• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Violet-Oi! schreef:

graspop 2003 vette shit!

Ben ook geweest... Toppers van dit jaar: Opeth, Sick of it all, Sepultura (jaja ook zonder Max), Type O Negative, Iron Maiden!!! Wel druk dit jaar met 40.000 verkochte weekendkaarten.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Awakenings!

Violet-Oi!

• 116 berichten
  • 71 stemmen

Hatebreed!!!!

Sick of it all inderdaad. the haunted!

Arch enemy oooh wat vet!

sepultura. Iron maiden blijft natuurlijk de top!!!Stond alleen beetje beter bij waldrock, vooraan jueeehh

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Hatebreed heb ik helaas moeten missen...Sick of it all was zo zwaar energiek! Helemaal top! (vond Pro-pain wat tegenvallen overigens)

Violet-Oi!

• 116 berichten
  • 71 stemmen

Die vond ik juist wel vet!

lekker wakker~worden, mooie festival band, wel jammer dat ze met z'n 3en waren.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

weet iemand misschien of er wat van north sea jazz uitgezonden wordt komend weekend?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

yosemite44 schreef:

weet iemand misschien of er wat van north sea jazz uitgezonden wordt komend weekend?

de 'usual' hoogtepunten van de vooraanstaande acts, beginnend van vrijdagnacht.

op radio 2 heb je volgens mij een liveverslag.

ik had er graag bij willen zijn :/

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ik ook

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Zachery Glass schreef:

Wist niet dat dit forum bestond (leuk). Zijn er eigenlijk nog mensen die graag nog luisteren naar The Auteurs?

Ik heb New Wave en After Murder Park en vind eigenlijk alleen die eerste echt de moeite waard. Ken je ook de andere projecten van Luke Haines (het brein achter The Auteurs)?

Black Box Recorder en Baader Meinhof. De eerste is een band en de tweede meer een eenmalig project (over de 2 RAF-leden inderdaad). Vind ik allebei een stuk boeiender dan The Auteurs, eerlijk gezegd.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Ze maken beiden electronische muziek, brengen beiden platen uit op Warp, maar verder vind ik ze onvergelijkbaar.

Mee eens. Mensen die into dit soort dingen zijn moeten eens naar Bola of Boards of Canada luisteren. De laatste heeft echt alleen maar geweldige muziek gemaakt, imo. Music Had The Right To Children (uit 1998) is mijn favoriete electronische album allertijden.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Zachery Glass schreef:

tegenwoordig opereert Luke Haines (de frontman van The Auteurs) in Black Box Recorder. Is een groepje die zo van die Christina Aguilera-achtige muziek maakt vol met weerhaken.

Hmz, je kent ze dus. Sterker nog, ik vind dit een prachtige omschrijving van hun muziek. Ik moet zeggen dat ik hun eerste album (met Child Psychology) een stuk beter vind dan het tweede.

The Auteurs maken (maakten?) zo'n soort T-Rex/David Bowie-achtige muziek

Wist je dat BBR een cover van Bowie hebben opgenomen? Rock 'n' Roll Suicide. Best de moeite waard.

(gitaarrock) dus. En hun tweede plaat werd zelfs geproducet door Steve Albini (die gast die The Pixies, Nirvana (In Utero), PJ Harvey aan een prachtig messcherp geluid bracht) en was trouwens de frontman van het "dynamiet-in-je-hoofd" groepje Big Black.

En Shellac niet te vergeten.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik was trouwens niet op Metropolis, Yak. Was op vakantie, anders was ik vast wel gegaan.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

herman78 schreef:

Ik was trouwens niet op Metropolis, Yak. Was op vakantie, anders was ik vast wel gegaan.

Metropolis was zeer de moeite waard.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

herman78 schreef:

Boards of Canada luisteren. De laatste heeft echt alleen maar geweldige muziek gemaakt, imo. Music Had The Right To Children (uit 1998) is mijn favoriete electronische album allertijden.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

nog een band om op te letten de komende jaren: single frame (ashtray). ze worden in het hoekje elektro hip rock geduwd. ja, dat staat er echt

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ach, er bestaat ook industriele hip hop.

Ik luister nu trouwens naar een liveset van Felix da Housecat. Echt geweldig!

frenzy

• 139 berichten
  • 54 stemmen

]Violet-Oi! schreef:

graspop 2003 vette shit![/quote]

ook leuk, metal liefhebbers op dit forum. ben zelf niet op grasspop geweest (jammer genoeg). maar ik heb over een paar daagskes nog wel een heerlijk lang weekendje Wacken voor de boeg

frenzy

• 139 berichten
  • 54 stemmen

houdt er hier toevallig iemand van Tindersticks. ik wil nl weten of hun nieuwe cd de moeite waard is om te kopen

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Ik vind het mooi, maar heb de nieuwe cd nog niet gehoord. Recensies zijn iig niet slecht.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

frenzy schreef:

houdt er hier toevallig iemand van Tindersticks. ik wil nl weten of hun nieuwe cd de moeite waard is om te kopen

Fan alhier, al heb ik (wegens het niet hebben van geld) hun laatste cd nog niet. Ik heb ze ongeveer anderhalf jaar geleden nog live gezien in Frits Philips.

Tindersticks-fans raad ik ook aan om de prachtige maar lugubere film Trouble Every Day te gaan kijken.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Welja - Frenzy, die laatste cd van Tindersticks is alweer goed. 't Is wel niet mijn favoriete cd, dat blijven die eerste twee & "curtains". Al ooit geluisterd naar The Blue Nile, frenzy? Ze zitten ook in de categorie "op zoek naar de melancholie in het hart van dat prachtig zeventienjarig meisje die in de regen wacht op de laatste autobus"

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Mooi verwoord Zachery

(Tinseltown in the Rain is alvast een mooi nummer, ken de rest niet)

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Ze hebben maar drie cd's uitgebracht, maar wat voor drie!: "A walk across the rooftops" (mét "Tinseltown in the rain"), "Hats" (mijn persoonlijk favoriet omdat "Let's go out tonight" erop staat, later is dat nummer terug opgedoken op die o-zo mooie langspeler "the space between us" van Craig Armstrong) en de laatste langspeler "Peace at last" mét ook weer een paar prachtige nummers die eigenlijk zo mooi zijn dat je het niet kan geloven.

Voilà - alweer wat reclame gemaakt voor één van m'n favoriete groepkes

Violet-Oi!

• 116 berichten
  • 71 stemmen

Oh wacken vet!!!!

zouden wij misscien ook nog heen, maar toch erg ver enzzz

en ken ook niet zo heel veel powermetal enz.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Yak schreef:

Tindersticks-fans raad ik ook aan om de prachtige maar lugubere film Trouble Every Day te gaan kijken.

En het droevigeNenette et Boni natuurlijk, van dezelfde Claire Denis. Met o.a. Tiny Tears, maar dan in het Frans.

BTW: toevallig gisteren op 2 verschillende plekken Tindersticks gehoord, zonder dat ik het zelf op heb gezet.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

herman78 schreef:

Met o.a. Tiny Tears, maar dan in het Frans.

'Petites larmes'?

Klinkt toch voor geen meter!

[edit] Oh damn, ik kan zelf controleren want ik héb die soundtrack gewoon! [/edit]

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Yak schreef:

(quote)

'Petites larmes'?

Klinkt toch voor geen meter!

[edit] Oh damn, ik kan zelf controleren want ik héb die soundtrack gewoon! [/edit]

Jee, ik vond het wel meevallen, maar ik heb het ook alleen gehoord toen ik die film zag. Is inmiddels ook al een paar jaar geleden.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Brian Eno maakt geweldige muziek!

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

is ook de stille kracht achter de beste albums van U2.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ja, maar hij heeft (imo) veel interessantere en mooiere dingen gedaan met Bowie, Robert Fripp, solo, noem maar op. Maar ik ben dan ook niet echt een U2fan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.