- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
graspop 2003 vette shit!
Violet-Oi!
-
- 116 berichten
- 71 stemmen
Hatebreed!!!!
Sick of it all inderdaad. the haunted!
Arch enemy oooh wat vet!
sepultura. Iron maiden blijft natuurlijk de top!!!Stond alleen beetje beter bij waldrock, vooraan jueeehh
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Hatebreed heb ik helaas moeten missen...Sick of it all was zo zwaar energiek! Helemaal top! (vond Pro-pain wat tegenvallen overigens)
Violet-Oi!
-
- 116 berichten
- 71 stemmen
Die vond ik juist wel vet!
lekker wakker~worden, mooie festival band, wel jammer dat ze met z'n 3en waren.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
weet iemand misschien of er wat van north sea jazz uitgezonden wordt komend weekend?
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
weet iemand misschien of er wat van north sea jazz uitgezonden wordt komend weekend?
de 'usual' hoogtepunten van de vooraanstaande acts, beginnend van vrijdagnacht.
op radio 2 heb je volgens mij een liveverslag.
ik had er graag bij willen zijn :/
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wist niet dat dit forum bestond (leuk). Zijn er eigenlijk nog mensen die graag nog luisteren naar The Auteurs?
Ik heb New Wave en After Murder Park en vind eigenlijk alleen die eerste echt de moeite waard. Ken je ook de andere projecten van Luke Haines (het brein achter The Auteurs)?
Black Box Recorder en Baader Meinhof. De eerste is een band en de tweede meer een eenmalig project (over de 2 RAF-leden inderdaad). Vind ik allebei een stuk boeiender dan The Auteurs, eerlijk gezegd. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ze maken beiden electronische muziek, brengen beiden platen uit op Warp, maar verder vind ik ze onvergelijkbaar.
Mee eens. Mensen die into dit soort dingen zijn moeten eens naar Bola of Boards of Canada luisteren. De laatste heeft echt alleen maar geweldige muziek gemaakt, imo. Music Had The Right To Children (uit 1998) is mijn favoriete electronische album allertijden. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
tegenwoordig opereert Luke Haines (de frontman van The Auteurs) in Black Box Recorder. Is een groepje die zo van die Christina Aguilera-achtige muziek maakt vol met weerhaken.
Hmz, je kent ze dus. Sterker nog, ik vind dit een prachtige omschrijving van hun muziek. Ik moet zeggen dat ik hun eerste album (met Child Psychology) een stuk beter vind dan het tweede.
Wist je dat BBR een cover van Bowie hebben opgenomen? Rock 'n' Roll Suicide. Best de moeite waard.
En Shellac niet te vergeten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik was trouwens niet op Metropolis, Yak. Was op vakantie, anders was ik vast wel gegaan. 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik was trouwens niet op Metropolis, Yak. Was op vakantie, anders was ik vast wel gegaan. 
Metropolis was zeer de moeite waard. 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Boards of Canada luisteren. De laatste heeft echt alleen maar geweldige muziek gemaakt, imo. Music Had The Right To Children (uit 1998) is mijn favoriete electronische album allertijden. 

yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
nog een band om op te letten de komende jaren: single frame (ashtray). ze worden in het hoekje elektro hip rock geduwd. ja, dat staat er echt 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ach, er bestaat ook industriele hip hop. 
Ik luister nu trouwens naar een liveset van Felix da Housecat. Echt geweldig!
frenzy
-
- 139 berichten
- 54 stemmen
]Violet-Oi! schreef:
graspop 2003 vette shit![/quote]
ook leuk, metal liefhebbers op dit forum. ben zelf niet op grasspop geweest (jammer genoeg). maar ik heb over een paar daagskes nog wel een heerlijk lang weekendje Wacken voor de boeg 
frenzy
-
- 139 berichten
- 54 stemmen
houdt er hier toevallig iemand van Tindersticks. ik wil nl weten of hun nieuwe cd de moeite waard is om te kopen
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik vind het mooi, maar heb de nieuwe cd nog niet gehoord. Recensies zijn iig niet slecht.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
houdt er hier toevallig iemand van Tindersticks. ik wil nl weten of hun nieuwe cd de moeite waard is om te kopen
Fan alhier, al heb ik (wegens het niet hebben van geld) hun laatste cd nog niet. Ik heb ze ongeveer anderhalf jaar geleden nog live gezien in Frits Philips.
Tindersticks-fans raad ik ook aan om de prachtige maar lugubere film Trouble Every Day te gaan kijken.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Welja - Frenzy, die laatste cd van Tindersticks is alweer goed. 't Is wel niet mijn favoriete cd, dat blijven die eerste twee & "curtains". Al ooit geluisterd naar The Blue Nile, frenzy? Ze zitten ook in de categorie "op zoek naar de melancholie in het hart van dat prachtig zeventienjarig meisje die in de regen wacht op de laatste autobus" 
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Mooi verwoord Zachery 
(Tinseltown in the Rain is alvast een mooi nummer, ken de rest niet) 
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Ze hebben maar drie cd's uitgebracht, maar wat voor drie!: "A walk across the rooftops" (mét "Tinseltown in the rain"), "Hats" (mijn persoonlijk favoriet omdat "Let's go out tonight" erop staat, later is dat nummer terug opgedoken op die o-zo mooie langspeler "the space between us" van Craig Armstrong) en de laatste langspeler "Peace at last" mét ook weer een paar prachtige nummers die eigenlijk zo mooi zijn dat je het niet kan geloven.
Voilà - alweer wat reclame gemaakt voor één van m'n favoriete groepkes 
Violet-Oi!
-
- 116 berichten
- 71 stemmen
Oh wacken vet!!!!
zouden wij misscien ook nog heen, maar toch erg ver enzzz
en ken ook niet zo heel veel powermetal enz.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Tindersticks-fans raad ik ook aan om de prachtige maar lugubere film Trouble Every Day te gaan kijken.
En het droevigeNenette et Boni natuurlijk, van dezelfde Claire Denis. Met o.a. Tiny Tears, maar dan in het Frans. 
BTW: toevallig gisteren op 2 verschillende plekken Tindersticks gehoord, zonder dat ik het zelf op heb gezet.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
'Petites larmes'?
Klinkt toch voor geen meter! 
[edit] Oh damn, ik kan zelf controleren want ik héb die soundtrack gewoon!
[/edit]
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
'Petites larmes'?
Klinkt toch voor geen meter! 
[edit] Oh damn, ik kan zelf controleren want ik héb die soundtrack gewoon!
[/edit]
Jee, ik vond het wel meevallen, maar ik heb het ook alleen gehoord toen ik die film zag. Is inmiddels ook al een paar jaar geleden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
is ook de stille kracht achter de beste albums van U2.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, maar hij heeft (imo) veel interessantere en mooiere dingen gedaan met Bowie, Robert Fripp, solo, noem maar op. Maar ik ben dan ook niet echt een U2fan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.