je er nog een van €50, die je na 10-20 uur hebt uitgespeelt, etc etc.
Zijn er überhaupt wel mensen die spellen spelen van zo'n 5 jaar oud? Ik kende iemand die zichzelf helemaal verzet tegen spellen die een X aantal jaar oud zijn, simpelweg omdat ze niet 'het nieuwste van het nieuwste zijn', terwijl diegene er wel een hoog bedrag voor betaald heeft. Dat noem ik ronduit stom. Ik heb zo het idee dat dit bij veel meer mensen heerst.
Om maar wat van mezelf te noemen; ik heb in 1997 een duur computerspel gekocht wat ik tot op de dag van vandaag nogsteeds met enorm veel plezier speel. Bij mij heerst er ook zo'n gevoel van 'hoe ouder, hoe leuker'. Als het om bijvoorbeeld 3D-spellen gaat speel ik dan ook liever spellen als Wolfenstein 3D, Duke Nukem 3D en Delta Force i.p.v. die ultra-realistische spellen van tegenwoordig, maar dat terzijde.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Welk spel bedoel je?
Ik heb vorig jaar trouwens Half-Life 1 nog een keer helemaal doorgelopen en ik speel ook nog vaak zat Colonization (begin jaren 90?), X-COM: Enemy Unknown etc... Heb deze spellen zelfs nog in 2002 gekocht, toen ze in de grabbelbak van de Intertoys lagen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Welk spel bedoel je?
Die uit 1997 is Outlaws. Ik heb dat spel al zovaak gespeeld dat ik van elk level precies weet waar welk mannetje precies staat, en wat deze zegt als ik verschijn. 
Als een spel voor jezelf persoonlijke kwaliteit heeft, is er niks mis mee om het jaren te spelen. Ik heb dit met veel meer spellen.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2178 stemmen
Nou je kan wel steeds allemaal extra's krijgen maar het gaat mij er om dat je het spel NIET kan spelen ZONDER bij te betalen, extra's of geen extra's je moet uiteindelijk 2x iets aanschaffen wil je het kunnen doen, en dat vind ik dus een beetje dubieus....geef dan of het spel gratis en dan 15 euri per maand, OF maak het spel 40 euro en geef het eerste half jaar gratis....maar doe niet zo zielig met (wat is het 1 maand?) 1 maand gratis en af en toe 1 of 2 dagen kado geven.... vind ik...legale oplichterij 
Maar idd, ik speel dagelijks nog Day of Defeat en soms Counter Strike, beiden gratis mods op het spel Half Life....ben ik al 3 jaar zoet mee...
En ook met HL2 heb ik nogsteeds plezier, na een half jaar speel ik nogsteeds lekker gratis de multiplayer, EN! ik heb nog eens een single player waar ik van kan genieten...
het probleem bij WoW is gewoon dat dat spel gewoon servers vreet bij de truckload....maarja dan is dat spel blijkbaar zn tijd ietsje vooruit...en dat moet men niet afwenden op de gamer (vind ik)...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ik wil Civilization III nog wel eens opstarten, die is ook al wat jaartjes oud. Ben ook nog wel even zoet geweest met de Sega emulator en het beste spel ooit gemaakt, Doom, speel ik elk jaar nog wel een keer helemaal door. Is ook een van de weinige oude spellen waarvan de community zo groot is zodat er allemaal leuke dingen voor uitkomen.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
ik heb nu al een tijdje Resident Evil 4, en ik vind het echt één van de beste spellen ooit gemaakt. Ik vroeg me af of meer mensen dit spel hadden en hier heb ik nog een erg leuke comic over RE4.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Ik heb twee Resident Evils gespeeld en vond ze destijds erg leuk, maar nu heb ik er een beetje genoeg van.
Het mooiste spel wat ik ooit heb gespeeld is "Mafia" en ik hoop dat het tweede deel niet lang op zich laat wachten.
Nu zit ik midden in het eerste deel van Splinter Cell, wat ook een zeer mooi spel is, maar ik zit ergens vast en ik kan mezelf er niet toe verzetten om nog langer te zoeken.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Zeg me waar je vast zit, ik heb het spel 3x uitgespeeld dus waarschijnlijk kan ik je wel helpen.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Ik zal thuis even een screenshot maken, is wat makkelijker dan uitleggen. Alvast bedankt!
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Zeg me waar je vast zit, ik heb het spel 3x uitgespeeld dus waarschijnlijk kan ik je wel helpen.
Bij deze:

Deze kant moet ik in ieder geval op

Een hek dat dicht is, en een deur die ook al op slot is, de rand aan de muur naast me kan ik ook al niet aan hangen.

Zo ziet het er achter mij uit, daar kan ik ook niets bijzonders meer vinden, er loopt nog wel wandelaar daar beneden, en als die mij ziet begint hij te schreeuwen en rent hij weg. (heb ik wel vaker
)

Die ramen kan ik kapotschieten, maar ik kan niet naar binnen, en dat muurtje aan de overkant kan ik wel aan hangen, maar ik kan me niet optrekken
Het zou leuk zijn als iemand weet wat ik moet doen, want ik ben nog niet ver in het spel, en ik zou hem graag uit willen spelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Je moet een sms-je sturen naar de dwerg in de tapasbar. Die stuurt je een schijnbaar onzinnig bericht terug, maar niets is minder waar; pas de c-sleutel encryptor er op toe en je kunt weer verder!
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Bedankt Kapp, ik zal eens kijken of er een dwerg in mijn adresboek staat 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Geen racers hier?
Ik heb Forza Motorsport even gespeeld. Wat een vet spel is dat.
Het rijgedrag voelt sowieso beter aan dan Gran Turismo 3 [GT4 nog niet gespeeld, maar aangezien je daar geen 'schade' kan rijden].
Nu alleen nog even een stuurtje halen...
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Ok Hannibal, je moet naar de vuilniscontainer die er staat en klim erop zet je af tegen de zijmuur en je kunt de andere muur overklimmen. Was zeker een moeilijk stuk ja, ik had het mn neefje al eens zien doen toen ik bij dat stuk kwam anders had ik er denk ik ook wel wat langer over gedaan.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Bedankt, mvdw89! Het is gelukt. Zo simpel als je het weet. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Voor mensen die vaak schietspellen spelen is Camper Strike de ultieme gelegenheid om je richtvermogen op te krikken...
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8847 stemmen
Duidelijk waar je op school mee bezig bent, U. 
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Dat er nog niemand iets heeft gepost over Resident Evil 4, zeg ! 
Zijn er hier ook nog mensen die, net zoals mij, helemaal in de ban zijn van dit spel?
Ik heb een paar posts geleden het er over gehad.
Wat een wereldspel he. Beste game van 2005. Ben nu bezig met hem de 2e keer door te lopen. Met Special Costumes!!!. Heb je Ashley gezien
, dat is gewoon al de moeite waard om hem daarvoor nog een keer te spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook al iemand die verliefd is geworden op een game character. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik Yuna, en ik maar denken dat ik zo alleen was. 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
hehe Lulu!!!!!!!!!!!! sick 
jill valentine!!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Iemand bekend met Atomic Bomberman uit 1997? Na jaren weer eens gespeeld. Als je daar eenmaal mee begonnen bent, dan kun je gewoon niet meer stoppen.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
trouwens die chick uit de nieuwe Metal Gear Solid is ook niet verkeerd!
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Nou, de eerste foto's van de nieuwe Xbox 360 staan on-line......en wéér geen originaliteitsprijs voor Bill.... 
De console staat rechtovereind (Playstation 2), de controller heeft net zo'n button-indeling als die van de Gamecube en op de overzichtfoto is ook een 'Eyetoy' te zien.
'It's good to play together' is de nieuwe slogan toch?....wel zonder mij dan... 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Wat boeit het nu hoe zo'n ding eruit ziet? Als het maar lekker speelt.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Een console is zo goed als de games die er voor uitkomen.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Nou, ik vind het een ongelofelijk zwaktebod dat die bak zo leunt op de vormgeving van de vorige generatie consoles....en dan ook nog op die van de concurent.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Een console is zo goed als de games die er voor uitkomen.
Dus, als 'ie er nou nog mooi uitzag, was het tenminste nog íets. 
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Dan toch wel een hand van een gehandicapte mag ik hopen
. Ik bedoel maar dat look en power (waar die dingen voornamelijk op verkocht worden) eigenlijk van secundair belang zijn.