• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.989 gebruikers
  • 9.370.979 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ze hebben inderdaad ongelofelijk veel in The House Of Sounds maar ik zou wel erg goed op de prijsjes en je wisselgeld letten want de eigenaar heeft me al twee keer belazerd....en da's geen goeie reclame.....>:(

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Yak schreef:

Zo'n bedrag zou ik echt nooit voor een cd neertellen. Dat is omgerekend bijna 47 piek! Alleen al naar een kleinere winkel gaan (Plaatboef, bijvoorbeeld) kan je al heel wat pieken schelen, die verkopen bijna nooit een cd onder de € 17,50.

Wat die €21,= betreft: als je als 15-jarige in vergelijking met je vrienden een aparte muziek (en ook film) smaak hebt (en dus geen cd's kan branden) heb je wel iets over voor een cd van één van je favoriete bands (misschien onderhand wel mijn favoriete band). En aangezien ik maar heel weinig cd's koop mag ik mijzelf wel een keertje zo'n cadeautje kopen, toch?

Welke?

Welke cd's ik van Eels nog moet?

Als ik goed ben geinformeerd over Eels (en dat ben ik wel aardig qua cd's) zijn er nu 6 albums (de eerdere albums van E. niet mee gerekend).

Dit zijn op volgorde:

Beautiful Freak

Electro-Shock Blues

Daisies of the Galaxy

Oh What a Beautiful Morning

Souljacker

Shootenanny!

Van deze albums heb ik alleen Oh What a Beautiful Morning nog niet in mijn bezit en volgens mij is deze in de 'gewone' Nederlandse winkels niet te verkrijgen. Dit zal dus een keer importeren worden.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

dit zijn een paar platen die ik heel goed vind:

ryan paris,dolce vita

manfred mann,ha!ha! said the clown

the sweet,poppa joe

peter frampton,show me the way

kinks,sunny afternoon

dillinger,cokane in my brain

jackie wilson,reet petite

sutherland brothers & quiver,arms of mary

the righteous brothers,unchained melody

jan hammer,crockets theme

harold faltermeyer,axel f

glenn frey,the heat is on

hermans hermits,no milk today

scorpions,winds of change

procol harum,whiter shade of pale

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

zijn er andere MM-users die ook naar Graspop in het Belgische Dessel gaan? www.graspop.com

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

gotti schreef:

En aangezien ik maar heel weinig cd's koop mag ik mijzelf wel een keertje zo'n cadeautje kopen, toch?

Vooruit dan maar

Van deze albums heb ik alleen Oh What a Beautiful Morning nog niet in mijn bezit

Even opgezocht, dit is schijnbaar hun live-cd. Lijkt me moeilijk te vinden ja.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

En dan heb je ook nog de eerdere cd's van E. (de zanger van Eels).

Dat zijn:

"A Man Called E."

"Broken Toy Shop"

dan heb je van Eels nog twee live albums die ik moet:

"Oh What a Beautiful Morning"

"Electro-Shock Blues Show"

en dan zijn er nog vele singels van E. en nog meer van Eels.

Ook heeft Eels voor verschillende films zijn muziek geleend (o.a. American Beauty en Shrek).

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

De nieuwe cd van E-Town Concrete, the renaissance, mag er wezen; oude beukende LA-hardcore in de stijl van de oude Downset.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

gotti schreef:

En dan heb je ook nog de eerdere cd's van E. (de zanger van Eels).

Er staat me ook nog iets bij van een album (of EP?) die "Mr. E's beautiful blues" of zoiets zou heten, of heb ik het fout?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Yak schreef:

"Mr. E's beautiful blues"

Mooi nummer.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Three Doors Down met het nummer 'Kryptonite' vind ik mooi. De moeite waard om te Kazaa-en.

En natuurlijk de akoestische versie van 'Everything' van Anouk.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Yak schreef:

Er staat me ook nog iets bij van een album (of EP?) die "Mr. E's beautiful blues" of zoiets zou heten, of heb ik het fout?

Hier even een overzichtje van alle albums, live albums, single's en soundtracks van Eels en E.:

Eels

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

nog meer mensen pinkpop aan het kijken? ze hebben nu de cardigans, en jee, wat zingt die meid vals

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

yosemite44 schreef:

nog meer mensen pinkpop aan het kijken? ze hebben nu de cardigans, en jee, wat zingt die meid vals

So, dat was idd niet om aan te horen... dramatisch... Zoals Dolf Jansen zei: "ik vind het fantastisch, maar ik kan dan zelf ook niet zingen"... Humor!

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Nou, maak je borst maar nat met Floggin Molly!

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ah ja, nu... heerlijke muziek is dat!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Relax vond ik erg leuk net, eens kijken of dat (ter evaluatie, dit soort bands moet je steunen als ze goed zijn) te downloaden is...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Relax vond ik juist minder, het is gewoon mijn muziekstijl niet.

Floggin Molly was erg goed en op dit moment de Dandy Warhols vallen me enorm tegen.

Ik baal dr wel van dat ik vanochtend Solomon Burke (met Junkie XL??) heb gemist.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

alleen de laatste 20 mins gezien van burke... geen junkie xl toen in ieder geval.

de verrassing tot nu toe vind ik trouwens ozark henry!

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

EmDee schreef:

Relax vond ik juist minder, het is gewoon mijn muziekstijl niet.

Floggin Molly was erg goed en op dit moment de Dandy Warhols vallen me enorm tegen.

Ik baal dr wel van dat ik vanochtend Solomon Burke (met Junkie XL??) heb gemist.

Volgens spoorboekje:

11.00-16.00u met aandacht voor achtereenvolgens: Beef, Silkstone, Peter Pan Speedrock, Solomon Burke, The Cardigans, Ozark Henry, Lifehouse, Flogging Molly, Relax, Dandy Warhols, Anouk, 80's Matchbox B-Line Disaster, Danko Jones, Krezip en Ilse de Lange.

19.00-21.55u met aandacht voor achtereenvolgens: Queens Of The Stone Age, Moloko, Royksopp, Counting Crows, Zwan, Evanescence en Manu Chao.

22.07-00.14u met aandacht voor achtereenvolgens: Manu Chao, Audioslave, Zuco 103, Junkie XL, Saybia en Massive Attack.

00.14-00.30u De drie Pinkpop 2003 hoogtepunten volgens de (televisie)redactie.

Dus Junkie XL komt vanavond nog gewoon hoor! Jammer dat ze maar 3-4 nummers uitzenden Zuco 103, Roykssop ben ik ook erg benieuwd naar!

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

counting crows wil ik sowieso zien. en ik ben ook erg benieuwd naar royksopp. jan smeets heeft met manu chao trouwens een perfecte afsluiter gekozen!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kan niet zeggen dat ik erg warm wordt van het verdere programma... Massive Attack en Junkie XL maken muziek die in 1995 al achterhaald was (al moet ik dat nieuwe JXL album eigenlijk eerst eens luisteren voor ik m'n mening geef )

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mezzanine uit 1998 is mijns inziens een meesterwerkje.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja die vond ik ook nog wel aardig (maar niet zo goed als hun eerdere cd's)

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Maar de muziek van Massive Attack zie ik absoluut niet als achterhaald....

Maar Junkie XL vind ik nog steeds een mislukte kloon van The Prodigy en The Chemical Brothers....ben benieuwd of Holkenborg met z'n nieuwe cd eindelijk eens een eigen weg inslaat....

jasper

• 33 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Massive Attack en Junkie XL maken muziek die in 1995 al achterhaald was

komt op mij een beetje over als interessantdoenerij. misschien niet erg nieuw , maar ik vind het niet achterhaald iig. maar pinkpop is wel veranderd van koploper in een soort herhaalnummer. maar... is er nog wel iets nieuws te beleven in de popmuziek?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

jasper schreef:

komt op mij een beetje over als interessantdoenerij.

Zo was het niet bedoeld. Laatste album van Massive Attack vond ik niets toevoegen aan het album ervoor, en over Junkie XL denk ik hetzelfde als pjotr, vandaar.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Jordy schreef:

Ja die vond ik ook nog wel aardig (maar niet zo goed als hun eerdere cd's)

, wat zeg jij nou weer allemaal? (p.s. ik vind Relax geen zak aan...zo)

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Vond Solomon Burke trouwens wel gaaf en de Cardigans inderdaad vreselijk. Het meest geweldige vond ik eigenlijk die rockband met die onwijs dikke zanger die Motorhead's Ace of Spades in het Nederlands coverde: 'schoppenaas'. Wat een vage gast was dat

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kos schreef:

(quote)
, wat zeg jij nou weer allemaal? (p.s. ik vind Relax geen zak aan...zo)

haha ik zag Relax net voor het eerst dus daar kwets je me niet mee hoor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.