- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ja, maar hij heeft (imo) veel interessantere en mooiere dingen gedaan met Bowie, Robert Fripp, solo, noem maar op. Maar ik ben dan ook niet echt een U2fan.
Ik ben het woord imo en imho op MM vaak tegengekomen, maar wat betekent dat nou eigenlijk?
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
in my (humble) opinion
Het betere Nederlandse alternatief m.i. is blijkbaar niet goed meer.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
in my (humble) opinion.
andere internetafkortingen die me zo te binnen schieten:
fwiw: for what it's worth
lol: laughing out loud
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Het betere Nederlandse alternatief m.i. is blijkbaar niet goed meer.
misschien moet jij je eens aanmelden bij www.filmmeter.nl[/url] 
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Grappig dat je dat noemt, want dat had zeker mijn voorkeur gehad. Ik heb me ook al beklaagd over de naam musicmeter. Hopelijk geeft wijsheid alsnog de doorslag en wordt het gewoon muziekmeter 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ach, het zal mij een zorg zijn. 
Leuke muzieksmaak heb je trouwens (klikte op je naam en ben even doorgesurfd).
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Dank je. Jij ook trouwens! (blader je site wel eens door).
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ah, leuk om te horen (dat van mijn site). Ik zie in de stats wel dat er mensen zijn die er via Moviemeter naar toe surfen, maar natuurlijk nooit wie dat zijn. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Grappig dat je dat noemt, want dat had zeker mijn voorkeur gehad. Ik heb me ook al beklaagd over de naam musicmeter. Hopelijk geeft wijsheid alsnog de doorslag en wordt het gewoon muziekmeter 
Mee eens. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Grappig dat je dat noemt, want dat had zeker mijn voorkeur gehad.
Klagen mag bij Rene Mioch 
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Toch héél leuk om Jane's Addiction terug te horen met die single "Just because". Ik vond destijds hun cd "Ritual de lo Habitual" een top-cd! Ik meen me nu te herinneren dat ik als veertienjarige (ik had de cd gekregen van m'n nicht!) dat ik "eeuwige trouw" beloofd had aan deze bende recalcitrante rockers. Hierbij is ze hernieuwd!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb ze veel later ontdekt, en zelfs dat niet eens, eigenlijk. Ken maar een paar nummers, waarvan Been Caught Stealing al een jaar of wat. Dat nieuwe nummer is inderdaad erg fijn!
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
"Mountain Song" 
te vinden op "Nothing's shocking" (1988) - ga die cd morgen eens opnieuw luisteren!
Jane's Addiction! dus
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Zijn hier eigenlijk mensen in het bezit van de LP "Psychocandy" van The Jesus & Mary Chain?
Die gebroertjes Reid toch! Gisteren vroeg er mij iemand hoe ik dat geluid zou bestempelen - een poging: "Brian Wilson zit vast in de lift samen met Joey Ramone en een horde bijen, ze willen er zo snel mogelijk uit, maar het enige wat ze hebben is een paar gitaren."
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik hem hem op cd, mag dat ook?
Volgens mij zat Phil Spector ook in die lift.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Ik heb hem ook op cd, hoor - maar met LP bedoel ik langspeler
Je had toch niet gedacht dat ik zo'n type was die beweert: "jamaar, vinyl klinkt warmer" - ik heb wél vinyl, maar dat komt omdat ik een hele verzameling Stax/Motown-singles overgenomen heb van mijn oom - wat overigens niet aangenaam is - dat vinyl gaat namelijk kapot!
Rodenrijck
-
- 23 berichten
- 534 stemmen
Psychocandy heb ik ook, heerlijk om bij te stofzuigen. The Raveonettes hebben ook goed naar hen geluisterd
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Hier nog iemand met Psychocandy in zijn collectie. Ik heb hem wel op tape.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Volgens mij zat Phil Spector ook in die lift
Phil Spector zit overal in de lift waar er "pure pop" gemaakt wordt (weet eigenlijk niet goed wat ik bedoel met "pure pop"!). Weet er eigenlijk iemand hoever het staat met de opnames van Starsailor met Phil Spector (ook een kleine cameo in "Easy Rider")?
Herinner jullie je allemaal nog wat hij uitspookte met Joey Ramone op zijn verjaardag?
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Over een maand of 2 komt de nieuwe cd van Starsailor uit. Hierop staan 2 door Phil Spector geproduceerde liedjes.
Dat verhaal over Joey Ramone is klassiek. Hij heeft het ook een keer bij John Lennon gedaan. Momenteel zit hij vast op verdenking van moord.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Zijn hier eigenlijk mensen in het bezit van de LP "Psychocandy" van The Jesus & Mary Chain?
Mijn pa is groot Jesus & Mary Chain-fan. Volgens mij heeft hij Psychocandy inderdaad op vinyl. Geweldige plaat.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Dat verhaal over Joey Ramone is klassiek. Hij heeft het ook een keer bij John Lennon gedaan.
Dat wist ik niet, titan - ik weet dat-ie Lennon opjoeg door gaten in het plafond van de opnamestudio te schieten. Bij Leonard Cohen deed hij het trouwens nog érger: (het pistool richtend op Cohen): "nog een keer vals zingen en paf!"
Maar dat "cadeau-incident" is fan-tas-tisch:
"So, Joey, I just heard it's your birthday! I've bought a present especially for you"
Overhandigt de doos aan Joey Ramone
"Jee - thanks. Phil"
Opent de doos
"But Phil - there's nothing inside the box."
Phil begint kwaad te worden
"Oh! Now you're just being unthankful."

Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
royskopp, portishead en hooverphonic zijn een aantal bands die ik steeds leuker begin te vinden. Ik ken eigenlijk verder niets in die richting.... kan iemand me nog wat acts/bands noemen die een zelfde soort stijl muziek maken...
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Check eens die twee eerste platen uit van Massive Attack: "Blue Lines" & "Protection".
Ook niet mis: Craig Armstrong ("As if to nothing" & "The Space between us")
David Sylvian (vooral "Secrets Of The Beehive" !)
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Toe maar, David Sylvian... Ken je Ben Christopher's My Beautiful Demon?
Verder zou je ook nog Tricky's Maxinquaye kunnen proberen. En Lamb's Fear Of Fours.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Ken je Ben Christopher's My Beautiful Demon?
Jàààààààààà, zeker weten, met dat gesampelde stukje muziek van één of ander koor (Mystère des voix Bulgares? of zoiets) - kippenvel! Die reportage van Christopher in "loladamusica" vond ik zeer goed - met z'n vader & moeder: "dad - good reviews, that means money!"
Als ik het me juist weet te herinneren was "Secrets of the beehive" ook één van z'n favoriete albums, samen met This Mortal Coil (hun cover van Tim Buckley's "Song To The Siren" is zonder meer briljant)
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Damn - was ik nog bijna vergeten, Agony. The Cocteau Twins is misschien ook de moeite voor jou. "Heaven or Las Vegas" - dat vind ik de moeite. Naar het schijnt is "Treasure" ook de moeite, maar dat album heb ik nooit gehoord.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Thanks for the tips.... Ik ga eens op zoek!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Jàààààààààà, zeker weten, met dat gesampelde stukje muziek van één of ander koor (Mystère des voix Bulgares? of zoiets) - kippenvel! Die reportage van Christopher in "loladamusica" vond ik zeer goed - met z'n vader & moeder: "dad - good reviews, that means money!"
Als ik het me juist weet te herinneren was "Secrets of the beehive" ook één van z'n favoriete albums, samen met This Mortal Coil (hun cover van Tim Buckley's "Song To The Siren" is zonder meer briljant)
Yep, dat Bulgaarse koor inderdaad. Ik ken de CD al een paar jaar, maar heb die docu anderhalve week pas voor het eerst gezien. Sindsdien ben ik pas naar Secrets of the beehive van Sylvian gaan luisteren. niw, het is een geweldige muzikant. 
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
"Dead bees on a cake" van David Sylvian is ook de moeite, vind ik.
"Dead bees ..." is zelfs zo goed dat diegene die ze zes maanden geleden uitleende van mij, de cd "vergeet" terug te geven 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.