• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.802 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

Agony schreef:

Oh oh oh wat mooi. Sinds vandaag draait de CD "Damnation" van Opeth in mijn cd-speler. Een erg fraai ingetogen werkje van ongekend hoge kwaliteit. Liefhebbers van rustige psychedelische progressieve rock moeten dit snel eens beluisteren. Dit is geen tip, maar een must! (iemand al bekend met dit meesterwerkje?)

Yep... elke Opeth cd is een meesterwerk! Vooral cd's als My Arms,Your Hearse en Orchid en allemaal:D

Heel knap hoe ze dat rustige afwisselen met Death Metal. Het ene moment een rustig stuk waarvan de tranen in je ogen springen, en 2 minuten later alsof satan zelf voor een microfoon staat. Akerfeldt is trouwens de beste zanger/grunter IMO

Heb je Lamentations (Opeth dvd) al gezien Agony? Ik heb hem vorige week voorbesteld bij Play.com ik verwacht heb begin deze week:D. Kan niet wachten...

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

Iemand hier die van Ayreon houd trouwens?

Zo ja, het nieuwe album word super. James LaBrie (Dream Theater), Devin Townsend (Strapping Young Lad, The Devin Townsend Band,ex-Steve Vai) en Mikael Akerfeldt(Opeth,Bloodbath) gaan er onder andere op zingen/grunten. Veel belovend:)

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

Agony schreef:

Katatonia - Viva Emptiness.....

.... draait nu al een tijdje in mijn cdplayer. Wat een mooie plaat. Kent iemand hier die band?

Yep ken ik.. je hebt goede smaak.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Mijn muzikale voorkeuren gaan uit naar:

- Metal; Black Metal als favoriete genre, op de voet gevolgd door Death [vooral old-skool Death], Thrash, en Doooooooom. Alleen Power en Gothic komen er bij mij niet in.

- Klassiek, uhm, zie het daarover handelende topic .

- Rock in alle soorten en maten.

En verder alles wat verder op mijn pad komt wat me aanspreekt.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Dan lijk je me echt een type die ik deze weken kan tegenkomen bij Metallica en/of Iron Maiden.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Nou, eerlijk gezegd hou ik niet van Metallica.

Iron Maiden daarentegen vind ik zeer gaaf, [het oude werk dan, na Fear of the Dark ben ik afgehaakt] maar helaas kan ik geen concertkaartje bekostigen. Belachelijke prijzen ook, trouwens.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik houd het nu al een ganse namiddag knettergek met Spike Jones and his City Slickers. Heerlijke maffe muziek en geen enkel ogenblik ernst. Geweldig...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

TheWolf schreef:

Iemand hier die van Ayreon houd trouwens?

Zo ja, het nieuwe album word super. James LaBrie (Dream Theater), Devin Townsend (Strapping Young Lad, The Devin Townsend Band,ex-Steve Vai) en Mikael Akerfeldt(Opeth,Bloodbath) gaan er onder andere op zingen/grunten. Veel belovend:)

Ja, ik las het deze week in de Aardschok geloof ik. Weer veelbelovend, net als alle (!) voorgaande werkjes van Lucassen. Ook het Star One optreden in 013 te Tilburg was destijds te gek.

Ghola

• 427 berichten
  • 934 stemmen

Zijn er misschien nog liefhebbers van de muziek van David Gray? Nummers als Babylon, Please Forgive Me en This Years Love behoren echt tot m'n favorieten.

Verder luister ik heel veel verschillende soorten muziek, onder andere Coldplay, Underworld, Fat Boy Slim etc.

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

Agony, hou je toevallig ook van muziek als Ulver e.d ?? Zit je toevallig op DC++?? ... kunnen we misschien muziek uitwisselen aangezien jij veel dezelfde bands goed vind die ik ook goed vind..

Heb je de dvd van Opeth al gezien ?? Ik heb 'm van de week binnen gekregen.. Ze doen heel het Damnation album+ The Leper Affinity,Masters Apprentices,The Drapery Falls, Harvest, A Fair Judgement en Deliverence. Heel mooie dvd.

Marliela

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ja, da's toch die zanger met die grafstem? Hij heeft eens een keer een duet met Kylie Minoque gezongen: where the wild roses grow. Goed nummer!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Hij zong ook het nummer 'Henry Lee' met Kylie Minoque. Ik ken niet veel van Nick Cave, maar het mooiste nummers van hem is voor mij zonder twijfel 'The Weeping Song' en 'The Mercy Seat'.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Alhoewel ik er van tevoren ietwat huiverig voor was, heeft Metallica me gisteren zeer positief verrast.

Helaas alleen Fuel van Load/Reload, maar de classics vlogen je om de oren.

Van hun laatste (flut-)album hebben ze slechts 3 nummers gespeeld en dat waren dan imho ook meteen de minste nummers van dit verder geweldige concert.

Krijg bijna weer kippenvel als ik denk aan die uitvoering van Fade to Black.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Dit hele weekend heb ik, naast het kijken van de vrijdag binnengekomen box van Twin Peaks , uitgebreid kennis gemaakt met Autechre.

Dit is fijn zeg! Heel weird, heel apart. Het voelt alsof ik naar een Lynch film zit te luisteren ofzo, beter kan ik het niet uitleggen .

Sommige nummers vragen wel een minimaal aantal luisterbeurten, maar dat blijkt het waard. Als je de structuur en samenhang eenmaal hoort, damn, die gasten weten wel waar ze mee bezig zijn!

Gauw wat van aanschaffen binnenkort

(afbeelding).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

EmDee schreef:

Van hun laatste (flut-)album...l

Hoe kom je daar nu weer bij? Lekkere trashmetal die teruggrijpt op hun oudere werk.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

trash betekent rommel tot dusver ben ik t met je eens.

Maar voor de rest gaat voor mij de hele vergelijking tussen St Anger en hun eerste albums niet op.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Bah, Metallica. Ga liever goede Thrash luisteren dan deze kleutermetal .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

EmDee schreef:

trash betekent rommel tot dusver ben ik t met je eens.

Ja he, ik kan er ook niets aan doen dat die muziekstijl zo heet.

Maar voor de rest gaat voor mij de hele vergelijking tussen St Anger en hun eerste albums niet op.

Jawel hoor, geen kattegejank meer met orkesten en weer stevig raggen.

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Luister trouwens niet naar de nieuwste cd van Cave nocturama, die viel echt tegen. Boatman's call en Murder Ballads zijn wel top.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

en From her to Eternity en Your Funeral, My Trial vind ik ook groots hoor.

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Ik vind vooral No More Shall We Part erg goed

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Ulrich Schnauss, prachtige ambient. Niet superverassend, wel puur genieten

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Ja No More Shall We Part, dat ik die vergeten ben. Dat is veruit de beste van allemaal.

Daar staan gewoon geen niet geweldige nummers op, oftewel alleen maar geweldige.

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

DJ Format heeft toch wel een superrelaxte cd gemaakt met z'n Music for the Mature B-Boy. Na de geweldige clip van We Know Something you don't Know, heeft hij nu samen met Abdominal een nieuwe clip van het nummer the Hit Song: wederom geniaal. Op http://www.ruben.fm/hits/ kun je hem bekijken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Zeker een goeie cd van DJ Format! Nieuwe clip ziet er ook vet uit en Abdominal is een fijne MC. Niet zo goed als Chali2Na maar ja, dat zijn er maar weinig.

We know something you don't know, and if we don't share then we don't grow

You da bomb to set the whole world on fire

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

Mijn persoonlijke top 3 cd s,

1. Orbital - In Sides

2. Massive Attack - Mezzanine

3. Elbow - Asleep in the back

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

PsychoBoyJack schreef:

Mijn persoonlijke top 3 cd s,

1. Orbital - In Sides

2. Massive Attack - Mezzanine

3. Elbow - Asleep in the back

Van je nummer 1 en 2 ben ik een groot liefhebber dus ik zal nr. 3 maar eens gaan checken

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Elbow is wel heel andere koek dan Orbital en Massive attack.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

PsychoBoyJack schreef:

1. Orbital - In Sides

op deze cd gaat over 100 jaar teruggekeken worden zoals wij nu op Mozart en Bach terugkijken

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Jordy schreef:

op deze cd gaat over 100 jaar teruggekeken worden zoals wij nu op Mozart en Bach terugkijken

Jammer dat het daarna zo keihard bergafwaarts is gegaan met de broertjes Hartnoll.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.