• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.991 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.970 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Je mist weinig. Het is voornamelijk commerciele rotzooi met af en toe een paar leuke uitschieters.

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

pfew!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je mist inderdaad weinig, maar het oude werk van Snoop Dogg (lees: Doggystyle) mag toch als één van hoogtepunten gerekend worden van de jaren '90

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

troy31 schreef:

hey da jando,

als je die bands zo noem, waarvan ik er ook een paar zeer waardeer (muse, eels, portishead, coldplay, placebo) denk ik dat je de volgende misschien ook wat zou kunnen vinden...

mansun, deus, madrugada,massive attack, chemical brothers. en wat ook vaak goed gaat, zijn de oorgasm cd's.

hopelijk heb je hier wat aan.

Bedankt troy, ik ken de meeste namen die je noemt wel maar heb er nog weinig van geluisterd. Zal ik eens op m'n gemakt gaan doen.

Over de top zoveels van mtv: Je mist weinig. Allemaal aanstellers, die 50 cents, beyonce ect.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

ze maken tegenwoordig geen fatsoenlijke muziek meer, op enkele uitzonderingen na, vroeger was alles beter

nummers als 'Who'll Stop the Rain' van C.C.R vind ik prachtig.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Nu het toch over muziek gaat.... Kent iemand misschien nog Das Boot Techno Version van het Duitse U96? Dat nummer was in 1992 heel erg bekend.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

U-96 schreef:

Nu het toch over muziek gaat.... Kent iemand misschien nog Das Boot Techno Version van het Duitse U96? Dat nummer was in 1992 heel erg bekend.

Vond het afgrijselijk.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Jordy schreef:

Je mist inderdaad weinig, maar het oude werk van Snoop Dogg (lees: Doggystyle) mag toch als één van hoogtepunten gerekend worden van de jaren '90

jouw hoogtepunt zeker?.....:r

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

U-96 schreef:

..emergency..!

Toen erg populair, maar uiteindelijk is het een behoorlijk slechte gimmick en heeft die U-96 (de artiest, niet de MM-bezoeker) een hele trits aan klotenummers achter zijn naam staan.

Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat heel veel Das Boot-liefhebbers stevig hebben moeten zitten balen van die techno-verkrachtig, ongeveer à la de Twin Peaks-liefhebbers bij Moby's 'Go!'.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Inderdaad Yak, er zijn veel slechte nummers a la Das Boot bij gekomen, een beetje uitgemolken dus. Maar mijn DasBootGedoe begon eigenlijk met die Techno Version. Toen ik ongeveer 6 was luisterde ik dat nummer heel vaak met mijn broer, niet wetende dat er een film 'Das Boot' bestond. Ik heb nooit een hekel gehad aan dat ene nummer, want ik ben daarmee opgegroeit

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Moby maakte dat nummer met instemming van de originele createur en David Lynch (heb ik ooit gelezen...geen idee meer waar.)

dat nummer van u-96 is té triest voor woorden. geeft een beetje het niveau aan van de populaire muziek in die tijd (niet dat het nu beter is...of vroeger beter was)

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

De clip van U96-Das Boot Techno Version is best wel mooi vind ik. Maar inderdaad, best wel triest in sommige opzichten. Maar Alex Christensen (die dat nummer gemaakt heeft) is in het echt een groot DasBoot-fan, daarom dat hij dat nummer maakte.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

U-96 schreef:

Ik heb nooit een hekel gehad aan dat ene nummer, want ik ben daarmee opgegroeit

Maar je moet achteraf toch niet toegeven dat het enige goede aan dat nummer die stukken met originele score van Das Boot is? En dat is volledig gejat.

Hobbes schreef:

Moby maakte dat nummer met instemming van de originele createur en David Lynch (heb ik ooit gelezen...geen idee meer waar.)

Meen je dat? Toen het uitkwam hoorde ik regelmatig dat "Laura Palmer zich zou omdraaien in haar graf". Het ís uiteindelijk ook wel een techno-klassieker, en het begin van Moby's muziekcarrière, en ik wist niks van Twin Peaks toen ik het voor het eerst hoorde, maar uiteindelijk ging Moby gewoon aan de haal met Badalamenti's werk.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ik hoorde ooit heel wat ander. namelijk dat het nummer GO van Moby oorspronkelijk zonder die sample was, maar dat een ander (ik meen een Amerikaan die de plaat uitbracht) het er bij legde.

Geen idee of dat verhaal klopt.

Aardig nummer, dat wel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

jassonn schreef:

jouw hoogtepunt zeker?.....:r

kenner, zo te horen...

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Yak schreef:

Maar je moet achteraf toch niet toegeven dat het enige goede aan dat nummer die stukken met originele score van Das Boot is? En dat is volledig gejat.

Klopt. Het is inderdaad volledig gejat. Ik zou echt helemaal gaan flippen als zo'n wanprodukt als jim of jamai (niet eens een hoofdletter waard) die DasBoot-melodie zouden gebruiken voor hun 'ik-wil-nog-bekender-worden-nummers'. Zoiets gebeurde natuurlijk ook met U96 (niet ik, maar die gast). Dat was mijn aller eerste ontmoeting met Das Boot; daarom heb ik nooit een hekel aan dat nummer gehad.

Er zijn veel vervolgen op gemaakt zoals: Das Boot 2001, Das Boot Remix, Das Boot 2003 en dat soort dingen. Dat vind ik wel een beetje belachelijk.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Die gozer die de techno-versie heeft gemaakt is gewoon een fan van Das Boot en heeft lekker zitten remixen op de origenele Das Boot plaat.

Wat is daar nou mis aan, ik vind het wel een leuk nummer.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Een DasBoot-fan die lekker thuis mixt met de muziek, prima!! Alleen is dat nummer wel gigantisch gejat van Klaus Doldinger en had zeer commerciele doeleinden. De Techno-Version valt nog wel mee, de latere edities niet.

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Moest effe kwijt dat Audioslave toch wel geweldige nummers maakt. "Show Me How To Live" is ook weer een geweldige release.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Denk dat die Klaus Doldinger het allemaal prima vond. Zal flink wat verdiend hebben aan de royalties.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Wouter schreef:

Denk dat die Klaus Doldinger het allemaal prima vond. Zal flink wat verdiend hebben aan de royalties.

Ik ben nu de CD van Klaus Doldinger aan het luisteren, en daarbij is die Techno Version niets vergeleken.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik kan niet wachten totdat musicmeter online gaat, maar we zullen nog wel moeten wachten tot het eind van het jaar.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

op z'n minst...

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Doe maar rustig aan hoor Jordy...

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

U96 was sowieso niet zo'n heel slechte producer vond ik. Goed, er zat wat commerciële troep bij zn repertoire, maar zo'n nummer als Club Bizarre:

Wat is er toch met die Duitse ravemuziek gebeurd?

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Precies, Members of Mayday was ook tof

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Marusha, Mark Oh, U96... geen hoogstaande kwaliteit maar wel een beetje jeugdsentiment

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Soooommmeeewheeeerreeeee over the raaiiiinnnboowwww

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Celebration Generation van Westbam was misschien wel het beste nummer uit die scene

edit: of Hardcore Vibes van Dune misschien

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

tovenaar schreef:

Soooommmeeewheeeerreeeee over the raaiiiinnnboowwww

Uit een hele prachtige film...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.