• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.563 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Zavo schreef:

Tijdens parkpop zit ik lekker in Werchter, maar ook Metropolis lijkt me wel aardig dit jaar, ....

Daar zal ik waarschijnlijk ook wel heengaan, hoef tenslotte alleen maar de rivier over / onderdoor.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

T.O. schreef:

Jammer dat ze Dave Grohl niet hadden meegenomen naar Pinkpop. Die beukte er zo lekker op los in die videoclip .

volgens mij zat Grohl niet in de videoclip hoor (hij heeft wel het album ingedrumt)....weet het niet helemaal zeker.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

starbright boy schreef:

De roots van pinkpop liggen o.a. bij george baker. Die stond ophet eerste festival.

mmm... da's wel heel lang geleden

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

yosemite44 schreef:

Maar eh, van mij mag je QOTSA goed vinden hoor, daar gaat het niet om...

tja, het kan mij niet hard genoeg gaan. Daarom zit ik ook op Graspop dit jaar!! (Anthrax, Iron Maiden, Type O Negative, Lacuna Coil, Ministry om er maar een paar te noemen... .kick ass!

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

voor de liefhebbers: radiohead is nu live op mtv....

ik denk nog een klein half uurtje..

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

troy31 schreef:

voor de liefhebbers: radiohead is nu live op mtv....

ik denk nog een klein half uurtje..

heb alleen dat klote TMF!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Oké...

Wie gaan er in augustus allemaal naar Mysteryland?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Mysteryland is toch meer een peuterfeest geworden de laatste jaren?

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

volgens mij is mysteryland juist veel volwassener geworden als je naar de lineup kijkt. sven vath, paul van dyk, timo maas, sander kleinenberg. zoals ik ergens las "een door niet hardcore-fans onderschat feest"...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ik hoor over Dance Valley altijd goede dingen, daar zou ik eerder heen gaan

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

shit gemist

wordt tijd voor een live dvd van Radiohead!

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

kos schreef:

Ik hoor over Dance Valley altijd goede dingen, daar zou ik eerder heen gaan

ben ook niet zo'n fan van mysteryland, maar moet eerlijk toegeven dat het er dit jaar goed uitziet. persoonlijk ben ik benieuwd naar lovefields (van extrema), was vorig jaar qua sfeer super en dit jaar is de line-up beter (tiesto oa.)

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Welke nummers speelt Radiohead nu zo'n beetje? Ik ga ze op Werchter zien, maar ik hou niet echt van hun nieuwe werk. Spelen ze nog wat oude nummers of alleen maar nieuwe?

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Op basis van de setlists van hun laatste concerten, lijkt het erop dat Radiohead voornamelijk nieuwe nummers zal spelen: meestal doen ze zo'n 8 tot 9 nummers van Hail to the Thief, aangevuld met werk uit Kid A, Amnesiac en OK Computer. Nummers uit The Bends heb ik niet meteen gezien, behalve dan het fantastische Fake Plastic Trees. Op zich vind ik dat niet heel erg, al is The Bends wel mijn favoriete Radiohead-plaat. Hail to the Thief vind ik ook wel erg sterk, en ik ben zeer benieuwd hoe die nummers live klinken.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Zavo schreef:

Welke nummers speelt Radiohead nu zo'n beetje? Ik ga ze op Werchter zien, maar ik hou niet echt van hun nieuwe werk. Spelen ze nog wat oude nummers of alleen maar nieuwe?

Setlist van afgelopen 7 juni in NY:

01 there there

02 2+2=5

03 the national anthem

04 lucky

05 just

06 kid a

07 go to sleep

08 climbing up the walls

09 backdrifts

10 sail to the moon

11 sit down. stand up

12 pyramid song

13 no surprises

14 i might be wrong

15 where i end and you begin

16 paranoid android

17 idioteque

18 everything in it's right place

Meer setlists van de laatste shows: http://www.ateaseweb.com/live/index.php/

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Agony schreef:

13 no surprises

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

hmm, geen karma police??

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Geen 'Airbag' Die lijkt me juist zo gaaf live.

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Ik heb ergens gelezen dat Radiohead 70 nummers had gerepeteerd voor deze tournee, dus het zou best wel kunnen dat ze alsnog veel oude favorieten op Werchter gaan spelen natuurlijk. Niettemin ligt het accent toch duidelijk op het nieuwe werk.

Karma Police spelen ze trouwens nog wel regelmatig als bisnummer

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

ik ben in mijn vorige lijstje de toegiften vergeten:

encore #1

19 exit music (for a fim)

20 myxomatosis

21 talk show host

22 how to disappear completely

encore #2

23 i will*

En deze is van 21-05 in London (incl. Karma Police). Er zit niet zo heel veel verschil in volgens mij....

setlist:

01 there there

02 2+2=5

03 the national anthem

04 lucky

05 backdrifts

06 sail to the moon

07 where i end and you begin

08 go to sleep

09 we suck young blood

10 no surprises

11 sit down. stand up

12 pyramid song

13 paranoid android

14 my iron lung

15 idioteque

16 everything in it's right place

encore #1

17 the gloaming

18 wolf at the door

19 just

20 like spinning plates

encore #2

21 talk show host

22 karma police

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Ik mis toch voornamelijk de wat oudere krakers van the Bends en Pablo Honey...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bekend fenomeen bij artiesten. Op een gegeven moment zijn ze het zat om steeds maar weer de bekende / oudere hits te spelen.

Zeker voor de fans is dat zuur.

Ik was fan van Sting (/The Police). Bij concerten speelde hij nooit Can't Stand Losing You en So Lonely. Daar baalde ik wel van.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Inderdaad, kan daar af en toe ook flink van balen. Als fan verwacht je toch een beetje een best-of set samengesteld uit het gehele repetoir. Zeker op festivals lijkt me dit logisch aangezien je dan toch een breder publiek hebt dan je eigen fans!

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

kappeuter schreef:

Ik was fan van Sting (/The Police). Bij concerten speelde hij nooit Can't Stand Losing You en So Lonely. Daar baalde ik wel van.

Twee jaar geleden heeft hij beide nummers wel op Rock Werchter gespeeld.

Ik vind het ook wel jammer dat de meeste artiesten zich beperken tot hun nieuwste nummers. Enerzijds wel begrijpelijk, omdat ze hun nieuw materiaal willen promoten, maar anderzijds zouden ze best wel wat rekening mogen houden met de overgrote meerderheid van het publiek op festivals dat alleen de hits kent. Daarom is het wel goed dat R.E.M. bijvoorbeeld met een best-of set naar Werchter komt

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wolkenmeter schreef:

Daarom is het wel goed dat R.E.M. bijvoorbeeld met een best-of set naar Werchter komt

Is dat zo? Dat wist ik niet, maar ik ben er wel blij mee!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wolkenmeter schreef:

Twee jaar geleden heeft hij beide nummers wel op Rock Werchter gespeeld.

Shit, had ik nog een paar jaar langer fan moeten blijven.

Ik zag 'm zo'n tien jaar geleden wel op Torhout spelen. Toen speelde 'ie die nummer niet.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Wolkenmeter schreef:

Daarom is het wel goed dat R.E.M. bijvoorbeeld met een best-of set naar Werchter komt

Niet mee eens, JUIST dit publiek mag best wel een beetje opgevoed worden met meer dan hap-slik-weg spul. 'Greatest hits' is m.i. trouwens heel wat anders dan 'best of'. Nee hoor, laat die singletjes maar achterwege, die worden toch al doodgedraaid.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Menni schreef:

Niet mee eens, JUIST dit publiek mag best wel een beetje opgevoed worden met meer dan hap-slik-weg spul. 'Greatest hits' is m.i. trouwens heel wat anders dan 'best of'. Nee hoor, laat die singletjes maar achterwege, die worden toch al doodgedraaid.

REM vind ik niet echt hap-slik-weg spul en de singles wijken ook niet zo af van de rest. Doodgedraaid, dat weet ik niet, ik luister nooit naar de radio. Wat is er mis met het spelen van bekende nummers, het doel lijkt me het publiek te vermaken en niet ze 'op te voeden', dat zou nogal een arrogante houden zijn (beetje Radiohead-achtig, die vind ik een beetje zo'n houding hebben).

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

REM vind ik niet echt hap-slik-weg spul

Ik heb het over de singletjes van welke band dan ook, geen kwaad woord (nou ja, bijna geen dan ) over REM hoor. De echte pareltjes zijn meestal niet de hits. Bij Therapy? een paar jaar terug vond ik dit nog wel het meest teleurstellend. Daar kwamen ze weer allemaal voorbij, de risicoloze hits, terwijl de wat onbekendere, monumentale meesterwerken achterwege bleven. Nog erger is Live, dat op deze zelfde manier meer bezig is met zieltjes en dus populariteit winnen dan met de kunst der muziek. Natuurlijk is er verschil tussen club- en festivalpubliek, maar ik waardeer artiesten die hun EIGEN gang gaan over het algemeen het best en langst.

Wat is er mis met het spelen van bekende nummers, het doel lijkt me het publiek te vermaken

.. waarbij het publiek zich best voor wat meer mag open stellen dan het bekende werk. Doet me even aan een stukje Youp denken, over uitgaan. Als je verliefd bent, zeg je tegen elkaar: 'Die kennen we niet, daar gaan we heen!' - als de sleur erin zit wordt het 'Die kennen we, daar gaan we heen!' Voor vermaak heb IK geen bekende dingen nodig en ik kan deze insteek iedereen aanraden.. Het publiek 'opvoeden' is inderdaad wat arrogant uitgedrukt, maar op gebied van 'verder kijken dat de singletjesneus lang is', mag daar zeker over gesproken worden bij veel mensen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.