- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je hoeft er niet op in te gaan, hoor. Was bedoelt voor Leidenaar, die altijd beweerde dat de Amstel Cup hélemaal niets voorstelde. Nu heeft hij het ineens over een geweldige finale.
Owww...
Nou ik zeg altijd hetzelfde. Een bekerfinale winnen is mooi maar het zou bij Ajax het seizoen zeker niet redden als er ook geen titel of CL voetbal behaald is. Het is een troostprijs. Win je de titel, dan is een bekerfinale winnen voor de dubbel natuurlijk wel echt grandioos. De KNVB beker is vaak tot de halve finale toch aardig suf helaas. Het heeft nog geen 5% van de uitstraling van de Engelse FA Cup.
Neemt niet weg dat Ajax-Roda (94e minuut! Was ik bij haha), Ajax-PSV en Ajax-AZ memorabele bekerduels waren.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Kirk Broadfoot moest afgelopen weekend een gedwongen bezoek brengen aan het ziekenhuis door een zeer onorthodox incident. De verdediger van Glasgow Rangers liep brandwonden op nadat een ei in zijn gezicht was ontploft. De drievoudig Schots international had het ei in de magnetron gedaan en kreeg de schrik van zijn leven bij het openen van het apparaat.
Na een bezoek aan het hospitaal mocht Broadfoot weer huiswaarts keren. De 24-jarige centrale verdediger kan de rest van het seizoen niet meer in actie komen, al heeft dit niets te maken met het bizarre incident. De mandekker verbleef namelijk al langer in de lappenmand door andere blessures.
Broadfoot kwam dit seizoen in 27 competitiewedstrijden in actie voor The Gers. Hij wist hierin geen doel te treffen. Bij zijn debuut voor het Schots nationale elftal in september 2008 tegen IJsland, lukte dat de Schot wel. Broadfoot kwam in de zomer van 2007 over van Saint Mirren.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Ronaldo de Assis Moreira, beter bekend als Ronaldinho, staat komend seizoen mogelijk bij een andere club onder contract. Alhoewel de aanvaller nog geen jaar geleden de overstap maakte van Barcelona naar AC Milan, overweegt de Italiaanse club bij een marktconform bod een transfer van de 29-jarige Braziliaan.
"Onze wens is om Ronaldinho te behouden", laat coach Carlo Ancelotti weten op Milan Channel, de officiële televisiezender van de Milanese club. "Maar als er een goed bod komt voor hem dan zullen we dat zeker in overweging nemen." In een eerder stadium liet broer en zaakwaarnemer Roberto de Assis reeds weten dat een terugkeer naar Brazilië uitgesloten is, maar een club in Europa tot de opties behoorde.
De winnaar van de Gouden Bal in 2005 kwam dit seizoen in 27 Serie A-duels binnen de lijnen, waarvan elf als invaller. Zijn beste periode was in november 2008 toen hij in zeven wedstrijden zes keer wist te scoren. Al sinds half maart moet de 87-voudig international genoegen nemen met korte invalbeurten in het shirt van de Rossoneri.
-Echt zonde en raar wat er allemaal met hem gebeurt-
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hehe, we kunnen weer.
Nog ideeën over de bekerfinale? Ik zet m'n geld op Heerenveen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wellicht kan er nu ook weer over wielrennen gesproken worden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Mijn gevoel zegt ook dat Heerenveen de bekerfinale gaat winnen. FC Twente heeft al een prachtig seizoen gehad en zou hierdoor net iets minder scherp aan de wedstrijd kunnen beginnen.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Wellicht kan er nu ook weer over wielrennen gesproken worden.
Ja, wie praat me bij over de Giro?
Fraaie overwinning van Menchov las ik. Maar hoe is het wedstrijdverloop? Wie maakt een goeie indruk? Boasson Hagen als smaakmaaker? Zakt Armstrong compleet door het ijs?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Garzelli, Armstrong, Cunego, Bruseghin: kruis erover. Armstrong laat zelfs alles lopen, ben benieuwd of-ie in de tijdrit nog eens uit gaat halen.
Menchov klopt Di Luca in een sprintje bergop; dan weet je het wel, de Rus is ijzersterk en als hij in de lange tijdrit Basso, Sastre en Di Luca op een paar minuutjes rijdt zal het denkelijk gaan tussen hem en Leipi Leipheimer.
Lövkvist, Rogers en Horner staan kort maar ik denk niet dat ze elke dag mee gaan kunnen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik zie nog twee titelkandidaten. Dat zijn Ivan Basso en Dennis Menchov. Beide renners hebben laten zien uitstekend te kunnen klimmen en zijn zeer goed in staat een tijdrit te rijden. De focus van Lance Armstrong ligt uiteraard bij de Tour de France. Als ik hem zie koersen durf ik echter niet mijn geld op zijn 8ste overwinning in genoemde ronde te zetten. Daarvoor is het gat tussen wat hij nu laat zien en over 6 weken van hem verwacht wordt veel te groot.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat wij niet teveel mogen verwachten van Lance Armstrong. Ik hoop natuurlijk dat hij de Tour wint, dat gun ik hem echt. Maar als we logisch nadenken is dat bijna onmogelijk. De man is te lang uit competitie geweest en is onlangs ook nog eens geblesseerd geweest. Het was natuurlijk beter als hij nooit gestopt was, dan had hij die 8ste Tourzege waarschijnlijk al binnen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5182 stemmen
Hij is bovendien langzaam echt te oud voor een tourzege. Hij zou een van de oudste winnaars ooit worden. Nou is er wel een verschil: Armstrong reed veel minder wedstrijden dan alle winnaars voor hem, dus ging hij sowieso langer mee. Maar drie jaar stoppen en op je 36e weer beginnen, ik weet het niet. Van die blessure heeft hij in juli geen last meer (als het goed is), al verstoort het zijn seizoensopbouw,
Vind trouwens wel dat Armstrong nu wel vrij ernstig uit vorm is, als hij zelfs al niet meer in het peleton eindigt in een vrij vlakke etappe (zoals gisteren, 16 seconden verliezen in de eindfase). Ik begin soms te twijfelen of hij de Giro wel uit gaat rijden.
Menchov is duidelijk topfavoriet. In de etappe die hij won was hij erg, erg goed en het is een veel completere renner dan Di Luca. Basso vind ik nog wat moeilijk in te schatten. Leipheimer zal wel toptijdritten rijden, maar ik moet het nog zien in de bergritten. Ik denk dat hij daar weleens consequent de mindere kan gaan worden van zijn concurrenten. Di Luca moet wel een heel goede tijdrit rijden en nog voorsprong nemen in de bergen wil hij tegen de voorgaande drie opkunnen. Sastre wordt het ook niet, lijkt me niet in topvorm en zal wel willen pieken in de Tour.
Lókvist lijkt dan toch door te breken, wordt al jaren beschouwd als zeer groot rondetalent. Paar jaar terug werd hij vaak in een adem genoemd met Thomas Dekker als de grote nieuwe talenten van dat moment. Ik moet nog zien of hij het drie weken vooraan gaat redden, maar het is zeker iemand voor de toekomst. Geweldige tijdrijder ook en er komt een heftige tijdrit aan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vind trouwens wel dat Armstrong nu wel vrij ernstig uit vorm is, als hij zelfs al niet meer in het peleton eindigt in een vrij vlakke etappe (zoals gisteren, 16 seconden verliezen in de eindfase). Ik begin soms te twijfelen of hij de Giro wel uit gaat rijden.
Menchov is duidelijk topfavoriet. In de etappe die hij won was hij erg, erg goed en het is een veel completere renner dan Di Luca. Basso vind ik nog wat moeilijk in te schatten. Leipheimer zal wel toptijdritten rijden, maar ik moet het nog zien in de bergritten. Ik denk dat hij daar weleens consequent de mindere kan gaan worden van zijn concurrenten. Di Luca moet wel een heel goede tijdrit rijden en nog voorsprong nemen in de bergen wil hij tegen de voorgaande drie opkunnen.
Vind Armstrong eigenlijk helemaal niet zo slecht. Doet het nog heel aardig zo kort na een sleutelbeenbreuk mijn inziens.
Topfavoriet blijft voor mij Leipheimer. Kan veel beter tijdritten indelen dan Menchov die heel vaak richting einde kapot gaat. Nu tijdrit ook nog meer dan zestig kilometer is gaat die daarmee serieus in de problemen komen. Verwacht dan ook dat Menchov minimaal anderhalve minuut gaat toegeven en ook Basso gaat een minuut of 2 misschien wel 2,5 verliezen. Di Luca gaat daarentegen verassen in de tijdrit door maar een tussen de 2 en 3 minuten te verliezen.
Leipheimer kortom voor mij de huizenhoge favoriet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Man Utd kampioen! Lijkt me zwaar verdiend.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Leipheimer kortom voor mij de huizenhoge favoriet.
Ik kan er maar niet aan wennen dat hij de laatste jaren tot de echte favorieten behoort in grote rondes. Voor mij blijft hij nog altijd de man met het net te kleine motortje. Daarbij geen winnaar. Ik houd het erop dat hij al twee jaar boven zijn kunnen rijdt. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat gevoel herken ik. Aan de andere kant de beste man heeft dit jaar iedere wedstrijd waaraan hij heeft meegedaan gewonnen. Dus theoretisch gezien moet die de giro wel bijna winnen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Die Dzeko heeft deze maand al 9 keer gescoord. 
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Nog nooit gebeurd in de Bundesligageschiedenis. 2 spelers uit 1 team met meer dan 20 goals. Nu al 25 en 26 goals. En hoe ook. Ziet er echt fantatisch uit elke wek.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Man Utd kampioen! Lijkt me zwaar verdiend.
Lijkt mij ook! 
Alleen jammer dat Match Of The Day nu niet meer spannend is vanavond. 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Bleh, flut manchester, nooit gemogen die club (ARSENAL!!!!)
Dat van Wolfsburg is idd geweldig. Vooral die Grafite is echt een fenomeen:

O ja, en morgen de bekerfinale natuurlijk. Ik heb zelf helaas geen kaartjes kunnen krijgen, maar ik zit hoogstwaarschijnlijk wel in de Grolsch Veste met de grootste beeldscherm van NL. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ook echt briljant commentaar erbij.
Waar komt die gozer vandaan eigenlijk?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Brazilie toch?
Lachen gister met die sjagrijnige kop van Du Chatinier.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vind Dzeko juist nog een stuk beter dan Grafite.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Federer doet het! 
Ik was even het geloof in hem verloren, maar ruim een week voor Roland Garros belooft het een mooi toernooi te worden. Gisteren werd Nadal al aardig getest door Djokovic, maar Federer verslaat hem vandaag gewoon op gravel in de Masters finale in notabene Nadal's thuisland Spanje. 6-4, 6-4.
Nadal was trouwens alweer zo'n 35 wedstrijden ongeslagen op gravel.
Kijken hoe dit zal aflopen op Roland Garros.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Clubhoer Ronald Koeman naar.....AZ.
Dat was de man die vorige week Ajax nog zo super vond. Wat een clubhoer zeg. De weg voor Adriaanse ligt weer wat open. Hij is net kampioen geworden en AZ is bezet geraakt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Net zoals voetballers bestaat er bij trainers weinig of geen clubliefde meer. Van Ronald Koeman was zo een move zeker te verwachten. Zou me niets verbazen als hij daar na een half jaar ook alweer vertrekt.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Balen voor de AZ fan en opluchting voor de Ajaxfans waarschijnlijk.
Foute keuze van AZ denk ik.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Team Columbia geeft bijzonder veel kleur aan de Giro d'Italia. Ze hebben met Boasson Hagen, Sivtsov en Cavendish drie opeenvolgende overwinningen behaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.