- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik kan op z'n tijd wel genieten van klassieke muziek, al ligt er toch voornamelijk hedendaagse muziek op mijn platenspeler. Zelf heb ik platen van oa. Berlioz, Haydn, Beethoven, Mendelssohn, Liszt, Grieg en (natuurlijk) Mozart in huis.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
[quote]killalot schreef:
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik wil nog even terugkomen op m'n negatieve reacties op de nieuwe Muse... de vorige was beter, maar hij is toch wel erg lekker
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Verplicht luisteren:
Warren Zevon & Emmylou Harris - Please Stay
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hij staat op dit geweldige album!
Een aantal teksten zijn geschreven door Zevon terwijl hij toen al wist dat hij niet lang meer te leven had. (kippevel)
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Hier een paar artiesten/bands met het beste album (naar mijn mening).
- Fatboy Slim - Big Beach Boutique 2 (DVD)
- Underworld - Everything, Everything Live (DVD)
- Air - Moon Safari
- Groove Armada - Vertigo
- Counting Crows - Hard Candy
- Dune - History (erg fout weet het!)
- Zero7 - Simple Things (Collectors Edition)
- Phil Collins - Serious Hits Live (DVD)
- Bill Withers - Live At Carnegie Hall
- Michael Franti & Spearhead - Stay Human
Maar ook soundtracks en blues van bijvoorbeeld John Lee Hooker, Blues Brothers, Daniel Lohues, Eric Clapton, B.B. King kan ik waarderen!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hier een paar artiesten/bands met het beste album (naar mijn mening).
- Counting Crows - Hard Candy
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ik ken:
Counting Crows - This Desert Life
Counting Crows - Recovering The Satellites
Counting Crows - Hard Candy
Counting Crows - Face The Promised Land
Counting Crows - By The Time We Get To Woodstock
Counting Crows - August And Everything After
Counting Crows - Across A Wire (Live In New York City)
En een bootleg: (geweldig dat ze die gewoon legaal aanbieden!)
Counting Crows - Live (Heineken Music Hall 19-08-2002)
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Woodstock en Promised Land zijn toch ook bootlegs?
BTW: mijn favo is Recovering 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
ach ja: Counting crows. August and everything after is een van mijn favoriete platen ooit. De tweede (Recovering the satelites) vond ik flink minder en de rest van de studioalbums vind ik eigenlijk compleet oninteressant.
manic
-
- 474 berichten
- 1375 stemmen
Klassiek luister ik bij vlagen. Bij voorkeur
-Beethoven (pianoconcerten met name) - Celloconcerten van Bruch en Dvorak
-Satie.
Piano en Cello vind ik echt superinstrumenten. Maar je moet er wel voor in de stemming zijn!
Play, waar blijft mijn Muse cd?
Mensen uit de buurt van Haarlem gaat de Hanson Brothers zien op 3 oktober in Patronaat (zijproject van NoMeansNo) Ramones-eerbetoon in de vorm van PuckRock.
In Utrecht (Ekko geloof ik) o.a. Ruins uit Japan 23 oktober , 24 okt waterfront Melt Banana, 25 okt, Paradiso en maandag 27 weer in Utrecht
(en nu maar hopen dat dit geen aanzet is tot het plaatsen van agenda;s! Maar wie weet zitten hier liefhebbers van deze relatief onbekende bands...)
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Ah, thirteenth step van a Perfect Circle, nummers met een magie waar Harry Potter jaloers op kan zijn... De nieuwe Thursday is ook geweldig, maar haalt het niveau van de eerste cd niet. Confessions van Ill Nino klinkt vertrouwd en zelfs als een verbetering op het eerste album.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Ah, thirteenth step van a Perfect Circle, nummers met een magie waar Harry Potter jaloers op kan zijn...
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Heb vandaag een album van de Foo Fighters gekocht. Erg 'cool'.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Welke heb je gekocht? Bij de frs waren de eerste twee albums namelijk redelijk goedkoop, misschien dat ik ze ook nog wel ophaal want het blijft goede muziek.
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
Welke heb je gekocht? Bij de frs waren de eerste twee albums namelijk redelijk goedkoop, misschien dat ik ze ook nog wel ophaal want het blijft goede muziek.
ik zag ze ook liggen. welke beveel je dan aan?
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Ik persoonlijk vind the colour and the shape erg goed, maar de eerste is ook zeer aardig. There is nothing left to lose (die ze volgens mij niet bij de frs. hebben is ook erg goed). Maar the colour and the shape ken ik het best en daar staan ook redelijk toeganlijke nummers op zoals Monkey Wrench en My Hero.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Wat mij betreft zijn de eerste en de vierde (nieuwste) Foo fighters albums nogal; een stuk beter dan de middelste twee.
Foo fighters en One by one zijn bij mij dus favoriet.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Wie is er bekend met Meshuggah? Ik heb nu de laatste cd 'nothing' en ben wel onder de indruk van de hakkende riffs en de schreeuwerige stem. Zijn er nog bands te vergelijken met Meshuggah en zijn de eerdere albums ook zo goed en technisch?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Wie van de MM-ers gaat woensdag ook naar David Bowie in Ahoy?
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Wie is er bekend met Meshuggah? Ik heb nu de laatste cd 'nothing' en ben wel onder de indruk van de hakkende riffs en de schreeuwerige stem. Zijn er nog bands te vergelijken met Meshuggah en zijn de eerdere albums ook zo goed en technisch?
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik heb in dit topic regelmatig liefhebbers van The white stripes, Phil Spector en Jesus and Mary chain voorbij zien komen. Er is nu een band die deze drie invloeden in zich verenigt: The raveonettes. Vooral hun eerste (mini)cd Whip it on is een meesterwerk. Check het uit!
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
De Raveonettes zijn cool, althans Whip it on. Toevallig heb ik net hun album Chaingang of love gesoulseekt, ben benieuwd. De eerste EP was helemaal in b-mol mineur, eerste volledige album helemaal in b-mol majeur. Grapjassen. 
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik vond de eerste mini-cd van The raveonettes wel leuk, maar op lowlands viel het me nogal tegen. Ik vond het nogal saai. Teveel onderling inwisselbare nummers en te weinig spanning. Ik heb ook wat minder behoefte gekregen aan het volledige album.
Ik ben, zoals altijd, weer erg blij met de nieuwe belle and sebastian. Hij is weer vreselijk mooi. En ik ken geen enkele hedendaagse band met zulke mooie teksten.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik ken geen enkele hedendaagse band met zulke mooie teksten.
Luister eens naar Pulp zou ik zeggen.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Beide fraai qua teksten en zeer bekend in huize starbright, maar B&S teksten zijn toch nog beter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.