- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Geweldige ippon van Gabri op Suarez.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik denk eigenlijk dat Rutten de belangrijkste man was bij Twente en die gaat weg en Engelaar zal ook wel weggaan. Ik denk niet dat Twente dit niveau kan handhaven volgend seizoen, wat jammer is, want ze waren één van de aantrekkelijkere ploegen de afgelopen jaren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking, als Ajax (met een veel hogere begroting) het al niet haalt...
Vandaag (alle 4 de keren) had Ajax ook een veel hogere begroting dan Twente...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In Europa gelden andere wetten....
Daar weten wij alles van.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Al met al vind ik dat het een mooi seizoen was. Ik heb genoten van clubs als Twente en Heerenveen, en in de eerste seizoenshelft van Roda en in de tweede helft NEC. Die "nivellering" is voor de neutrale toeschouwer volgens mij helemaal niet zo erg. Alleen jammer van AZ, hopelijk staan ze er volgend jaar weer.
Als Ajacied vind ik het jammer dat Ajax Champions League niet gehaald heeft, maar sluit ik me bij AjaxLitmanen1 aan dat het we het sowieso niet verdiend hebben. Ik gun het Twente van harte en hoop natuurlijk dat ze het ver gaan schoppen.
Ik kan me trouwens wel in Zavo vinden hoor. Dat Ajax-bashing heeft dit seizoen echt belachelijke vormen aangenomen en er mag af en toe best van zich afgebeten worden. Ik baal er van dat alle Ajax supporters door menigeen (ook in dit topic) over één kam geschoren worden. Ik heb me er altijd bewust buitengehouden, maar heb me er wél groen en geel aan zitten ergeren.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
't Is al bekend dat El Ahmadi weggaat ..
Ook weer zoiets voor Feyenoord om hem te halen. Ik vind hem echt niet slecht ofzo (verre van) maar dat ze nou 5 miljoen voor die kerel neer te leggen zal ik nooit snappen. Mogen er minstens 2 vanaf. Ik zag Elia vandaag weer eens schitteren en zelfs hem vind ik niet meer waard dan 3 miljoen. Ik zie het al voor me dat ze hem perfect in het plaatje zagen passen (wat opzich niet raar is ofzo) maar hem zodanig met man en macht wilde hebben, waardoor Twente zich eenvoudig kon opstellen door vast te bijten aan vijf miljoen. Lekker geonderhandelt hoor, chapeau Feyenoord 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Ik kan me trouwens wel in Zavo vinden hoor. Dat Ajax-bashing heeft dit seizoen echt belachelijke vormen aangenomen en er mag af en toe best van zich afgebeten worden. Ik baal er van dat alle Ajax supporters door menigeen (ook in dit topic) over één kam geschoren worden. Ik heb me er altijd bewust buitengehouden, maar heb me er wél groen en geel aan zitten ergeren.
Zelfde hier. Overigens net zo triest als die zielige "Alle boeren zijn homo's" leuzen die de laatste tijd zo populair zijn in de Arena. En vreemd genoeg hebben ze het dan over elke club, van Roda JC tot FC Groningen.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ik vind het een beetje slap dat sommige Ajax-supporters nu zitten te zeuren, terwijl ze in 2005-2006 op dezelfde manier als Twente wel de voorronde CL hebben gehaald.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Hij is er toch altijd al tegen geweest? En heeft bovendien in zijn laatste paar posts genoeg argumenten en relativeringen neergepend om krachttermen als slap tegen te kunnen gaan.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Zavo bijvoorbeeld.

Ik zeur al vanaf de invoering over de play-offs en 2 jaar geleden was het ook onterecht, ja. Het gaat me echt niet alleen om Ajax.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ok, dan neem ik het terug. Ben zelf ook een tegenstander van de play-offs trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zelfde hier. Overigens net zo triest als die zielige "Alle boeren zijn homo's" leuzen die de laatste tijd zo populair zijn in de Arena. En vreemd genoeg hebben ze het dan over elke club, van Roda JC tot FC Groningen.
In de trein terug riep er 1 door de coupee ''alle homo''s zijn boeren'' als tegengeintje. Vond hem wel grappig.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zavo's reacties zijn nogal zuur, maar het is ook een zure middag voor Ajax en haar supporters, dat begrijp ik best. Een felicitatie naar Twente lijkt me meer op z'n plek, maar laat ik ze die dan maar geven. Van Ajax - Twente en Twente - Ajax zag ik door omstandigheden niks, maar ik heb het hele seizoen genoten van het voetbal van de Tukkers. Een meer dan verdiende CL plek en de bekroning op een fantastische periode.
PS was het (buiten de spanning) nog een beetje een leuk potje of vooral zenuwenvoetbal?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Is er eigenlijk één voetballiefhebber die voor een play-off systeem is? Hier (in België) willen ze het in 2009 ook invoeren. Het aantal teams terugdringen tot 16: ok, maar waarom in godsnaam die play-offs?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zenuwenvoetbal. Ajax was niet goed genoeg en Twente was lange tijd aan het verdedigen. In de 2e helft hadden ze een paar goede counters en Ajax had zeker op het eind nog een paar aardige mogelijkheden. Oa een vrije trap en een afstandsschot die Boschker wegtikte.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Is er eigenlijk één voetballiefhebber die voor een play-off systeem is? Hier (in België) willen ze het in 2009 ook invoeren. Het aantal teams terugdringen tot 16: ok, maar waarom in godsnaam die play-offs?
Ze moeten ons altijd nadoen he, die Belgen, alleen hebben ze niet gezien dat ze hier weer afgeschaft worden? 
De enige die voor waren waren in Nederland waren de bobo's van de clubs, die dollartekens in hun ogen hadden. Supporters, trainers en spelers is nooit naar hun mening gevraagd. Helaas beslissen de bobo's.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jullie gaan toch zelfs de kampioen na play offs bepalen? Dan was - en ik denk dat ik niet overdrijf - dit seizoen in Nederland de nr 8 NEC landskampioen geweest. Want daar had ik PSV, Ajax of Twente niet van zien winnen in deze fase...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof dat in Nederland geen enkele voetballiefhebber blij is met de play offs. Ik moet zelfs vaststellen dat ik de Play offs nauwelijks volg, althans minder intensief dan de competitie. Na de competitie is het wat mij betreft gedaan. Ik zie ook niets in het spelenvoor een herverdeleing van de Europaclub plekken met als gevolg dat de ze met z'n allen in de UEFA Cup belanden, waarbij de helft er na 1 ronde uitligt. Nee een onbenullige toevoeging op het seizoen. IMO
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin, er heerste juist een grote verdeeldheid wat de play offs betreft. Ja misschien niet hier op 't forum, maar dat is wat anders ..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ken persoonlijk niemand die voor is. En laat hij of zij die dat wel is laten horen!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Play-offs zouden alleen geslaagd kunnen zijn als ook de titel via de play-offs wordt beslist.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar dat vind ik dus ook absoluut geen verbetering t.o.v. het houden van een reguliere competitie zoals ze dat in vrijwel alle lannden doen. Er is geen enkele reden of noodzaak om het oude systeem aan te passen. Enkel een commerciele..
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Play-offs zouden alleen geslaagd kunnen zijn als ook de titel via de play-offs wordt beslist.
Dat zou al helemaal stompzinnig zijn geweest.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Maar dat vind ik dus ook absoluut geen verbetering t.o.v. het houden van een reguliere competitie zoals ze dat in vrijwel alle lannden doen. Er is geen enkele reden of noodzaak om het oude systeem aan te passen. Enkel een commerciele..
.. waardoor de clubs meer omzet draaien en mogelijk Nederland tijdens de Europese toernooien beter kunnen vertegenwordigen. En misschien nog wel belangrijker; het zorgt voor meer spanning in de competitie tot op de laatste dag. Ja kijk, ik ben er zelf ook niet voor, MAAAR ook zeker niet tegen. Ik vind het niet al te vergezocht ofzo. Ach volgend jaar is er een nieuwe opzet waar iedereen wel gelukkig mee moet zijn; niet meer de 'onrechtvaardigheid' die jullie zien en zal toch spannender zijn dan helemaal geen play offs.
En die ene gozert, Zavo, dat je niet reageerde is weer eens een teken van zwakte, opzouten dus loser! Typisch ajax weer he, ja kruip maar terug in de schulp. Ja ik zou me niet druk moeten maken gezien Feyenoord jullie #$^@&%@!! volgend jaar toch weer terug richting a'dam schopt. Laturrr!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Hoezo dat?
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Hoezo dat?
Omdat de kans dan bestaat dat niet de beste van het seizoen kampioen wordt. Heeft ook niet echt nut om tijdens het seizoen dan je best te doen, alleen bij de eerste zoveel eindigen is dan al voldoende.
Inderdaad, omdat ze daar een hoop wedstrijden spelen om de winst en niet slechts twee waarbij geluk een veel grotere factor is. Overigens zijn in de VS de play offs ook gewoon praktisch, aangezien het ondoenlijk is elke week 4000 kilometer te reizen voor een wedstrijd.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Omdat de kans dan bestaat dat niet de beste van het seizoen kampioen wordt.
Je moet dan ook gaan voor best of 5-play-offs (finale best-of-7!). En het aantal ploegen in de competitie terugbrengen.
Exact. Behalve dat hogere klassering naast kwalifactie ook leidt tot gunstiger loting in de play offs. De reguliere competitie wordt kwalificatie voor de play offs. Zoals het nu al was voor pakweg de nummers 3 en verder. Maar dan voor iedereen. Het merkwaardige in de afgelopen jaren was alleen dat de titel wel via de reguliere competitie wordt bepaald. Zodat de titelkandidaten wel het hele jaar voluit moesten. Dat maakt het ook zo zuur voor Ajax nu en AZ vorig jaar. In goeie play-offs weet iedereen het hele jaar precies wanneer de prijzen verdeeld worden.
Inderdaad, omdat ze daar een hoop wedstrijden spelen om de winst en niet slechts twee waarbij geluk een veel grotere factor is. Overigens zijn in de VS de play offs ook gewoon praktisch, aangezien het ondoenlijk is elke week 4000 kilometer te reizen voor een wedstrijd.
Welnee, in de NBA wordt eerst een meer dan volledige competitie gespeeld om de plaatsing in de play-offs te bepalen. Alle teams spelen tenminste tweemaal tegen iedereen. (en vaker tegen de teams uit je eigen 'conference').
Alles via de reguliere competitie bepalen is natuurlijk ook prima. Maar ik vind het wel erg conservatief om play offs (incl titelstrijd ! ) als 'stompzinnig' af te doen. In NBA, NHL, Major League, etc werkt het al jaren. En ook in een klein landje als Nederland strijdt men op die manier om de titel in het hockey, volleybal en basketbal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.