- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Een boel onzinnige berichten verwijderd. Gechat over sex mag elders, maar niet hier.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Een boel onzinnige berichten verwijderd. Gechat over sex mag elders, maar niet hier.
Moet je daarom ook maar gelijk berichten verwijderen die wel degelijk met het topic te maken hebben? Dat er zo op wordt gereageerd is natuurlijk niet de schuld van degene die het heeft gepost... dus om dat dan ook gelijk te verwijderen gaat een beetje ver. Of mag je hier alleen maar onschuldige dromen posten?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Hoezo onzinnig? Het waren toch gewoon dromen van users? Misschien moet je ook maar eens zo'n droom hebben, werkt ontspannend..
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Zo vies was het toch ook weer niet? Ik meen me geen details te herinneren, enkel onschuldige Disneypr0nbabbels.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Niemand heeft gezegd dat het vies was, maar het ging al tijden nergens meer over. Hoe groot de penis van Pastichio Rocker is en wat Eline daarbij voelt interesseert ons geen biet, alsjeblieft zeg, ga chatten als je je als een stel geile pubers wil gedragen maar bespaar ons deze details in het forum.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Ik droomde van een forum waarbij je vrij was alles te mogen zeggen! [/sarcasme-modus uit]
Nee hoor, het ging inderdaad wel erg off-topic. [/understatement-modus uit]
On-topic: ik droomde vannacht dat ik een neger was en op een motor reed :S. Kan een Freud hier dat uitleggen? Ik ben namelijk zo blond als het maar kan en heb een schurfthekel aan brommers/motoren.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
droomde vannacht dat ik werd achtervolg door een jongen die bij mij op de basisschool had gezeten en waar ik altijd ruzie mee had dat ie me in elkaar wilde slaan.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2631 stemmen
Ik droomde vannacht dat ik een oud klasgenote weer eens zag, en dat wij een gezellig onderonsje tussen de lakens hadden.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
(let vooral op de gitaarsolo)
Maargoed ik ben het met de modders eens; als we het feit dat dromen onze innerlijkste verlangens laten zien en het feit dat het innerlijkste verlangen van de mens nu eenmaal seks is (volgens Freud iig) te openlijk combineren, krijgen we een puberaal topic'je dat MM onwaardig is.
Terug naar bedplassen dan maar.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, groot gelijk van de moderators! Ook ik trof blaam, ik liet me weer eens gaan in puberale ongein, excuses hiervoor.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Ja, ik bied ook mijn sexcuses... eeh excuses aan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In De Site > Gebruikers > Terugkerende dromen of nachtmerries:
Ik duik er in, maar was even benieuwd of mensen hier vaak hetzelfde dromen of dezelfde nachtmerries hebben. En hoe gaan deze dromen en nachtmerries dan meestal.
Ik heb zelden een nachtmerrie, maar als ik er 1 heb dan word ik altijd vastgehouden door geesten op mijn bed. En dan voelt het dus echt alsof ik wakker ben. Alles in mijn kamer is hetzelfde. Tot de tv, planten en filmposters aan toe. Ik probeer me los te wringen, maar ik win het nooit. Ben echt heel erg blij als ik dan mijn ogen echt weer open doe en alles maar gedroomd was.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Daarvoor bestaat dit topic toch al?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
(...)word ik altijd vastgehouden door geesten op mijn bed. En dan voelt het dus echt alsof ik wakker ben. Alles in mijn kamer is hetzelfde.(...)
Dat herken ik wel. Ik werd - ik heb de droom niet meer - door schimmen vastgehouden en ik kon zelfs mijn klok aan de muur goed zien. Ik ben brildragend, dus op meer dan 2m afstand is voor mij een object niet duidelijk te zien. Plus 's nachts, dus donker. Toen ik wakker werd, het licht aan deed en mijn bril opzette, liep de klok op de seconde nauwkeurig als in mijn droom.
Ik denk dat dat een vorm van self-fulfilling prophecy is, op het moment dat ik de klok in wakkere toestand zag, maakten mijn hersenen het verband met de droom en vulden het voor mijn gevoel in alsof het in mijn droom op dezelfde tijd stond.
Het onderdrukt/geklemd/vastgehouden worden, legt Freud dat niet uit als het gevoel dat je (onbewust) denkt in het leven ook restricties opgelegd te krijgen? Stel dat je als man zijnde ergens mee zit, iets emotioneels, en je wilt dat graag uiten. Maar je vrienden zijn van die echte macho's en dulden geen 'wijvengezeik'. Dan kan dat in je dromen geuit worden door 'vastgeketende ervaring'.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
En de achtervolginsdroom is volgens mij ook een redelijk vaak terugkerende droom bij veel mensen. Iets met je angsten overwinnen en de angst (daarin) te falen.
Ik moet de boeken een keer goed lezen, het is best wel interessant om te weten wat je onbewust 'dwars zit'.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
In De Site > Gebruikers > Terugkerende dromen of nachtmerries: Ik duik er in, maar was even benieuwd of mensen hier vaak hetzelfde dromen of dezelfde nachtmerries hebben. En hoe gaan deze dromen en nachtmerries dan meestal. Ik heb zelden een nachtmerrie, maar als ik er 1 heb dan word ik altijd vastgehouden door geesten op mijn bed. En dan voelt het dus echt alsof ik wakker ben. Alles in mijn kamer is hetzelfde. Tot de tv, planten en filmposters aan toe. Ik probeer me los te wringen, maar ik win het nooit. Ben echt heel erg blij als ik dan mijn ogen echt weer open doe en alles maar gedroomd was.
ja dit heb ik ook een aantal keer gehad. Altans, ik heb een paar keer bezoek gehad van de boogeyman s'nachts. Het is een man die je in je droom kan laten stikken. Ze zeggen dat als je ie je verstikt in je slaap je in het echt ook dood gaat. Ik heb het geluk dat ik steeds nog op tijd wakker schrok anders.... De boogeyman kan in je droom verschijnen als bv een familielid of vriend.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Ze zeggen dat als je ie je verstikt in je slaap je in het echt ook dood gaat.
Lijkt me nogal logisch, je bent niet ineens in een andere dimensie als je slaapt. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja maar gelukkig beland je ook niet in een nightmare on elmstreet-aflevering. Als ik over een mooie vrouw droom, ligt ze 's morgens ook helaas niet naast me. Elke droom schijnt ook daadwerkelijk niet langer dan 5 minuten of zo te duren. Toch krijg je het gevoel alsof sommige een eeuwigheid duren. Blijft interessant die hersentjes.
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Een droom is maar een droom en niks anders.
Maar ik voel wat ik droom, bizar toch.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik werd vanmorgen erg vrolijk wakker. Sommige dromen wil je blijven dromen...
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Dan heb je vast en zeker over mij gedroomt , komt vaak voor bij vrouwen.! 
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Toen ik wakker werd, het licht aan deed en mijn bril opzette, liep de klok op de seconde nauwkeurig als in mijn droom.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Toevallig ik sta ook om kwart voor 7 op. Maar dromen over het uur heb ik zover ik weet nog nooit gedaan. Wat ik wel voorheb is dat ik juist voor men wekker gaat wakker word.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Ik ben zelf ook een aantal keer lastiggevallen door de boogeyman s'nachts.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Gewoon wegsturen. Doe ik ook altijd, 'Rot op, ik lig te tukken' en na 3x issie weggebleven.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Dan heb je vast en zeker over mij gedroomt , komt vaak voor bij vrouwen.!
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2631 stemmen
Ik droomde vannacht dat er een enorme krab in m'n achtertuin liep, ongeveer 1,5 meter doorsnee. En hij probeerde de deur open te breken, wat hem nog lukte ook. En er liep overal van die kleine insecten over m'n lijf heen die ik er maar niet af kreeg. Was niet echt een pretje.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Och, ik droomde vannacht dat ik een hoer was die voor altijd in Babylon moest 'leven' en daar door elke vent verkracht werd. Was ook geen pretje.
Heb altijd het probleem dat als ik naar iets kijk en direct ga slapen daar dan van droom.