• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.924 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.314 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Heeft iemand misschien de klip van U96-Das Boot 2001 gezien? De muziek valt opzich nog wel mee, maar de klip is echt om te huilen.

Je kent het wel; allemaal halfgeklede vrouwen die in de 'bowling-constructie' allerlei vage dansjes en bewegingen maken. Zo ziet die klip er ook uit, en dan af en toe wat fragmenten uit de film. Er zit zelfs een stukje in waarin Alex Christensen met een vrouw ligt te zoenen; en dat brengen ze in verband met een oorlogsfilm!?!?

Is hier iemand die deze klip weleens heeft gezien? En zoja, wat vond je ervan?

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

Zeik toch een keer niet zo over die film van je met dat bootje, krijg bijna de neiging om m'n stem te verlagen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

blabla schreef:

Zeik toch een keer niet zo over die film van je met dat bootje, krijg bijna de neiging om m'n stem te verlagen.

Sjonge jonge... kan dit niet wat vriendelijker??

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

op deze cd gaat over 100 jaar teruggekeken worden zoals wij nu op Mozart en Bach terugkijken

Over 10 jaar kent bijna niemand Orbital meer, hun plekje in Oor's popencyclopedie zijn ze ook al kwijt.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Misschien wel, maar dit is zeker de derde keer dat je ergens over het nummer 'Das Boot' begint............ik begrijp dat het sommige mensen een beetje de keel uit komt hangen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

blabla schreef:

krijg bijna de neiging om m'n stem te verlagen.

Maar je zit toch al op 0,5.

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

U-96 schreef:

Sjonge jonge... kan dit niet wat vriendelijker??

Tuurlijk kan dat, maar waarom zou ik ? Mag ik geen mening hier over hebben ?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Doe het voortaan op de RamonK-manier. Hij kan gewoon zijn probleem zeggen zonder zo onbeschoft over te komen. Ik heb altijd aardig gedaan tegen jouw sinds die gebeurtenis van eerst, en nu begin jij negatief te doen. Nou ga vooral door, maar geef mij dan niet de schuld!

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

EmDee schreef:

Maar je zit toch al op 0,5.

Oops, betrapt

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

U-96 schreef:

Doe het voortaan op de RamonK-manier. Hij kan gewoon zijn probleem zeggen zonder zo onbeschoft over te komen.

Als je dit al onbeschoft vindt, zul je nog een hoop rare dingen mee gaan maken in je leven.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Blabla, ik begrijp jouw gewoon niet! Doe nou eens een keer wat positiever. Hoe kon ik het nou in godsnaam weten dat je schijtziek van mij gelul word? > Zeg dat dan op een sociale manier.

Als jij constant berichten plaatst bij jouw lievelingsfilm, en ik stoor me daaraan, dan ga ik toch ook niet in 1 keer zeggen: "Houd nou eens een keer op met dat gezeik van je! Ik ben het zat!" Dat is toch geen manier van doen.

En trouwens, ik heb vaak genoeg dingen in mijn hele leven meegemaakt, dus je kan je laatste berichtje wel verwijderen!

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

U-96 schreef:

schijtziek van mij gelul word?

Waar heb ik dat gezegd ???

Ik heb alleen maar gezegd dat je eens niet zo veel moet zeuren over ja favoriete film, bij de film zelf zeg ik nog ala, maar ik kom altijd overal in het wilde weg posts van je tegen over iets wat met deze film heeft maken, en die hebben dan ook meestal weinig of niets te maken met waar het in die overige posts over gaat.

Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken, anders is Jordy weer teleurgesteld in ons en dat is hier helemaal niet voor nodig.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

titan schreef:

hun plekje in Oor's popencyclopedie zijn ze ook al kwijt.

ja en?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Yak schreef:

Jammer dat het daarna zo keihard bergafwaarts is gegaan met de broertjes Hartnoll.

inderdaad! Volgens mij is the altogether de slechtste cd van een band die ooit meesterwerken maakte ooit.

Orbital was trouwens de eerste dance-act die mij zeer diep wist te ontroeren, voor mij een ommekeer.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

blabla schreef:

(quote)

Oops, betrapt

Net of de film daar iets kan aan doen...

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Naar welke concerten kijken jullie uit?

Mischien dat er nog wat leuks voorbij komt voor mij

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Da Jando schreef:

The Pixies op Rock Werchter 2004

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Da Jando schreef:

The Brandos 31 januari in Hardenberg

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Wolkenmeter schreef:

The Pixies op Rock Werchter 2004

Dat kan toch alleen maar een draak van een optreden worden?

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

inderdaad! Volgens mij is the altogether de slechtste cd van een band die ooit meesterwerken maakte ooit.

Ik vind het zelf nog wel meevallen, met dat keihard bergafwaarts gaan. Middle Of Nowhere was mijn eerste echte kennismaking met Orbital, en ik vind het nog altijd een subliem album. En alhoewel The Altogether in geen mijlen bij hun oudere werk komt, zitten er nog altijd een paar redelijke nummers bij. Hun bijdrage aan XXX vond ik alweer een stuk beter. Maar ik ben bang dat ze het geniale niveau van In Sides nooit meer zullen halen.....

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

titan schreef:

Elbow is wel heel andere koek dan Orbital en Massive attack.

Maar wel hele lekkere/facinerende/gevoelige/mooie koek!

Tijdje terug nog het geluk gehad om ze in de Vera(300 man), groningen te zien.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

PsychoBoyJack schreef:

Ik vind het zelf nog wel meevallen, met dat keihard bergafwaarts gaan. Middle Of Nowhere was mijn eerste echte kennismaking met Orbital, en ik vind het nog altijd een subliem album.

De eerste twee nummers van Middle Of Nowhere zijn nog best goed en stemden me hoopvol als een vervolg op Insides - maar na die twee dondert het echt hopeloos in elkaar. Toch hebben de Hartnolls een eeuwige heldenstatus met bloedstollend mooie albums op hun naam, laat ik dat er ook maar even bij zeggen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

De CD 'The Best of Nick Cave and The Bad Seeds' en 'Tender Prey' zijn de enige albums die ik van Nick Cave ken, maar ik vind ze beide prachtig. Hier een lijstje van mijn favoriete nummers (die ik ken)

- (Are You) The One That I've Been Waiting For?

- The Carny

- Do You Love Me?

- The Mercy Seat

- Henry Lee

- The Weeping Song

- The Ship Song

- Where The Wild Roses Grow

- Up Jumped To Devil

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

U-96 schreef:

- The Mercy Seat

Ooit de Twee Meter Sessie-variant van dit nummer gehoord? Bijna nog onheilspellender dan het nummer op plaat.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Yak schreef:

Ooit de Twee Meter Sessie-variant van dit nummer gehoord? Bijna nog onheilspellender dan het nummer op plaat.

Bedoel je de VideoMix?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Nee, het nummer zoals dat werd gebracht bij Jan Douwe Kroeske's Twee Meter Sessies, jaren geleden. Staat nog wel ergens op zo'n Twee Meter-cd.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Die ken ik eerlijk gezegd niet. Ik ben nog maar voor een heel klein beetje bekend met Nick Cave, maar ik heb gelukkig een neef die diehard-fan is.

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

The Mercy Seat staat op het dubbel-album '10 jaar 2 meter-sessies'. Goede versie, maar eigenlijk vind ik de cover door Johnny Cash, te vinden op 'American III: Solitary Man', nog beter.

'Straight to You' is mijn favoriet nummer van Nick Cave & The Bad Seeds

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Het oudere werk van Orbital is ook leuk om te horen, check bijvoorbeeld 'Chime' uit 1990; leuke oude house-geluidjes

Maar verder is een groep die één alom gewaardeerde cd maakte natuurlijk niet te vergelijke met de enorme grote en bekende output van een Bach of een Mozart

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

Yak schreef:

De eerste twee nummers van Middle Of Nowhere zijn nog best goed en stemden me hoopvol als een vervolg op Insides - maar na die twee dondert het echt hopeloos in elkaar.

vreemd genoeg vind ik zelf, dat het derde nr. van die cd, het beste nr. is wat ze ooit gemaakt hebben. Het vierde nr. was wel ff wennen, maar ook die vind ik erg goed, hoor!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.