• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.838 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Sterker, Real Madrid is nu al 5 jaar op rij in de 8ste finales CL eruit gegaan.

Verder is je redenering wel onzin. Net of Real altijd finales moet spelen omdat ze in de jaren 50 en 60 dat ook een tijdje vaak gedaan hebben.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verder is je redenering wel onzin. Net of Real altijd finales moet spelen omdat ze in de jaren 50 en 60 dat ook een tijdje vaak gedaan hebben.

Dat eerste dacht ik ook. Ik kon daar echter niet zo snel op internet een bevestiging van vinden. Een ezel stoot zich geen twee keer aan de zelfde steen. Daarmee zet het mijn redenering toch juist alleen maar extra kracht bij dat Real Madrid ondanks een zeer hoog budget de laatste jaren de aansluiting met de absolute Europese top is kwijtgeraakt? De prestaties in de gloriejaren '56 t/m '60 moeten inderdaad buiten beschouwing gelaten worden.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Tenminste 1x in de 7 jaar mag je wel verwachten, maar het is moeilijk voor de rest van Europa aan te haken, als er iedere keer 3 engelse ploegen in de halve finale staan.

Btw M. Diarra staat toch als VM bij Real en L. Diarra wellicht ook?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Real heeft wanbeleid gevoerd, moge duidelijk zijn. Het treurige is dat ze niet ervan hebben geleerd. Oud voorzitter Perez doet weer mee aan de verkiezingen voor president van Real. Dat is de man die het Galactico's tijdperk heeft gelanceerd toen. Beckham, Figo, Zidane, Ronaldo etc. Elk jaar moesten er absolute topnamen komen. Uiteindelijk werden er veel shirtjes verkocht maar kreeg je een grote verzameling vedetten die niet bij elkaar pasten en wat op 1 seizoen na (2003, CL eindzege) nooit een team werd. Die tijd gaat nu misschien weer terugkomen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie nog een gevaar buiten het speelveld. Er zal net als in de periode van David Beckham een enorme hype rondom Jolanthe Cabau van Kasbergen en Sylvie van der Vaart - Meis gaan ontstaan. Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart zullen heel sterk in hun schoenen moleten staan om daarmee om te kunnen gaan.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

ff gecheckt en inderdaad 5 jaar op rij al tegen, AS Roma, Bayern Mucnhen, Liverpool, Arsenal en Juventus. Alle keren vrij nipt.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

speranza schreef:

Ik zie nog een gevaar buiten het speelveld. Er zal net als in de periode van David Beckham een enorme hype rondom Jolanthe Cabau van Kasbergen en Sylvie van der Vaart - Meis gaan ontstaan. Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart zullen heel sterk in hun schoenen moleten staan om daarmee om te kunnen gaan.

Als van der Vaart slim is, dan vertrekt hij. Zoveel speeltijd krijgt hij niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Een club als Real zou er tegen Roma en Arsenal sowieso niet uit mogen vliegen. En tegen het redelijk bejaarde Juventus was het vorig jaar ook niet al te best.

Niet dat ik er mee zit, vind Real een afzichtelijke kutclub. Barca is mijn club in Spanje. Hoop dat Huntelaar en Sneijder daar vertrekken naar een mooie club.

Huntelaar in de spits bij Milan.

Vd Vaart achter de spits bij Arsenal.

Sneijder bij Man Utd achter de spits.

Robben en Drenthe boeien me niet.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Robben bij ManU. Robben-Rooney-Ronaldo, het klinkt al lekker zo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nou...2 van die vallende mietjes op de flanken...

Man U zal nooit meer hoog scoren in een symphatie enquete over clubs

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Robben bij ManU. Robben-Rooney-Ronaldo, het klinkt al lekker zo.

Dan doe je Carlos Tévez toch tekort. Die heeft echt zijn waarde voor het team.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Daarmee zet het mijn redenering toch juist alleen maar extra kracht bij dat Real Madrid ondanks een zeer hoog budget de laatste jaren de aansluiting met de absolute Europese top is kwijtgeraakt? .

En wat is dan wel absolute europese top?

Manchester, Liverpool, Arsenal en Chelsea? Ik zou het toch wat breder willen definieren en ook Bayern, Barcelona, Milan, Real en van mij part ook Juventus en Porto erbij.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De absolute Europese top is klein. AC Milan, Man Utd en Barcelona.

Daaronder een grote groep met oa Liverpool, Arsenal, Chelsea, Real, Juventus, Inter, Bayern, Porto etc.

Daaronder ploegen als PSV, Roma, Celtic, Valencia, Sevilla, Bremen etc.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Elke definitie voor Europese top is natuurlijk arbitrair. Voor mij zijn dat de teams die de afgelopen 5 jaar de finale van de Champions League hebben bereikt. Dat geldt voor alle halve finalisten van de Champions League van dit jaar. Dan kom ik op het volgende rijtje: Barcelona, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool en Milan. Teams als Bayern München, Juventus, Internazionale, Real Madrid en Porto behoren tot de bovenkant van de Europese subtop.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1

AC Milan wel absolute top en Liverpool niet?

Waar slaat dat op?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax@Litmanen1 Waarom sla jij Milan hoger aan dan Chelsea, Arsenal en Liverpool?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ac Milan heeft een mindere 2 jaar maar ze zijn wel de creme de la crema. Liverpool is vooral in de CL een cupfighter maar in eigen land hebben ze sinds 1990 geen landstitel meer gewonnen en in de CL gaat het ook niet elk jaar zo super.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Als je het zo bekijkt, dan is Real ook absolute top want die hebben nu ook 2 mindere jaren.

Dat Liverpool naast de landstitel grijpt wil niets zeggen. Het is nog altijd de grootste club van Engeland.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bovendien is de Pemier League aanzienlijk zwaarder dan de Serie A.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)
2 keer de CL gewonnen

Met aanzienlijk minder dure aankopen dan ze in de laatste 7 jaar hebben gedaan en nul resultaat mee behaald hebben. Kwaliteit is dus niet altijd zomaar te koop

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Dan doe je Carlos Tévez toch tekort. Die heeft echt zijn waarde voor het team.

Tevez gaat hoogstwaarschijnlijk weg. Hij is geloof ik geen eigendom van ManU en de prijs die ze ervoor moeten betalen willen ze niet geven.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

En hij is zelf ontevreden over zijn rol.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Overigens, spannend in Duitsland vandaag, hoewel...

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Hoewel inderdaad. Wolfsburg staat thuis met 2-0 voor tegen Werder Bremen. De verliezend finalist van de Uefacup moet dus minimaal drie keer scoren om Wolfsburg van de landstitel af te houden. Werder Bremen moet bovendien krachten sparen voor de bekerfinale tegen Bayer Leverkusen eind deze maand.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Zo, Duitsland is ook beslist. 3-0 Wolfsburg

Eh... maak er maar 3-1 van.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Inmiddels wel ja. Het gaat snel daar.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Ja inderdaad, en dat op zelfs meerdere velden, kijk maar naar schalke. Van 0-1 naar 2-1 in 5 minuten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooi toch. Alles beter dan FC Hollywood die hem pakt.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dat is ook goed voor Louis van Gaal. Er valt voor hem iets te halen bij Bayern München. Hij zal het daar overigens niet makkelijk krijgen. Er lopen daar toch enkele vedetten met grote ego's rond. Dan heb je nog Kaiser Franz en zijn companen. Hoe gaat hij de Duitse sportjournalisten te woord staan?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Er is weer een goal gevallen bij de Volkswagen stad. Het feest kan beginnen lijkt me. Prachtig!

Vorig jaar Stuttgart, nu weer een ander. Mooi slot vd competitie. Even was ik bang dat het clichematig weer B.M. werd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.