- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ondertussen houdt de Seedorf van het vrouwentennis, Justine Henin, er per direct mee op. Een prachtige, technische speelster tussen de hardlopers en spierbundels, erg jammer dat ze niet iig doorgaat tot Wimbledon dat ze nog nooit won...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Dan is daarmee het Belgische tennis ook in één klap onder het niveau van dat van Nederland gedoken, toch?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
zelfde niveau ongeveer, maar goed belgie staat een straatlengte voor wat grandslams betreft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dick Advocaat gaat zo zijn 1e Europese hoofdprijs pakken, respect!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Adembenemend tik-tak spel, alles op tempo, alles op techniek, wat een genot van een ploeg. Twee goals ook om in te lijsten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Het blijft doodzonde dat Feyenoord enkele jaren geleden naast Timostsjoek greep... Wat een voetballer is dat toch, verder knappe prestatie van het elftal en Advocaat.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Wat zal Walter Smith (Smiss volgens de commentator) hebben gezegd voor de wedstrijd: Hier heb je een bandje van PSV, Chelsea, Milan, eat your heart out boys. Wat een verschrikkelijk voetbal spelen die gasten. Dat ze met 0-0 tegen Fiorentina nog niet durven aan te vallen terwijl ze met een doelpunt naar de finale zijn kan ik nog enigzins begrijpen, maar om in een finale direct vanaf de aftrap zonder enige aanvallende intenties te beginnen vind ik getuigen van een behoorlijke slappe, laffe coach.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Het blijft doodzonde dat Feyenoord enkele jaren geleden naast Timostsjoek greep
Ja, dat las ik ook ergens, maar waarom was dat precies? Ik vermoed dat Zenit wat euro's meer had neergelegt?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat zal Walter Smith (Smiss volgens de commentator) hebben gezegd voor de wedstrijd: Hier heb je een bandje van PSV, Chelsea, Milan, eat your heart out boys. Wat een verschrikkelijk voetbal spelen die gasten. Dat ze met 0-0 tegen Fiorentina nog niet durven aan te vallen terwijl ze met een doelpunt naar de finale zijn kan ik nog enigzins begrijpen, maar om in een finale direct vanaf de aftrap zonder enige aanvallende intenties te beginnen vind ik getuigen van een behoorlijke slappe, laffe coach.
Of je eigen kwaliteiten en dat van de tegenstander inschatten. Rangers is achterin een stuk sterker dan voorin.
Goddank wint het voetbal het wel van het anti voetbal.
Hopelijk volgende week ook, dat dat Chelsea maar keihard vernederd wordt.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Dan is daarmee het Belgische tennis ook in één klap onder het niveau van dat van Nederland gedoken, toch?
1 woord voor het Belgische tennis : It's over. We kunnen ons nu beter concentreren op biljarten of kleiduif schieten want het Belgisch voetbal is ook al gedaald tot het niveau van amateurisme. Tijdens het Europees kampioenschap voetbal zullen we moeten supporteren voor Nederland.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ja, dat las ik ook ergens, maar waarom was dat precies? Ik vermoed dat Zenit wat euro's meer had neergelegt?
Feyenoord bood een miljoen of 6 geloof ik, een paar maanden later vertrok hij voor ik geloof 24 miljoen naar Zenit 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tijdens het Europees kampioenschap voetbal zullen we moeten supporteren voor Nederland.
Nou die spelen op z'n Belgisch dus dat scheelt.
Nog even over die play-offs: vanavond is dus NEC - NAC (ik zeg het maar even want dat hele schema is 1 groot zooitje) en dan zijn zondag de 2 finales (Ajax - Twente en NAC - NEC), u raadt het al, op *hetzelfde tijdstip*. Allemaal lullige wedstrijdjes worden na elkaar uitgezonden op de meest onmogelijke momenten maar de 2 beslissende potten komen tegelijkertijd...
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Hm.. ik hoop maar dat het wel live te zien is.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nou die spelen op z'n Belgisch dus dat scheelt.
dat bedoel ik nou met verwend.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
4 verdedigers
2 brekers
1 spitsje
Walter Smiss zou zich er nog voor schamen.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
+
1 keeper
2 creatieve middenvelders
1 schaduw spits
En dan heb je wel eeen geinig elftal.
Ach otherfool, je moet niet zo overdrijven.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb het al vaker aangehaald, in 1994 speelden de Brazilianen ook met 2 van die brekers op het middenveld. Daarnaast speelden ze met 2 echte spitsen en 2 aanvallende backs. Desondanks vond heel Nederland (en ik ook) dat maar een saai, verdedigend team. Ze pakten USA met 1 flits, wonnen ook met 1-0 van Zweden en de finale (0-0) na pingels. Kleurloos.
De lat komt ook in Nederland steeds lager te liggen. Oke we hebben al een tijdje nauwelijks buitenspelers meer, maar de nadruk komt meer en meer op het verdedigen te liggen, en niet op de surplus aan creativiteit.
Stel Van Persie raakt niet meer fit, wat dan? Ik zie al een elftal voor me met 4 verdedigers, en daarvoor De Zeeuw, Bronkhorst en Emanuelson om die enge Italianen in toom te houden. Mogen Vaart, Sneijder en Nistelrooy het voorin uitzoeken. Nou, ik ga er niet voor m'n plezier naar kijken hoor.
Ik kijk voetbal het liefst op de BBC. De Engelsen zijn *altijd* uberpositief over het Nederlandse spel maar je had ze moeten *horen* tijdens het WK en de oefeninterland Nederland - Engeland. Zelfde verhaal met Gunther Netzer. Oranje raakt haar goede naam meer en meer kwijt, en dat is zonde en bovenal onnodig, want er valt een schitterend team samen te stellen. Eigenlijk is het dus veel abjecter wat Van Basten nu doet, want de Belgen hadden nu eenmaal niet beter en Nederland wel.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het al vaker aangehaald, in 1994 speelden de Brazilianen ook met 2 van die brekers op het middenveld. Daarnaast speelden ze met 2 echte spitsen en 2 aanvallende backs. Desondanks vond heel Nederland (en ik ook) dat maar een saai, verdedigend team. Ze pakten USA met 1 flits, wonnen ook met 1-0 van Zweden en de finale (0-0) na pingels. Kleurloos.
ben ik wel mee eens wat je daarover zegd, maar er stond toen zoveel druk op brazilie ze moesten kampioen worden, alleen jammer dat ze er in bleven hangen tot de dag van vandaag.
De lat komt ook in Nederland steeds lager te liggen.
wat mij betreft niet.
robben, v persie(midden veel beter), castelen (te doen wanneer fit en supervorm heeft).,idd. erg weinig die het niveau aankunnen.
lijkt maar zo, we zijn gewoon niet zo goed dus dan word je in de verdediging gedrukt, logisch
van basten maakt altijd als het kan een plaats vrij voor robben, vd vaart, v persie en sneijder, hoeveel meer wil je hebben.
Stel Van Persie raakt niet meer fit,
kunnen we net zo goed niet gaan.
normaalste zaak van de wereld.
prima, als hij het niveau haalt van het begin van het seizoen.
tja, hoort gewoon linksback imo.
die mag thuis blijven.
kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik kijk voetbal het liefst op de BBC.
hmm.
ja, nederland heeft veel indruk gemaakt in 74!! en een beetje in 98. ze kunnen alleen beter naar hun zelf kijken
we speelden daar toch echt 4-3-3 maar vond het ook niet fijn om naar te kijken, alleen duitsland was het genieten geblazen kwa voetbal.
daar sla je dus steeds volledig de plank mee mis en zullen we het waarschijnlijk nooit over eens worden.
zo dat ze beter tot hun recht komen volgens hun, dus niet van basten is abjecter maar de zo goede spelers die jij vind die we hebben zijn dat.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
@Otherfool:
Dus in jouw visie zou Nederland naast Van Nistelrooij nog een extra spits op moeten stellen, met buitenspelers spelen, liefst ook opkomende backs en een voorstopper als Heitinga die ook maar wat graag wil scoren? Allereerst, waar haal je de spelers vandaan? De spelers die Van Basten op het moment opstelt vind ik zowat de beste die we hebben, dus het is nogal wishful thinking om te denken dat het zoveel beter kan (Mathjjssen is slecht in de dekking, maar wie kan daar beter voetballen? Bouma? Van Bronckhorst?).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ronnie, deze opstelling gaf ik eerder als ideaal aan (toen Seedorf nog niet had bedankt)
................Sar...............
Heitinga Ooijer Cler
...............Seedorf..........
Affelay Sneijder Vaart
Persie...............Robben
..............Ruud...............
Probeer je eens voor te stellen wat een schitterend voetbal zo'n elftal kan spelen...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
het zullen doelpunten rijke wedstrijden worden idd. de zeeuw in vorm is een alternatief voor seedorf op die plek en de cler ruilen voor van bronkhorst. het midden en aanval ben ik volledig met je eens, maar zo is al eens gespeeld alleen iemand anders voor affelay en dat was ook niet echt boeiend.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Goed nieuws, Emanuelson zal zondag niet meespelen hehe. Kansen stijgen weer voor Ajax.
Alhoewel we achterin zwak zijn, ook Vermaelen en Vertonghen spelen niet.
Silva-Heitinga-Lindgren-Ogararu dan maar.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Probeer je eens voor te stellen wat een schitterend voetbal zo'n elftal kan spelen...
Ik denk dat Sar er dan wat extra armen aan moet plakken.
.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Heitinga Ooijer Davids(doorschuiven bij aanval) v bronkhorst
Affelay Sneijder Vaart
..............Ruud...............
kunnen we zomaar kampioen worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heitinga Ooijer ? v bronkhorst
Affelay Sneijder Vaart
..............Huntelaar...............
Ik vrees dat dat ? ons gaat nekken..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Heitinga Ooijer ? v bronkhorst
Affelay Sneijder Vaart
..............Cruif...............
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
En wil op de een of andere manier ook niet naar club waar hij wel in de basis start.
Feyenoord bood een miljoen of 6 geloof ik, een paar maanden later vertrok hij voor ik geloof 24 miljoen naar Zenit 
Hmz en dan toch voor Zenit kiezen, ik zou toch echt naar Feyenoord gaan 
Maar nu we het toch over Zenit hebben, hoe zit het met die Ricksen? Sowieso zijn er toch wel meer Nederlandse verdedigers die in grotere / buitenlandse competities voetballen? Of is de huidige selectie echt het neusje van de zalm wat verdedigers betreft 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.