- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Ok, ben benieuwd, 'Cherry Blossom Girl' kan me iig wel bekoren.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Klinkt goed. Zal hem ook eens aanschaffen.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
artiesten als wu tang clan,rage against the machines en creed zijn ook erg goed.
om even een bericht van pagina nr. 1 te quoten. Begin me nou toch echt af te vragen of er toen een steekje bij mij los zat 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Nou druk je wu tang clan vet, maar Creed vind ik persoonlijk een misdaad tegen de menselijkheid. Dus wat je daar in zag?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Oké, nou ja, smaken verschillen is de dooddoener dan meestal. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
De Wu Tang Clan is gewoon goed hoor. Dat Creed is idd een stuk erger.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Uitschieters: Cherry Blossom Girl, Mike Mills, Surfing On A Rocket en Alpha Beta Gaga.
Wederom een prima album van air,
Run vind ik ook erg mooi.
Vrijdag 6 feb in paradiso!
Gaat iemand daar ook nog naar toe?
En wie gaat naar Kraftwerk, 29 maart, HMH ?
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Nee, helaas niet. De gratis DVD die je bij het album krijgt is erg de moeite waard, je krijgt een erg leuke indruk van het touren en het optreden. Het filmpje is gemaakt door Dunckel.
Ik had gisteren trouwens de hele dag die aanstekelijke fluit-melodie van Alpha Beta Gaga in m'n hoofd, erg vervelend na een tijdje 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Daarbij mogen Sonck en Zlatan best wat concurrentie gebruiken. Beiden zijn niet onaatastbaar, wat mij betreft.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Ik had gisteren trouwens de hele dag die aanstekelijke fluit-melodie van Alpha Beta Gaga in m'n hoofd, erg vervelend na een tijdje 
LOL !!! 
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
pasgeleden het nummer Africa van Toto op de live-dvd gezien (gespeeld in Amsterdam vorig jaar) wow ! wat klonk dat 25 jaar na datum nog geweldig zeg.
Bobby Kimball heeft nog steeds een geweldige stem samen met David Paich.
Afric is sowieso het mooiste nummer allertijden, vind ik .
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Pulprommel.
Eighties is pulp, maar wél goede pulp!!! 
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Is iemand hier bekend met het genre waar Pink Floyd en King Crimson onder geschaard worden? Ik hoor dikwijls namen als Genesis en Yes, maar die twee vind ik maar matig.
Voor de rest weet ik er heel weinig van, behalve dus Pink Floyd en King Crimson, die ken ik goed. Dat materiaal is errug gaaf [vooral King Crimson] en ik zou wel meer van zulke bands willen horen. Tips zijn dus meer dan welkom.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik ben niet zo op de hoogte van de sympho-rock, maar een vriend van me wel en hij is helemaal leip van de Flower Kings. Verder spuugt Allmusic.com de volgende 'similar artists' uit (bij King Crimson): Pink Floyd, Yes, Genesis, Camel, The Soft Machine, Alan Parsons, The Move, Procol Harum, Fish, The Moody Blues, T2, Aardvark, East of Eden, Marillion, Jethro Tull, David Bowie, Anderson-Bruford-Wakeman-Howe, Jon Anderson.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
..Van der Graaf Generator, Hatfields, Dream Theater, Emerson, Lake & Palmer..
ichi
-
- 788 berichten
- 7208 stemmen
...wat ook gaaf,vernuft en totally seventies is: Mahavishnu Orchestra. Dat is Jazzrock of Fusion en ik vind het super. Wat ook erg goed is en wat wel wat van King Crimson heeft is Porcupine Tree, ik heb ze live gezien in Groningen en it was pretty amazing.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Gentle Giant & The Soft Machine zijn tevens symfogroepen. The Soft Machine is best OK - Gentle Giant zou volgens een kennis "top" zijn. Natuurlijk heb je ook de lp "Five bridges" van The Nice. Mijn vader was destijds helemaal krankjorum van die lp.
Vroeger mocht deze jongen héél graag het "Yes Album" van Yes horen.
Vervolgens kwamen The Ramones 
De laatste jaren in progrock-hoek (wat een lelijk woord toch: progrock - het klinkt als een aftandse Ford) enkel geluisterd naar de magnifieke solo albums van Robert Wyatt ("Rock Bottom" is een pracht van een album)
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Wat ook erg goed is en wat wel wat van King Crimson heeft is Porcupine Tree, ik heb ze live gezien in Groningen en it was pretty amazing.
Ik heb hier veel over gelezen, ze werden inderdaad in het straatje geplaatst van King Crimson en Pink Floyd, Radiohead werd ook meerdere malen genoemd. Zal ze eens checken dan.
Bedankt allen voor de overige tips, ik kan weer even aan de slag
.
rene22
-
- 11 berichten
- 19 stemmen
Probeer eens Ayreon te beluisteren. Dit is een project van Arjen Lucassen (ex gitarist van Bodine en Vengeance) met diverse gast-muzikanten. Zijn laatste project heet Star One. Als het goed is heeft hij film-muziek geschreven en geproduceerd voor 1 of andere japanse film. Hoe dat heet zou ik niet weten maar als dit hetzelfde klinkt als zijn eerdere werk hoop ik de soundtrack te kopen.
Kyra
-
- 285 berichten
- 93 stemmen
Nou, ik heb anders ook nog wel wat tips hoor 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Probeer eens Ayreon te beluisteren.
Dát was de naam die me te binnen had moeten schieten maar waar ik steeds niet op kon komen. Verlost uit mijn lijden, bedankt Rene!
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
Pulprommel
vind je geen enkel nummer van Toto mooi ?
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
slaat werkelijk nergens op, om toto rommel te noemen, zelfs al is het jouw muzieksmaak niet
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
slaat werkelijk nergens op, om toto rommel te noemen, zelfs al is het jouw muzieksmaak niet
Vind ik ook, je kan het hooguit platgeproduceerde, zielloze sky-radio-rock noemen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Vind ik ook, je kan het hooguit platgeproduceerde, zielloze sky-radio-rock noemen.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik kan nog wel gladdere middle of the road rock dan Toto verzinnen. Het is niet helemaal mijn smaak, maar die gasten van Toto behoren wel tot de toppers in hun genre.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Industrial Hardcore, Hard-techno, en als het maar verder vaag en hard is. Soms als ik in de stemming ben wat trance.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.