• 16.425 nieuwsartikelen
  • 180.212 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.716 gebruikers
  • 9.421.666 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Materny schreef:

Btw, Als Nec zich volgende winter versterkt door aanwinsten in de selectie bij ''concurrenten'' weg te halen, en ze halen daardoor voorronde champions league wil ik je wel weer eens horen zeuren.

Dat is dan net zo goed kansloos en onverdiend.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Kos heeft toch wel een punt. Echt netjes is het niet, het haalt er een beetje het 'iets-opbouwen-met-een-club element eruit' als een topclub jouw spelers in de winterstop overneemt.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

otherfool schreef:

Eens. Hooguit is het systeem oneerlijk

Dat is dan ook het enige wat ik zeg natuurlijk.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Knisper schreef:

Kos heeft toch wel een punt. Echt netjes is het niet, het haalt er een beetje het 'iets-opbouwen-met-een-club element eruit' als een topclub jouw spelers in de winterstop overneemt.

Had je PSV'ers (laat ik dan maar eens een andere club noemen) eens moeten horen als Milan in de winter Gomes, Afellay en Salcido had gehaald.

Ja hoor, volkomen eerlijk.

En die zitten dan nog niet eens in dezelfde competitie...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Onzin.

Ajax heeft het beste op gebied van jeugdbeleid en dat bewijzen ze nu al jaren. In scouting onderscheiden de subtoppers zich wel al jaren in inderdaad.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Materny schreef:

Onzin.

Ajax heeft het beste op gebied van jeugdbeleid en dat bewijzen ze nu al jaren.

Nou, ik zie er anders lang niet zo veel doorbreken als bij Groningen of Heerenveen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is dan net zo goed kansloos en onverdiend.

Wat is er zo onderdiend aan.

Het enige wat ik onverdiend vindt in voetballerij zijn die belachelijke miljardairs die van een club hun speeltje maken.

Ajax heeft over de jaren heen eigenhandig zich in de positie genesteld waar ze nu zijn. Dat ze die positie nu gebruiken voor hun doelstellingen te behalen op een eerlijke en legale manier kan ik alleen maar toejuichen.

Zie het meer als pure jaloersheid dan oneerlijkheid.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou, ik zie er anders lang niet zo veel doorbreken als bij Groningen of Heerenveen.

Yeah, je hebt gelijk.

Want Heitinga, Sneijder, v.Vaart, Babel, Stekelenburg & Maduro kunnen niet tippen aan de toppers in heereveen en groningen.

En laat me aub niet de jaren 90 erbij halen.

Btw, de broer van Sneijder begint ook z'n talenten te vertonen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

kos schreef:

Zo'n beetje heel internettend voetballliefhebbend Nederland. Allemaal zitten zeiken dat NEC het verdient omdat die playoffs zo oneerlijk zijn.

En het enige wat ik gedaan heb ik aageven dat als ze dan zo zitten te zaniken over oneerlijk ze beter naar Ajax kunnen kijken, da's pas echt onterecht.

Maar dat mag dan kennelijk niet. Alleen bij NEC mag je dat zeggen.

Bij Ajax is het normaal want zo zijn de regels nu eenmaal. .

Hilarisch hoe al die mensen zichzelf tegenspreken.

Wat heeft NEC met Ajax te maken? Wat heeft de rest van 'internettend voetballiefhebbend Nederland' met dit forum te maken, waar volgens mij niemand afbreuk doet aan de prestatie van NEC? Ze - en dan verwijs ik ook naar 'internettend voetballiefhebbend Nederland - zeggen wel eens dat Ajacieden gefrustreerd zijn, maar dit bewijst het tegendeel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Materny schreef:

Btw, de broer van Sneijder begint ook z'n talenten te vertonen.

Helemaal gelijk Materny, voor ons als ajacieden is het nog 3 a 4 jaartjes wachten tot dat de huidige b1 van Ajax er staat. Wat een lichting is dat, de topclubs zitten daar nu al schijnbaar elke week op de tribune. Die generatie is zo goed! Daar gaan we heel veel plezier aan beleven

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Klopt, daarom ben ik ook tegen de regels.

En dit was overigens precies mij punt. .

Wat betreft die playoffs mag er kennelijk wel gezeurd worden, maar oje als het over Ajax gaat. En dan noemen ze ons Calimero. .

Je mag ook over Ajax zeuren, zolang het maar eerlijk is. Ik zie hier altijd zoveel sneue kritiek terwijl andere clubs zich ook aan zoveel dingen schuldig maken, maar dat wilt nooit iemand noemen.

Ik ben tegen de play offs, altijd al geweest. Ook toen we er 2 jaar terug profijt van hadden. Ik was wel blij, maar het was niet fair. Al zeggen de regels van wel.

Daarom zeg ik ook over NEC dat het dikverdiend is. Zon opmars, alle play offs winnen....dan verdien je het gewoon maar daarom ben ik wel blij dat nrs 1 tot 4 komend jaar geen last meer van de p.o. hebben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Bij Ajax ligt de lat hoger, daar breekt niet iedere speler door in het 1e. Alleen de toppers. En dat zijn dan ook vaak Europese toppers. Zie Vd Vaart, Sneijder, Heitinga. De lichting die nu volgt is erg talentvol. Sarpong, De Jong, Vd Heijden etc. Of ze het gaan redden is een 2e. Maar een Geerd Arend Roorda zou bij Ajax niet uit de jeugd in het 1e terecht komen, gewoon omdat Ajax de lat hoog legt.

Men denkt nu dat Ajax elk jaar een lichting kan hebben als in 1995, maar dat is niet reeel. Maar daarom breekt er genoeg door. Sowieso meer als bij Feyenoord en PSV.

Ik denk dat er nog altijd maar weinig clubs zijn die hun jeugd zoveel kans geven als Ajax doet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)
Tja, dat is geen kwestie van interpretatie, da's gewoon een feit gebaseerd op de ranglijst.

Tja, en aan het begin van de competitie staan alle clubs gelijk. Zijn dat dan ook allemaal directe concurrenten van elkaar?

Ja zo weet ik er nog wel een paar...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

BTW, Groningen had tegen Silva in november gezegd dat ze zouden meewerken wanneer hij een sportieve stap omhoog kon maken. Hij zou mogen vertrekken voor ik meen 2,2 miljoen (kan een paar ton schelen).

Toen in de winter ajax dat bedrag wou betalen, wilde ze ineens niet meer meewerken. Dan moeten ze ook niet raar opkijken als Silva erna niet wil gaan trainen natuurlijk. Gelukkig voor Groningen wou Ajax erna nog een miljoen erboven op doen. Anders was er weer een arbitrage zaak geweest.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zo werkt dat dus niet. Het is al erg genoeg dat grote clubs zomaar alles weg kunnen kopen bij kleineren, maar tijdens het seizoen zelf is al helemaal schandalig. Anders kun je het tenminste nog opvangen door goede scouting, jeugdbeleid en goede trainers, zoals clubs als Twente, Groningen en Heerenveen jaar in jaar uit doen. Die zijn in al die facetten superieur aan Ajax en Feyenoord, behalve in geld.

Nog even en je wil het transfersysteem volledig op de schop doen. en dat van die goede trainers en het jeugdbeleid is onzin. Op de A1 (blunder opstellen Fer) na heeft Feyenoord in alle jeugdgeledingen kampioen geworden. Dus zo superieur zijn die 'kleintjes' niet op dat gebied.

En die geweldige trainer van Heerenveen zit nu bij Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

BTW, Groningen had tegen Silva in november gezegd dat ze zouden meewerken wanneer hij een sportieve stap omhoog kon maken. Hij zou mogen vertrekken voor ik meen 2,2 miljoen (kan een paar ton schelen).

Toen in de winter ajax dat bedrag wou betalen, wilde ze ineens niet meer meewerken. Dan moeten ze ook niet raar opkijken als Silva erna niet wil gaan trainen natuurlijk. Gelukkig voor Groningen wou Ajax erna nog een miljoen erboven op doen. Anders was er weer een arbitrage zaak geweest.

Sterker, Ajax wilde het bedrag betalen maar Groningen verhoogde het bod. Dat bod wilde Ajax ook betalen en toen mocht Silva helemaal niet meer weg waar hij (ook wel terecht) er heel boos om was en (niet slim) in staking ging.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Dat verhaal is toch wat dubieus, staat ook in geen enkel contract. Een welles-nietes spelletje tussen Groningen en Silva/zaakwaarnemer.

Maar dat doet er allemaal eigenlijk niet toe; het is niet eerlijk een concurrent leeg te kopen maar het gebeurt in het profvoetbal. Net zoals schwalbes, de sterspeler van de tegenstander onderuit schoffelen, geniepig en tegen de verhouding in met 0-1 wegmuizen, tijdrekken, you name it.

Een paar dagen terug nog schreef Zavo dat hij PSV zelfs haatte omdat het met een paar oud ajacieden de Europa Cup I won. Het is voor elke club frustrerend je beste spelers naar de concurrent te zien vertrekken, maar dat is nu eenmaal het profvoetbal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De EC1 van 1988.....wat een lelijke campagne was dat zeg...tijd terug op Eurosport nog eens gezien...met de lelijkste finale ever

Maar winst is winst he....

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Reinbo schreef:

Tja, en aan het begin van de competitie staan alle clubs gelijk. Zijn dat dan ook allemaal directe concurrenten van elkaar?

Ja zo weet ik er nog wel een paar...

Na 18 wedstrijden. .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

10, 18, 27... Pas als je jarenlang na 34 wedstrijden dicht bij elkaar in de buurt eindigt ben je wat mij betreft een directe concurrent. Als NEC supporter zou je als geen ander moeten weten hoe onbeduidend de stand na 18 wedstrijden is.....

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

het is niet eerlijk een concurrent leeg te kopen maar het gebeurt in het profvoetbal.

Het is idd niet eerlijk, maar het grappige aan al dat leegkopen is dat 3/4 van de gekochte spelers het oude niveau niet meer haalt. Niet alleen met Groningen hoor, 't is wel vaker hetzelfde geval bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nou, Suarez en Silva en Lindgren zijn anders echt geweldig bij Ajax. Alledrie een geweldige aankoop.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Idd meestal zijn dergelijke tussendoorse aankopen achteraf een verkapte paniek aankoop gebleken. Als je als speler onder dergelijke omstandigheden (verhuis maar eens in twee weken) en met een direct hoog verwachtingspatroon zijn binnen gehaald, heb je wel erg veel aan je hoofd. En dan moet je ook nog eens op het veld in een nieuw team presteren....

Denk dat iedereen die een baan heeft (welke baan dan ook),niet direct op het toppen van zijn kunnen zal presteren. En dan is de miskoop al geschied....

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Kom net uit de stad gestuiterd en het blijkt dat ik zojuist met de broer van Alcides heb gechilled

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

''Hunterlaar spelvervuiler''

Van de grote scheidsrechters baas nog wel.

Bron: telegraaf

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Terecht. Irriteer me er nog steeds kapot aan dat die actie van hem tegen Twente nog steeds nergens herhaald is. Je zou bijna verwachten dat er meer achter zit.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

uilenberg meteen op non-actief stellen zo vlak voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar even de scheidsrechters manupileren.

was ie niet ooit algemeen directeur van twente, ongeloofelijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oei oei, Japie mag dan gelijk hebben (Zuiverloon en Breuer hebben nu nog koppijn), als Twentenaar zo vlak voor het cruciale Ajax - Twente is dit - zacht gezegd - niet handig.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Ik had altijd wel een hoge pet van hem op, maar deze actie begrijp ik echt niet. Had hij nou echt niet een weekje kunnen wachten met deze uitspraak? Je gaat er bijna meer achter zoeken dan er waarschijnlijk te vinden is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Als ajacied moet ik Uilenberg gewoon gelijk geven. Tegen Heerenveen, Twente en bijvoorbeeld ook tegen Willem II deed Huntelaar dit. Nare maniertjes van een fantastische spits maar dit moet hij vlug minderen (niet afleren).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.