• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.170 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.895 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)
Uhuh.. geloof je het zelf.
anders pen ik het niet neer.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

combi schreef:

je bedoelt PSV, want twente red het toch echt niet zondag, aangezien suares lindgren en silva ieder er twee inschieten.

Hm.. aangezien de wedstrijd van NEC toch een formaliteit is, zal ik zondag vurig Twente supporteren. Die verdienen het immers meer vind ik. .

Twente. .

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

@kos' prachtige plaatje: dan had Ajax beter PSV en Feyenoord 'leeg kunnen kopen' ...

Hou je gewoon lekker bezig met de prachtige prestatie van 'jouw' club, of heb je daar niet genoeg plezier aan?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als je een tussentijds transferwindow open laat gaan rijke clubs daar altijd van profiteren. Ajax en andere rijke clubs kunnen het zich feitelijk veroorloven titels en CL plekken te kopen. Zo werkt het clubvoetbal systeem nu eenmaal.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Quido schreef:

@kos' prachtige plaatje: dan had Ajax beter PSV en Feyenoord 'leeg kunnen kopen' ...

Hou je gewoon lekker bezig met de prachtige prestatie van 'jouw' club, of heb je daar niet genoeg plezier aan?

Zeker wel, tenzij mensen agan zitten mekkeren dat we het niet verdienen, of dat het niet goed is voor 'Het nederlandse voetbal' .

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

otherfool schreef:

Als je een tussentijds transferwindow open laat gaan rijke clubs daar altijd van profiteren.

Daarom ben ik ook voor afschaffen daarvan aangezien het competitievervalsing is.

Overigens vind ik ook dat je geen spelers meer moet kunnen verkopen als de seizoenkaarten zijn verkocht.

Deze dingen zullen de gemiddelde teletekstsupporters waarschijnlijk raar in de oren klinken, maar het zijn schandalige commerciele kutgeintjes, waardoor de Eredivisie pas echt de naam Mickey Mouse competitie verdient.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Mag dat alleen in Nederland dan?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Omdat het me stoort dat half internettend Nederland zit te zeiken dat het zogenaamd niet eerlijk is dat NEC Europa ingaat door die playoffs, terwijl dat transfergedoe in de winter pas Echt gigantisch oneerlijk en competitievervalsend is.

NEC kocht ook missing link Sibum. Zonder hem waren ze denk ik een stuk minder gaan presteren. Dus ook NEC heeft echt wel baat gehad bij de wintertransferperiode.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Zeker.

Al hadden ze die niet samen met wat andere basisspelers van Willem II overgenomen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

omdat ze het geld ook niet hebben, je begint steeds slapper te lullen.

edit. ben het trouwens wel met je eens over het transferbeleid en de seizoenskaarten.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Kos heeft gewoon gelijk. De belangrijkste spelers van je directe concurrent wegkopen is competitievervalsing, maar goed, zo zijn de regels nu eenmaal. Komt overigens ook nog eens bij dat sommige spelers van die misselijke klootzakken zijn die niet eens gaan spelen als ze niet naar hun droomcluppie mogen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

1. NEC gaat verdiend Europa in.

2. Dat is niet beter of slechter voor het Nederlandse voetbal dan wanneer dat NAC was.

3. Er valt ajax niets te verwijten met betrekking tot de aankopen in de winter. Wij raakte immers voor het begin van de competitie ook Sneijder kwijt aan een grotere club en in de winter verloren we maduro. Dat Ajax dan vervolgens Lindgren koopt is heel logisch, Groningen kon beschikken over Lindgren omdat er een clausule in het contract kwam dat ajax hem altijd voor 2+ miljoen kon terugkopen. Groningen ging hier destijds mee akkoord omdat ze hem anders niet konden krijgen, dan moet je achteraf niet gaan zeuren.

De directie van Groningen maakt er ook helemaal geen punt van dat Ajax daar spelers weghaalt en er ook nog goed voor betaald. Het zijn vooral de supporters van Groningen die erover klagen (logisch dat wel).

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

BoordAppel schreef:

Kos heeft gewoon gelijk. De belangrijkste spelers van je directe concurrent wegkopen is competitievervalsing, maar goed, zo zijn de regels nu eenmaal. Komt overigens ook nog eens bij dat sommige spelers van die misselijke klootzakken zijn die niet eens gaan spelen als ze niet naar hun droomcluppie mogen.

Maar het tekent de Nederlandse 'voetbalfan' wel weer dat ze enkel over Ajax liggen te zeuren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Inderdaad, maar hier wordt door een aantal sowieso selectief gekeken....

De winterperiode bestaat nu eenmaal en als Ajax in de winter merkt dat ze kwalitatief tegen vallen, waarom zou je dan niet gaan shoppen he. Je kan je seizoen nog redden.

Schaf het af of zeik er allemaal niet meer over.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Maar het tekent de Nederlandse 'voetbalfan' wel weer dat ze enkel over Ajax liggen te zeuren.

Omdat enkel Ajax zijn directe concurrent heeft leeggekocht, lijkt me nogal logisch.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Onzin ajax heeft niemand leeg gekocht in de winter. Suarez was vorig seizoen in de zomer, Lindgren speelde alleen onder voorwaarde bij Grunn dat Ajax hem voor 2 miljoen kon terugkopen (anders had groningen hem niet eens gehad) dus alleen Silva is daadwerkelijk echt in de winter gekocht

Nou nou nou wat erg!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Omdat enkel Ajax zijn directe concurrent heeft leeggekocht, lijkt me nogal logisch.

Groningen was met het aantal punten toevallig effe een directe concurrent dat moment, maar normaal zijn ze dat niet. Sterker, ook zonder de aankopen waren we hen vast wel voorgebleven.

En daarbij was het toeval dat Ajax 3x bij Groningen shopte. Voor hetzelfde geld hadden ze iemand anders gehaald.

Ik word een beetje moe van dat competitievervalsing. Zolang de regels het toestaan moet men niet zeuren.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Schaf het af of zeik er allemaal niet meer over.

Afschaffen dus.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Groningen was met het aantal punten toevallig effe een directe concurrent dat moment, maar normaal zijn ze dat niet. Sterker, ook zonder de aankopen waren we hen vast wel voorgebleven.

Eh...hoezo? Hoezo toevallig? Groningen speelde nota bene ook nog beter en mooie voetbal dan Ajax, niks toevalligs aan.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik word een beetje moe van dat competitievervalsing. Zolang de regels het toestaan moet men niet zeuren.

Klopt, daarom ben ik ook tegen de regels.

En dit was overigens precies mij punt. .

Wat betreft die playoffs mag er kennelijk wel gezeurd worden, maar oje als het over Ajax gaat. En dan noemen ze ons Calimero. .

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Wie hier vond het dan onterecht dat NEC de UEFA Cup gehaald heeft? De hele reden waarom je zo overduidelijk probeert een club zwart te maken, ontgaat me volledig. Maar aangezien je dat al tijden doet, zou het me eigenlijk niks moeten verbazen.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2382 stemmen

Tuurlijk mag er gezeurd worden, maar wat jij zegt over Ajax is gewoon niet helemaal terecht. Iedereen heeft de mogelijkheid tot het aantrekken van nieuwe spelers in de winterstop. Dat Ajax deze kans wel aangrijpt omdat ze daar de middelen voor hebben en een ander niet maakt het niet schandalig, zwak, oneerlijk en achterbaks om maar een paar krachttermen van je te gebruiken.

Ik neem verder de pet af voor NEC, wat een geweldige 2e competitiehelft met een prachtige bekroning in de vorm van europees voetbal. Chapeau voor de directie van NEC om Mario Been in de toen verkerende degradatienood tóch contractverlening aan te bieden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin. Ik heb een hele grote hekel aan Ajax, maar om nu te zeuren dat ze en directe concurrent hebben leeggekocht en dat dit competitievervalsing zou zijn slaat nergens op.

A) Ik zou Groningen nu niet zo snel een directe concurrent willen noemen.

B) Waarom zou je in de beperkte transfer periode geen spelers mogen kopen?

C) Had Groningen maar genoeg geld moeten hebben/verdienen om ze te behouden...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Milram zet Petacchi aan de deur na dopingschorsing.

Het leek onvermijdelijk na zijn dopingschorsing door het Tas, maar nu is het ook officieel: Milram heeft Alessandro Petacchi aan de deur gezet. "Ook had al Petacchi geen enkele intentie om de boel te belazeren, door die schorsing kunnen wij niet anders dan uit elkaar gaan", zegt de Nederlandse Milram-manager Gerry van Gerwen. "Het ploegreglement is duidelijk op dit vlak en gebaseerd op maximale transparantie. Daarom hebben we besloten in onderling akkoord uit elkaar te gaan." Op 31 mei wordt het contract van Petacchi verbroken.

Het bedrijf Nordmilch AG, die het merk Milram bezit, heeft de beslissing al toegejuicht. "Ons standpunt is duidelijk: we keuren elke vorm van overtreding af", zegt topman Martin Mischel. Wij willen alleen maar een zuivere sport. We hebben met de teamleiding gesproken over het geval-Petacchi en keuren de verbreking van het contract goed."

Tijdens de Giro testte Petacchi positief op salbutamol, een middel tegen astma. De topspurter had een voorschrift om salbutamol te nemen, maar de dosis was ver boven de toegelaten limiet en dan wordt het toch als doping beschouwd. In Italië werd Petacchi in beroep vrijgesproken, nadat hij door een schorsing onder meer de Tour van 2007 had moeten missen. Het Tas schorste onlangs de Milram-kopman toch weer tot 31 augustus, waardoor hij de drie Grote Rondes mist én bovendien verloor hij zijn overwinningen uit de Giro van vorig jaar. (kh- hln.be)

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

DieGo schreef:

Tuurlijk mag er gezeurd worden, maar wat jij zegt over Ajax is gewoon niet helemaal terecht. Iedereen heeft de mogelijkheid tot het aantrekken van nieuwe spelers in de winterstop. Dat Ajax deze kans wel aangrijpt omdat ze daar de middelen voor hebben en een ander niet maakt het niet schandalig, zwak, oneerlijk en achterbaks om maar een paar krachttermen van je te gebruiken.

Eens. Hooguit is het systeem oneerlijk, maar zoals gezegd; het (club)voetbal is nu eenmaal oneerlijk.

Hooguit kunnen de clubs een verdrag gaan sluiten waarin een speler alleen van club verkast voor het juiste (afgesproken) bedrag, of de deal gaat niet door. Geen Groningen fan die met Lindgren in de maag zat (afgesproken prijs, niets aan de hand), maar de situatie Silva heeft wel erg veel kwaad bloed gezet. Omwille van goede smaak, fair play en eerlijkheid had Ajax misschien (voorlopig) van die transfer af moeten zien.

Maar nogmaals, deze oproep tot eerlijkheid past misschien wel niet bij profvoetbal.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax heeft het grootste recht te doen met hun centen wat ze willen.

Als groningen of psv er moeite mee heeft dat ze in de winter worden leeggehaald kunnen ze altijd nee zeggen.

Sorry dat Nec zich niet in zo'n financiele positie bevindt, maar het is dan ook maar een simpele middenmotor. Geen reden om jaloers te worden.

Btw, Als Nec zich volgende winter versterkt door aanwinsten in de selectie bij ''concurrenten'' weg te halen, en ze halen daardoor voorronde champions league wil ik je wel weer eens horen zeuren.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Quido schreef:

Wie hier vond het dan onterecht dat NEC de UEFA Cup gehaald heeft?

Zo'n beetje heel internettend voetballliefhebbend Nederland. Allemaal zitten zeiken dat NEC het verdient omdat die playoffs zo oneerlijk zijn.

En het enige wat ik gedaan heb ik aageven dat als ze dan zo zitten te zaniken over oneerlijk ze beter naar Ajax kunnen kijken, da's pas echt onterecht.

Maar dat mag dan kennelijk niet. Alleen bij NEC mag je dat zeggen.

Bij Ajax is het normaal want zo zijn de regels nu eenmaal. .

Hilarisch hoe al die mensen zichzelf tegenspreken.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Materny schreef:

Ajax heeft het grootste recht te doen met hun centen wat ze willen.

Als groningen of psv er moeite mee heeft dat ze in de winter worden leeggehaald kunnen ze altijd nee zeggen.

.

Niet echt, dan beginnen ze weer allerlei arbitragezaken en heb je helemaal niks meer. Zo worden die jongens tegenwoordig gelokt. Groningen had ze anders echt niet laten gaan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

O jah, zeker ajax z'n schuld weer.

Als groningen hun spelers niet weten te controleren is het hun probleem.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Reinbo schreef:

A) Ik zou Groningen nu niet zo snel een directe concurrent willen noemen.

Tja, dat is geen kwestie van interpretatie, da's gewoon een feit gebaseerd op de ranglijst.

B) Waarom zou je in de beperkte transfer periode geen spelers mogen kopen?

Nou, hierom dus.

C) Had Groningen maar genoeg geld moeten hebben/verdienen om ze te behouden...

Zo werkt dat dus niet. Het is al erg genoeg dat grote clubs zomaar alles weg kunnen kopen bij kleineren, maar tijdens het seizoen zelf is al helemaal schandalig. Anders kun je het tenminste nog opvangen door goede scouting, jeugdbeleid en goede trainers, zoals clubs als Twente, Groningen en Heerenveen jaar in jaar uit doen. Die zijn in al die facetten superieur aan Ajax en Feyenoord, behalve in geld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.