- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik begrijp die denigrerende opmerkingen van al die users van boven de rivieren over NAC ook niet. NAC is een echte volksclub met veel uitstraling.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
NAC is nou eenmaal een stelletje bejaarden bij elkaar. Als ze nou een goede scouting ofzo hadden, kon je nog een beetje sympathie hebben. Dat carnavalspubliek neemt verder ook niemand meer serieus, ze hebben Maaskant als trainer dus ik snap de sympathie vóór NAC niet.
(natúúrlijk gun ik het Grunn meer, dat moeten jullie begrijpen)
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Ik heb het gewoon niet zo op de club NAC; nooit gehad ook.. Hoewel ze natuurlijk wel in prachtige kleuren spelen
!
Groningen daarentegen vind ik een prachtige ploeg. Die spelen vaak goed en attractief voetbal. Én ze hebben een uitermate sympathieke trainer. Prachtig toch, zoals die man zijn club in de media vertegenwoordigt?
Edit] en daarnaast denk ik dat het voor het Nederlandse voetbal ook beter is als Groningen volgend jaar Europees speelt. Die club schat ik toch wel een stuk hoger in dan NAC.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ajax en FC Twente hebben de aansluiting bij de Europese subtop al verloren. Dat geldt dan zeker voor FC Groningen en NAC. Welke van laatste genoemde teams Europa ingaat zal dus lood om oud ijzer zijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik denk wel dat NAC minder toekomst heeft trouwens. Ik las dat ze niet eens geld hebben om contracten te verlengen (van bijv. Mtiliga), laat staan spelers te halen. En aangezien ze een, nou ja behoorlijk, oud elftal bij elkaar hebben is de waarde van dit elftal nihil en verwacht ik daarom binnen 3 a 4 jaar financiele problemen in Breda.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als NAC het haalt, dan verdienen ze het minstens zoveel als Groningen. Zij hebben er ook minstens zo hard voor moeten vechten.
Dat zij een zwakkere scouting zouden hebben is een argument dat nergens op slaat. Wat doet een zwakke scouting nu af aan het feit dat ze een plaats voor Europees voetbal hebben behaald??
En dat Groningen beter zou zijn voor het Nederlands voetbal als zij Europa ingaan is helemaal onzin. Als dat zo is, dan winnen ze toch gewoon even tegen NAC. Als Groningen dat niet kan, dan is het toch verdiend dat NAC doorgaat of niet soms??
En die trainer van Groningen vind ik ook maar niets. Komt regelmatig negatief in het nieuws met zijn gekke toeren. En niemand heeft daar blijkbaar kritiek op. Fijne man, maar niets meer dan Maaskant die ook klasse uitstraalt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Robert Maaskant doet mij zelfs een klein beetje denken aan de grootste trainer die er is. Ik heb het natuurlijk over Jose Mourinho. Hij heeft iets van zijn bravoure. Ik kan dat wel waarderen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Als NAC het haalt, dan verdienen ze het minstens zoveel als Groningen. Zij hebben er ook minstens zo hard voor moeten vechten.
Mwoah, vind ik niet. Ik zou het juist terecht vinden als Grunn nu gewoon die Europa-League zou spelen, ze hebben ik weet niet hoeveel punten meer behaald in de competitie dan NAC.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat zij een zwakkere scouting zouden hebben is een argument dat nergens op slaat. Wat doet een zwakke scouting nu af aan het feit dat ze een plaats voor Europees voetbal hebben behaald??
Helemaal niks, Nomak. Dit heeft gewoon met het beeld van NAC te maken, oudere spelers kopen met een ''krasje'', maar niet echt toekomst-gericht inkopen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Play-offs afschaffen dan maar. Ploegen krijgen niet meer waar ze recht op hebben.
Maar aan de andere kant weet iedereen dat er play-offs zijn.
Volgend seizoen eindigen jullie misschien 9de en dan kunnen jullie nog steeds Europa in.
Zo blijft de competitie toch spannend als je 2 speeldagen voor het einde 11de staat ofzo. Zonder play-offs speel je dan voor niets. Met de play-offs heb je nog altijd iets om voor te vechten.
Maar het is echt rot als je in de competitie de 6de plaats hebt behaald en als je dan nog naast Europees voetbal grijpt door die play-offs.
Hebben wij ook meegemaakt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Alsof het wat uitmaakt wie er Europa ingaat. Ze moeten toch nog eerst 21.431 voorrondes spelen voordat ze tot het echte toernooi worden toegelaten. Wie het ook wordt, halen doen ze het toch niet.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens. Vóór ze aan deze ontelbare voorrondes moeten beginnen zijn ze bovendien al helemaal uitgeput door de belachelijke play-offs.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Helemaal niks, Nomak. Dit heeft gewoon met het beeld van NAC te maken, oudere spelers kopen met een ''krasje'', maar niet echt toekomst-gericht inkopen.
Nee, neem dan het vreemdelingen legioen van Groningen. 
Ik vind Nac een erg leuke club, ik ben er ook een keer geweest mooie sfeer ook op de tribune. Jammer dat Lurling er speelt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Nac een erg leuke club, ik ben er ook een keer geweest mooie sfeer ook op de tribune. Jammer dat Lurling er speelt.
Ongelooflijk, het lijkt wel alsof ik dit heb geschreven.
100% mijn mening!
Die irritante Lurling ook.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik begrijp die denigrerende opmerkingen van al die users van boven de rivieren over NAC ook niet. NAC is een echte volksclub met veel uitstraling.
NAC vind ik best een leuke club, maar met een type als A. Luring in het team mogen ze wat mij betreft degraderen. Bovendien heeft Groningen veel meer te zoeken in Europa.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat heeft hij misdaan?
Ik verwijt hem vooral een schwalbe die ons 3 punten heeft gekost.
Maar hij doet wel vaker van die vervelende dingen. Type Suarez.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met zijn derde etappezege in de Giro d'Italia bewijst Mark Cavendish de beste sprinter ter wereld te zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat heeft hij misdaan?
"t hele jaar loopt hij op Feyenoord af te geven en dan is hij verbaasd dat hij als ex Feyenoord speler in de Kuip wordt uitgefloten. Weg met dat soort domme schijnheiligen. En volgens mij is het waar van zijn moeder.... Als 20.000 man het daar over eens zijn, moet het wel waar zijn. 
Denk overigens niet dat het bestuur het volgende seizoen haalt. Het moddergooien is begonnen... En het lijkt erop dat het legioen de kant van de investeerders kiest.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja inderdaad! Dát is scouten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Met zijn derde etappezege in de Giro d'Italia bewijst Mark Cavendish de beste sprinter ter wereld te zijn.
Heb nog steeds mijn twijfels. Petacchi heeft slechts twee keer in optimale omstandigheden kunnen sprinten en beide keren gewonnen. Hij heeft echter een treintje nodig dat kreeg hij sinds het roze van Di Luca niet meer.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ja inderdaad! Dát is scouten.
Het is meer een afweging die clubs maken. Het is ook puur persoonlijk maar ik zou als supporter weinig affiniteit hebben met elf buitenlanders op het veld. Maar ik begrijp als andere dat niet/minder hebben.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het is inderdaad makkelijker om een Zwaanswijk te halen of een Penders maar de kunst zit em denk ik ook in het risico nemen. Zo'n Granqvist was mislukt in de Premier League, is nog maar 23 en het was maar afwachten of ie het wel bij Grunn zou redden. Toch de gok genomen na uitgebreid scoutingswerk en het blijkt een voltreffer. Sankoh, kwam van Telstar, ook een redelijk risico dus. Maar als je écht goed scout, kun je het risico redelijk beperken volgens mij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax en FC Twente hebben de aansluiting bij de Europese subtop al verloren. Dat geldt dan zeker voor FC Groningen en NAC. Welke van laatste genoemde teams Europa ingaat zal dus lood om oud ijzer zijn.
Bullshit. Sowieso onzinnig om Twente te noemen aangezien zij exact 1 goed jaar in Europa hebben gehad.
En als je kijkt welke clubs Ajax en Twente hebben gevloerd, dan slaan je woorden op niks: Oa HSV, Fiorentina uit en thuis, Marseille thuis, Schalke 04, Stade Rennes, Marseille uit en ook nog enkele krappe nederlagen zoals Ajax uit bij Marseille, Twente thuis tegen Marseille en Twente uit bij Manchester City.
Ik noem nu alleen maar die 2 clubs in dit seizoen.
De Europese top is uit zicht voor Nederlandse teams, de Eupese subtop zeker niet. En incidenteel acht ik een Ajax, PSV, AZ of Twente zelfs in staat eens heel ver in de CL weer te komen. Niet binnen 1 jaar, wel binnen 10 jaar. Ook het Engelse geldvoetbal zakt eens in.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Allemaal leuk en aardig. Waar het uiteindelijk om gaat is dat Ajax niet verder is gekomen dan de 1/8 finales van een inferieur toernooi als de Uefacup. Bovendien is Ajax "daar hoorden zij engelen zingen" in de Mickey Mouse competitie niet verder gekomen dan een derde plaats achter de club die ik van jou niet mag noemen. Moet ik daarvan onder de indruk raken? Ik dacht het niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Allemaal leuk en aardig. Waar het uiteindelijk om gaat is dat Ajax niet verder is gekomen dan de 1/8 finales van een inferieur toernooi als de Uefacup. Bovendien is Ajax "daar hoorden zij engelen zingen" in de Mickey Mouse competitie niet verder gekomen dan een derde plaats achter de club die ik van jou niet mag noemen. Moet ik daarvan onder de indruk raken? Ik dacht het niet.
Tsja, als je eerst Fiorentina treft en dan Marseille dan is er kans dat je er eens uit vliegt. Ajax heeft 1 ronde heel knap overleefd en de 2e is met heel veel pech niet overleefd. Thuis tegen Marseille hadden we zo 3, 4x een enorme kans op een goal. Daarnaast miste Ajax toen de halve selectie door blessureleed.
En Ajax is eens 3e, poepoe. Voorgaande jaren steeds 2e waarvan 2x nog op de slotdag de titel gepakt kon worden.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25180 stemmen
Heb nog steeds mijn twijfels. Petacchi heeft slechts twee keer in optimale omstandigheden kunnen sprinten en beide keren gewonnen.
Die tweede keer won Petacchi wel maar toen zat Cavendish achter een valpartij en heeft niet meegespeeld voor de winst. Die eerste etappe was wel een goede overwinning voor Petacchi.
Cavendish zal vandaag overigens niet meer starten in de Giro. Op naar de Dauphiné en de Tour.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Net de samenvatting gezien van de Cavs vs Magic, maar wat een killing 3-punter van James.
Orlando dacht de winst binnen te hebben, maar de wedstrjd is nog niet gespeeld, als de bal onderweg is en er staan 0 seconden op de klok. Heerlijk basketbal. Sowieso zijn het prachtige spannende finales. De beide favorieten moeten knokken om het home advantage terug te pakken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ook het Engelse geldvoetbal zakt eens in.
Was het maar alléén geld.. dat is het niet, dat bewijzen clubs als Real Madrid wel.. er gaat wel iets meer schuil achter het succes van die Engelse clubs. We zullen veel meer mee moeten in die fysiek en uithoudingsvermogen. Daarnaast ook goede tactici aanstellen.. dan kunnen we tenminste een beetje op hetzelfde niveau proberen mee te strijden 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nou...het is voor het grootste deel gewoon geld. Meer geld is betere spelers is hoger niveau en dus meer fysiek en uithoudingsvermogen.
Alle topspelers in Engeland zijn buitenlanders. Geef Ajax 300 miljoen en ze zijn binnen 5 jaar ook weer in de buurt van de Europese top.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.