• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.838 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Die leegloop is overigens allesbehalve slecht voor Twente hoor. Zolang ze dit soort bedragen ontvangen lachen ze zich dood. Dat vangen ze heus wel weer op.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja, denk ik ook hoor Kos. Ze zullen dan wel niet zo'n seizoen als afgelopen seizoen meemaken, maar dat was sowieso niet te doen.

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Don Dijk schreef:

Vierde toch?

FC Twente - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Runner-up = tweede.

Ik neem aan dat Wikipedia correct is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Zal wel inclusief de play-off uitslagen zijn.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja denk ik ook. Ze zijn toch echt 4e geworden.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Komt door play-off idd, winst tegen Ajax.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh ja, bijna vergeten.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Daarom meld ik het nog even, voor de zekerheid.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Om nog even terug te komen op de discussie van een paar uur geleden, ik ben het helemaal eens met Zavo. Jol is een behoorlijke coach maar zo fantastisch is het nou ook weer niet. Ik zou inprincipe best met Jol kunnen leven, maar het gaat me meer om de manier waarop. De huidige lijstjes bij Ajax zijn te voor de hand liggend, die lijstjes hadden wij met z'n allen ook kunnen opstellen. Waar Twente en Heerenveen bijvoorbeeld inventieve oplossingen zoeken, komt Ajax niet van de al eerder betreden paden af. Waarom is er nog geen contact opgenomen met Le Guen? Bielsa? Valverde? Desnoods probeer je Pellegrinni, lukt dat allemaal niet dan ga je naar Martin Jol.

Maar dat doen ze bij Ajax niet, ik heb sterk het idee dat dit komt door gebrek aan netwerk bij de directie. Ik vraag me dan ook sterk af hoe iemand hierbij komt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Twente en AZ werken met een visie en een sterk management. Bij Ajax was dat lange tijd niet. Nu staat er een goed management.

Wat is er goed aan dit management? Wat voor meesterzet hebben ze al laten zien? Er is intresse in Braafheid, leuke back maar over open deuren gesproken. Steen voor steen nivileert Ajax verder en neemt men met minder genoegen. Verras ons, toon lef en durf. PSV en AZ hebben bij Bayern contact opgenomen over Breno (een toekomstige -nog betere versie- van Alex). Ajax tuft weer lekker door op twee zeer modale verdedigers. Volgend jaar zullen we Ronnie Stam er ook wel bijnemen.

Jol zou ik overigens een ontzettende clubhoer vinden als hij HSV nu verlaat voor Ajax, behalve wanneer de HSV-directie hem weg wil hebben.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Jammer dat er niet meer types als jij en Zavo in het bestuur van Ajax zitten ofzo.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Inderdaad jammer voor Ajax ja.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ja, een internationale en zelfs Spaans voetbal-denkende trainer bij Ajax. Ik kan me geen slechtere kandidaten bedenken. Die snappen werkelijk helemaal niets van het Ajax-spel en systeem.

Overigens vind ik wat ik van Breno heb gezien allesbehalve goed, zelden een verdediger zo zien schutteren op internationaal niveau.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Precies, wat moeten jullie in hemelsnaam met een internationale trainer? Als jullie zo graag mooi voetbal willen zien, moet er gesmeed worden. Aan een team. Dit kost a) tijd en b) veel directe communicatie. Moet met een Nederlander dus.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Ja, een internationale en zelfs Spaans voetbal-denkende trainer bij Ajax. Ik kan me geen slechtere kandidaten bedenken. Die snappen werkelijk helemaal niets van het Ajax-spel en systeem.

Le Guen en Valverde zijn aanvallend ingestelde coaches. Die misschien niet het precieze ajaxspel spelen maar in ieder geval wel erg aanvallend voetbal spelen. Verder beschikken ze over meer ervaring, successen en over een beter netwerk. Le Guen en ook Pellegrinni (zal wel niet haalbaar zijn) zijn de ideale mannen om de club steen voor steen op te bouwen. Trainers die wel het Ajax spel (zouden moeten) snappen, presteren er al 10 jaar niets van.

Overigens vind ik wat ik van Breno heb gezien allesbehalve goed, zelden een verdediger zo zien schutteren op internationaal niveau.

Breno is weinig gebruikt in München en moest door blessures vlak voor het einde van het seizoen in rotwedstrijden spelen (Barcelona bijvoorbeeld). In Brazilië was hij niet alleen de jongste maar ook de beste verdediger van de competitie. Breno wordt echt een goeie, denk ik.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Don Dijk schreef:

Precies, wat moeten jullie in hemelsnaam met een internationale trainer?

Een ongeschreven blad, nieuwe inzichten en een beter netwerk. Moet er nu voor de 10de keer een Nederlander op z'n bek gaan?

Als jullie zo graag mooi voetbal willen zien, moet er gesmeed worden. Aan een team. Dit kost a) tijd en b) veel directe communicatie. Moet met een Nederlander dus.

Dat communicatie ding is onzin natuurlijk. Er zijn tal van toptrainers in landen, waarvan ze de taal niet spreken. Dat team smeden kunnen internationale trainers ook prima en dat dat tijd kost weet ik.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Dat team smeden kunnen internationale trainers ook prima en dat dat tijd kost weet ik.

En de rest van jullie supporters ook? Dan niet zeuren om dat sterretje he!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax laat haar trainers te snel vallen (Olsen, Adriaanse en Van Basten had ik graag langer gezien), dat zal ik zeker niet ontkennen.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Ajax is een hele aparte, curieuze club wat dat betreft, het lijkt wel of je daar van binnenuit moet komen om er te aarden. Dat is voor spelers vaak zo en voor trainers lijkt het me niet minder moeilijk.

Maar goed, is natuurlijk beetje koffiedik kijken want een echte internationale trainer hebben ze er niet echt gehad, alleen Olsen en dat is een beetje hetzelfde soort type.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Ajax is een hele aparte, curieuze club wat dat betreft, het lijkt wel of je daar van binnenuit moet komen om er te aarden.

Dat blijkt helemaal niet uit de resultaten van de afgelopen jaren anders. Al die trainers die Ajax al kenden hebben gefaald. Degene die het in mijn ogen nog het beste deed (Ten Cate), was de enige zonder ervaring bij Ajax.

edit: Niet zo raar dus dat Kai en ik zeggen dat er wel eens iemand van buiten mag komen. Dat is Jol in zekere zin ook, maar niet het juiste type denk ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jose Antonio Camacho misschien een idee. Die staat ook er wel voor open, maar zie liever niet één van mijn favoriete coaches naar Amsterdam gaan maar toch een goede optie als je het buitenaf wil zoeken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Camacho ken ik eerlijk gezegd niet zo heel goed, en dan doel ik op zijn werkwijzen etc. Maar ik zou het wel in die richting gaan zoeken, een andere naam Rangnick (een Duitser ja, maar wel iemand met visie en goed voetbal). Al de genoemde buitenlanders zullen lang niet allemaal willen komen of misschien niet geschikt zijn, maar onderzoek het aub eens. Voetbal houdt buiten onze landsgrenzen niet op.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Type Lobanovski hebben we nodig.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ongelooflijk eigenlijk. Nederland staat in de hele wereld bekend om hun expertise als het om het trainerschap gaat, zowel technisch als tactisch zijn er geen beteren in de wereld. Maar goed.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Zavo schreef:

Type Lobanovski hebben we nodig.

Type Wenger eerder.

Maar wie kan dat zijn, een jonge Wenger?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Don Dijk schreef:

Ongelooflijk eigenlijk. Nederland staat in de hele wereld bekend om hun expertise als het om het trainerschap gaat, zowel technisch als tactisch zijn er geen beteren in de wereld. Maar goed.

Ja, maar de beste Nederlanders zijn niet beschikbaar (Van Gaal, Hiddink, Adriaanse). overigens zou ik het terug halen van Ten Cate ook wel zien zitten, ondanks de manier waarop hij weg is gegaan. Alleen moet hij niet de vrije hand krijgen bij transfers, anders koopt hij Colin meteen weer terug.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

JOHOL!!!!

Dat was de laatste keer hoor dat ik hem aanbeveel bij jullie!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

overigens zou ik het terug halen van Ten Cate ook wel zien zitten, ondanks de manier waarop hij weg is gegaan. Alleen moet hij niet de vrije hand krijgen bij transfers, anders koopt hij Colin meteen weer terug.

Oef HTC daar zijn wij het absoluut niet eens Zavo.

HTC wat een drama vond ik dat op alle fronten, vreselijke trainer/man. Tactisch niet sterk, slechte aankopen en een blaaskaak.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

en een blaaskaak.

Past uitstekend dus.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Oef HTC daar zijn wij het absoluut niet eens Zavo.

HTC wat een drama vond ik dat op alle fronten, vreselijke trainer/man. Tactisch niet sterk, slechte aankopen en een blaaskaak.

Hij heeft het het beste gedaan sinds Adriaanse in mijn ogen. Op één goal na kampioen, met een hele sterke tweede seizoenshelft (ook qua voetbal). Het is daarna misgegaan door slechte aankopen (door ruzies Van Geel/Ten Cate), blessures en het vertrek van Stam en uiteindelijk Ten Cate zelf, die koos voor het grote geld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.