• 16.354 nieuwsartikelen
  • 180.001 films
  • 12.391 series
  • 34.320 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.641 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik denk dat Sneijder zich te groot voelt voor de Bundesliga, ook al zit Louis daar.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Als je Ribery wegdoet lijkt het me juist NIET dat je keihard terugslaat volgend jaar, dan boet je aardig wat kwaliteit in.

Toni vond ik ook heel wat beter dan Gomez trouwens, die zal nu wel weggaan.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ribery is een speler als Suarez. Prachtige speler, maar wel een soort speler dat alles alleen wil doen en wat dus ten koste van 't teamgevoel gaat.

Ik lees net trouwens dat het journaal gezegd heeft dat het rond is met Jol.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ribery is een speler als Suarez. Prachtige speler, maar wel een soort speler dat alles alleen wil doen en wat dus ten koste van 't teamgevoel gaat.

Zonder hem waren ze niet eens 4de geworden. Hem verkopen is nog 10 keer erger dan dat Ajax Suarez zou verkopen.

En alles alleen doen? Je moest eens zien hoeveel assists hij gegeven had, echt goud waard voor het team.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

.

Ribery is alles behalve een frommelaar. Heeft relatief meer overzicht en oog voor z'n medespelers dan Suarez. Dat heel wat indivuduele acties stranden in schoonheid is een vloek dat op dat soort spelers rust.

Vrijwel de enige 2 van dat soort type spelers die daar vrij van zijn staan morgen tegenover elkaar.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

JOL NIEUWE TRAINER AJAX

dinsdag 26 mei, door Sandro, Amsterdam, 16:47u, AT5/NOS

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax. Dat heeft algemeen directeur Rik van den Boog dinsdagmiddag bevestigd tegenover AT5.

Een delegatie van de Ajax-leiding was vandaag in Hamburg om te onderhandelen met Hamburger SV over de overgang van de 53-jarige coach. Eerder kwamen Jol en Ajax al een meerjarig contract overeen. Later op de dag kwamen ook de clubs onderling eruit. Donderdag om 16.00 uur wordt hij gepresenteerd bij een persconferentie in de Amsterdam ArenA.

Jol had nog een contract tot medio 2010 bij de Duitse club. De Nederlandse coach was pas één jaar in dienst bij HSV. Hij bereikte zowel in de Duitse beker en de UEFA Cup de halve finale. In de Bundesliga werd het elftal vijfde. HSV heeft zich daardoor geplaatst voor de voorronde van de nieuwe Europa League.

De 53-jarige Jol, die als prof onder andere voetbalde bij ADO Den Haag, FC Twente en Bayern München was eerder als coach werkzaam bij Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kut zeg.

Nou, de kampioen van de komende jaren lijkt bekend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

De Nederlandse coach was pas één jaar in dienst bij HSV. Hij bereikte zowel in de Duitse beker en de UEFA Cup de halve finale. In de Bundesliga werd het elftal vijfde. HSV heeft zich daardoor geplaatst voor de voorronde van de nieuwe Europa League.

.

Is dit slecht ?

Waarom laat Hsv hem zo makkelijk gaan vraag ik me af.

Jol heeft er trouwens altijd op gehamerd dat er voorin bij Hsv te weinig scorend vermogen rondliep. Op Olic na is de aanval van Hsv weinig waard. Had hij nog een spits van formaat naast Olic kunnen zetten had ik ze wel hoger zien eindigen.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Is dit slecht ?

Waarom laat Hsv hem zo makkelijk gaan vraag ik me af.

Wat moet je met een trainer die weg wil?

Vind het trouwens ook wel jammer. Was altijd wel een sympathieke gozer.

Laten we hopen dat ie er niks van bakt. .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zijn werk bij HSV was prima. Redelijk modale ploeg zonder echte toppers en dan dicht bij de UC finale zijn en ook de halve finale beker en een goede klassering in de Bundesliga.

Ik keek net op zon HSV forum, die lui waren nogal ontstemd en vonden dit erg jammer.

En bij de Spurs 2x 5e worden is ook erg goed.

Ik ben een heel tevreden man. Was al bang dat het Blind werd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Van Ajax.nl, met reacties Jol en Van den Boog:

Ajax, HSV en Martin Jol hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Jol naar Ajax. Jol tekent een contract dat hem voor 3 seizoenen aan Ajax verbindt.

Martin Jol (Den Haag, 16 januari 1956) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal en vanuit die hoedanigheid tevens verantwoordelijk voor andere voetbalaangelegenheden zoals het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding van de club. Jol gaat rechtstreeks rapporteren aan algemeen directeur Rik van den Boog.

De actieve voetballoopbaan van de op diverse posities inzetbare Jol was van 1973 tot 1988. Hij speelde in Nederland bij FC Den Haag en FC Twente, in Duitsland bij Bayern München en in Engeland bij West Bromwich Albion en Coventry City. Zijn trainersloopbaan startte in het seizoen 1991-1992 bij de amateurs van FC Den Haag. In het seizoen 1996-1997 begon de loopbaan van Jol als proftrainer, bij Roda JC. Met de club uit Kerkrade won hij de KNVB Beker. Nadien was hij succesvol trainer bij RKC, het Engelse Tottenham Hotspur en het Duitse HSV. Met de club uit Hamburg stelde hij dit seizoen op de laatste speeldag verrassend de vijfde plaats veilig, een plek die recht geeft op Europees voetbal.

Algemeen directeur Rik van den Boog over de aanstelling van Jol als nieuwe trainer: ,,Het is de belangrijkste positie binnen een voetbalclub, dus we zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan. Martin beschikt over alle kwaliteiten die de nieuwe trainer van Ajax in onze optiek zou moeten hebben. Hij is ervaren en heeft die ervaring in binnen- en buitenland opgedaan. Hij heeft bij grote en minder grote clubs gewerkt en daarbij aangetoond het maximale uit zijn spelers te kunnen halen. Daarnaast is hij een trainer van wie is gebleken dat hij bereid is talentvolle jeugdspelers een kans te geven, wat voor ons van elementair belang is. We zijn als clubleiding nog niet zo lang in deze samenstelling aan het werk bij Ajax, maar ik ben heel blij met de manier waarop we hebben samengewerkt om dit te bewerkstelligen. Het was een spannende en boeiende periode, met een uitstekend resultaat voor Ajax.”

Martin Jol: ,,Ajax biedt me een hele mooie kans, met oog voor de lange termijn. Ik krijg een zeer uitgebreid pakket met verantwoordelijkheden. Ajax is een fantastische club en ik heb ontzettend veel zin om er aan de slag te gaan. Ik heb het bij HSV ontzettend naar mijn zin gehad, het is een grote club en Hamburg is een fijne stad om te leven en te werken. Ik heb de laatste jaren in het buitenland gewerkt en keer nu weer terug naar Nederland, daar kijk ik erg naar uit.”

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk horen we binnekort weer Engelen zingen

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Jol trainer van Ajax. Ik heb goede hoop.

Wel vreemd dat hij weer zoveel verantwoordelijkheden krijgt. Ik had begrepen uit de conclusies van het rapport van destijds dat dit toch niet meer de bedoeling zou zijn?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ja, idd vreemd, wat gaat Blind dan doen? Die lijkt wel buitenspel gezet...

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zijn werk bij HSV was prima. Redelijk modale ploeg zonder echte toppers en dan dicht bij de UC finale zijn en ook de halve finale beker en een goede klassering in de Bundesliga.

.

Zonder individuele toppers ja, maar daar liep toch aardig wat rond. Die lui hebben een begroting van zo'n 120 miljoen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zonder individuele toppers ja, maar daar liep toch aardig wat rond. Die lui hebben een begroting van zo'n 120 miljoen.

Ajax kwam daar toch maar mooi effe winnen

Maar ook al is hun budget groter, ik vind de ploeg geen topploeg voor Bundesliga top verhoudingen met de rest.

En Blinds werk zal niet erg veranderen. Die is bezig met de jeugd en met aan en verkopen om wat te noemen. Die blijft zijn werk wel doen op dit gebied.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax kwam daar toch maar mooi effe winnen

Yup, was hun enige echt goede wedstrijd van het seizoen. .

Maar ook al is hun budget groter, ik vind de ploeg geen topploeg voor Bundesliga top verhoudingen met de rest.

Mwa, top 5 is het zeker.

En Blinds werk zal niet erg veranderen. Die is bezig met de jeugd en met aan en verkopen om wat te noemen. Die blijft zijn werk wel doen op dit gebied.

Nou, ik lees nu hierboven dat Jol daar verantwoordelijk voor wordt en rechtstreeks rapporteert aan v der Boog...

Dat is nogal een verandering lijkt me.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik ben gek genoeg toch blij met Jol, omdat ik het echt niet zag zitten met Blind. Ik hoop dat ik Jol onderschat heb en hij mijn ongelijk bewijst, maar ik blijf sceptisch.

kos schreef:

Nou, ik lees nu hierboven dat Jol daar verantwoordelijk voor wordt en rechtstreeks rapporteert aan v der Boog...

Dat is nogal een verandering lijkt me.

Volgens mij dezelfde rol als Van Basten, Blind zal wel hetzelfde blijven doen denk ik.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En terecht, dat Jol de verantwoodelijkheid krijgt over de aankopen. Aan wie zou je deze anders moeten geven bij Ajax? In deze constructie is dit de enige juiste.

Overigens komt Raiola nu weer terug bij Ajax. Na de conflicten met Maxwell en Zlatan zei men binnen Ajax nooit meer met Raiola te willen onderhandelen. Dus dat is toch wel opvallend. Ook is dit allemaal wel weer erg Lemic gericht ik ben benieuwd naar de consequenties hiervan met betrekking tot de oostblok-voetballers.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Jol heeft tijdens zijn verblijf in Waalwijk heel wat talenten aangekocht en ze daarna met flink wat winst weer verkocht. Tot die spelers hoort overigens ook Khalid Boulahrouz die bij Feyenoord overbodig was geworden en via RKC in het Nederlands Elftal is gekomen. Boulahrouz mag weg bij Stuttgart dus misschien dat Jol hem naar Ajax kan halen. Voor de Nederlandse competitie is Khalid een absolute topverdediger (als hij niet geblesseerd raakt natuurlijk).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Tot die spelers hoort overigens ook Khalid Boulahrouz die bij Feyenoord overbodig was geworden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik hoop dat het een grap is, maar het gerucht gaat dat Feyenoord een razzia begint tegen alle supportersites die het logo en het nieuws van Feyenoord zogenaamd "misbruiken". Dat zou toch te triest voor woorden zijn. Het enige dat Feyenoord momenteel nog topclubwaardig maakt zijn de supporters (en het stadion).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Boulahrouz heeft nooit bij Feyenoord gebalt. Bij 020 wel, hij werd dus gewoon door jullie te licht bevonden. En gelijk maar naar de rivaal wijzen .

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Bouhlarouz is op dit moment niet de speler die we zoeken. Het is natuurlijk een beest van een verdediger maar hij is opbouwend zwak en het ergste, hij kan niet goed met ruimte in de rug spelen, iets wat bij Ajax juist wel moet. Verder is hij ook niet topfit, lijkt me geen verstandige aankoop.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Rivaal?

Kai schreef:

Bouhlarouz is op dit moment niet de speler die we zoeken. Het is natuurlijk een beest van een verdediger maar hij is opbouwend zwak en het ergste, hij kan niet goed met ruimte in de rug spelen, iets wat bij Ajax juist wel moet. Verder is hij ook niet topfit, lijkt me geen verstandige aankoop.

Precies, een snelle verdediger die een counter eruit kan halen lijkt me beter. Daarom waren Wielaert en Oleguer ook niet echt goede aankopen. Goede verdedigers, maar zwak als er ruimte achter ze ligt, geen mannen die een counter eruit halen en die heb je wel nodig als je aanvallend wil spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zei toch geen concurrent .

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Jack Van Gelder: "Blind en Van het Schip assistenten van Jol"

Blind zou naast zijn werk als technisch manager ook Jol gaan assisteren, met de bedoeling dat Blind uiteindelijk doorgroeit tot hoofdcoach. Leuk bedacht, maar meestal overleven dit soort lange termijn plannen niet in de voetballerij.

Ik ben wel heel blij dat die irritante Petrovic niet meekomt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Is over 3 jaar Hiddink of Van Gaal vrij, zitten wij aan Blind vastgeplakt. Hele vreemde constructie, het is dus te hopen dat Jol niet sneuvelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En Elia wil niet meer naar HSV nu. Ik mag hopen dat ie nu dus niet naar Amsterdam gaat .

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik denk dat hij naar Bayern gaat. Hij wil zelf naar het buitenland en Ajax kan hem alleen halen als er iemand vertrekt (Suarez bijvoorbeeld), maar dat is nog niet zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.