- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heeft bij Celtic toch rond de 50 duels gespeeld las ik, dus overbodig zal ie niet zijn geweest ...
edit: VI meldt 30. Geen idee dus. Vind het zelf wel een leuke voetballer. Al is ie erg wisselvallig (wat ik gezien heb).
Heb het nagezocht, de Celtic website meldt 49 optredens in 2 seizoenen. Niet slecht voor een jonkie die toen als 19 jarige daar kwam.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
mensen is foppe opeens een sukkel omdat ie geen goud haalt, sno vaste waarde zelfs in de spits desnoods.
ajax. respect, alleen kan men die druk aan.
btw.
we zingen ai ai, sattie, ongeloofelijk dat die jongen nu bij ajax speelt
sorry voor de fout spelling, ook al ben ik blij begrijpen zal ik het nooit.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
slaag je bij ajax of feijenoord slaag je overal
Zoals Bergkamp en Jonk bij Inter slaagden, Tomasson de pannen van het dak speelde in Milaan, ze het in Barcelona nu nog over Litmanen hebben en Dudek een heuse triomftocht over de Europese velden maakte? Emerton tegenwoordig menig hart sneller doet kloppen en Andy van der Meyde een ster zonder weerga is? Gronkjaer een held werd, Ono over de hele wereld aan de muur hangt, Van Gastel wordt aanbeden, en zo kan ik nog wel even doorgaan?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zoals Bergkamp en Jonk bij Inter slaagden, Tomasson de pannen van het dak speelde in Milaan, ze het in Barcelona nu nog over Litmanen hebben en Dudek een heuse triomftocht over de Europese velden maakte? Emerton tegenwoordig menig hart sneller doet kloppen en Andy van der Meyde een ster zonder weerga is? Gronkjaer een held werd, Ono over de hele wereld aan de muur hangt, Van Gastel wordt aanbeden, en zo kan ik nog wel even doorgaan?
Zoals Bergkamp de 1 na beste speler uit de geschieddenis van Arsenal werd, zoals Dudek de CL finale van Liverpool zelf besliste, zoals Emerton al 5 jaar bij de Rovers speelt en nog 5 jaar vast ligt? Ligt eraan welk perspectief je wilt zien.
Ik kan ook wel 30 spelers noemen die na Ajax of Feyenoord de wereldtop haalden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Natuurlijk, ik ook wel. Maar dat zei combi niet...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het klopt wel dat je als je top was bij Ajax (neem mn eigen club als vb), je daarna vaak wel slaagt. Zlatan, Chivu, Maxwell, Sneijder, vd Vaart etc van alleen de laatste paar jaren...
Maar uiteraard lukt het niet iedereen. Vd Meijde als beste vb, de geldwolf.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nuja, ik neem toch aan dat talentvolle spelers in de Europese subtop (want dat zijn de Nederlandse topclubs) het over het algemeen ook een stapje hoger wel redden. Maar dus lang niet altijd, en ik snap niet hoe combi er bij komt dat Ajacieden en Feyenoorders vaker zouden slagen dan PSV'ers... waar komt die geldingsdrang toch vandaan denk ik dan...
Overigens vraag ik mij af of Maxwell nog een beetje in beeld is? Vooral een mooie speler, maar toch geen echte verdediger en in de Serie A zal dat toch wel verwacht worden...
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Ik vind het zo zonde dat Ajax die jonge gasten niet langer aan zich kan/durft (te) binden. Een gigantisch jaarsalaris wegleggen voor een matige speler als Luque en Van der Vaart enigzins geïrriteerd "de deur uitwerken". Ik vind dat erg jammer. Ben zelf absoluut geen Ajax-fan maar besef wel degelijk dat er maar 1 club in Nederland is die op de lange termijn mee kan doen met andere Europese topclubs en dat is Ajax. Als jonge gasten zoals Van der Vaart en Heitinga topcontracten wordt gegeven en langer aan de club worden verbonden, toont dat de wil van het Ajax bestuur en daarmee komt de club in een goede 'flow'. Op die manier geef je ook een signaal af naar andere Europese topclubs: met Ajax valt niet te spotten! Ik hoop eerlijk en oprecht dat Ajax dit in de nabije toekomst (weer) zal lukken en dan zal ik iedere Europese wedstrijd van deze club met aandacht volgen en ze vanuit de grond van mn hart aanmoedigen. Lang leve het Nederlandse voetbal!!
ps. Alleen moeten ze dan niet in de 94e minuut mijn club (Roda JC) een finaleplaats in de Beker onthouden... Dat doet nog steeds pijn. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Overigens vraag ik mij af of Maxwell nog een beetje in beeld is? Vooral een mooie speler, maar toch geen echte verdediger en in de Serie A zal dat toch wel verwacht worden...
Ik vind hem een beetje een type Grosso. Volgens mij houden ze wel van mooie backs maar moeten de centers wel van het type rouwdouwer zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
't Is gewoon niet op te hoesten Olaf... Zo'n Heitinga gaat in Madrid lekker in het zonnetje zitten, op een hoger niveau spelen en er 3x zoveel (als het niet meer is) voor betaald worden. Dat kun je geen speler kwalijk nemen... Ajax gaat echt nooit meer mee doen zoals in de jaren '70 of '90 en zal het van een incidenteel succesje moeten hebben. En da's al lastig genoeg...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo is het nou eenmaal. Al zou ik zo'n transfersysteem als in de states ook wel zien zitten. Een salarycap en een trade systeem in het transferstelsel.
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
Eens, helemaal nog niet zo'n gek idee eigenlijk. Ik pleit er wel voor.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Zoals Bergkamp en Jonk bij Inter slaagden,
tja, een uefa cup is niet voor iedereen weggelegd, maar voor jou een troostprijsje he.
als ie zijn kans kreeg stond ie er toch echt of mis ik iets?
ja litmanen, tja liverpool wou hem nog steeds hebben erg ongelukkige tijd voor die man, maar wees eerlijk wanneer hij speelt word elk elftal er beter op.(blesurregevoelig helaas)
ga je mond spoelen, liverpool wint de champions league omdat ie er paar stopt wanneer het erop aankwam, of is sarretje opeens ook een sulletje 
tja emerton doet het niet eens slecht maar vond ik ooit nooit een topper., van der meyde tja zie hem grag terug bij ajax mits ie gewoon gaat voetballen.
nou deed het niet slecht, maar idd. 1 keer geblesserd nooit meer wat van gehoord.
wereld voetballer alleen nog steeds last van zijn enkel geloof ik.
en ga nog ff door dan, alleen vergeet niet de goede mensen aub of eh moet ik nu zeggen meneer kleuter?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
waar komt die geldingsdrang toch vandaan denk ik dan...
noem eens 1 iemand dan, en kijk uit wat je zegd!
Overigens vraag ik mij af of Maxwell nog een beetje in beeld is? Vooral een mooie speler,
speelt wekelijks in de basis bij de italiaanse kampioen.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het zo zonde dat Ajax die jonge gasten niet langer aan zich kan/durft (te) binden.
was het 1995 geef ik je groot gelijk, nu niet meer.
tja, alle topclubs in nederland wilden hem hebben, alle topclubs in nederland
terwijl die man kan ballen wil je niet weten.
neem ik Boeman en het ajax publiek kwalijk, en van der Vaart zelf.(maar goed hij zit nu bij de top)
mwa, doe je zeker psv mee te kort en volgens mij heeft feijenoord de laatste europese prijs gewonnen.
tja, tenzij ene meneer chelski langskomt, zie daar niet 123 veranderingen in komen.
dat zit er niet meer in tenzij men de 5+6 regel toepassen
ja, het is inmiddels weer 13 jaar geleden. 
ps. Alleen moeten ze dan niet in de 94e minuut mijn club (Roda JC) een finaleplaats in de Beker onthouden... Dat doet nog steeds pijn. 
dat moeten ze niet meer doen nee.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
't Is gewoon niet op te hoesten Olaf... Zo'n Heitinga gaat in Madrid lekker in het zonnetje zitten, op een hoger niveau spelen en er 3x zoveel (als het niet meer is) voor betaald worden. Dat kun je geen speler kwalijk nemen... Ajax gaat echt nooit meer mee doen zoals in de jaren '70 of '90 en zal het van een incidenteel succesje moeten hebben. En da's al lastig genoeg...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Zo is het nou eenmaal. Al zou ik zo'n transfersysteem als in de states ook wel zien zitten. Een salarycap en een trade systeem in het transferstelsel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Inter heeft het contract van Maxwell flink moeten verhogen, omdat hij kon schermen met de intresse van (uit mijn hoofd) iig Arsenal en Real Madrid. Maxwell is één van de beste backs ter wereld en een vaste waarde bij Inter Milaan, die ze er absoluut niet kwijt willen. In 2003 was hij nog samen met Chivu en vd Vaart absoluut de beste voetballer van ajax.
Overigens is de absolute europese top niet voor ajax weggelegd. Maar we kunnen ons wel meten met Porto, Lyon, Celtic en Bremen. Door zelf te blijven opleiden en talent te kopen, kunnen we met goed beleid een heel eind komen. Echter moeten we dan wel de Wielaerts, Oleguer's, Luque's en Delorge's links laten liggen. Het wachten is overigens ook op de 6+5 regeling, dat is de redding voor het Nederlandse topvoetbal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
noem eens 1 iemand dan, en kijk uit wat je zegd!
Wat, iemand die het na PSV ook elders heeft gemaakt? Ach, Cocu, Nistelrode, Numan, Robben, Van Bommel en Zenden hebben het toch niet verkeerd gedaan?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
waarvan alleen bommel een europese prijs heeft gepakt! en alles behalve bepalend was. Cocu heeft het goed gedaan van nistelrode die doet het nog steeds goed robben moet zich nog bewijzen zenden tja nuttige speler en numan 1 van de beste linksback die nederland heeft gehad, dit was het?
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Heeft Zenden niet met Liverpool de Champions League gewonnen?
Een Europese prijs zegt alleen wat over de kwaliteit van het team trouwens, niet over het individu. En als van Bommel al niet bepalend is, dan weet ik het ook niet meer. Ik vind otherfool's lijstje duidelijk overtuigender dan die van ajax of feyenoord.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van Bommel heeft bijna geen bijdrage geleverd aan de triomf van Barca. Neemt niet weg dat individuele klassen niet samenhangt met Europese titels.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Heeft Zenden niet met Liverpool de Champions League gewonnen?
als reserve mischien
Een Europese prijs zegt alleen wat over de kwaliteit van het team trouwens,
hmm, men kan het niet in zijn 1tje nee.
tja, bij bayern is hij wel bepalend.

otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, je hebt van elk team types die meteen dat stapje hoger ook maken (Sneijder, Nistelrode, Persie), soms met een omweg (Bergkamp, Bommel) en soms totaal niet (vdMeyde, Vogel). Punt is dat ik geen verschil zie tussen de Nederlandse topclubs onderling, en combi nadrukkelijk wel.
Dat lijkt me bij dezen dan ontkracht.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dat lijkt me bij dezen dan ontkracht.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor de liefhebbers: Brazilië-België begint meteen. Match voor de bronzen medaille.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
lijkt mij niet.
Dus jouw stelling 'als je bij Ajax of Feyenoord slaagt, slaag je overal' vind je nog steeds recht overeind staan?
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Ik denk dat van de drie Nederlandse topclubs Ajax wel de meeste potentie heeft. De merknaam Ajax doet het nog altijd geweldig goed en de buitenlandse talentjes vinden de naam Ajax meer aanspreken dan PSV. Neemt trouwens niet weg dat ik t klasse vind wat PSV de laatste jaren heeft gepresteerd. Stiekem hoop ik er vurig op dat ook Feijenoord zich weer aan de 'top' komt melden. Ik vind dat toch wel een mooie club met de grootste achterban van Nederland. Ik denk dat ook zelf dat Feijenoord en vooral Ajax meer potentie hebben dan PSV. PSV is de laatste jaren alleen vele malen slimmer geweest waarvoor niets minder dan lof!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dus jouw stelling 'als je bij Ajax of Feyenoord slaagt, slaag je overal' vind je nog steeds recht overeind staan?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.