- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Geeft denk ik aan dat je in Engeland naast geld schijnbaar toch ook visie nodig hebt. Newcastle is gewoon al jaren triestig bezig. Begin deze eeuw nog in de CL maar door wanbeleid en gebrek aan visie zakten ze steeds verder weg. Dit is hun straf. Allemaal uitgerangeerde spelers of spelers zonder Newcastle hart omdat ze toch alleen voor het geld komen. Jammer voor Shearer. De grootste held ooit daar weet te degraderen. Kost je toch status.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als je doelde op het kopen heb je het natuurlijk niet over Ajax...
Volgens mij speelt alleen Volendam met meer eigen voetballers.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit kan niet verweten worden aan Shearer.
De man is daar nog maar 2 maanden aan het werk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij speelt alleen Volendam met meer eigen voetballers.
Dat kan zijn, maar je gaat toch niet ontkennen dat Ajax veel koopt.
Veel Ajax-onwaardige aankopen ook.
En een speler als Jan Verthongen, zie je dat als een eigen speler of niet?
Eigenlijk niet natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk wel. Is al als hele jonge jongen via het Belgische Ajax filiaal Germinal Beerschot Antwerpen naar de Ajax jeugd gekomen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat kan zijn, maar je gaat toch niet ontkennen dat Ajax veel koopt.
Veel Ajax-onwaardige aankopen ook.
Ajax koopt normaliter helemaal niet zoveel, de laatste jaren wat meer mag nog bestaat de selectie uit veel eigen jongens. Meer dan bij Roda, PSV, AZ etc.
Eigenlijk niet natuurlijk.
Vertonghen is een eigen speler ja, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Lindgren. Maar ook wanneer je de belgen niet meetelt hebben we nog veel eigen spelers.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk wel. Is al als hele jonge jongen via het Belgische Ajax filiaal Germinal Beerschot Antwerpen naar de Ajax jeugd gekomen.
16 jaar? Zoiets moet het zijn geweest toch?
Dat noem je toch geen eigen jeugdopleiding meer.
Vermaelen hetzelfde verhaal.
Maar ook wanneer je de belgen niet meetelt hebben we nog veel eigen spelers.
Jazeker, maar met eigen spelers bedoel ik toch spelers die echt uit de jeugd komen. Die hebben jullie natuurlijk ook.
Maar iemand als Verthongen of Vermaelen kan je toch niet echt eigen jeugd noemen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25180 stemmen
Als ik Serge Pauwels was geweest had ik die ploegleider uit zijn auto getrokken en in een ravijn gegooid. Wat een ellende en wat een slechte tactiek. Maar vooruit het zegt iets dat Sastre kennelijk zó goed is dat dit soort beslissingen genomen moeten worden. Alle druk staat nu op Sastre, die moet zorgen dat hij deze beslissing waard is.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
16 jaar? Zoiets moet het zijn geweest toch?
Dat noem je toch geen eigen jeugdopleiding meer.
Wel als Germinal een satellietclub van Ajax is. Waar Ajax de jeugdopleiding neer heeft gezet en er gekweekt werd om de beste in de toekomst bij Ajax te laten voetballen.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Newcastle heeft toch een vrij aardige selectie, waarmee de juiste trainer zich toch makkelijk mee kan handhaven. Dit is in ieder geval niet te wijten aan Shearer.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Luik wint met 1-0 van Anderlecht en grijpt de Belgische titel. Wel mooi dat de leukst voetballende ploeg en de ploeg die ver in Europa kwam toch nog overwint.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Volgens Jack van Gelder richt Ajax zich op Jol en anders Blind. Grote kans volgens Jack dat morgen de nieuwe coach bekend gemaakt wordt.
We wachten af...
Jol zou ik een topkandidaat vinden waarmee de soap alsnog een happy end zou krijgen. Blind aub niet nemen...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zou fantastisch zijn als Blind weer coach wordt.
Kunnen we in de Kuip weer zingen:
"Blind moet blijven!!!!"
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Volgens Jack van Gelder richt Ajax zich op Jol en anders Blind. Grote kans volgens Jack dat morgen de nieuwe coach bekend gemaakt wordt.
We wachten af...
Jol zou ik een topkandidaat vinden waarmee de soap alsnog een happy end zou krijgen. Blind aub niet nemen...
Wanneer zet Ajax de oogkleppen eens af en gaat het eens buiten de bekende paden zoeken? Jol is een redelijke coach, maar echt boven het maaiveld uitsteken doet hij ook niet. Blind heeft al eens gefaald... Wordt weer niks volgend seizoen, ik weet het nu al. Olsen vond ik ook al een matige kandidaat.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nou nou, jullie zouden Jol op de blote knieen mogen bedanken mocht ie voor Ajax willen werken. Prima coach.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Olsen en Jol Ajax onwaardig. Typisch Amsterdamse hoogmoed weer, geweldige coaches. Misschien Mourinho losweken bij Inter? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad Amsterdamse hoogmoed. Hoewel ik nog steeds boos ben op Feyenoord dat ze Jol toen niet namen omdat ie..overgewicht had?
Was dat toen echt de reden?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Olsen en Jol Ajax onwaardig. Typisch Amsterdamse hoogmoed weer, geweldige coaches.
Ga eens naar hun resultaten kijken en oordeel zelf, zo geweldig is het allemaal niet, zeker Olsen. Zijn het coaches die veel ervaring met jonge spelers hebben? Nee. Ik snap niet waarom het hoogmoed is, ze voldoen gewoon niet aan het eerder opgestelde profiel, dus het is ongeloofwaardig om hiermee aan te komen, het wanbeleid gaat dus ook met vd Boog gewoon door. Jol zou best kampioen kunnen worden met Ajax hoor, ik zie er alleen geen man voor de lange termijn in.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ga eens naar hun resultaten kijken en oordeel zelf, zo geweldig is het allemaal niet.
Kijk naar Tottenham Hotspur, RKC en nu weer HSV. Allemaal boven hun kunnen gepresteerd in de tijd dat hij er zat. En ook bij Roda presteerde hij redelijk geloof ik. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kijk naar Tottenham Hotspur, RKC en nu weer HSV. Allemaal boven hun kunnen gepresteerd in de tijd dat hij er zat.
Dat vind ik niet. Bij RKC wel, maar Tottenham en HSV zijn subtoppers en daar stonden ze ook onder Jol. HSV nu 5e, is eerder lager dan hoger dan verwacht. Zoals ik al zei, zeker niet slecht, maar ook niet opvallend goed. Jol krijgt van mij zeker de voorkeur boven Blind of Olsen, maar ik vind hem zeker niet het type dat Ajax nodig heeft voor de lange termijn. Ik zou kiezen voor iemand als Sollied of neem zo'n Mircea Lucescu die de Uefa Cup heeft gewonnen met Shaktar, zie hoe goed positiespel die spelen, zo moet Ajax ook spelen, dat gaat onder Jol niet gebeuren. Misschien is Lucescu niet haalbaar, maar ik wil alleen aangeven: kijk eens wat verder dan altijd maar hetzelfde rijtje van Nederlanders en mensen die al bij Ajax hebben gewerkt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mocht je zo willen spelen moet je daar ook wel de speles voor hebben, dat heeft Ajax niet. Een goede coach maakt van een Anita nou eenmaal geen Ilsinho.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jol stond 3e met Tottenham!
In een competitie met Arsenal, Chelsea, Manchester en Liverpool lijkt me dat een geweldige prestatie! HSV heeft tot op het laatst voor alle prijzen meegestreden met een selectie die ábsoluut niet top is, geen spelers heeft van wereldklasse maar puur zover zijn gekomen door de tactische klasse van Jol en door de teamspirit.
Teamspirit is ook hetgene wat de jongetjes van Ajax het meest kunnen gebruiken in hun zoektocht naar hogere prestaties. Een type Sollied laat toe dat de spelers bijv. mogen bellen in de kleedkamer. Ik voorzie dat dat bij Ajax 1 grote chaos wordt met een spelersgroep wat louter bestaat uit kleuters, dwergen en non-leiders.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Dat vind ik niet. Bij RKC wel, maar Tottenham en HSV zijn subtoppers en daar stonden ze ook onder Jol.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Jol en Ajax lijkt me vooral een hele rare combi.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Alle druk staat nu op Sastre, die moet zorgen dat hij deze beslissing waard is.
Het scenario voor vandaag lijkt me een coalitie tussen Sastre en Menchov waarbij Menchov tijd gaat pakken op Di Luca en Leipheimer terwijl Sastre de etappe wint.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Mocht je zo willen spelen moet je daar ook wel de speles voor hebben, dat heeft Ajax niet. Een goede coach maakt van een Anita nou eenmaal geen Ilsinho.
Ajax heeft echt wel de spelers om veel beter combinatievoetbal te spelen dan ze nu doen. Daar heb je vooral een goede trainer voor nodig, een type Van Gaal/Adriaanse/Lucescu en niet Jol. Met Jol gaat Ajax waarschijnlijk resultaatvoetbal spelen, dan wordt je misschien een keer kampioen, maar blijf je op de langere termijn dezelfde problemen houden (zoals jonge spelers die niet beter worden).
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Jol stond 3e met Tottenham!
In een competitie met Arsenal, Chelsea, Manchester en Liverpool lijkt me dat een geweldige prestatie!
Maar op de laatste speeldag toch nog 5de geworden. Overigens nog een knappe prestatie in de Engelse competitie.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Met Jol gaat Ajax waarschijnlijk resultaatvoetbal spelen, dan wordt je misschien een keer kampioen, maar blijf je op de langere termijn dezelfde problemen houden (zoals jonge spelers die niet beter worden).
Wat een onzin en onjuistheden. Zonder Jol speelde bijv. Bouhlarouz nu in de amateurs.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Cissé heeft zijn voorkeur voor Feyenoord. Toch typerend dat er elk jaar een hoop goede spelers graag voor Feyenoord willen voetballen, maar dat dit niet doorgaat, omdat Feyenoord geen geld heeft, etc.
Ik wil niet zeggen dat Cissé een geweldenaar is, maar zo een type speler kan Feyenoord wel gebruiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.