• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Menni schreef:

Voor vermaak heb IK geen bekende dingen nodig en ik kan deze insteek iedereen aanraden..

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat concerten veel leuker zijn als je de nummers kent. Als ik naar een concert ga ga ik ook altijd eerst de albums nog een paar keer luisteren. En wat dan precies de singles zijn dat weet ik vaak niet eens, want zoals ik al zei ik luister bijna nooit radio en kijk ook weinig MTV/TMF.

Natuurlijk is het ook leuk af en toe verrast te worden, bij een festival kun je onmogelijk alles kennen, dus hoop je nieuwe dingen te ontdekken. Ik vind het ook leuk als een band een oud nummer live in een ander jasje giet en je op die manier verrast wordt (maar dan moet je het nummer dus wel kennen).

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

kappeuter schreef:

Bekend fenomeen bij artiesten. Op een gegeven moment zijn ze het zat om steeds maar weer de bekende / oudere hits te spelen.

Zeker voor de fans is dat zuur.

Gelukkig denken de Stones daar anders over.

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

Zavo schreef:

Welke nummers speelt Radiohead nu zo'n beetje? Ik ga ze op Werchter zien, maar ik hou niet echt van hun nieuwe werk. Spelen ze nog wat oude nummers of alleen maar nieuwe?

wat ik gister zag, was het inderdaad veel nieuw spul, maar ook karma police en creep kwamen voorbij....

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

had heel graag naar rem gegaan in tivoli of hmh, maar ja, uitverkocht.

heeft iemand nog een kaartje?

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Mijn ervaring is dat concerten veel leuker zijn als je de nummers kent.

Oh ja hoor, maar het is niet per SE nodig (en hoeveel lui hoor je niet klagen als de bekende nummertjes niet langs zijn gekomen) en ik vind het vooral leuk de béste nummers te horen, niet de grootste hits..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Menni schreef:

en ik vind het vooral leuk de béste nummers te horen, niet de grootste hits..

Uiteraard, ik hoop natuurlijk altijd dat ze MIJN favorieten spelen. En daarom ben ik blij als REM er een soort 'best-of'-show van maakt, omdat de kans op oude nummers dan groot is en die vind ik beter dan het nieuwere werk. En nee, natuurlijk hoeft 'best-of' niet hits of singles te zijn. Alleen hopen dat wat zij zelf best-of vinden ook is wat ik best-of vind

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

Nor Elle

Fila brazilia

Tosca

Thievery Corporation

Baby Mammoth

LTJ Bukem

-----

Dj Sasha(!)

Dave Seaman

John Digweed

Danny Howells

-----

Scarface

Onyx

RJD2

Getoboys

-----

Anathema ( the greatest of all!!!)

Tiamat

Antimatter

Pink Floyd

Marillion

Dire Straits

------

Ach, ik proef van alle genres wat...hoe breder hoe beter

(behalve van r&b,... verschrikkelijke

"muziek"...,

ik heb 2 katten thuis...heb ik voorlopig genoeg aan)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

[quote]Zavo schreef:

(quote)

ik vind veel losse nummers van bijv. out of time and automatic for the people (oke geen echt oud werk) beter dan veel losse nummers van reveal en up. Toch vond ik laatste twee genoemde als geheel veel beter. op een concert zou ik toch liever meer nummers van de eerste twee hebben. thuis op cd vooral up en reveal.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ramon K schreef:

Mysteryland is toch meer een peuterfeest geworden de laatste jaren?

yosemite44 schreef:

volgens mij is mysteryland juist veel volwassener geworden als je naar de lineup kijkt. sven vath, paul van dyk, timo maas, sander kleinenberg. zoals ik ergens las "een door niet hardcore-fans onderschat feest"...

Mja.. Hardcore vind ik juist één van de meest onderschatte muziekstijlen van het moment. Volgens mij lopen veel te veel mensen nog steeds met het 'hakkuh, zaguh, aussies en pilluh' idee rond wat betreft de hardcore stroming in de housescène. Nadat de hardcore zo grond eind jaren '90 in een enorme dip zat is de scène veel (maar dan ook véél) volwassener geworden. Een selectief gedeelte van het hele hardcore gebeuren gaat momenteel ook meer de technokant op en zit in tegenstelling tot die gimmickplaatjes van mid jaren '90 écht steengoed in elkaar. En laat dat nou net die stijl zijn die op Mysteryland wordt gedraaid... Dj's als Sven Vath of Marco V hoeven momenteel echt niet onder te doen voor mensen als Catscan, Promo of Peaky Pounder.. 't is maar dat jullie het even weten (Bekijk anders bijv. deze site 's, om m'n punt wat duidelijker te maken...)

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde, je quote verkeerdt

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella schreef:

Third Movement-betoog

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

LZA schreef:

Anathema ( the greatest of all!!!)

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Menni schreef:

mister blonde, je quote verkeerdt

idd, is al opgelost

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Zometeen Fields of Rock

(afbeelding)

Ben benieuwd

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

troy31 schreef:

had heel graag naar rem gegaan in tivoli of hmh, maar ja, uitverkocht.

heeft iemand nog een kaartje?

Heb ik wel, maar krijg je niet. Ik ga zelf (HMH, dat wel)

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Nog 3 weken: Graspop Metal Meeting!

(afbeelding)

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

zonet een heerlijke CD gekocht (jawel, gekocht, downloaden staat niet in mijn woordenboek) :

STUURBAARD BAKKEBAARD

Prachtige groepsnaam en dito muziek !

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Tonyvdb schreef:

zonet een heerlijke CD gekocht (jawel, gekocht, downloaden staat niet in mijn woordenboek) :

STUURBAARD BAKKEBAARD

Prachtige groepsnaam en dito muziek !

Ha ja, is een leuke naam, maar de muziek heeft me nooit echt kunnen pakken vrees ik.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Tonyvdb schreef:

STUURBAARD BAKKEBAARD

Welke? Ik heb alleen de eersteling, die is totaal briljant.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Welke? Ik heb alleen de eersteling, die is totaal briljant.

"Mercedes", ik wist niet dat er meer waren ...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Tonyvdb schreef:

"Mercedes", ik wist niet dat er meer waren ...

Over 'Mercedes' kan ik niks zeggen, maar je moet hun eerste plaat 'Chuck' eens ergens vandaan halen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik vind de nieuwe CD van THe Mars Volta echt super! The Mars Volta is de nieuwe band van Cedric en Omar, de twee afro's uit At The Drive-In. De muziek zelf laat zich ook best vergelijken met die van ATDI. Net zo strak, explosief en hard, alleen wat experimenteler. Een echte aanrader!

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Wist niet dat dit forum bestond (leuk). Zijn er eigenlijk nog mensen die graag nog luisteren naar The Auteurs?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Zijn er eigenlijk nog mensen die graag nog luisteren naar The Auteurs?

Heb twee platen van ze, maar ik kan me toch niet aan het gevoel onttrekken dat ik het nogal zeurkousen vind. "Light aircraft on fire" en "Unsolved child murder" zijn wel twee bloed-en-bloedmooie nummers.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

De Auteurs hebben trouwens ook een EP gemaakt samen met die idioot van een Mike Paradinas, alias µ-Ziq. Nooit gehoord, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Inderdaad, het zijn zeurkousen. "Light aircraft on fire" is écht zo'n nummer waarvan je denkt "nu kan hij niet meer dieper gaan" en làp vervolgens doet hij er nog wat bij.

"How I Learned To Love The Bootboys" is trouwens ook een heel straffe plaat, vind ik. Héél grappig is dat eerste nummer waarin een riff zit van "Sugar Baby Love" van The Rubettes, waarin hij zingt "The future is made of coal, the past is made of gold" (ik kan er ook naast zitten)

Wat betreft die EP (als het die is die gebaseerd op "New Wave") leuk, maar het voegt niet echt iets toe, denk ik.

The Auteurs is precies een bezoekje bij je grootmoeder. Ze haalt de prentenboeken boven, schenkt je een gezellig kopje koffie in, en terwijl je naar de foto's kijkt giet ze een scheut terpentijn in je koffie. Brilliant

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

The Auteurs is precies een bezoekje bij je grootmoeder. Ze haalt de prentenboeken boven, schenkt je een gezellig kopje koffie in, en terwijl je naar de foto's kijkt giet ze een scheut terpentijn in je koffie. Brilliant

Mijn grootmoeder doet zulke dingen niet, hoor.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

De mijne ook niet. Het blijft steeds bij een kopje chocolademelk! Weliswaar met een koekje . Als ik de bezoeken bij mijn oma in muziek zou moeten omzetten zou het eerder Frank Sinatra zijn. Niets verkeerd trouwens met old Frank! Jawel, Ian McCullough, je bent onderweg, maar eerst nog wat méér rotzak worden.

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Yak schreef:

De Auteurs hebben trouwens ook een EP gemaakt samen met die idioot van een Mike Paradinas, alias µ-Ziq. Nooit gehoord, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Ik weet niet hoe oud de muziek is waar jullie het over hebben maar die M-ziq die maakt soortegelijke muziek als Aphex Twin (als dat kan kloppen). Ik heb iig nummers van M-ziq en dat is ongeveeer zoeits. Wel de moeite waard in ieder geval.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.