- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik ben, zoals altijd, weer erg blij met de nieuwe belle and sebastian. Hij is weer vreselijk mooi. En ik ken geen enkele hedendaagse band met zulke mooie teksten.
Het nieuwe B&S-album is de meevaller van het jaar. Ik had 'm echt geen enkele kans gegund.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Ik vond de eerste mini-cd van The raveonettes wel leuk, maar op lowlands viel het me nogal tegen. Ik vond het nogal saai. Teveel onderling inwisselbare nummers en te weinig spanning. Ik heb ook wat minder behoefte gekregen aan het volledige album.
Ik ben, zoals altijd, weer erg blij met de nieuwe belle and sebastian. Hij is weer vreselijk mooi. En ik ken geen enkele hedendaagse band met zulke mooie teksten.
jep nieuwe belle & sebastian is verrassend (goed)!
het nieuwe album van the strokes is te veel een kopie van "is this is" en viel mij erg tegen. tips zijn wel de nieuwe cds van the shins, de debuut cd van the thrills en vooral bill ricchini!!!
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Iemand wel ns van The High Llamas gehoord?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn dochter is vrijdag naar de eerste Night Of The Proms 2003 geweest, en naar het schijnt is het weer de moeite: als klassieke 'vedetten' Il Novecento en Fine Fleur, de Chinese klassieke gitariste Xuefei Yang, de pop-uitvoerders Toto, INXS, En Vogue en ouwe getrouwe John Miles. En elke avond een verrassingsact, de eerste avond was meteen een schot in de roos: Marco Borsato (naar het schijnt kan hij er de 'ambiance' inbrengen). Opnieuw al 320.000 kaarten verkocht voor 22 avonden... 
Voor meer inlichtingen (ook voor de Nederlandse optredens),
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Yap, Sean O'Hagan met zijn mannen. Ik moet bekennen dat ik nauwelijks iets heb van hun omvangrijke repertoire, alleen 'Cold and Bouncy' uit '97. Best een leuk album, maar niet iets wat echt verslavend werkt en niet uit mijn cd-speler te slaan is.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
ik ook. Best interessant, maar net niet mijn ding.
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Tja hun repertoire wordt wel eens als muzikantenmuziek omschreven, heb ik gelezen, omdat de arrangementen soms weliswaar knap gemaakt, maar 'gezocht' overkomen. Ik vind hun liedjes bij vlagen echt heel mooi, een soort combinatie van de Beach Boys en Burt Bacharach op hun hoogtepunt, ook al hebben ze regelmatig hetzelfde trucje uitgehaald.
Heb net hun nieuwe album van Soulseek gehaald, 'Beet, Maize and Corn'. Weer erg originele en subtiele muziek, vaak ook zonder drums maar met strijkers. Ideale zondagmiddagmuziek
. Misschien een tip voor die fans van Belle and Sebastian...
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Sean O'Hagan/Jim O'Rourke/Stereolab was zo'n muzikaal broeinest waarin ik O'Rourke en Stereolab altijd (misschien onterecht) meer aandacht heb geschonken dan de High Llamas. Maar bedankt voor de 'vonk van hernieuwde interesse', ik zal hun laatste album binnenkort zeker eens gaan beluisteren.
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Op dit moment zit de solo cd van Tim Burgess (Charlatans) steeds in mijn cd-speler . En die speler staat ook vaak aan. Wat een vrolijke meezingnummers! Jammer dat 'ie niet wat langer duurt (38 minuten).
Het debuut van Client vind ik ook goed.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Ook liefhebbers van Queensryche hier op de site? Heeft iemand de DVD Evolutions al gezien!? Ik wil 'm bestellen, maar weet niet of het de moeite is....
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Ken ik niet, maar ik weet wel dat ik uit kijk naar de nieuwe 40 below summer en devildriver, de nieuwe band van Dez van Coal Chamber.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
net prachtige CD gekocht : "Dear Catastrophe Waitress" van Belle & Sebastian.
Aanrader voor de liefhebbers van fragiele, subtiele maar toch speelse popmuziek.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
In het "hardere rockgenre" kan ik "korn" wel smaken door hun kenmerkend stem en instrumentengeluid ( doedelzak..). Al hebben ze hun mindere cd's.Wat ik, ook een fantastische groep vind is "the red hot chilli peppers." Van wat ik al gehoord heb van hun is van grote muziekklasse. De cd californication is erg goed.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
All My Little Words van Magnetic Fields.
mooi nummer, dat ik alleen ken van 'The Shield' , het nummer is te horen aan het einde van de afl. 'Cupid and Psych'.
kan hem niet op Kazaa downloaden, en van de groep zelf heb ik nog nooit gehoord.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Ik heb van iemand de cd van dr. lektroluv, Infekted by Dr. Lektroluv, geleend: erg stoere elektronika uit Belgie. Verder moet ik zeggen dat ook Add N to (X) (je weet wel van die geweldige clip van 'plug me in') ook erg fijne muziek om te luisteren is.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Dr. Lektoluv is cool ja... zeker als je hem live ziet (met zijn masker draaiend en hij gebruikt een telefoon (!) als koptelefoon) 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Heeft iemand al toevallig zijn handen op het nieuwe album van The Strokes kunnen leggen? Ik wel in ieder geval, en ik moet zeggen dat ik het erg matig vind. Het kan imo nergens ook maar enigszins het niveau halen van hun geweldige "Is This It". Ook hun nieuwste single (nu superclip op MTV): 11.51 (of welk tijdstip het ook was) vind ik erg slapjes...
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Iemand bekend met Sevendust? De eerste cd is de band nog niet erg origineel, maar vanaf Home hebben ze toch wel duidelijk een eigen stijl waarbij vooral de prachtige zang van de zanger opvallend is. Na Home hebben ze nog Animosity en hun nieuwste cd heet Seasons (hoewel ik deze nog nergens tegen ben gekomen.).
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Iemand bekend met Sevendust? De eerste cd is de band nog niet erg origineel, maar vanaf Home hebben ze toch wel duidelijk een eigen stijl waarbij vooral de prachtige zang van de zanger opvallend is. Na Home hebben ze nog Animosity en hun nieuwste cd heet Seasons (hoewel ik deze nog nergens tegen ben gekomen.).
Ps. Heb je nog iets aan mijn Meshuggah tips gehad?
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Jazeker! Ik ben nu ook van een van de oudere cd's van Meshuggah (chaosphere) aan het genieten. Cynic en Death kunnen me in mindere mate boeien. Bij Death vind ik de stem minder. Het zijn inderdaad ook behoorlijk technisch complexe bands.
Meteen maar een nieuwe band erachteraan: Mushroomhead. Ontzettende bombastische beukmetal met ontzettend veel invloeden uit allerlei genres. De nieuwe cd is net uit en hij klinkt weer geweldig. Ze zijn ook met aardig wat man en dragen allemaal maskers: een tijdje geleden nog reden voor een loze discussie tussen Slipknot en Mushroomhead over wie er nu eerder was...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Iemand weleens gehoord van zanger Nick Cave?
Mijn neef en mijn zus zijn groot fan van hem.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Dan moet ze 'Himmel uber Berlin' eens zien.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Welk genre zingt hij U-96?
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Doh? Nick Cave kent toch iedereen?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Doh? Nick Cave kent toch iedereen?
Zeg, ik ben een oud 'peeken' zulle... 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Nick Cave zelf is ook niet meer de jongste. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Oei dat zou ik niet weten, maar ik hoor wel vaak zijn nummers (als mijn zus lp's draait). Zijn muziek varieerd vaak. Ik ben zelf geen fan van hem, maar hij heeft wel veel mooie nummers.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nick Cave zelf is ook niet meer de jongste. 
Ik zal één dezer dagen eens iets downloaden en beluisteren...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Hij heeft zelfs nog een hit gehad met Kylie Minogue of all people! Was wel een goed nummer overigens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.