• 16.394 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.762 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

Klikk

Hoop dat hier toch echt snel iets aan gedaan gaat worden..

Waarom?

Alle clubs halen talentvolle jonge spelers weg van kleinere clubs.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25180 stemmen

Menchov

Haalt daar gewoon op een haar na de meervoudige wereldkampioen tijdrijden Michael Rogers in zeg. Alleen Leipheimer binnen een minuut en de rest gewoon gedegradeerd tot een stel prutsers. Ik wist dat Denis goed was maar zo goed had ík zelfs niet verwacht.

Nog steeds maar vier ploegen met een ritzege. Het is nu 5-4-2-1 voor respectievelijk Team Columbia, LPR, Rabobank en Diquigiovanni.

starbright boy (moderator films)

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

Menchov was erg goed, wat ik wel een beetje verwacht had. De hele Giro al absoluut in vorm en heel scherp. Leipheimer was ook goed, maar die verprutst alleen een tijdrit als hij tegelijk 41 graden koorts heeft en aan de diarree zit. Maar gaat in de bergen nog tekort komen. Di Luca viel ook zeker niet tegen, Een felle tijdrit van 'm, waarin hij volgens mij weer diep is gegaan. Heeft de roze trui wel, maar de Giro nog zeker niet verloren. Al vrees ik dat hij die felheid niet nog eens anderhalve week vasthoud. En die drie binnen een minuut na elkaar! Wat een lekker vooruitzicht.

Lövkist is nog te jong om op het podium in een grote ronde te rijden. Over twee jaar zien we die wel weer terug. Normaal is hij overigens een prima tijdrit. Basso en Rogers (voor wie er ooit in Rogers geloofde dan, ik niet) kunnen we doorhalen als kanshebbers. Sastre nog niet helemaal.

Armstrong dan, viel niet echt tegen, maar deed geen wonderen. Lijkt veel beter dan de eerste dagen, maar is nog lang niet bij zijn topvorm.

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Waarom?

Alle clubs halen talentvolle jonge spelers weg van kleinere clubs.

Ja, dat is nu juist het probleem. Waar gaat het nog over dat een 16 jarige jongen van Duitsland naar Engeland verhuist voor een wat beter contract? Ik vind dat clubs hun eigen jeugdopleiding beter moeten kunnen beschermen hiertegen. Ook PSV, Ajax en Feyenoord zijn op deze manier al behoorlijk jeugdige talenten kwijt geraakt aan de grote Europese topclubs. Ik zie wel heil in het idee om clubs dit te verbieden totdat een speler minstens 18 is.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

Ook PSV, Ajax en Feyenoord zijn op deze manier al behoorlijk jeugdige talenten kwijt geraakt aan de grote Europese topclubs. Ik zie wel heil in het idee om clubs dit te verbieden totdat een speler minstens 18 is.

Die clubs maken zich er zelf schuldig aan.

Heel vaak zelfs, PSV heeft nog niet zolang geleden een talent van KRC Genk weggekaapt, Arne Nilis. Om maar een voorbeeld te noemen.

Maarja, Genk doet hetzelfde dan weer bij KV Mechelen.

KV Mechelen kaapt dan weer talenten weg van ........

Daar doe je toch niets aan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Op naar de aankomsten bergop. Team Liquigas zal nog wel een poging gaan wagen om Basso of Pellizotti beter van voren te krijgen. Zeker Basso is bergop mijn inziens nog steeds bij de drie besten. Maar verliest vandaag simpelweg te veel. Leipheimer en Menchov de twee grootste kanshebbers wat mij betreft. Vooral Leipheimer zie ik bergop niet zomaar lossen ten opzichte van Menchov.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Het zal de meeste van jullie wel niet boeien, maar vanavond is het de eerste testmatch in België: Anderlecht-Standard, om uit te maken wie kampioen gaat worden.

(nu denken jullie wss, wtf testmatchen om kampioen te worden? In België is het zo dat bij gelijke stand op het einde van de competitie het doelsaldo niet telt, dus worden er 2 testmatchen gehouden. Begrijpen wie begrijpen kan ! Wat een apenland! )

Go Anderlecht !

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Vergeleken met het Nederlandse play-off-systeem is dat niet minder logisch dan 1+1=2.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Heel erg jammer dat de titelstrijd in België zo beslist moet worden.

Anderlecht heeft namelijk een beter doelsaldo dus eigenlijk hebben zij recht op de titel.

Ik heb zeker geen voorkeur voor Anderlecht, het is mij om het even wie er kampioen wordt, maar eerlijk is eerlijk.

Nadeel voor Anderlecht is ook nog eens dat Standard de terugwedstrijd in eigen huis speelt.

Heel slecht idee, deze testmatchen.

Als het dan toch absoluut moet, dan zou ik het anders geregeld hebben. Gewoon 1 wedstrijd op neutraal terrein, dat is natuurlijk veel eerlijker en spannender.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25180 stemmen

De Giro kan echt nog steeds alle kanten uit. Menchov heeft eigenlijk te vroeg de roze trui gepakt. Met dit Rabo-team kan hij onmogelijk anderhalve week zijn trui beschermen. De rit naar Florence van aankomende zaterdag is op voorhand al Di Luca terrein. Zondag is de aankomst in Faenza vlak na een afdaling en daar kan een Pellizotti veel tijd winnen op Menchov. Maandag aankomst bergop in Monte Petrano (H.C.) vaste afspraak voor een oorlog tussen klassementsrenners. Woensdag aankomst bergop op de Blockhaus (let op Sastre in die rit). Volgende week vrijdag aankomst op de Vesuvius en dan is twee dagen later nog de individuele tijdrit in Rome over 14 kilometer.

Na de 12e etappe is Menchov de beste gebleken maar in de tussentijd heeft Di Luca nog niet één keer moeten lossen bergop, iets wat van Menchov niet gezegd kan worden. Mijn favoriet op het moment is nog altijd Danilo di Luca. Leipheimer is door zijn tijdritcapaciteiten en vooral zijn uitstekende team de grootste uitdager van Di Luca. Menchov heeft een te slecht team om zich heen en moet niets hebben van tempoversnellingen die zeker gaan komen als de Italianen (Di Luca, Basso, Pellizotti, Bruseghin, Simoni en Scarponi) of de Astana-ploeg (Popovych, Armstrong, Brajkovic, Rubiera) samen gaan werken om hem kapot te krijgen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Nomak schreef:

Daar doe je toch niets aan.

Tuurlijk wel, Platini en de zijnen hier allang mee bezig.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Tuurlijk wel, Platini en de zijnen hier allang mee bezig.

Platini en de zijnen zouden zich beter eens gaan bezighouden met serieuze zaken zoals het invoeren van electronische hulpmiddelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, de 6+5 regel lijkt mij minstens zo belangrijk...

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Veel belangrijker, zeker voor de spelers voor wie het echt niet altijd goed is op hun 14/15/16/17e al het thuisland te verlaten. En natuurlijk ook om de verschillen tussen de diverse landencompetities niet nog groter te laten worden.

Bovendien willen ze voorlopig niet echt aan electronische hulpmiddelen, aangezien het een 'menselijke' sport moet blijven (zie ook de opmerking van Van Praag hierover laatst in Studio Voetbal).

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Bovendien willen ze voorlopig niet echt aan electronische hulpmiddelen, aangezien het een 'menselijke' sport moet blijven (zie ook de opmerking van Van Praag hierover laatst in Studio Voetbal).

Sport evolueert, voetbal dus ook. Er gebeuren veel te veel opzichtige fouten door het scheidsrechterskorps. Wekelijks zelfs.

In andere sporten is het de normaalste zaak van de wereld om gebruik te maken van electronische hulpmiddelen, alleen in het voetbal blijft men achter.

Dat voetbal menselijk moet blijven is een flauw excuus van de tegenstanders van electronische hulpmiddelen.

Ik ben ervan overtuigd dat de ranglijst van bijvoorbeeld de Eredivisie er helemaal anders had uitgezien als er gebruik werd gemaakt van electronische hulpmiddelen.

Verder heb ik grote twijfels bij het voorstel van Reinbo.

Een ploeg als Barcelona of Real Madrid geeft zijn buitenlandse spelers gewoon de dubbele nationaliteit en zo omzeilen ze die wet. Dus die regel lost weinig op.

En jonge spelers die hun thuisland verlaten en daarmee hun toekomst misschien verpesten die hebben maar pech. Tja, ze kiezen voor het grote buitenlandse geld. Dan moeten ze maar rekening houden met de risico's die hieraan verbonden zijn.

Voor zij meerderjarig zijn, zijn het normaliter toch de ouders die de knoop doorhakken. Moeten ze maar verstandig genoeg zijn om 5 keer na te denken vooraleer ze hun zoon naar het buitenland sturen.

starbright boy (moderator films)

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

moviefreak#1 schreef:

De Giro kan echt nog steeds alle kanten uit. Menchov heeft eigenlijk te vroeg de roze trui gepakt. Met dit Rabo-team kan hij onmogelijk anderhalve week zijn trui beschermen.

Klopt. Dit Rabobank valt compleet in het niet bij Astana en is ook minder dan LPR. Daar komt strategie bij kijken om dat team niet binnen een paar dagen helemaal op te rijden en is de grootste zwakke plek van Menchov.

De rit naar Florence van aankomende zaterdag is op voorhand al Di Luca terrein. Zondag is de aankomst in Faenza vlak na een afdaling en daar kan een Pellizotti veel tijd winnen op Menchov

Ik verwacht niet zo gek veel verschillen in beide etappe's.. Ze zijn uiteindelijk niet onderscheidend genoeg en zitten dicht voor etappes die veel steviger zijn. Zouden weleens een saaiere etappe kunnen worden dan het lijkt. (groepje weg, peloton controleert en een man of 40 finishen na het groepje bij elkaar). De afdaling van zondag stopt al op meer 10-15 km voor het einde. Te ver weg om daar tijd te pakken.

Maandag aankomst bergop in Monte Petrano (H.C.) vaste afspraak voor een oorlog tussen klassementsrenners. Woensdag aankomst bergop op de Blockhaus (let op Sastre in die rit). Volgende week vrijdag aankomst op de Vesuvius en dan is twee dagen later nog de individuele tijdrit in Rome over 14 kilometer.

Na de 12e etappe is Menchov de beste gebleken maar in de tussentijd heeft Di Luca nog niet één keer moeten lossen bergop, iets wat van Menchov niet gezegd kan worden. Mijn favoriet op het moment is nog altijd Danilo di Luca. Leipheimer is door zijn tijdritcapaciteiten en vooral zijn uitstekende team de grootste uitdager van Di Luca. Menchov heeft een te slecht team om zich heen en moet niets hebben van tempoversnellingen die zeker gaan komen als de Italianen (Di Luca, Basso, Pellizotti, Bruseghin, Simoni en Scarponi) of de Astana-ploeg (Popovych, Armstrong, Brajkovic, Rubiera) samen gaan werken om hem kapot te krijgen.

Nee, hier ga ik toch niet in mee. Ten eerste heeft bleef er in de etappe waarin Menchov loste uiteindelijk na een afdaling 10 seconden over aan de streep. In de etappe die Menchov won pakte hij er twee op Di Luca in die bergsprint. Verschil in de bergen: 8 seconden. Daarbij komt nog dat Menchov vandaag aanzienlijk sneller klom dan Di Luca. Di Luca heeft vooral in afdalingen meer risico genomen en zo het verschil nog weten te beperken. De schade liep hij op tijdens het klimmen.

Ten tweede kun je de tijdritcapaciteiten van Leipheimer ook niet echt meerekenen. Er komt nog één tijdrit van 14 kilometer. Te weinig om het echte verschil te maken denk ik. Ook voor Leipheimer zal het in de bergen moeten gebeuren.

Een brede coalitie van Italianen zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren, zeker niet een waar eerzuchtige renners zich echt gaan opofferen. En bij LPR zelf zitten ze ook niet meteen met een klimmersoverschot. Het echte teamgevaar zit bij Astana. Al is het naar huis gaan van Horner een aderlating. Het is niet ondenkbaar dat er in een klein groepje drie Astana's (Leipheimer, Armstring, Brajkovic, niet Rubiera en Popvych) overblijven op maandag, woensdag of vrijdag op een moment dat Di Luca en Menchov allebei alleen zitten. Dat zijn de momenten waar Leipheimer het van moet gaan hebben. Daarmee zullen ze concurrenten kunnen stukspelen, maar ik ben niet overtuigd dat uiteindelijk Leipheimer daarmee secondes gaat pakken (want die heeft hij nodig) op Di Luca en Menchov. Beiden in topvorm.

Di Luca zie ik verder eerder een slechte dag hebben dan Menchov. Ik ben benieuwd of hij drie weken zo aggressief kan blijven rijden. Sastre kan weleens zijn stunt uit de tour herhalen. In absulute topvorm zonder meer een betere klimmer dan Di Luca, Menchov en Leipheimer. Twee dagen die topvorm en hij wint de Giro misschien nog wel.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Ik ben niet echt een wielerkenner, maar ik heb Di Luca een aantal jaar in mijn Tour Poul gezet, maar bakte er telkens niks van. Hij blijkt wel een Giro te kunnen rijden. Ligt het aan het feit dat hij de Giro rijdt, dat de Tour altijd minder is?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

010 kan weer veilig zich op de vaderlandse competitie richten, iets waar het al moeite genoeg mee zal hebben volgend jaar.. NAC in de Europa League?

DieGo

• 5808 berichten
  • 2382 stemmen

Laten we met zijn allen hopen dat het Groningen wordt..

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Respekked schreef:

Ik ben niet echt een wielerkenner, maar ik heb Di Luca een aantal jaar in mijn Tour Poul gezet, maar bakte er telkens niks van. Hij blijkt wel een Giro te kunnen rijden. Ligt het aan het feit dat hij de Giro rijdt, dat de Tour altijd minder is?

Nee. Is gewoon niet een echt grote ronderijder maar kan binnen Italie net wat meer brengen. Geldt voor veel Italianen (Simoni, Garzelli, Cunego).

Erg sterk gedaan van Menchov inderdaad. Individueel denk ik nu de sterkste in koers. Rabobank zal het als team wel zwaar krijgen. Maar met Laurens ten Dam heeft Menchov bergop toch een goeie helper hoor. Kan met gemak bij de eerste 15 finishen.

Ik ben zelf het meest bang voor de ene inzinking van Menchov. Die laat hij tot nu toe in bijna elke grote ronde een keer zien in een bergetappe. Als hij die ook in deze Giro krijgt wordt het hem fataal.

Daarnaast kan Astana-tactiek inderdaad een belangrijke rol gaan spelen. Voor twee topdagen van Sastre ben ik niet zo bang; hij is duidelijk nog aan het opbouwen en is nu bergop absoluut niet beter dan Menchov. Denk dat zelfs in topvorm ze aan elkaar gewaagd zijn. Vergeet niet dat de tourwinst van Sastre vorig jaar ook een uitschieter was.

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

DieGo schreef:

Laten we met zijn allen hopen dat het Groningen wordt..

Inderdaad, alsjeblieft Groningen! Vind ik altijd wel een mooi clubje, i.t.t. NAC.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

NAC is ook een mooi clubje!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Verder heb ik grote twijfels bij het voorstel van Reinbo.

Een ploeg als Barcelona of Real Madrid geeft zijn buitenlandse spelers gewoon de dubbele nationaliteit en zo omzeilen ze die wet. Dus die regel lost weinig op.

En jonge spelers die hun thuisland verlaten en daarmee hun toekomst misschien verpesten die hebben maar pech. Tja, ze kiezen voor het grote buitenlandse geld.

Dat geldt misschien voor spelers uit kleine voetbal landen, maar Nederlandse spelers zullen niet gauw hun nationaliteit opgeven. Dus denk dat het zeker voor ons een positief effect heeft.

Ben benieuwd wat er met Feyenoord gaat gebeuren komende maanden. Bestuur zal snel met andere geldschieters aan moeten komen, anders wordt hun situatie onhoudbaar. Ik zie een nieuwe 'van den Herik periode' komen waarbij een gefortuneerde partij de macht grijpt. En dat heb ik liever dan die ambtenaar die er nu zit.....

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

(quote)

Inderdaad, alsjeblieft Groningen! Vind ik altijd wel een mooi clubje, i.t.t. NAC.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Sport evolueert, voetbal dus ook. Er gebeuren veel te veel opzichtige fouten door het scheidsrechterskorps. Wekelijks zelfs.

In andere sporten is het de normaalste zaak van de wereld om gebruik te maken van electronische hulpmiddelen, alleen in het voetbal blijft men achter.

Dat voetbal menselijk moet blijven is een flauw excuus van de tegenstanders van electronische hulpmiddelen.

Ik ben het met je eens, maar Platini blijkbaar niet. Maar misschien draait 'ie bij de komende jaren.

Van mij mag Groningen ook wel winnen. Je moet er toch niet aan denken dat die bejaardenclub uit Breda Europa in gaat.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

starbright boy schreef:

Ik verwacht niet zo gek veel verschillen in beide etappe's.. Ze zijn uiteindelijk niet onderscheidend genoeg en zitten dicht voor etappes die veel steviger zijn. Zouden weleens een saaiere etappe kunnen worden dan het lijkt. (groepje weg, peloton controleert en een man of 40 finishen na het groepje bij elkaar).

Ik durf er wel geld op te zetten dat zaterdag Di Luca met de eerste aan de voet van de laatste heuvel komt. Die gaat zijn ploeg helemaal over de kling jagen om daar de bonificaties te pakken. Doet die namelijk al de hele giro.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Respekked schreef:

Grotendeels wel. Di Luca is bij mijn weten sinds dat hij zich heeft toegelegd op het rondewerk nog nooit in de Tour gestart met het idee daar te pieken. Zijn piek ligt steevast in de Giro.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Dat geldt misschien voor spelers uit kleine voetbal landen, maar Nederlandse spelers zullen niet gauw hun nationaliteit opgeven.

Nederlanders inderdaad niet, maar het gebeurt toch bij grote landen.

Kijk maar eens naar het aantal Brazilianen die bijvoorbeeld de Spaanse, Portugase of Belgische nationaliteit aannemen.

Je geeft ook eigenlijk niet je nationaliteit op, je blijft je eigen nationaliteit uiteraard houden, dus ze kunnen gewoon voor hun eigen nationale elftal blijven uitkomen.

Maar met die dubbele nationaliteit omzeilen ze simpel de 6+5 wet.

Reinbo schreef:

Dus denk dat het zeker voor ons een positief effect heeft.

Jamaar, het moet natuurlijk niet om ons gaan.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ondanks zijn overwinning in de Giro d'Italia van 2007 heb ik in Danilo Di Luca nooit een echte ronderenner gezien. Hij is niet in staat zijn topnivo drie weken vast te houden. In de komende bergritten verwacht ik zeker één inzinking van hem. Hij is de te kloppen renner voor heuvelachtige voorjaarsklassiekers als Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik - Bastenaken - Luik. Het is doodzonde dat hij dit jaar niet aan deze wedstrijden mocht deelnemen. Ik verwacht dat Danilo Di Luca geen bedreiging meer vormt voor Denis Mensjov.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Verder hoop ik natuurlijk dat NAC het haalt.

Die gun ik het nog het meest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.