• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.666 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Onderhond houdt ook van Nintendo?

Bad_Religion

• 624 berichten
  • 628 stemmen

Er gaat niets boven Nintendo

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Ben ook geen XBox fan. Doe mij maar de PS2.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Absoluut ja, al ben ik sinds een paar jaar niet meer echt mee. Heb de opkomst van de PS2 en Xbox nog wel gevolgd, maar al die snowboard, skate en racespellen boeiden mij veel te weinig.

Ikzelf ben iemand die nog in het SNES tijdperk ronddoolt . En trouwens, een Gamecube kan er best nog stijlvol uitzien

Bad_Religion

• 624 berichten
  • 628 stemmen

Ik heb zelfs nog een NES staan

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Nintendo heeft vooral veel van die kinderachtige Mario spellen. Ik denk dat de PS2 het beste spelaanbod heeft.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Onderhond schreef:

Dan toch wel een hand van een gehandicapte mag ik hopen .

Hebben die minder vingers of zo?

Ik bedoel maar dat look en power (waar die dingen voornamelijk op verkocht worden) eigenlijk van secundair belang zijn.

Daar heb je gelijk in, maar ik vind het nogal tekenend nu er zo'n onderlinge strijd is tussen Microsoft en Sony wie er als eerste zijn nieuwe console aan het publiek presenteert dat het uiterlijk van het apparaat aan zo'n zware ideeën-armoede leidt.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

kappeuter schreef:

Nintendo heeft vooral veel van die kinderachtige Mario spellen. Ik denk dat de PS2 het beste spelaanbod heeft.

PS2 heeft het grootste spelaanbod, maar van de gameplay cq sfeer van een Zelda of Metroid Prime, ja zelfs Mario, mogen ze alleen maar dromen. Nintendo voegt bovendien als enige console echt iets toe aan de gamewereld, in tegenstelling tot de gemarginaliseerde pc-spellen op de andere consoles.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Het speelt voor geen meter met die grote controllers...

Vind ik niet. Misschien als je erg kleine handen hebt.

De Xbox heeft genoeg goede spellen. Alleen niet erg veel exclusieve volgens mij. Met spellen als Ninja Gaiden en Halo hebben ze in ieder geval wat winners in huis. De Xbox is ook de enige console die een spel als Doom III (die trouwens beter dan de PC versie schijnt te zijn) aan kan.

Heeft de Xbox ook niet de beste online mogelijkheden?

Het beste platform blijft natuurlijk altijd nog de PC (zeker voor FPS) en Nintendo zuigt .

Onderhond schreef:

Ik bedoel maar dat look en power (waar die dingen voornamelijk op verkocht worden) eigenlijk van secundair belang zijn.

Is de PS2 niet de best verkochte console? In dat geval klopt je stelling niet.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Hoezo niet, de Gamecube is een lelijk blokje, de X-Box een lelijke BLOK. PS2 was in ieder geval het meest stijlvolle ding in zijn generatie.

Het laatkomen van de X-Box en de volgers van de PS1 hebben er natuurlijk ook wel wat mee te maken gehad.

Halo is trouwens een goed voorbeeld van wat goed is op een X-Box. Dom, hersenloos FPSertje, in dat soort games blinken ze uit. Pick up and play rommel wat mensen 10 minuten zoet houdt/kan houden.

Ik sluit me aan bij Goodfella. Doe mij dan maar een Metroid Prime.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Xbox vind ik niet echt lelijk, alleen een beetje groot. De Xbox is wel de krachtigste machine maar verkoopt het slechtste.

Onderhond schreef:

Halo is trouwens een goed voorbeeld van wat goed is op een X-Box. Dom, hersenloos FPSertje, in dat soort games blinken ze uit. Pick up and play rommel wat mensen 10 minuten zoet houdt/kan houden.

Je houdt duidelijk niet van FPS (je kraakte HL2 zelfs af) en hebt geen idee wat zo'n spel goed kan maken. Halo is een verre van domme FPS met vooral een ijzersterke multiplayer optie.

Het toevoegen van voertuigen en het vast houden van slechts twee wapens geeft het een uniek karakter waarbij je de situaties in het spel op verschillende manieren tegemoet kan treden. Ook het health systeem is uniek.

Ninja Gaiden heb je vast niet gespeeld maar de gameplay van dat spel is briljant.

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Onderhond schreef:

de Gamecube is een lelijk blokje

De Gamecube is helemaal geen lelijk blokje, de Gamecube is juist een leuk blokje.

Ik vind de Xbox wel erg lelijk, maar dat was geen verrassing. Zoals Steve Jobs (Apple computers) ooit al eerder gezegd heeft: 'The only thing about Microsoft is, they just have absolutely no taste.'

Onderhond schreef:

Ik sluit me aan bij Goodfella. Doe mij dan maar een Metroid Prime.

Same here. Hoewel, mijn persoonlijke favorieten zijn Zelda en Pikmin.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Ik hou best wel van FPS gamesn, het enige genre spel dat ik nog wel eens durf spelen (als een mensen eenmaal werkt ...). Alleen dan wel het type waar je echt voor moet gaan zitten of erf sfeervol is. De originele AVP blijft m'n favoriet. Je kwam per level amper 50 vijanden tegen, maar je wist ten minste nooit waar en elke vijand kon weer een echte challenge worden. Ik heb een hekel aan PFS' waar het je als speler weinig deert of je geraakt wordt of niet.

Prullen als voertuigen en het beperken van arsenaal vind ik enkel irritant verder.

Bad_Religion

• 624 berichten
  • 628 stemmen

Onderhond schreef:

Vind Halo wel aardig maar niet meer dan dat. Ik heb dan liever een Ninja Gaiden, maar ik zit dan ook meestal te spelen op de Gamecube.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Prullen als voertuigen en het beperken van arsenaal vind ik enkel irritant verder.

Tsja, om dan meteen te zeggen dat Halo totaal geen diepgang heeft.

Alleen dan wel het type waar je echt voor moet gaan zitten of erf sfeervol is.

Je moet Brothers in Arms eens proberen.

En dan nog iets anders voor de liefhebbers: interview met Raven software over Quake IV.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap dat hele 'welke console is het beste' - gebeuren eigenlijk niet, maar mijn favoriete spellen allertijden zijn denk ik op de NES verschenen. Vroeger was ik nogal een gamefreak, tegenwoordig kan ik niet echt warm meer lopen voor een bepaalde game. Ik heb nog wel een NES, een SNES, een XBOX en een PS2 in mijn bezit en ik heb nog ergens een Atari 2600 liggen die ik eens moet laten repareren. Binnenkort ook maar eens de zolder af gaan zoeken want ik heb nog ergens een buldozer van een console liggen waar je enkel PONG! op kunt spelen. Misschien moet die ook nog gerepareerd worden. Wat ik me afvraag; zou dat ding nog een flinke duit kunnen opleveren bij een retrozaak of zo?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Hehe,

er zijn tegenwoording van die reproducties van die oude 2600-era spellen. Vaak een cartridge-loze box waar de spellen dan al 'ingebouwd' zijn.

Echte juwelen zijn die exotische machines.

De NEOGEO, wat een systeem.

Mijn favorieten zijn dan ook de vechtspellen van die generatie, zowel van Capcom als SNK.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Grafisch was Pong een juweeltje natuurlijk:

http://www.vgmuseum.com/pics4/pong.html

Mijn favoriete spel allertijden is trouwens Castlevania III: Dracula's Curse.

http://www.vgmuseum.com/images/nes/01/castlevania3.html

En natuurlijk ben ik verslaafd geraakt aan fighting games na de release van Streetfighter 2 op de SNES. De enige titel waar ik dit jaar naar uit kijk is Tekken V.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Castlevania II: Simon's Quest had ik in m'n collectie. Rockhard, zoals al die NESgames eigenlijk.

Als je van oldskool beat'm ups houdt zit je trouwens niet zo goed bij Capcom Ramon. Tijd om over te schakelen naar SNK en je op de King Of Fighters/Last Blade/Garou en Samurai Showdown reeksen te storten.

Hulden aan ToNe om SNK al te vermelden trouwens

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

ToNe schreef:

Echte juwelen zijn die exotische machines.

De NEOGEO, wat een systeem.

Mijn favorieten zijn dan ook de vechtspellen van die generatie, zowel van Capcom als SNK.

Met MAME of Kawaks zijn die Neo Geo spellen op je pc te spelen. De leukste Neo Geo spellen vind ik de Metal Slug serie.

Die capcom vechtspellen lijken mij wat teveel op elkaar op een gegeven moment.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Als je van oldskool beat'm ups houdt zit je trouwens niet zo goed bij Capcom Ramon. Tijd om over te schakelen naar SNK en je op de King Of Fighters/Last Blade/Garou en Samurai Showdown reeksen te storten.

Ik denk dat ik veel SNK games heb overgeslagen toen omdat die spellen verschenen op de NEOGEO. Retedure console toen, en de spellen waren ook flink geprijsd.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Ik ook, heb alleen m'n schade daarna goed ingehaald op de PC

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Rival Turfs/ River City Ransom was een van mijn favo's op de NES. Met die mannetjes van World Cup de straten op om te matten. Een beetje net als The Warriors overigens, met de verschillende bendes op de verschillende turfs.

Ik ben een Streetfighter-addict, maar dan wel player vs player. Maar ja, die-hard Streeties zijn schaars hier.

Ach, af en toe een potje Garou voor de vingergymnastiek.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Red Alert 2 pc (Online dan)

Brothers in Arms x-box

Medal of Honor die zijn allemaal wel kicke pc x-box psx etc

Tom CLancy games Rainbow six, Ghost recon ensow x-box en pc

Fifa alle consoles

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Zojuist Forza Motorsport (XboX) aangeschaft. De grote concurent van Grand Tursimo 4 (PS2) .... FM vele malen leuker en beter dan GT4... over de graphics zou je kunnen twisten...

He he Nieuw topic: ?

Forza Motorsport vs Grand Tursimo 4

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Race spellen zijn egt zoooo saaii

Vind ik dan.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Heb zelf een gamecube en ik heb een tijdje geleden twee meesterlijk goede spellen gehaald.

- Resident Evil 4

- Timesplitters Future Perfect

Ze zijn allebei echt aan te raden want Resident Evil 4 heeft gewoon een super goede gameplay en Timesplitters Future Perfect is gewoon het beste multiplayerspel wat er nu in de winkels ligt.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Trouwens wat wordt de volgende aankoop de Xbox 360 of de Playstation 3? De oorlog tussen de twee kampen is begonnen....

Processor

PS: 3.2GHz Cell w/ 7 SPEs 2.0 TFLOPS

Xbox: 3.2GHz G5 w/ 3 Cores 1.0 TFLOPS

Geheugen:

PS: 256MB XDR @ 3.2GHz 256MB GDDR3 @ 700MHz

Xbox 512MB GDDR3 @ 700MHz 10MB Embedded DRAM

GPU:

PS: 550MHz NVIDIA

Xbox: 500MHz Ati

Beide machines zijn dus zeer krachtig te noemen.

De Xbox 360

De Xbox 360 zal draaien op drie PowerPC-processors van IBM, elk draaiend op 3.2 GHz en uitgerust met 1 MB aan L2-cache. De videochip komt van ATI, draait op 500 MHz, heeft 10 MB dram aan boord en heeft maar liefst 48 pipelines. De Xbox 360 zal voorzien worden van 512 MB gddr3 dat op 700 MHz werkt. sick voor een console.

De Playstation 3

De PS3 zal één CELL core bevatten die draaiend op 3,2ghz en een performance heeft van 2.18 Teraflops!!! Xbox heeft er maar een

De PS3 zal net als de Xbox 360 512 mb aan RAM aan boord hebben, alleen is dit bij de PS3 anders ingedeeld: 256MB GDDR VRAM met een snelheid van 700mhz en 256MB XDR main RAM at 3.2 Ghz….

Vooralsnog is PS3 veel krachtiger maar die moeten het eigenlijk allemaal nog gaan waarmaken. Xbox heeft zijn console al draaiend gepresenteerd, de playstation daarentegen heeft alleen demo’s laten zien, dus het is nog maar afwachten wat ze gaan brengen.

Beide zijn nog bezig met kleine aanpassingen. De Prijs van de Xbox wordt geschat op 399 euro en zal rond kerst op de markt komen.. hehe!!! Yes!

Zijn hier eigenlijk Xbox of playstation fananten?

gotti

• 14075 berichten
  • 5896 stemmen

Ben denk ik meer anti X-Box dan pro PS (heb zelf wel een PS2).

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Gaa zeer ckr voor de x-box, ps sucks

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.