• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

T.O. schreef:

Maar verder is een groep die één alom gewaardeerde cd maakte

4 welteverstaan!

Orbital 2

Snivilisation

In Sides

Middle of Nowhere

ook enkele zeer goede soundtracks, met name van The Saint

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vergelijken met In Sides moet je 'm niet, maar Middle of Nowhere vind ik (op het laatste nummer na) toch nog steeds erg fijn...

he Jordy, schiet eens op met die muzieksite...

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

Jordy schreef:

he Jordy, schiet eens op met die muzieksite...

Hahaha!!! 'T is dat je het zelf zegt!!

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ja he, ik kan er ook niets aan doen dat die muziekstijl zo heet.

(quote)

Jawel hoor, geen kattegejank meer met orkesten en weer stevig raggen.

En vals zingen, drums die als pannen klinken enz... enz... enz...

St. Anger lijkt naar mijn mening helemaal nergens op. Het lijkt wel alsof ze Nu-Metal willen worden, Metallica is maar een meeloper, is Alternatieve muziek populair komen ze met Load en Reload, is Nu-Metal populair en in de meeste gevallen hoe baggerder het album hoe meer het verkoopt, komen ze met St Anger. Als ze zichzelf nou is een plezier doen dan gaan ze met pensioen, geld zat hebben ze toch al. Na '' And Justice For All....'' hebben ze geen fatsoenlijke plaat meer uitgebracht. Het is maar goed dat ze nog de goude oude spelen live anders waren de concerten ook al niet meer de moeite waard.

Dit is allemaal mijn mening natuurlijk he:)

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Wat mensen toch in die zogenaamde oude glorie van dat stelletje rukkers zien, het zal voor mij wel altijd een raadsel blijven. Al wat mijn oren registreren is een zwaar overschatte, middelmatige thrashband met vooral een tenenkrommende drummer die beter had kunnen blijven tennissen .

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

St Anger vind ik zeker geen NU-Metal.

Load/Reload vind ik juist heel mooi, daarom vond ik concert paar jaar geleden in Utrecht ook zo goed.

Ik zie ze ook niet als meelopers.

En zo lang ze zo goed kunnen met Ricky Martin...

(afbeelding)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

TheWolf schreef:

is Nu-Metal populair en in de meeste gevallen hoe baggerder het album hoe meer het verkoopt, komen ze met St Anger.

Als St. Anger iets niet is, dan is het wel Nu-Metal.

TheWolf

• 37 berichten
  • 26 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als St. Anger iets niet is, dan is het wel Nu-Metal.

Hoe dan ook, het is een slappe poging om weer terug te komen waar ze waren na and justice for all...

Ze moeten er gewoon mee stoppen. Metallica heeft hun tijd gehad, ze willen het alleen niet realiseren. Wat krijg je al reactie daarvan?? het aanklagen van programma's als napster. Diep triest. Heel de underground overleeft dankzij dat soort programma's. De enige die eronder lijden zijn de grote artiesten die al zoveel geld hebben dat ze nog geen eens weten wat ze er mee moeten. En ten slotte, Metallica zou beter moeten weten met dat aanklagen, ze zijn zelf groot geworden doordat ze DE hit van de underground waren. Nummertje maken met Ja Rule??? Kom op zeg, een band die albums als Master Of Puppets heeft geschreven een nummer met een rapper?? Ik heb niks tegen rap, vind het best mooi zelf. Maar dat vind ik niet meer dan diep triest en een hopeloze kreet om meer geld.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Heb pas de nieuwe plaat van Death Cab For Cutie gekocht ("Transatlanticism"). Kent iemand die band? Vind het echt een steengoeie plaat....

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Fijne band, ik heb nog met ze staan kletsen toen ik in Seattle was. Zanger Ben zit ook in The Postal Service.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Yak schreef:

Fijne band, ik heb nog met ze staan kletsen toen ik in Seattle was. Zanger Ben zit ook in The Postal Service.

Is de muziek van Postal Service vergelijkbaar met DCFC? of is het echt anders?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

De enige overeenkomst tussen Deathcab en Postal Service is dat Ben Gibbard erin speelt/zingt en dat uit beide bands blijkt dat hij een goed songschrijver is. Postal Service is veel elektronischer. Hun dit jaar verschenen plaat 'Give up' is geweldig.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ok, zal ik eens checken... Ben benieuwd.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Toevallig: ik lees net dat Death Cab For Cutie op 2 maart een optreden geeft in de Ekko.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Yak schreef:

Toevallig: ik lees net dat Death Cab For Cutie op 2 maart een optreden geeft in de Ekko.

Thx Yak... Kijken of ik daar bij kan zijn.

Ik heb trouwens The Postal Service een paar draaibeurten gegeven. Erg mooi en fris ook. Vind bijv. die 'computergame-muziek' in Brand New Colony erg leuk gevonden. Death Cab staat hier wat mij betreft boven, maar ook Postal Service is heel erg de moeite. Bedankt voor de tip nog...

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Deathcab for Cutie is idd geweldige muziek. Muziek die bij elke luisterbeurt beter wordt en ontzettend in je kop blijft zitten.

Oh ja en waar is de Ekko?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Sjan schreef:

Oh ja en waar is de Ekko?

Utrecht, op loopafstand van het station/hoogcatherijne. Ekko-site.

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Ik heb net uit nieuwsgierigheid ook maar even The Postal Service gedownload: supergoede muziek! Zo zweverig en mysterieus, daar lust ik wel brinta van.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

getsie, brinta!!

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Is er trouwens iemand die de Poor Rich Ones uit, ik geloof, Noorwegen kent? Vind hun CD Happy Happy Happy nog steeds ijzersterk.

Ik weet dat ze nog meer materiaal hebben, maar dat is niet buiten Noorwegen uitgebracht als ik het goed heb.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Ik heb het album ooit voor een prikkie gekocht en vond het wel mooi. Ik zal het binnenkort weer eens draaien want echt veel heb ik er niet naar geluisterd. Noorwegen is trouwens een zeer interessant land qua muziek.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Poor Rich Ones ken ik niet, maar dit jaar kwam opvallend veel goed werk uit het kouwe Scandinavië. Met vooral een grote pluim voor het label Labrador, mijn god wat hebben zij een hoop fantastische bands onder hun vleugels.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Weer Noorwegen/Zweden: Ane Brun.

Kent iemand haar? Erg goed man. Qua stemgeluid doet ze me licht aan Ilse De Lange denken. Verder klinkt het een beetje als Fiona Apple met gitaar ipv piano.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Heeft er iemand zich de cd "Whenever you're ready" van Swell aangeschaft in 2003? Zo ja - hoe is hij?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Oh my god!

Bono mag niet optreden tijdens de Super Bowl, de finale van de American Football competitie. Hij wil namelijk een nummer zingen om te wijzen op de gevaren van Aids en volgens de organisatoren zou het publiek hier niet op zitten te wachten.

Er is inmiddels iemand gevonden die wel een luchtig liedje wil komen zingen: Janet Jackson.

Bron: Teletekst

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

EmDee schreef

Oh my god!

Bono mag niet optreden tijdens de Super Bowl, de finale van de American Football competitie. Hij wil namelijk een nummer zingen om te wijzen op de gevaren van Aids en volgens de organisatoren zou het publiek hier niet op zitten te wachten.

Ik zou er ook niet op zitten te wachten als ik een amerikaan was en naar de belangrijkste sportwedstrijd van het jaar ging.Laat Bono die gezochte nummers maar ergens anders zingen.In zijn eigen badkamer bijvoorbeeld.

ElMeroMero

• 81 berichten
  • 262 stemmen

Sorry jongens, ff tussendoor.

Uit de "top of my head " een lijstje tussendoor:

- Tom Waits

- Iggy Pop/ Stooges

- Pixies

- Set Fire to Flames/GYBE (horen een beetje bij elkaar)

- David Sylvian

- Amon Tobin

- White Stripes

- Man or Astroman? (fantastische concerten !)

- Mazzy Star/ Hope Sandoval & the Warm Inventions

- eeeeeeeeeeeehm toch ook wel U2

- The Specials

- uhm, geen lijstje compleet zonder Beatles, me dunkt.

Momenteel hebben de Audio Bully's zich in m'n discman verschanst en deze zijn verdomd moeilijk uit de CD-lade te verjagen, die brutale vlerken

PsychoBoyJack

• 244 berichten
  • 72 stemmen

jassonn schreef:

[i]Laat Bono die gezochte nummers maar ergens anders zingen.In zijn eigen badkamer bijvoorbeeld.

Oppassen, he!

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Iemand de nieuwste cd van Air, "Talkie Walkie" ( ) reeds beluisterd ?

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Ja, gisteren aangeschaft. Het zijn voornamelijk mierzoete popliedjes die meteen de eerste luisterbeurt al goed in het gehoor liggen in de stijl van Moon Safari. Elk nummer is heel minimalistisch opgezet zonder dat het doorschiet naar simplisme en leunt sterk op melodie en sfeervolle, dromerige synthpartijen zoals je dat gewend bent van Air. Tot zover vind ik het een sterke plaat die op bepaalde momenten aan Moon Safari doet denken, maar qua geheel een heel eigen identiteit heeft.

Uitschieters: Cherry Blossom Girl, Mike Mills, Surfing On A Rocket en Alpha Beta Gaga.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.