- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dus jouw stelling 'als je bij Ajax of Feyenoord slaagt, slaag je overal' vind je nog steeds recht overeind staan?
Lol als je nog met zoveel overtuiging gaat proberen om de grootste carrieres na Ajax of Feyenoord van Tomasson, Litmanen, Dudek, Emerton, Gronkjaer en Ono dan vraag ik me af hoe je de carrieres van Sneijder, Van der Vaart, De broertjes De boer enzovoort gaat betitelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Prachtige prestatie van de dames. Hoogtepunt was voor mij echter toch de halve finale. Dat was het beste vrouwen hockey wat ik gezien heb de laatste jaren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik vind otherfool's lijstje duidelijk overtuigender dan die van ajax of feyenoord.
Dat lijkt me nogal een understatement. Als je dat lijstje laat voetballen tegen het lijstje wat Combi verdedigt mogen ze blij zijn als ze met minder dan drie goals verschil verliezen. Daarentegen is er natuurlijk met Ajax of Feyenoord ook een team te maken dat wel minstens zo goed is als het lijstje van Otherfool.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Prachtige prestatie van de dames. Hoogtepunt was voor mij echter toch de halve finale. Dat was het beste vrouwen hockey wat ik gezien heb de laatste jaren.
Halve Finale was inderdaad ook heel mooi om te zien!
Argentinie was namelijk ook niet slecht.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Argentinië kan een complete basis in het veld zetten met NBA spelers, dus ik hoop eigenlijk wel dat zij winnen. Want ze zijn de grootste bedreiging voor Team USA
11 - 30 na het eerste kwartier
Volgens mij is dit de beste start van de VS tot nu toe.
... en nu komt Argentinië fantastisch terug 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De Spelen lopen op hun eind, het enige waar ik nog echt naar uitkijk is de Marathon. Mijn top vijfjes:
Oranje.
5. Marianne Vos. Pas 21 jaar, twee keer ontgoochelend en dan mentaal zo sterk om toch die 3e echt naar zich toe te trekken.
4. Roeidames. Vooral die haaibaai is een genot om naar te luisteren. Echte sportsters ook, vizier op goud en niks anders.
3. Henk Grol. Ontroerend eerlijk en zelfkritisch. Schrijf maar vast op: Goud in London 2012.
2. Waterpolodames. Kluisterden Nederland aan de buis met een even onbekende als onbeminde sport. Niet eens outsider, maar wel goud.
1. Maarten van der Weijden. Ze bestaan nog, de echte sporthelden!
Rest v/d Wereld.
5. De turbo van Cancellara. Rijdt in de wegwedstrijd eventjes een paar minuten dicht en pakt uiteindelijk brons en goud. DonderDijen.
4. Nathalie Du Toit. 16e in de 10 kilometer open water, misschien wel het zwaarste onderdeel van de Spelen. Nathalie heeft maar 1 been...
3. 100 meter vlinder. Waanzinnige laatste meter waarin Phelps ergens nog een tussenslagje vindt... in de categorie 'onmogelijk'.
2. 100 meter mannen. Usain Bolt die lachend een wereldrecordje loopt onder het mom 'nu we er toch zijn'.
1. 4x100 vrije slag mannen. Twee wereldrecords, een ongekend spannende race, cruciale medaille voor Phelps. Wat een thriller...
De Flop 5.
5. De dopingzondaars, mens danwel paard.
4. Royston Drenthe. Belichaamd de verwende voetbalsnotaap. Wel miljoenen op de bank, maar hard werken, opoffering, focus; homaar.
3. Prins Pils. Aandachtszieke dissonant op het waterpolo feestje. Ga toch lekker in Nigeria wonen met je bolle kop denk ik dan...
2. 200 meter mannen, met de diskwalificatie van Martina. Zonde.
1. BMX. Heeft niks met Olympische Sport te maken. In London dan maar Darten, Sjoelbakken of Ad Fundum Drinken?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind afstandszwemmen niet eens echt boeiend, maar de gouden plak van vd Weijden is echt historisch en voor mij met afstand het mooiste moment vd spelen. Je sport, krijgt leukemie, overwint hem na 4 chemokuren en sport weer en uiteindelijk pak je goud op de Olympische Spelen, het hoogst haalbare in zijn sport. Dan verdien je eeuwig respect en ben je een held en voorbeeld. Chapeau!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
@otherfool kan me wel vinden in je lijst behalve over de BMX.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Mooi verhaal ja totdat Mart Smeets en de rest van de media er nog eens mee aan de haal gaan. Want wat is de sportpers (Trouwens heb het idee alle pers) toch massaal op zoek naar de traan. Irriteer me er dan ook kapot aan en een van mijn spelenhoogtepunt was dan ook het interview met Van Eupen en Van de Kolk. Heerlijk zoals die zich gewoon omdraaiden na hun gouden medaille toen de verslaggever dacht te moeten beginnen over de net overleden vader en de bruiloft van binnenkort.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Helemaal mee eens, erg irritant hoe die journalisten steeds weer zoeken naar die persoonlijke dingen, omdat een huilende sporter in beeld blijkbaar kijkcijfers oplevert.
Ik erger me trouwens al twee weken kapot aan de NOS. De manier waarop de spelen worden gebracht vind ik echt bedroevend slecht. Zo hadden ze vanmiddag bijvorrbeeld weer eens een belangrijk onderdeel (notabene met Nederlanders) niet live, de 4x100m. In plaats daarvan bleven ze maar interviews met hockeysters uitzenden. Dat kan de hele dag nog. En dan heb je nog de belachelijke hoeveelheid reclame, zelfs een commercieel net als Eurosport heeft (veel) minder reclame. Waarom betalen we eigenlijk belasting voor de publieke omroep? Verder is de NOS nationalistischer dan ooit volgens mij. De Nederlanders volgen mag, maar bij de NOS worden de buitenlandse sporters op Phelps bijna volledig genegeerd.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kompany naar Manchester City. Geen nieuws dat me zou interesseren normaal gesproken, maar na wat er op de spelen is gebeurd is dit toch wel opvallend. Martin Jol wilde hem per se terug hebben omdat hij zo hard nodig was en twee weken later verkopen ze hem. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Leuk dat Belgie toch nog een medaille heeft, maar toch wel vreemd eigenlijk dat een (rijk) land met 10 miljoen inwoners zo slecht scoort. Wie verklaart me waarom dat zo is?
De atleten doen echt hun uiterste best, daar mag je zeker van zijn.
En nu gebruik ik de woorden van Jacques Borlée trainer van de looptalenten en tweeling Jonathan en Kevin, en Olivia Borléé, de winnares van het zilver 4 x 100 m. Hij is ook nationaal trainer van de 4 x 100 meter en 4 x 400 meter ploegen.
"Het BOIC (Begische Olypisch en Interfederaal Comité) zou een kenniscentrum moeten zijn, maar dat is het niet. Ik heb moeten vechten - véchten hé - Om Céderc Van Brantegem en mijn jongens hier de 400 meter te laten lopen. Dat is toch niet te geloven? Ik heb moeten dreigen met mijn ontslag als coach van de 4 x 400 m-ploeg." (mijn nota: de jongens lopen morgen de finale)
"Waarom werken ze hier niet samen met onafhankelijke experts die adviezen geven op medisch, fysisch en psychologisch vlak? Waarom werkten topclubs in Belgiê niet samen met universiteiten zoals in ander landen? "
"De jongens mogen niet lopen op het gras van de 'Stade de Wallon' omdat de voetballers van 'White Star' dat niet willen. Die kerels spelen voetbal in een klasse die er niet toe doet in een sport waarin ons land helemaal nergens staat in de wereld. "
[i]Topsportbeleid is in ons land een aaneenschakeling van gemiste kansen en blunders. Er is een gebrek aan expertities op alle niveaus."
"De huidige toestand is, excuseer me het woord, debiel. Het maakt me woedend."
De twee broers Borlée vertrekken in januari naar de States nadien gevolgt door Olivia omdat er voor hen hier niet de gepaste begeleiding en trainingsoorden zijn. Wat de volstrekte waarheid is.
En dit hierboven is de teneur die in het algemeen heerst in de Belgische sportwereld. De top zijn allemaal technocraten. En de vijf topmensen of bobo's van het BOIC hebben er gemiddeld al 30 jaar dienst opzitten.
Edit: en er is geld genoeg, maar er is geen echte planning, geen visie en teveel 'onkunde' aan de top.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Een beetje zoals alles in België of niet? 
En als snelwandelen een Olympische sport is, dan kan alles een Olympische sport zijn. BMX ftw! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een beetje zoals alles in België of niet? 
Ik het kort, jawel. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En als snelwandelen een Olympische sport is, dan kan alles een Olympische sport zijn. BMX ftw! 
Snelwandelen mag er dan niet uitzien en een onnodige sport zijn, er wordt in ieder geval iets gepresteerd... Op een fietsje gaan zitten en 3 trappen doen kan iedereen.
Spartaan1986
-
- 3615 berichten
- 2176 stemmen
Ik las zojuist op nu.nl dat Ajax bij 1 van zijn talenten per direct het contract heeft ontbonden. Het gaat om Vito Wormgoor. De reden staat er niet bij
PSV heeft momenteel de Chinese doelman Wang Dalei op stage. De negentienjarige keeper is afkomstig van Shanghai Shenhua en blijft tot halverwege volgende week in Eindhoven om afwisselend mee te trainen met het eerste elftal en met Jong PSV.
Wang Dalei was twee jaar geleden al op proef bij Internazionale, maar dat was meer een snuffelstage. Een stage bij Manchester City, samen met nog twee talentvolle ploeggenoten, mondde uiteindelijk niet uit in een contract.
De doelman van het Chinese nationale elftal werd vorig jaar al met PSV in verband gebracht. Om diverse redenen ging een stage toentertijd niet door. Vrijdagmiddag traint hij met het Jong PSV van coach Anton Janssen, zo meldt PSV op de clubsite.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Snelwandelen mag er dan niet uitzien en een onnodige sport zijn, er wordt in ieder geval iets gepresteerd... Op een fietsje gaan zitten en 3 trappen doen kan iedereen.
Ja man, aan een start staan en tien keer je ene been voor het andere zetten, dat is een prestatie...
Zo kan je natuurlijk elke sport wel gaan afkraken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Snelwandelen is ontzettend duf, al zal het best moeilijk zijn. Zie ook tafeltennis...na 20 seconden vind ik het op tv al saai. Maar dat heb ik met veel sporten. 10 km zwemmen wordt pas bij de laatste 200 meter boeiend...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Leg even uit welke (fysieke) prestatie de BMX'ers leveren dan want ik mis blijkbaar iets... Ik heb verschillende races gezien waarbij ze van een platform gaan, echt letterlijk, nu vooruit, 10 keer trappen en wie dan in de binnenbocht zit wint gewoon! Hoe is dit een sport!? En waarom moet dit dan in de plaats komen van de kilometer hardrijden of de 100KM ploegentijdrit?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het lijkt me zwaarder dan (baan)wielrennen...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mag jij met een hartslag van 200+ in totale ademnood met verzuurde benen een kilometer doortrekken...
Ik lees overigens net dat de enige reden dat deze 'sport' is toegevoegd is dat het zo populair is bij de jeugd... nou, ik ga het voor het eerst van m'n leven zeggen:
'die jeugd van tegenwoordig'
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kortom, je vind het dus wel zwaar? En je denkt dat BMXen simpel is? Je trapt je de pleuris en het put zwaar uit denk ik...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je trapt je de pleuris? Heb je de wedstrijden wel gezien? Op het lichtste verzetje een beetje bijtrappen nadat je van een schavot naar beneden wordt gegooid... Verder haalt na de eerste bocht niemand meer iemand in, het gaat echt puur om die binnenbocht...
En ik vind het dus *niet* zwaar. Ben echt benieuwd naar de fysieke conditie van die BMX'ers, ga eens wat foto's opsnorren...
Edit: onze beste Nederlander weegt liefst 84 kilo... helaas geen vetpercentage te bekennen, maar dat lijkt me nogal wat...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik las zojuist op nu.nl dat Ajax bij 1 van zijn talenten per direct het contract heeft ontbonden. Het gaat om Vito Wormgoor. De reden staat er niet bij
Heel erg goed nieuws dat zo'n speler bij het grof vuil gezet wordt. Een beer van een verdediger is die Wormgoor. Hij zal wel iets gedaan hebben wat bij 020 niet door de beugel kon maar zo erg zal het niet zijn. Het direct ontbinden van een contract hebben ze ook al eens vaker gedaan; bij Liesdek meen ik.
Nu hopen dat de clubs gelijk bij Vito aankloppen.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Leg even uit welke (fysieke) prestatie de BMX'ers leveren dan want ik mis blijkbaar iets...
Leg mij dan even uit wat voor fysieke prestaties dressuur ruiters leveren...
En ook wat voor fysieke prestaties sprinters leveren (even 10 sec rennen
)...
En wat voor fysieke prestaties schutters leveren...
Enz, enz...
Beetje doelloze discussie dit (hoewel ik met die dressuur ruiters absoluut een goed punt heb, als zeg ik het zelf
) maar ik zou zeggen rijd eens rondje op een bmx over zo'n parcours, reken maar dat het je flink tegenvalt...
Ik persoonlijk vind het best spectaculair om tezien
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha guttegut, je hebt weer een reden gevonden om negatief over Ajax te mogen posten, chapeau.
Voor hem 10 anderen in jong Ajax. Ajax ontbind niet snel een contract dus het zal wel niet goed gezeten met hem. Of ze zagen sportief niks meer in hem. PSV mag hem best halen, mooie ruil in vergelijking met het grootste talent dat ze daar na Afellay in 10 jaar hadden en die nu gaat oogsten in Ajax shirt: Aissati.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Leg mij dan even uit wat voor fysieke prestaties dressuur ruiters leveren...
Geen. Mag zo afgevoerd worden van mij.
)...En of je daar (je hele leven!) voor moet trainen, die mannen zitten vol spieren voor explosiviteit, geen grammetje onnodig vet.
.Nou, daarom staat het ook op het programma blijkbaar...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Hoezo? Snelwandelen is zo'n beetje het zwaarste onderdeel van de hele spelen. Niet alleen fysiek ontzaglijk zwaar, die gasten lopen 50 kilometer in iets meer dan drie uur, ga er maar aanstaan. Hele hordes mensen halen zo'n snelheid op de fiets nog niet over die afstand. Het is ook een geestelijk erg zware sport omdat het technisch heel moeilijk is. 50 kilometer, drie uur lang moet je dezelfde passen maken, een paar kleine foutjes en er komt een gast naar je toegestormd met een rood bordje. Dag wedstrijd. Kan jij drie uur lang voortdurend gefocust blijven op maar één ding?
Alleen de allerbeste sportmensen kunnen dit aan.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik ben het met otherfool eens, dat BMX slaat nergens op. Behalve dat het amper een fysieke prestatie is, vallen er elke serie wel een paar, het toeval speelt een te grote rol. Ik hoop dat het meteen weer afgevoerd wordt van het programma.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Waar ik me wel aan erger is het beachvolleybal. Leuk om naar te kijken als sport, maar rot toch in vredesnaam op met die k**muziek en dat popiejopiecommentaar na elk punt. Dat heeft toch geen zak met sport te maken?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.