- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Dan ben ik met je eens. Was dat vorig seizoen ook niet bij Eindhoven dat de KNVB elke strohalm aangreep om een licentie in te trekken? Ik vind de KNVB sowieso erg voorbarig in haar conclusies.
Ja, Kesler riep opeens dat Eindhoven geen bestaansrecht meer had en daarom beter kon verdwijnen.
.
daar zit je dan lekker als seizoenkaarthouder met zulke opmerkingen.
Meteen opknopen zo'n vent.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij zijn ze nu nog steeds aan het bibberen en beven in Eindhoven.
Een kweekvijver van talenten en dan zouden ze geen bestaansrecht hebben, belachelijk natuurlijk.
Ze zouden beter eens grote schoonmaak houden bij de KNVB zelf.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Volgens mij zijn er een aantal droge criteria waar je aan moet voldoen en als je dat niet doet en ook nog 's herhaaldelijk, dan kom je in de problemen. Of je dan wel of geen rijke historie hebt zou niet terzake moeten doen.
Dat Kesler dergelijke dingen roept, terwijl het doek nog niet eens gevallen is (en wellicht niet eens valt) is natuurlijk schandalig.
En ik kan me vergissen, maar die promotie-/degradatieregeling tussen de eerste divisie en amateurs zit inmiddels toch wel een aardig eind in de pijpleiding? Ik hoop van harte dat het eindelijk eens zo ver komt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Feyenoord is natuurlijk niet te vergelijken. Bij Feyenoord is het een zekerheid dat ze uit het dal komen en dat is in Limburg niet het geval. Al hadden ze die benefietwedstrijd even moeten afwachten.
Ergens ook weer niet. FC Wageningen ging failliet door een schuld van 100.000 gulden toen die tijd. Feyenoord heeft een verschilletje van zon 20 miljoen. En waarom weet je zeker dat Feyenoord uit het dal kan klimmen? Studio Voetbal sprak al over de optie dat Feyenoord zich misschien failliet wilde laten verklaren.
Maar wel sneu voor Fortuna. De fans hebben ruim 5 miljoen schuld weggewerkt tot iets meer dan een half miljoen euro. Dan is nu de licensie kwijtraken wel heel wrang en ook wreed.
Maar als je eerlijk bent is het wel het beste. Limburg heeft geen klimaat voor meer dan 1 fatsoenlijke profclub. Van al die clubs daar heeft Roda de meeste naam en VVV denk ik het meeste bestaansrecht als je naar de laatste 5 jaar kijkt. De ene blijft dalen, sportief en financieel en de 2e is een club die wel eens bij verhuizing naar een nieuw stadion kan gaan verrassen. Soort van een De Graafschap maar dan in Limburg.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ herman:
Er zijn amper amateurs die dit financiëel kunnen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Het is te hopen dat ze dan genoeg geld genereren bij de nog op te richten Topklasse.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ Ajax&Litmanen1
Een nieuw en groter stadion is geen garantie voor betere resultaten. Dat hebben wij wel bewezen denk ik.
VVV moet ook maar eens zien dat ze langer dan 1 jaar in de Eredivisie kunnen blijven vooraleer mensen beginnen te roepen dat ze meer bestaansrecht hebben.
Het woord "bestaansrecht" vind ik zowieso overschat. Kijk naar Twente, die stonden een aantal jaar geleden met anderhalf been in het graf en nu zijn ze 2de van de Eredivisie.
Het tij kan zomaar keren door één of andere onvoorziene factor zoals een investeerder. Of gewoon door goed beleid natuurlijk.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
VVV wordt dit seizoen de RBC van enkele jaren geleden, das duidelijk. Zonder die Honda zijn het een stelletje Jupiler League-voetballers bij elkaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ergens ook weer niet. FC Wageningen ging failliet door een schuld van 100.000 gulden toen die tijd. Feyenoord heeft een verschilletje van zon 20 miljoen. En waarom weet je zeker dat Feyenoord uit het dal kan klimmen? Studio Voetbal sprak al over de optie dat Feyenoord zich misschien failliet wilde laten verklaren.
Zakelijk gezien zou dat een slimme truc kunnen zijn, ware het niet dat je dan precies die mensen dupeert (Supporters die hun seizoenskaart al betaald hebben en sponsors) van wie je het moet hebben als je doorstart.
Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om die 20 miljoen weg te poetsen. Goed beleid, investeren in de jeugd en een paar keer een speler goed verkopen en je bent er zo weer boven op. En als iemand de business case van een nieuw stadion van 600 miljoen rond kan krijgen moeten de drie eerder genoemde punten ook wel lukken.....
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ze moesten De Guzman voor dit seizoen verkopen, stelletje lamlullen dat ze zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg lastig als hij maar twee wedstrijden gespeeld heeft. Aangezien Jonathan deel uitmaakt van die talentenpoule zal je daar ook financiëel weinig mee opschieten.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
VVV wordt dit seizoen de RBC van enkele jaren geleden, das duidelijk. Zonder die Honda zijn het een stelletje Jupiler League-voetballers bij elkaar.
Mwa, zoals ze dit seizoen speelden zijn ze heel wat beter dan een Volendam van afgelopen seizoen bijvoorbeeld.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Erg lastig als hij maar twee wedstrijden gespeeld heeft. Aangezien Jonathan deel uitmaakt van die talentenpoule zal je daar ook financiëel weinig mee opschieten.
Ik bedoelde vóór het afgelopen seizoen. Wie had nog maar interesse?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toch zowat dezelfde selectie als vorig seizoen maar dan zonder Amrabat en Honda?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Mwa, zoals ze dit seizoen speelden zijn ze heel wat beter dan een Volendam van afgelopen seizoen bijvoorbeeld.
Dit seizoen speelden ze met Honda he? Volgend seizoen blijven alleen de Leemansen en de Calabrootjes over.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik bedoelde vóór het afgelopen seizoen. Wie had nog maar interesse?
Toen konden ze hem voor 10 miljoen kunnen verkopen, daar heb je gelijk in.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De Guzman is financieel gezien een triest geval voor Feyenoord. Liefst 50% van het transfergeld ziet Feyenoord niet. Dat gaat naar de talentpoule en ook naar externe investeerders. Tijdje terug nog eens gelezen.
Wil Feyenoord snel uit de kosten raken dan lijkt de verkoop van Wijnaldum eigenlijk de enige optie. Die levert wel rond de 5 tot 10 miljoen op denk ik (Engelse teams betalen tegenwoordig toch idiote bedragen) en dan zou je enkele miljoenensalarissen van Landzaat, Hofland, Cler en Makaay kunnen besparen door hen te dumpen. Dan zal je wel een paar armoedige jaren op sportief gebied gaan krijgen maar die heb je nu ook al. Beter armoedig met perspectief dan doorhobbelen zoals nu.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Overigens heeft Ajax ook weer een aardig verliesje meen ik?, PSV ook minder dan voorheen...Twente en AZ zullen wel weer naderen. Die hebben financieel goed geboerd en gaan deze zomer ook nog eens flink cashen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Dit seizoen speelden ze met Honda he? Volgend seizoen blijven alleen de Leemansen en de Calabrootjes over.
Dat is weer zo'n gevalletje teletekstsupportertaal. Er waren heel wat meer spelers die dit seizoen uitermate goed speelden. Net alsof alles van Honda afhing...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat Feyenoord Wijnaldum nog 2 jaar moet proberente houden. Als die zich zo blijft ontwikkelen, zie ik hem nog vertrekken voor een bedrag in de buurt van de 20 miljoen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
5 tot 10 miljoen voor Wijnaldum is trouwens zeker geen 'idioot bedrag'.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is weer zo'n gevalletje teletekstsupportertaal. Er waren heel wat meer spelers die dit seizoen uitermate goed speelden. Net alsof alles van Honda afhing...
Ok, wist niet dat jij elke week naar Venlo afreisde.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Doe ik ook niet, maar zelfs uit samenvattingen kun je al zien dat het hele team 'klopte' . Honda was daar gewoon een deel van, maar er spelen wel meer leuke spelers.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij maakt dat van jou een teletekst-suppporter?
Ik heb ze gezien in Veendam, nou nou... Zelfs mét Honda leek het nergens op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De Guzman is financieel gezien een triest geval voor Feyenoord. Liefst 50% van het transfergeld ziet Feyenoord niet. Dat gaat naar de talentpoule en ook naar externe investeerders. Tijdje terug nog eens gelezen.
Klopt, maar ik dacht het zelfs om 75% ging.
Helaas ook onderdeel van zo'n poule. Totale kapitaalvernietiging en hopen dat City hem graag wil die betalen echt astronomisch.
Eens en er komt nu bovendien een hele goede lichting vanuit de jeugd. Soms moet je een stap achteruit doen om er vervolgens twee vooruit te doen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Beetje nutteloos om het over 1 wedstrijd te hebben.
Overigens is Schaken ook een hele goede speler, nota bene afkomstig van Veendam! die hebben toch zitten slapen daar.
.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Overigens is Schaken ook een hele goede speler, nota bene afkomstig van Veendam! die hebben toch zitten slapen daar.
.
Juist niet! Ze hebben hem toch gehaald? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Krijg nu wat, Naomi en ik die het eens zijn! 
@ Kos: Ajax lijdt inderdaad een verlies maar financieel heeft Ajax weinig problemen gezien de vette deals met Adidas en Aegon. En Ajax heeft een forse reserve opgebouwd de laatste jaren. Niet dat ze ongelimiteerd geld uit kunnen geven maar er zal genoeg geld van de zomer zijn voor versterkingen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wil Feyenoord snel uit de kosten raken dan lijkt de verkoop van Wijnaldum eigenlijk de enige optie. Die levert wel rond de 5 tot 10 miljoen op denk ik (Engelse teams betalen tegenwoordig toch idiote bedragen) en dan zou je enkele miljoenensalarissen van Landzaat, Hofland, Cler en Makaay kunnen besparen door hen te dumpen. Dan zal je wel een paar armoedige jaren op sportief gebied gaan krijgen maar die heb je nu ook al. Beter armoedig met perspectief dan doorhobbelen zoals nu.
Wijnaldum zal toch minstens 15 miljoen moeten opleveren lijkt mij. Verder zou ik lekker al die spelers houden (Misschien Landzaat of Hofland weg) en met deze groep (Die door de meesten begin vorig seizoen nog als titelkandidaat achter Ajax werd gezien) gewoon goed presteren. Wie weet verkoop je nog iemand voor een goede prijs en dan kan je die slim investeren. Enige wat echt nodig is , is een keeper.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.