- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Ze hebben inderdaad ongelofelijk veel in The House Of Sounds maar ik zou wel erg goed op de prijsjes en je wisselgeld letten want de eigenaar heeft me al twee keer belazerd....en da's geen goeie reclame.....>:(
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Zo'n bedrag zou ik echt nooit voor een cd neertellen. Dat is omgerekend bijna 47 piek! Alleen al naar een kleinere winkel gaan (Plaatboef, bijvoorbeeld) kan je al heel wat pieken schelen, die verkopen bijna nooit een cd onder de € 17,50.
Wat die €21,= betreft: als je als 15-jarige in vergelijking met je vrienden een aparte muziek (en ook film) smaak hebt (en dus geen cd's kan branden) heb je wel iets over voor een cd van één van je favoriete bands (misschien onderhand wel mijn favoriete band). En aangezien ik maar heel weinig cd's koop mag ik mijzelf wel een keertje zo'n cadeautje kopen, toch? 
Welke cd's ik van Eels nog moet?
Als ik goed ben geinformeerd over Eels (en dat ben ik wel aardig qua cd's) zijn er nu 6 albums (de eerdere albums van E. niet mee gerekend).
Dit zijn op volgorde:
Beautiful Freak
Electro-Shock Blues
Daisies of the Galaxy
Oh What a Beautiful Morning
Souljacker
Shootenanny!
Van deze albums heb ik alleen Oh What a Beautiful Morning nog niet in mijn bezit en volgens mij is deze in de 'gewone' Nederlandse winkels niet te verkrijgen. Dit zal dus een keer importeren worden.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
dit zijn een paar platen die ik heel goed vind:
ryan paris,dolce vita
manfred mann,ha!ha! said the clown
the sweet,poppa joe
peter frampton,show me the way
kinks,sunny afternoon
dillinger,cokane in my brain
jackie wilson,reet petite
sutherland brothers & quiver,arms of mary
the righteous brothers,unchained melody
jan hammer,crockets theme
harold faltermeyer,axel f
glenn frey,the heat is on
hermans hermits,no milk today
scorpions,winds of change
procol harum,whiter shade of pale
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
zijn er andere MM-users die ook naar Graspop in het Belgische Dessel gaan? www.graspop.com
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
En aangezien ik maar heel weinig cd's koop mag ik mijzelf wel een keertje zo'n cadeautje kopen, toch? 
Vooruit dan maar 
Even opgezocht, dit is schijnbaar hun live-cd. Lijkt me moeilijk te vinden ja.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
En dan heb je ook nog de eerdere cd's van E. (de zanger van Eels).
Dat zijn:
"A Man Called E."
"Broken Toy Shop"
dan heb je van Eels nog twee live albums die ik moet:
"Oh What a Beautiful Morning"
"Electro-Shock Blues Show"
en dan zijn er nog vele singels van E. en nog meer van Eels.
Ook heeft Eels voor verschillende films zijn muziek geleend (o.a. American Beauty en Shrek).
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
De nieuwe cd van E-Town Concrete, the renaissance, mag er wezen; oude beukende LA-hardcore in de stijl van de oude Downset.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
En dan heb je ook nog de eerdere cd's van E. (de zanger van Eels).
Er staat me ook nog iets bij van een album (of EP?) die "Mr. E's beautiful blues" of zoiets zou heten, of heb ik het fout?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
"Mr. E's beautiful blues"
Mooi nummer.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Three Doors Down met het nummer 'Kryptonite' vind ik mooi. De moeite waard om te Kazaa-en.
En natuurlijk de akoestische versie van 'Everything' van Anouk.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Er staat me ook nog iets bij van een album (of EP?) die "Mr. E's beautiful blues" of zoiets zou heten, of heb ik het fout?
Hier even een overzichtje van alle albums, live albums, single's en soundtracks van Eels en E.:
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
nog meer mensen pinkpop aan het kijken? ze hebben nu de cardigans, en jee, wat zingt die meid vals 
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
nog meer mensen pinkpop aan het kijken? ze hebben nu de cardigans, en jee, wat zingt die meid vals 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Nou, maak je borst maar nat met Floggin Molly!
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
ah ja, nu... heerlijke muziek is dat!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Relax vond ik erg leuk net, eens kijken of dat (ter evaluatie, dit soort bands moet je steunen als ze goed zijn) te downloaden is...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Relax vond ik juist minder, het is gewoon mijn muziekstijl niet.
Floggin Molly was erg goed en op dit moment de Dandy Warhols vallen me enorm tegen.
Ik baal dr wel van dat ik vanochtend Solomon Burke (met Junkie XL??) heb gemist. 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
alleen de laatste 20 mins gezien van burke... geen junkie xl toen in ieder geval.
de verrassing tot nu toe vind ik trouwens ozark henry!
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Relax vond ik juist minder, het is gewoon mijn muziekstijl niet.
Floggin Molly was erg goed en op dit moment de Dandy Warhols vallen me enorm tegen.
Ik baal dr wel van dat ik vanochtend Solomon Burke (met Junkie XL??) heb gemist. 
Volgens spoorboekje:
11.00-16.00u met aandacht voor achtereenvolgens: Beef, Silkstone, Peter Pan Speedrock, Solomon Burke, The Cardigans, Ozark Henry, Lifehouse, Flogging Molly, Relax, Dandy Warhols, Anouk, 80's Matchbox B-Line Disaster, Danko Jones, Krezip en Ilse de Lange.
19.00-21.55u met aandacht voor achtereenvolgens: Queens Of The Stone Age, Moloko, Royksopp, Counting Crows, Zwan, Evanescence en Manu Chao.
22.07-00.14u met aandacht voor achtereenvolgens: Manu Chao, Audioslave, Zuco 103, Junkie XL, Saybia en Massive Attack.
00.14-00.30u De drie Pinkpop 2003 hoogtepunten volgens de (televisie)redactie.
Dus Junkie XL komt vanavond nog gewoon hoor! Jammer dat ze maar 3-4 nummers uitzenden
Zuco 103, Roykssop ben ik ook erg benieuwd naar!
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
counting crows wil ik sowieso zien. en ik ben ook erg benieuwd naar royksopp. jan smeets heeft met manu chao trouwens een perfecte afsluiter gekozen!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
kan niet zeggen dat ik erg warm wordt van het verdere programma... Massive Attack en Junkie XL maken muziek die in 1995 al achterhaald was (al moet ik dat nieuwe JXL album eigenlijk eerst eens luisteren voor ik m'n mening geef
)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Mezzanine uit 1998 is mijns inziens een meesterwerkje.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja die vond ik ook nog wel aardig (maar niet zo goed als hun eerdere cd's)
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Maar de muziek van Massive Attack zie ik absoluut niet als achterhaald....
Maar Junkie XL vind ik nog steeds een mislukte kloon van The Prodigy en The Chemical Brothers....ben benieuwd of Holkenborg met z'n nieuwe cd eindelijk eens een eigen weg inslaat....
jasper
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Massive Attack en Junkie XL maken muziek die in 1995 al achterhaald was
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
komt op mij een beetje over als interessantdoenerij.
Zo was het niet bedoeld. Laatste album van Massive Attack vond ik niets toevoegen aan het album ervoor, en over Junkie XL denk ik hetzelfde als pjotr, vandaar.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ja die vond ik ook nog wel aardig (maar niet zo goed als hun eerdere cd's)
, wat zeg jij nou weer allemaal? (p.s. ik vind Relax geen zak aan...zo)
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Vond Solomon Burke trouwens wel gaaf en de Cardigans inderdaad vreselijk. Het meest geweldige vond ik eigenlijk die rockband met die onwijs dikke zanger die Motorhead's Ace of Spades in het Nederlands coverde: 'schoppenaas'. Wat een vage gast was dat 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
, wat zeg jij nou weer allemaal? (p.s. ik vind Relax geen zak aan...zo)
haha ik zag Relax net voor het eerst dus daar kwets je me niet mee hoor 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.