• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.609 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.720 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Berg komt niet! Ze hebben dat al gezegd en Blind zit toch niet voor niks in Denemarken afgelopen weekend? Het wordt die Deense Senegalees (of whatever hij is) of Van Wolfswinkel of allebei.

gotti

• 14086 berichten
  • 5919 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als pure vervanger zie ik hem graag, maar niet voor 15 miljoen. 8, maximaal 9 is meer dan genoeg.

Veel te veel voor een leuke spits die echter niet goed genoeg is voor Ajax als ze verder willen..

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

(quote)

Veel te veel voor een leuke spits die echter niet goed genoeg is voor Ajax als ze verder willen..

Lijkt mij inderdaad ook. Vreselijk buiten proporties, 15 miljoen voor een Bergje en 20 voor Huntelaar. In dat opzicht is Berg érg overschat hoor, leuke spits voor Groningen maar verder...

Nee, dan een Senegalese Deen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik proef een nieuw lied:

Senegalese Deen olé olé, Senegalese Deen olé olé

Senegalese Deen, Senegalese Deen, Senegalese Deen olé olé

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

8 voor Bergie en 25 voor Huntelaar. Daar draait het evt. op uit.

Die 40 Miljoen eerder, hadden ze gewoon moeten pakken...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Huntelaar wou helemaal niet naar City (terecht) en dat was op de laatste transferdag, dus dat kon Ajax gewoon niet doen.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

KJH rook het geld van Madrid en volgde zijn neus. Net zoals alle andere Nederlandse voetballers. Ajax mocht blij zijn, dat ze nog een half jaar van hem mocht genieten. Ik had verwacht dat hij van de zomer ging.

Van Wolfswinkel kunnen ze beter nu kopen, want nu kost hij niet zoveel. Wellicht dat hij ook een gelimiteerde transfersom in zjin contract heeft. Berg word denk ik zo'n voetballer, die het goed doet bij een subtopper, maar bij een topclub tegenvalt. Fall ken ik niet, zijn stats zagen er goed uit, maar op dit moment speelt hij niet zo heel veel. En de mogelijkheden die ajax zelf heeft op dit moment heb ik een hard hoofd in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat zien jullie toch in Wolfswinkel? Zelfs kos de NECer vind hem goed....

gotti

• 14086 berichten
  • 5919 stemmen

Wat zie jij er niet in zou ik zeggen. Had nimmer van hem gehoord, maar vond hem als enige - de eerste paar wedstrijden dat Vitesse belabberd draaide - écht overtuigen. Een enorm sierlijke voetballer...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Gerucht dat Ajax Krkic wil halen. Niet echt een betrouwbare bron, dus het zal wel onzin zijn, maar het zou wel leuk zijn, want dat wordt echt een topper volgens mij.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nep bericht...dezelfde regels komen me bekend voor maar dan met de naam van Wolfswinkel van vanmorgen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hoeveel heeft van Wolfswinkel er inmiddels al weer in liggen eigenlijk als spits zijnde?

Ik hoop (voor Ajax) dat ze dit niet serieus menen om van Wolfswinkel als vervanger voor Huntelaar te halen, mischien is ie over een paar jaar er klaar voor, maar nu?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Don Dijk schreef:

Hoeveel heeft van Wolfswinkel er inmiddels al weer in liggen eigenlijk als spits zijnde?

Al 3!

Ik hoop (voor Ajax) dat ze dit niet serieus menen om van Wolfswinkel als vervanger voor Huntelaar te halen, mischien is ie over een paar jaar er klaar voor, maar nu?

Daarom juist nu halen want over een paar jaar is hij veel te duur. En Vitesse kan hem sowieso niet houden, grote kans dat hij anders in de zomer vertrekt, AZ wilde hem ook geloof ik. Als hij naar Ajax komt, zal hij waarschijnlijk tweede spits worden achter Cvitanich.

edit: Ik denk dat het Fall wordt, het kan geen toeval zijn dat Blind op de avond dat de geruchten rond Huntelaar serieus worden, in Denemarken zit, lees ook dit artikel uit het parool.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax moet ze gewoon allebei halen. Dan hebben ze in ieder geval voldoende backup en dan kan MVB Evander Sneu uit de selectie trappen. Misschien wil Vitesse Sneu wel hebben voor van Wolfswinkel.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat zien jullie toch in Wolfswinkel? Zelfs kos de NECer vind hem goed....

Op basis van dit seizoen zou je idd niet zeggen dat het wat is. Maar hij in de jeugd al jaren 1 van de, zoniet het grootste talent van Nederland aanvallend gezien.

Je ziet in zijn spel ook heel duidelijk Huntelaar-trekjes, dus er is in ieder geval potentie voor een KJH 2.

Hij is natuurlijk dermate jong en onervaren dat hij nog lang niet consistent genoeg is voor een club als Ajax en bij dit Vitesse is het natuurlijk onmogelijk echt potten te breken.

Maar hij is nu tenminste nog niet 10 miljoen waard, dus dat is voor Ajax toch ook weer eens een verbetering qua transferbeleid.

Overigens zit Ajax al minimaal anderhalf jaar achter hem aan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nounou, dan gaat Ajax een nog onbekende spits uit Scandinavie halen. Taking out the middle-man zeg maar.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

'Op deze manier gaat ons voetbal kapot'

Geschreven op dinsdag, 2 december om 11:52

De mogelijk aanstaande verkoop van Klaas-Jan Huntelaar aan Real Madrid is de doodsteek voor het Nederlandse voetbal, zo oordeelt europarlementariër Toine Manders. Manders, die dinsdagmiddag KNVB-voorzitter Henk Kesler en NOC/NSF-voorvrouw Erica Terpstra ontvangt, wil daarom alles in het werk stellen om het voetbal in Europa weer eerlijker en daardoor ook spannender te worden.

"Dit moet stoppen. Zo wordt alles door het grote geld kapot gemaakt. Het kost Ajax wellicht het kampioenschap en ook deelname aan de Champions League", zo vertelt de fervent PSV-supporter in de dinsdageditie van De Telegraaf. "Natuurlijk wil ik dat PSV kampioen wordt. Maar niet op deze manier. De competities moeten weer eerlijker worden. Zo is er straks echt niets meer aan."

Voor Manders is de transfer van Huntelaar het bewijs dat het Europese voetbal totaal verziekt is door de enorme geldbedragen en de ordinaire handel in soms piepjonge spelers. "Real koopt zomaar de beste speler bij Ajax weg, terwijl die geblesseerd is. Alleen maar omdat ze Ruud van Nistelrooij een paar maanden moeten missen.”

Dat daarmee de kansen voor AZ en PSV groeien om de landstitel te grijpen stemt hem eerder droevig dan verheugd. "Al zijn ze net zo goed slachtoffer", benadrukt de politicus. "Kijk bijvoorbeeld naar Alex, die twee jaar geleden de beste speler op de Nederlandse velden was. Nu zit hij al twee jaar op de tribune bij Chelsea, komt nauwelijks aan spelen toe, maar verdient wel drie miljoen euro per jaar.”

De VVD’er opnieuw proberen de beroemde 6+5-regel te lanceren, waarbij clubs nog slechts vijf buitenlandse spelers mogen opstellen. Het plan stuit tot dusver echter op de Europese regels van vrij verkeer, die ‘discriminatie’ tussen Europese spelers niet toelaat.

"Een alternatief plan waar we nu aan werken is een limiet aan het aantal contractspelers", vervolgt Manders zijn relaas. "Bijvoorbeeld slechts 25. De huidige topclubs kunnen dan niet halverwege het seizoen een verse lading spelers aantrekken en moeten het doen met de vermoeid geraakte overgebleven groep. De competities zullen daardoor ongetwijfeld weer spannender worden."

Maar meest ideale systeem zou volgens Manders echter een systeem a la het Amerikaanse basketbal zijn. "Daar krijgt elk jaar de slechtste club de eerste keus uit de nieuwe lichting toptalenten en mag de kampioen als laatste iemand contracteren. Daardoor is de basketbalcompetitie er ieder jaar weer spannend en onvoorspelbaar.”

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

otherfool schreef:

Nounou, dan gaat Ajax een nog onbekende spits uit Scandinavie halen. Taking out the middle-man zeg maar.

Bayern, HSV, Sampdoria, Hertha, Twente en Feyenooit willen hem misschien ook wel aantrekken, dus zo onbekend is hij niet meer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Weet niet onder welke steen Manders heeft gelegen de laatste jaren. Dit speelt echt al jaren, snap niet waarom nu dan die conclusie getrokken wordt.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Weet niet onder welke steen Manders heeft gelegen de laatste jaren. Dit speelt echt al jaren, snap niet waarom nu dan die conclusie getrokken wordt.

Dat heet aandacht zoeken denk ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

En dat als VVD'er. Waarom zou Huntelaar niet elders 5x zoveel mogen verdienen? Mag Real aub zelf weten wat ze met hun geld doen? Waarom voetbal een uitzonderingspositie geven?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Die VVD'er zit zeker al 10 jaar te slapen of zo?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

De VVD zou juist blij moeten zijn met deze marktwerking, dat willen ze toch altijd zo graag?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

6 miljoen pj gaat KJH waarschijnlijk verdienen!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25180 stemmen

Ik ben zelfs ook fan maar Ajax moet niet zeuren. We hebben vorig jaar gezorgd voor het missen van Europees Voetbal van FC Groningen door daar Lindgren en Bruno Silva weg te halen in de winterstop.

Die VVD'er moet ook niet zeuren. Het Nederlands voetbal is er al jaren (mede) verantwoordelijk voor dat het voetbal in België en Scandinavië niet van de grond komt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

De VVD zou juist blij moeten zijn met deze marktwerking, dat willen ze toch altijd zo graag?

Omdat clubs als Real geld uitgeven ook al staan honderden miljoenen in de min. In Nederland mag dat niet, in Spanje en Italië wel, terwijl we allen onder de EU vallen. Oneerlijke concurrentie dus, hiervoor zou een gelijke europese wet voor moeten komen! Ook al is het wat laat, het is goed dat de VVD dit aankaart.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Kai schreef:

Omdat clubs als Real geld uitgeven ook al staan honderden miljoenen in de min. In Nederland mag dat niet, in Spanje en Italië wel, terwijl we allen onder de EU vallen. Oneerlijke concurrentie dus, hiervoor zou een gelijke europese wet voor moeten komen! Ook al is het wat laat, het is goed dat de VVD dit aankaart.

Grootste onzin ooit. . Als je heel veel meer geld en waarborging hebt heb je ook heel veel meer krediet, is overal zo.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Nou het is te hopen voor ze dat van Bommel en Ooijer dan ook komen, want Zenden alleen heb je niks aan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Potentiele voetbal homo's

van der wiel.

lurling

affelay

vroeger had ik altijd een zwaar vermoeden dat overmars er ook 1 was.

mensen nog suggesties??

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.