- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Oei, er is iets misgegaan. Ik had net een heel stuk tekst neergezet over de vergelijking van deze 2 tennissers met voetbalploegen als Liverpool en Barcelona.
Ineens is alles gewist.
Kwam er dus op neer dat ik liever de stijl van Nadal zie.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Overigens verkies ik talent altijd boven trainingsbeest.
Ik denk er net omgekeerd over.
Iemand die zoveel talent heeft, die heeft een voorsprong.
Zoveel knapper is het dus als iemand met minder talent de overwinning behaalt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ach ja, Kai heeft wel gelijk. Talent om hard te kunnen/willen trainen (hoe je dat ook zou moeten meten) is ook talent. Het komt er net op neer wat het beste resultaat oplevert. Jarenlang was dat Federer's aanpak, nu die van Nadal. Dat vind ik jammer, omdat Federer mooier, attractiever tennis speelt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Overigens verkies ik talent altijd boven trainingsbeest. Het meest fasinerende aan sporters vind ik hun bovennatuurlijk talent voor een bepaald onderdeel. Ik bewonder ze omdat ze iets hebben wat ik niet heb, niet omdat ze keihard trainen. Ik ben liever Mozart dan Salieri.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Koeman naar AZ.. ik lees hier alweer allemaal termen als clubhoer en weetikwat, maar dat is natuurlijk onzin. Hij is in elk geval niet méér een clubhoer als elke andere trainer. Hij is een trainer, net als elke andere, die graag wil trainen. Of had hij 'nee' moeten zeggen toen AZ hem vroeg?
Andere trainers zijn sterk in ontwijken van vragen, oprecht niet eerlijk zijn maar ondertussen wél hoereren (Van Gaal komt plots bij mij boven, maar de lijst is lang hoor).
Koeman echter is nuchter en eerlijk (het kon zomaar een Groninger zijn) en geeft als hem wordt gevraagd wordt of hij wel weer trainer zou willen worden van Ajax of PSV eerlijk antwoord. Natúúrlijk zou hij dat willen, je zou op zo'n leeftijd geen echte toptrainer zijn als je dat niet zou willen, toch?
Ik vind hem daarom ook bij AZ passen, in de organisatie. Wat Scheringa ook zei, door zijn nuchterheid past hij wel degelijk in het Noord-Hollandse en met mannen als Brands en Scheringa om hem heen kan hij rustig in alle luwte zijn werk doen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Blij dat Federer weer gewonnen heeft van Nadal, maar het zegt inderdaad weinig. Federer won vorig jaar, of twee jaar terug, ook van Nadal voor Roland Garros. In Hamburg volgens mij. Toen dacht hij ook kans te maken in Parijs, maar ook daar stond Nadal er weer en dat zal dit jaar niet anders zijn. Hopelijk halen ze wel weer de finale en wordt die spannender dan vorig jaar.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Daar ben ik het helemaal mee eens. De heerschappij van Rafael Nadal in het tennis en in het bijzonder op gravel begon erg saai te worden. Deze Spanjaard is in vergelijking met Roger Federer veel meer een trainingsbeest. Dat heeft hem geen windeieren gelegd. Roger Federer beschikt daarentegen over meer talent. Ik hoop op een overwinning van de sympathieke Zwitser in Parijs. Dat zou geweldig zijn voor deze sport. Ik ben echter bang dat Rafael Nadal opnieuw Roland Garros op zijn naam gaat schrijven.
Een spannende vijfsetter op Roland Garros, gewonnen door Federer zou inderdaad fantastisch zijn. De Wimbledonfinales van de laatste twee jaar zijn zowat het beste wat ik ooit qua tennis gezien heb. Hopelijk kan dit ook eens op Roland Garros. Federer zal echter top moeten spelen, want het gravel van Roland Garros is trager dan die van Madrid en Nadal staat er echt altijd. Is toch ongelooflijk dat hij nog nooit een wedstrijd op Roland Garros verloren heeft?
Ik hoop dat Federer het redt, maar ik vrees het ergste. Ondanks dat gegeven is Nadal verder overigens ook een sympathieke speler.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Rafael Nadal is inderdaad ook een sympathieke gozer. Dat heeft hij vooral na zijn overwinning op Roger Federer in de finale van de Australian Open begin dit jaar laten zien. De Zwitser zat er emotioneel helemaal doorheen. De Spanjaard speelde daar bijzonder respectvol op in. Ik heb alleen moeite met zijn ellenlange rituelen voor elke opslagbeurt. Blijkbaar heeft hij dit nodig om zich volledig te kunnen focussen op elk te spelen punt.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Rafael Nadal is inderdaad ook een sympathieke gozer. Dat heeft hij vooral na zijn overwinning op Roger Federer in de finale van de Australian Open begin dit jaar laten zien. De Zwitser zat er emotioneel helemaal doorheen. De Spanjaard speelde daar bijzonder respectvol op in. Ik heb alleen moeite met zijn ellenlange rituelen voor elke opslagbeurt. Blijkbaar heeft hij dit nodig om zich volledig te kunnen focussen op elk te spelen punt.
Ja die ritueeltjes zijn soms wel irritant, maar daar hebben wel meer spelers last van. Nadal moet altijd even aan het haar en zijn broek zitten voor hij opslaat. Is altijd nog een stuk minder irritant dan het gekreun van sommige dames destijds. De dames gaan sowieso ook wel onvriendelijker met elaar om. Soms geven ze elkaar nauwelijks een hand, terwijl de mannen bijna altijd wel wat tegen elkaar zeggen.
stijf
-
- 342 berichten
- 232 stemmen
Juventus stuurt Ranieri de laan uit
Geschreven op maandag, 18 mei om 17:29
Juventus gaat op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer voor het volgende seizoen. Hoewel de clubleiding meerdere malen haar vertrouwen uitsprak in Claudio Ranieri is maandagmiddag toch besloten om de oefenmeester zijn congé te geven. Ciro Ferrara zal het seizoen afmaken als interim-trainer.
Het ontslag is het gevolg van een verloren seizoen voor Juventus. De Oude Dame kon in de Champions League en de Coppa Italia geen potten breken en bleek in de Serie A opnieuw geen serieuze concurrent voor Internazionale te zijn. In de afgelopen twee maanden werd zelfs geen duel gewonnen door Juventus, waardoor de equipe zelfs de derde plek op de ranglijst dreigt kwijt te raken.
Met nog twee speelronden voor de boeg heeft de clubleiding van Juventus besloten om in te grijpen en heeft Ranieri te horen gekregen dat hij niet meer op de club hoeft te verschijnen. In de laatste twee wedstrijden van het seizoen, tegen Siena en Lazio, zal Ferrara de groep leiden. Ranieri (57) stond in totaal twee seizoen onder contract in Turijn.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
De Lakers verslaan eenvoudig de Rockets in de 7th game. Magic verslaat de Celtics eveneens eenvoudig, maar dit is wel wat verrassender.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Alderweireld geselecteerd voor België
Ajacieden Toby Alderweireld en Thomas Vermaelen zijn opgeroepen door de Belgische Voetbalbond voor twee wedstrijden in de Kirin Cup. Voor Alderweireld is dit de eerste keer dat hij geselecteerd is voor de Rode Duivels.
Het driehoekstoernooi vindt plaats in Japan. België speelt de eerste wedstrijd op 29 mei tegen Chili, in Shiba. Het tweede duel is tegen Japan op 31 mei. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Tokio.
Ajax.nl
**
Leuk voor Toby, kan best een behoorlijke verdediger worden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het belachelijk dat Alderweireld is geselecteerd.
En zo zijn er nog enkele namen waar ik grote vraagtekens bij heb.
Natuurlijk is het zo dat sommige spelers onmogelijk kunnen worden vrijgegeven door hun clubs en dat men dan moet improviseren.
Graag had ik eens gezien dat iemand als Davy de Fauw een kans kreeg. Op het moment gaat hij mee ten onder in het hectische seizoen waarin Roda verkeert, maar hij is zeker goed genoeg om eens een kans te krijgen, liefst als rechtsback natuurlijk want centraal komt hij tekort.
Maarja, helaas zou het voor ons zowiezo onmogelijk zijn om hem in deze situatie af te staan. De play-offs staan voor de deur.
Maar ook de selectie van de spitsen van de Rode Duivels is een lachertje. Nu lopen er 2 jongens rond van KV Mechelen die niet eens de schoenen mogen poetsen van Roland Lamah. Maarja, Lamah zal wel nooit zijn kans krijgen met zo een dom selectiebeleid.
Edwin Pindahaai
-
- 648 berichten
- 293 stemmen
Volgens mij is het helemaal niet belachelijk dat Alderweireld is geselecteerd. Prima verdediger, met een magistrale lange pass.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Iemand die net 5 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld oproepen voor de nationale ploeg is een goed idee dus. Waar heeft die jongen dat aan verdiend? Laat hem eerst maar eens wat meer ervaring opdoen.
Of gaan we Daley Blind ook selecteren voor de eerstvolgende wedstrijd van Oranje?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind het belachelijk dat Alderweireld is geselecteerd.
En zo zijn er nog enkele namen waar ik grote vraagtekens bij heb.
Natuurlijk is het zo dat sommige spelers onmogelijk kunnen worden vrijgegeven door hun clubs en dat men dan moet improviseren.
Graag had ik eens gezien dat iemand als Davy de Fauw een kans kreeg. Op het moment gaat hij mee ten onder in het hectische seizoen waarin Roda verkeert, maar hij is zeker goed genoeg om eens een kans te krijgen, liefst als rechtsback natuurlijk want centraal komt hij tekort.
Maarja, helaas zou het voor ons zowiezo onmogelijk zijn om hem in deze situatie af te staan. De play-offs staan voor de deur.
Maar ook de selectie van de spitsen van de Rode Duivels is een lachertje. Nu lopen er 2 jongens rond van KV Mechelen die niet eens de schoenen mogen poetsen van Roland Lamah. Maarja, Lamah zal wel nooit zijn kans krijgen met zo een dom selectiebeleid.
Je klinkt ietswat gefrustreerd omdat de Roda Belgen niet goed genoeg zijn bevonden..
Erg neutraal oordeel je ook bepaald niet met je Roda bril op. Lamah is heel erg matig en De Fauw speelt gewoon een bleek seizoen.
Alderweireld is een heel groot talent. Wat mij betreft was de Belgische ploeg ook nog niet nodig geweest maar zoveel niveau bezit Belgie niet achterin dus het is ergens wel te begrijpen dat ze hem testen. Maakte in het 1e van Ajax de duels dat hij speelde een goede indruk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik een roda bril?
Al die Roda Belgen kunnen me gestolen worden, maar Davy de Fauw is iemand die zich nog enigszins staande weet te houden.
Maar ook toen hij een topseizoen had waarin hij elke week erg goed speelde werd hij NOOIT geselecteerd! Ik wacht al jaren op een selectie van de Fauw.
Iemand als Alderweireld is een jongen voor de toekomst, zo iemand moet eerst ervaring opdoen.
Lamah heel erg matig?
Lamah is een prima speler die zeker niet moet onderdoen voor sommige geselecteerden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Bij ajax speel je je nu eenmaal wat makkelijker in de kijker..
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Alderweireld is net 20, De Fauw 25. De Fauw is een leuke speler, maar Alderweireld heeft toch veel meer potentie?
Het gaat voor Belgie nu om het EK van 2012, logisch dat je dan dat soort spelers alvast ervaring laat opdoen in wat oefenpotjes.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Geen fusie, maar in ieder geval een Limburgse club minder, want de KNVB lijkt nu definitief de stekker uit Fortuna Sittard te trekken. Dan blijven er nog drie clubs uit Limburg over.
Tja als je constant schulden hebt is het op den duur wel logisch dat dit gebeurt. KNVB wil immers binnen een paar jaar toch de eerste divisie ook inkrimpen.
Jammer voor Fortuna.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, liever Roda eruit dan Fortuna eigenlijk om eerlijk te zijn. Willen ze ook niet wachten tot na het benefietduel?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Ja, liever Roda eruit dan Fortuna eigenlijk om eerlijk te zijn. Willen ze ook niet wachten tot na het benefietduel?
Nee blijkbaar willen daar niet op wachten. De KNVB geeft vanmiddag tekst en uitleg.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Verklaar je nader Don Dijk.
Waarom liever Roda eruit? Het is beter als er geen club uit gaat.
En zeker niet een club als Roda met historie die normaal gezien elk jaar meevechten voor Europees voetbal.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, ik weet niet.. Ik heb meer met Fortuna qua uitstraling. Maar je hebt gelijk, het liefst geen van beide!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, liefst geen van beiden. Ik leef mee met de Fortuna supporters. Erg jammer voor die mensen. Maarja, ze zullen wel liever dit scenario hebben dan een fusie.
De KNVB is trouwens bevoordeeld. De kleine clubs worden opgeruimd. Feyenoord heeft toch ook schulden en die mogen natuurlijk gewoon blijven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord is natuurlijk niet te vergelijken. Bij Feyenoord is het een zekerheid dat ze uit het dal komen en dat is in Limburg niet het geval. Al hadden ze die benefietwedstrijd even moeten afwachten.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Begrijpelijk natuurlijk.
Maar het kan toch niet zo zijn dat een clubje als Omniworld meer bestaansrecht heeft dan een club met een rijke geschiedenis als Fortuna.
De KNVB wil inkrimpen, maar heeft al bij voorbaat de slachtoffers uitgezocht.
Als men toch persé wil inkrimpen, dan moet men maar met een betere manier komen. Ik stel een scenario voor waarbij er stijgers en dalers zijn, onderaan in de Jupiler League. Dan vallen de clubs die niet goed genoeg zijn vanzelf af en kunnen ze daar verder gaan met een kleinere begroting.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan ben ik met je eens. Was dat vorig seizoen ook niet bij Eindhoven dat de KNVB elke strohalm aangreep om een licentie in te trekken? Ik vind de KNVB sowieso erg voorbarig in haar conclusies.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Ja, dat promoveren en degraderen uit de eerste divisie had natuurlijk al jaren geleden doorgevoerd moeten worden, maar dat is kennelijk organisatorisch niet te regelen.
Wel typisch Nederlands natuurlijk, de top van de amateurclubs zou dan aan dezelfde eisen qua stadion, veiligheid, accommodatie etc. moeten voldoen als de Eredivisieclubs.. da's natuurlijk onmogelijk.
In andere landen hebben ze niet van dat soort idiote strikte regels.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.