• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.985 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Mijn roots liggen een paar jaar daarvoor, met bijvoorbeeld Neon, de (originele!) House Of God van DHS, Robert Armani, Meng "Somebody give the lord a handclap" Syndicate, en het fe-no-me-nale 'Time Problem' van Dimitri.

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Tov, wie heeft die duitse techno versie van Somewhere Over The Rainbow gemaakt? En hoe heet het nummer?

Herinner hem me nog wel

Trouwens, over Moby gesproken "My Weakness" is absoluut schitterend. Vooral in die scene in The X-Files waar Mulder zijn zusje weer ziet.

Wist totdat ik het nummer daar hoorde nooit dat het een Moby nummer was, alhoewel ik de CD Play al bijna 2 jaar had op dat moment (hehehe, CD nooit helemaal geluisterd)

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

NERD schreef:

Tov, wie heeft die duitse techno versie van Somewhere Over The Rainbow gemaakt? En hoe heet het nummer?

Da's toch gewoon "Over the rainbow" van Marusha?

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Ok thanks

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Yak schreef:

Mijn roots liggen een paar jaar daarvoor, met bijvoorbeeld Neon, de (originele!) House Of God van DHS, Robert Armani, Meng "Somebody give the lord a handclap" Syndicate, en het fe-no-me-nale 'Time Problem' van Dimitri.

Hmm die laatste twee nummers ken ik niet, zal eens kijken of ik ze op soulseek kan vinden

Je bent vast ook wel bekend met 'Acperience' van Hardfloor?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

T.O. schreef:

Je bent vast ook wel bekend met 'Acperience' van Hardfloor?

Hardfloor zegt me wel wat, maar ook dat is van na de rave-hausse (in de tijd dat ik de interesse verloor, zogezegd).

Qua Soulseek: zoek op 'Sonar system' van Meng Syndicate en 'Time problem' van Alice D. In Wonderland (Dimitri samen met Eric Nouhan).

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Bedankt voor de tips! Ik begon over Hardfloor omdat ze een remix hadden gemaakt van Robert Armani's 'Circus Bells'.

Van Dimitri en Eric Nouhan ken ik overigens het nummer 'Spontaneous'. Dat is trouwens meer uit de hoogtijdagen van de club/mellow/iT-stijl ('95). Er was destijds ook een clip van, in de begindagen van TMF

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Dimitri en Eric Nouhan hebben voor Outland in samenwerking, maar ook afzonderlijk, schitterende nummers geschreven. Toen die oubakken rave maar steeds een herhaling van zichzelf begon te worden, kon ik bij het Hollandse Outland/Spiritual (remember de schitterende hoesontwerpen van Dadara! ) nog lange tijd veel moois vinden.

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Goeie maand qua cd-releases: Thursday én ill-nino hebben nieuwe cd's

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik ben niet zo tevreden met de releases van deze maand waar ik naar uit keek.. nieuwe Muse, nieuwe Outkast.. 't valt allemaal erg tegen imho

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Nieuwe Muse vind ik wel goed. Wel meer van hetzelfde maar dat is dus meer van het goede .

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Yak schreef:

Outland

I gotta let you go, gotta leeeet yoooouu gooo, no more sleepless nights!

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Sjan schreef:

Goeie maand qua cd-releases: Thursday én ill-nino hebben nieuwe cd's

Ben zelf danig onder de indruk van de nieuwe CD's van David Kincaid en Rodney Crowell.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Beste MMers,

Hier even een advertentie voor geinteresseerden:

Aangeboden:

Een VIP-KAARTJE voor het concert van Kelly Rowland (van Destiny's Child) op donderdag 2 oktober 2003

Datum: 2 oktober 2003

Aanvang: 17.30

Plaats: Heineken Music Hall, Amsterdam Zuidoost

Extra: een voucher. Op vertoon van deze voucher en je toegangskaart tot het concert heb je toegang tot de exclusieve 3FM Preparty in Heineken Music Hall, voorafgaand aan het Kelly Rowland concert!

Beginprijs: €35,-

Ik heb deze kaart gewonnen van school, maar ik wil hem graag verkopen. Ik houd totaal niet van concerten.

Er stond in de brief : Neem je chippas mee.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik ben zelf niet geïnteresseerd, maar misschien moet je 'm op marktplaats.nl gooien.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Bedankt voor te tip Yak. Maar ik vind MarktPlaats niet echt zo betrouwbaar. Er zijn daar sinds vandaag meerdere advertenties geplaatst voor dezelfde kaartjes. Vooral ook met betalingen op MarktPlaats is het nogal moeilijk.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Sorry, aanbod van het concertkaartje is geannuleerd.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik vind dat Nickelback weer een erg goed nummer heeft gemaakt (Some Day). Eigenlijk zou ik hun CD's maar is een keer moeten kopen.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Oh oh oh wat mooi. Sinds vandaag draait de CD "Damnation" van <b>Opeth</b> in mijn cd-speler. Een erg fraai ingetogen werkje van ongekend hoge kwaliteit. Liefhebbers van rustige psychedelische progressieve rock moeten dit snel eens beluisteren. Dit is geen tip, maar een must! (iemand al bekend met dit meesterwerkje?)

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Whoah, via Donnie Darko heb ik het nummer "Love Will Tear Us Apart" van Joy Division gevonden....wat een supernummer is dat zeg. Denk dat ik een nieuwe alltime favorite heb.

Zo eng en koud maar tog geweldig melodieus. En dan te bedenken dat de zanger van Joy Division een maand na het opnemen van het nummer zelfmoord heeft gepleegd brrr....

Trouwens ook 1 van de eerste nummers van New Order "Ceremony" opgenomen paar maanden na de dood van Ian Curtis, die nog steeds voor Joy Division geschreven was, is ook super! Wat een geweldige melodieen zeg!

En superinnovatief, eigenlijk lijkt het of de in de jaren 80 zo populaire stijl allemaal van deze paar nummers afgevloeid zijn......in 1 woord SUPER!

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8824 stemmen

Agony schreef:

Oh oh oh wat mooi. Sinds vandaag draait de CD "Damnation" van <b>Opeth</b> in mijn cd-speler. Een erg fraai ingetogen werkje van ongekend hoge kwaliteit. Liefhebbers van rustige psychedelische progressieve rock moeten dit snel eens beluisteren. Dit is geen tip, maar een must! (iemand al bekend met dit meesterwerkje?)

Ik vind de Opeth cd "Deliverance" beter want deze is toch iets ruiger, "Damnation" vind ik iets te soft. Tsja dat is mijn smaak.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

killalot schreef:

(quote)
Ik vind de Opeth cd "Deliverance" beter want deze is toch iets ruiger, "Damnation" vind ik iets te soft. Tsja dat is mijn smaak.
Juist de kracht van deze band dat ze een erg stevige plaat kunnen maken en ook zo'n heerlijk ingetogen werkje! Deliverance is ook een prima plaat (al vind ik Blackwater Park beter).

manic

• 474 berichten
  • 1374 stemmen

Ik ben erg blij met mijn Bar Kokhba cd (John Zorn) ... of eigenlijk moet ik zeggen "was", want helaas er zaten krassen op bij aflevering en hij moest dus terug naar Jersey

De laatste cd van Sparta is ook goede aankoop geweest.

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8824 stemmen

Agony schreef:

quote]Juist de kracht van deze band dat ze een erg stevige plaat kunnen maken en ook zo'n heerlijk ingetogen werkje! Deliverance is ook een prima plaat (al vind ik Blackwater Park beter).

Blackwater Park heb ik nog nooit gehoord is die cd ook meer in de richting van Deliverance?

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

gaan er nog mensen naar muse in ahoy, 6 november.

ik twijfel nog, kheb geen vrienden.....

nee, lees nou toch es effe verder.

......die muse leuk vinden, en alleen is minder tof. nou is ahoy ongeveer in mijn achtertuin. dus ik kan nog ff twijfelen. hoewel, eigenlijk geen idee hoe snel de kaarten gaan. en ik wil wel in de arena...

maarreh, als er iemand wil mee dus/ een kaartje over heeft ....stuur maar ff pm.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Iets anders tussendoor. Luistert hier iemand wel eens naar klassiek?

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

empirekees schreef:

Ja, zo af en toe. Grieg, Debussy, Satie, Dvorák zijn componisten die ik kan waarderen. De Barry Lyndon soundtrack vind ik ook erg mooi.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

troy31 schreef:

en ik wil wel in de arena...

niet doen joh r'dam is toch veel en veel leuker

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

empirekees schreef:

Het lichte werk van Johan Strauss Jr. kan ik wel smaken. Heb dan ook verschillende CD's van jullie steengoede André Rieux...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

empirekees schreef:

Dvorak, Prokoffjev. Best leuk voor de afwisseling.....

En ik heb d'r hier eentje rondlopen die een grote fan is van Pavarotti, niet mijn keus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.