- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Zo'n beetje de hele dag Pinkpop zitten kijken. Wat me opviel is dat de kwaliteit dit jaar wel heel erg tegenvalt... Krezip is toch niet pinkpopwaardig. The Cardigans was echt kattengejank, Counting Crwos en Dank Jones waren supersaai... om er maar eens een paar te noemen. Er waren ook wat positieve uitschieters: Queens of the Stone Age, Royskopp (volgens mij spel ik het verkeerd) en Ilse De Lange waren wel oke!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
De toppers voor mij tot nu toe:
Floggin Molly
Solomon Burke (met Junkie XL)
Counting Crows (hierin ben ik wellicht niet helemaal neutraal)
Ilse DeLange
Moby
Audioslave
Saybia
Evanescense (beter dan WT of AF)
En de grootste verassing waar ik voor vandaag nog nooit van had gehoord:
Eighties Matchbox B-Line Disaster
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Solomon Burke: slap en duidelijk toe aan pensioen, de man puft z'n zinnen uit
Counting Crows: live niet veel aan vind ik
Moby: ik heb er geld voor over als die man vanaf nu geen platen meer maakt
Audioslave: Chris Cornell toont dat 'ie niet in z'n element is in deze band, ik verlang terug naar de dagen ten tijde van Jesus Christ Pose!
JXL: veel gebakken lucht
Eighties Matchbox B-Line Disaster: teringherrie
Krezip: op de rockacademie leren ze
blijkbaar de verkeerde dingen
Massive Attack: ongeinspireerd en politieke boodschap door de strot duwend
Positief:
Zuco 103: swingt de pan uit, of hoe zeg je dat. 
Ilse de Lange: of je d'r van houdt of niet: oprecht en echt
Moloko:
Het stemgeluid van de zangeres ging me na een tijdje tegenstaan, maar desondanks mooie show en dito muziek.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Moby: ik heb er geld voor over als die man vanaf nu geen platen meer maakt
Als die teveel wil, wil ik wel me betalen 
Ja zijn liedje was leuk in combinatie met de voetbal stukjes, maar zonder die stukjes is er weinig aan.

Als je daar niet vanzelf op gaat dansen, dan is er iets mis met je 
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ik hoor helemaal niemand over Manu Chao. Is dat niet uitgezonden?
't was de enige reden waarom ik er over nadacht om richting landgraaf te gaan. vond ik toch net iets teveel moeite voor één act.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
ik hoor helemaal niemand over Manu Chao. Is dat niet uitgezonden?
Nee, mocht niet van Manu Chao. Ze gaven geen toestemming...
Pinkpop had Coldplay als slotact moeten hebben. Nu kan ik 1 juli naar de comi Live - Coldplay. Ik wil Coldplay zien, maar niet de band 'Live'. Daar ga ik geen 80 euro, of wat zal het zijn, voor neertellen!
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
wat raar dat het niet mocht.
ik denk trouwens dat je veel beter Manu Chao dan Coldplay als afsluiter kunt hebben. Je moet een beetje een vrolijke afsluiter hebben. Mensen waren ook niet tevreden over radiohead 2 jaar terug.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik vond ze juist geweldig. Die jongens maken nog ECHTE muziek en hadden er duidelijk veel plezier in. Da's nog es wat anders dan veel dance, waarbij het vaak meer om het visuele lijkt te draaien dan om de muziek.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Ik vond ze juist geweldig.
...en Counting Crows zijn live op hun best, omdat Duritz het aandurft om de nummers iets anders te spelen (of zelfs de tekst te veranderen) dan op de cd en dit imo vaak goed uitpakt.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Nee, mocht niet van Manu Chao. Ze gaven geen toestemming...
Pinkpop had Coldplay als slotact moeten hebben.
Vreemd, Manu Chao is normaal niet zo commercieel. Zal zijn label wel bepaald hebben dan.
En wat betreft, Coldplay. Zoals al gezegd is het geen goed idee om zo'n type band een festival te laten afsluiten. Manu Chao was perfect imho.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Pinkpop had Coldplay als slotact moeten hebben. Nu kan ik 1 juli naar de comi Live - Coldplay. Ik wil Coldplay zien, maar niet de band 'Live'. Daar ga ik geen 80 euro, of wat zal het zijn, voor neertellen!
Of je moet toch nog een ticket voor Rock-Werchter zien te bemachtigen - dan hoef je Live niet te horen en krijg je Radiohead erbij......Alleen moeten we dan nog iets aan Moby doen....;-)
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Ik vond die Danko Jones wel grappig, en zelfs Ilse de Lange vond ik een stuk beter dan de meeste acts (niet gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen). Er werd nl idd veel vals gezongen.
Ach ja, Pinkpop is al jaren niks meer aan.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
heeft iemand al de nieuwe cd van jewel gehoord?! '0304' heet ie en het genre varieert van poppy trip-hop tot dance

wackyboy
-
- 547 berichten
- 468 stemmen
Ik heb al wel gezien dat Jewel zich opeens een Christina Aguilera-achtige look heeft aangemeten, including Aquilera slettebak-attitude. Vreemd. Maar goed, ik vond het toch al niks en dit zal er niet veel aan veranderen.
Dan Moloko op Pinkpop. Die toetsenist!! Echt een klasse-act en ook prima muziek.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
helaas niet alleen de look... ze klinkt als die zweedse, robin. erg hoog bubbelpop gehalte. oh wat is dit slecht zeg!
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ik hoorde laatst op de radio eerst Jewel en daarna Leann Rimes (niet uit vrije wil overigens)en om nou te zeggen dat daar nog verschil tussen zit... Nou nee, eigenlijk niet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik heb het hele weekend via internet en tv Pinkpop en Rock am Ring gevolgd. Pinkpop werd bijna helemaal live gestreamd via internet en ook van RaR was er veel te zien via internet en Metallica helemaal live op MTV! Geweldige voorbereiding voor Werchter, waar ik naar toe ga en waar een heleboel dezelfde bands staan. Ik kan nu goed beoordelen wat ik wil zien en wat niet.
Wat ik vreemd vond is dat die Dolf Jansen QOTSA herrie noemde, als je QOTSA niet kan waarderen wat doe je dan op Pinkpop? Ik vind dat echt één van DE bands van het moment, superstrak spelen ze. Jammer dat het geluid niet echt goed was tijdens hun optreden.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
QOTSA herrie noemde, als je QOTSA niet kan waarderen wat doe je dan op Pinkpop? Ik vind dat echt één van DE bands van het moment, superstrak spelen ze.
sorry maar ook ik vind qotsa echt he-le-maal niks. (en voor mijn muzieksmaak moet je maar op rateyourmusic kijken)
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik vind ze wel goed, gewoon lekkere stevige rock zonder teveel poespas (wat een klotewoord trouwens).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tja, smaken verschillen (wat een cliche). Gelukkig sta ik niet alleen in mijn mening.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
sorry maar ook ik vind qotsa echt he-le-maal niks. (en voor mijn muzieksmaak moet je maar op rateyourmusic kijken)
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
De roots van pinkpop liggen o.a. bij george baker. Die stond ophet eerste festival.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Ja zo kan ik het ook zeg. ik kan ook zo een uiterst negatieve reactie vinden. Bovendien kreeg 3voor12 heel veel negatieve reacties op hun recensies. Maar eh, van mij mag je QOTSA goed vinden hoor, daar gaat het niet om...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ja zo kan ik het ook zeg. ik kan ook zo een uiterst negatieve reactie vinden.
Dit was een reactie van een muziekjournalist, dus niet zomaar een, maar goed van mij mag jij QOTSA slecht vinden hoor 
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Van wat ik ervan gehoord heb vind ik QOTSA ook een goede band. Alleen als die gitarist zo gaat schreeuwen wordt het wel een beetje herrie
. Jammer dat ze Dave Grohl niet hadden meegenomen naar Pinkpop. Die beukte er zo lekker op los in die videoclip
.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
dan hier ook maar wat promo voor een ander festival parkpop
Ik weet niet meer wie er fan was, maar Kathleen Edwards treedt er op.

Ook door de aanwezigheid van Luka Bloom is de kans groot dat ik dit jaar naar Den Haag ga.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Van wat ik ervan gehoord heb vind ik QOTSA ook een goede band. Alleen als die gitarist zo gaat schreeuwen wordt het wel een beetje herrie 
Daar ben ik het wel een beetje mee eens, hij zou gewoon gitaar moeten spelen en niet meezingen eh -schreeuwen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tijdens parkpop zit ik lekker in Werchter, maar ook Metropolis lijkt me wel aardig dit jaar, met Interpol (een van de beste cd's gemaakt van de laatste tijd vind ik) en Ed Harcourt.
http://www.festivalinfo.nl/festival_detail.php?festival_id=1129
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Dit was een reactie van een muziekjournalist, dus niet zomaar een, maar goed van mij mag jij QOTSA slecht vinden hoor 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.