- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Mijn roots liggen een paar jaar daarvoor, met bijvoorbeeld Neon, de (originele!) House Of God van DHS, Robert Armani, Meng "Somebody give the lord a handclap" Syndicate, en het fe-no-me-nale 'Time Problem' van Dimitri.
NERD
-
- 1719 berichten
- 1429 stemmen
Tov, wie heeft die duitse techno versie van Somewhere Over The Rainbow gemaakt? En hoe heet het nummer?
Herinner hem me nog wel 
Trouwens, over Moby gesproken "My Weakness" is absoluut schitterend. Vooral in die scene in The X-Files waar Mulder zijn zusje weer ziet.
Wist totdat ik het nummer daar hoorde nooit dat het een Moby nummer was, alhoewel ik de CD Play al bijna 2 jaar had op dat moment (hehehe, CD nooit helemaal geluisterd)
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Tov, wie heeft die duitse techno versie van Somewhere Over The Rainbow gemaakt? En hoe heet het nummer?
Da's toch gewoon "Over the rainbow" van Marusha?
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Mijn roots liggen een paar jaar daarvoor, met bijvoorbeeld Neon, de (originele!) House Of God van DHS, Robert Armani, Meng "Somebody give the lord a handclap" Syndicate, en het fe-no-me-nale 'Time Problem' van Dimitri.
Hmm die laatste twee nummers ken ik niet, zal eens kijken of ik ze op soulseek kan vinden 
Je bent vast ook wel bekend met 'Acperience' van Hardfloor? 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Je bent vast ook wel bekend met 'Acperience' van Hardfloor?
Hardfloor zegt me wel wat, maar ook dat is van na de rave-hausse (in de tijd dat ik de interesse verloor, zogezegd).
Qua Soulseek: zoek op 'Sonar system' van Meng Syndicate en 'Time problem' van Alice D. In Wonderland (Dimitri samen met Eric Nouhan).
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Bedankt voor de tips! Ik begon over Hardfloor omdat ze een remix hadden gemaakt van Robert Armani's 'Circus Bells'.
Van Dimitri en Eric Nouhan ken ik overigens het nummer 'Spontaneous'. Dat is trouwens meer uit de hoogtijdagen van de club/mellow/iT-stijl ('95). Er was destijds ook een clip van, in de begindagen van TMF 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Dimitri en Eric Nouhan hebben voor Outland in samenwerking, maar ook afzonderlijk, schitterende nummers geschreven. Toen die oubakken rave maar steeds een herhaling van zichzelf begon te worden, kon ik bij het Hollandse Outland/Spiritual (remember de schitterende hoesontwerpen van Dadara!
) nog lange tijd veel moois vinden.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Goeie maand qua cd-releases: Thursday én ill-nino hebben nieuwe cd's 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik ben niet zo tevreden met de releases van deze maand waar ik naar uit keek.. nieuwe Muse, nieuwe Outkast.. 't valt allemaal erg tegen imho
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nieuwe Muse vind ik wel goed. Wel meer van hetzelfde maar dat is dus meer van het goede
.
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Goeie maand qua cd-releases: Thursday én ill-nino hebben nieuwe cd's 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Beste MMers,
Hier even een advertentie voor geinteresseerden:
Aangeboden:
Een VIP-KAARTJE voor het concert van Kelly Rowland (van Destiny's Child) op donderdag 2 oktober 2003
Datum: 2 oktober 2003
Aanvang: 17.30
Plaats: Heineken Music Hall, Amsterdam Zuidoost
Extra: een voucher. Op vertoon van deze voucher en je toegangskaart tot het concert heb je toegang tot de exclusieve 3FM Preparty in Heineken Music Hall, voorafgaand aan het Kelly Rowland concert!
Beginprijs: €35,-
Ik heb deze kaart gewonnen van school, maar ik wil hem graag verkopen. Ik houd totaal niet van concerten.
Er stond in de brief : Neem je chippas mee.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik ben zelf niet geïnteresseerd, maar misschien moet je 'm op marktplaats.nl gooien.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Bedankt voor te tip Yak. Maar ik vind MarktPlaats niet echt zo betrouwbaar. Er zijn daar sinds vandaag meerdere advertenties geplaatst voor dezelfde kaartjes. Vooral ook met betalingen op MarktPlaats is het nogal moeilijk.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Sorry, aanbod van het concertkaartje is geannuleerd.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik vind dat Nickelback weer een erg goed nummer heeft gemaakt (Some Day). Eigenlijk zou ik hun CD's maar is een keer moeten kopen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Oh oh oh wat mooi. Sinds vandaag draait de CD "Damnation" van <b>Opeth</b> in mijn cd-speler. Een erg fraai ingetogen werkje van ongekend hoge kwaliteit. Liefhebbers van rustige psychedelische progressieve rock moeten dit snel eens beluisteren. Dit is geen tip, maar een must! (iemand al bekend met dit meesterwerkje?)
NERD
-
- 1719 berichten
- 1429 stemmen
Whoah, via Donnie Darko heb ik het nummer "Love Will Tear Us Apart" van Joy Division gevonden....wat een supernummer is dat zeg. Denk dat ik een nieuwe alltime favorite heb.
Zo eng en koud maar tog geweldig melodieus. En dan te bedenken dat de zanger van Joy Division een maand na het opnemen van het nummer zelfmoord heeft gepleegd brrr....
Trouwens ook 1 van de eerste nummers van New Order "Ceremony" opgenomen paar maanden na de dood van Ian Curtis, die nog steeds voor Joy Division geschreven was, is ook super! Wat een geweldige melodieen zeg!
En superinnovatief, eigenlijk lijkt het of de in de jaren 80 zo populaire stijl allemaal van deze paar nummers afgevloeid zijn......in 1 woord SUPER!
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Oh oh oh wat mooi. Sinds vandaag draait de CD "Damnation" van <b>Opeth</b> in mijn cd-speler. Een erg fraai ingetogen werkje van ongekend hoge kwaliteit. Liefhebbers van rustige psychedelische progressieve rock moeten dit snel eens beluisteren. Dit is geen tip, maar een must! (iemand al bekend met dit meesterwerkje?)
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
manic
-
- 474 berichten
- 1374 stemmen
Ik ben erg blij met mijn Bar Kokhba cd (John Zorn) ... of eigenlijk moet ik zeggen "was", want helaas er zaten krassen op bij aflevering en hij moest dus terug naar Jersey 
De laatste cd van Sparta is ook goede aankoop geweest.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
quote]Juist de kracht van deze band dat ze een erg stevige plaat kunnen maken en ook zo'n heerlijk ingetogen werkje! Deliverance is ook een prima plaat (al vind ik Blackwater Park beter).
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
gaan er nog mensen naar muse in ahoy, 6 november.
ik twijfel nog, kheb geen vrienden.....
nee, lees nou toch es effe verder. 
......die muse leuk vinden, en alleen is minder tof. nou is ahoy ongeveer in mijn achtertuin. dus ik kan nog ff twijfelen. hoewel, eigenlijk geen idee hoe snel de kaarten gaan. en ik wil wel in de arena...
maarreh, als er iemand wil mee dus/ een kaartje over heeft
....stuur maar ff pm.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Iets anders tussendoor. Luistert hier iemand wel eens naar klassiek?
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Ja, zo af en toe. Grieg, Debussy, Satie, Dvorák zijn componisten die ik kan waarderen. De Barry Lyndon soundtrack vind ik ook erg mooi.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
niet doen joh r'dam is toch veel en veel leuker 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het lichte werk van Johan Strauss Jr. kan ik wel smaken. Heb dan ook verschillende CD's van jullie steengoede André Rieux... 
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Dvorak, Prokoffjev. Best leuk voor de afwisseling.....
En ik heb d'r hier eentje rondlopen die een grote fan is van Pavarotti, niet mijn keus 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.